Ostoksilla nettikaupassa

  • 178 884
  • 570

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Eiköhän tuo scämmi ole. DHL luulisi omaavan omat verkko-osoiteet ja kinuavan inulta ihan euroja EU aluee verojen maksuun yms.
Summa 1,99€ pistää naurattamaan, jos rikollisia asialla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Taidan jäädä odottelemaan maksamatta mitään. Jos ei tavara tule, niin pitäkööt tunkkinsa. On sitä suurempiakin menetyksiä koettu kuin n. 15 €.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Summa 1,99€ pistää naurattamaan, jos rikollisia asialla.
Niin niitä nettipankkitunnuksia tai luottokorttitietojahan ne yrittää saada sut syöttämään omille feikkisivuilleen. Tililtä voikin lähteä sen jälkeen vähän isompia summia.

Toisin sanoen enemmän ratkaisee mihin verkko-osoitteeseen viestin linkki vie kuin se mistä viesti on lähetetty.

@finnjewel aina voi myös kysyä DHL asiakaspalvelulta että onko tällainen heidän viesti kun odotat heiltä kerran oikeasti lähetystä. Jos olisi oikea lähetys niin luulisi viestissä olevan lähetystunnus mitä asia koskee eikä pelkästään geneerinen "your delivery"
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Niin niitä nettipankkitunnuksia tai luottokorttitietojahan ne yrittää saada sut syöttämään omille feikkisivuilleen. Tililtä voikin lähteä sen jälkeen vähän isompia summia.

Toisin sanoen enemmän ratkaisee mihin verkko-osoitteeseen viestin linkki vie kuin se mistä viesti on lähetetty.

@finnjewel aina voi myös kysyä DHL asiakaspalvelulta että onko tällainen heidän viesti kun odotat heiltä kerran oikeasti lähetystä. Jos olisi oikea lähetys niin luulisi viestissä olevan lähetystunnus mitä asia koskee eikä pelkästään geneerinen "your delivery"
Itse asiassa hävettää kertoa, että tunnen itsekin hieman tätä pienen summan toimintaa.
Oltiin vaimon kanssa Kanarialla joku vuosi takaperin, kun Luottokunta/Nets otti yhteyttä. Vaimon tililtä oli tehty joku
ostos arvoltaan 25 senttiä, ja kyselivät onko se totta.
Ei tietty ollut ja saimme kuulla että kiinalaisjengit tietokoneilla ajaa randomeja tilinumeroita ja tunnuslukuja tyyliin 10000 kpl tunnissa. Jos joku 25 sentin maksu toteutuu, seuraava nosto onkin tuhansia.
Saman tien vaimon VISA suljettiin ja sitten Suomessa anottiin uutta avausta ja korttiakin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei ole roskapostissa.

Uusin käänne on nyt sellainen, että olen kuulemma matkahuollon mukaan valinnut toimitustavaksi kirjeen, joten se lokeron avauskoodi tulee kuulemma minulle postissa. En kyllä tiedä, että missä ihmeen vaiheessa olen pystynyt näin tekemään, mutta ilmeisesti se sitten jossakin kohtaa on näin voinut käydä.

Toivottavasti se nyt sitten kirjeenä tulee ja toisekseen, että se koodi toimii ja vielä kolmanneksi, että eivät ehdi tyhjentää sitä lokeroa ennen, kuin saan sen koodin ja lähettää pakettia taas takaisin ties minne.

Täytyy sanoa, että monipolvinen keissi tuli tästä, kun tosiaankin tilanne alunperin oli se, että molemmat tuotteet olivat samalla tilauksella.

Tuskin olet. Tarkoittaa yhtä kuin että muuta yhteystietoja kuin osoite ei ole lähetyksen sanomassa. Ne toki saattavat olla osoitekortissa mutta jos lähettäjä tuottaa lähetystiedot sähköisenä niin ei niitä kukaan koskaan siitä katso. Eikä kuulukaan.

Missä vaiheessa data sitten on jäänyt pois, sen voi tarkastaa esim niin että jos ketju on asiakas - PostNord - Matkahuolto niin tiedot saattaa olla vielä asiakkaalta lähtiessä ok mutta toisessa siirrossa ne hukkuneet
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa kohta vain mennä siihen suuntaan että kohta tuota rihkamaa myydään paljon enemmän jossain Tokmannin kaltaisissa myymälöissä tai verkkokauppa on suoraan Suomen varastossa ja täällä myydään lopulta paljon enemmän kiinankamaa ja samalla menee alas loputkin kotimaiset tuotannot.
Samaa kiinarihkamaahan ovat jo nyt Tokmannit, Prismat jne. täynnä, mutta hinta on 5-10 kertainen verrattuna kiinakauppoihin. Erona on, että jokin maahantuoja ”takaa toimivuuden” ja ottaa välistä rahat.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa kiinarihkamaahan ovat jo nyt Tokmannit, Prismat jne. täynnä, mutta hinta on 5-10 kertainen verrattuna kiinakauppoihin. Erona on, että jokin maahantuoja ”takaa toimivuuden” ja ottaa välistä rahat.

Tämä on totta hinnan puolesta, mutta on käynyt usein että Kiinasta tilaamani tuote on hajonnut käsiin, esim. Citymarketista ostamani kynsisakset eivät, vaikka Kiinasta samanlaiset heti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siirränkin kysymykseni tähän ketjuun:

Tilasin netistä pienikokoisen tuotteen, alle 20€. Tilasin samanlaisen samasta paikasta myös alkuvuodesta.

Nyt tuli tällainen viesti, lähettäjänä muka DHL:

"Dear customer,

Your package is waiting for delivery.

Please confirm the payment ($ 1.99) using the link below. The online review must take place within the next 14 days before expiry:"
-----
En aio klikata linkkiä ennen lisäselvitystä.

Viestissä näkyy parissakin kohtaa DHL:n logo, mutta ei sp-osoitteessa, josta viesti tuli.
( bio@vps.apistudioserver.com )

Firma, josta tilasin, peri tilausta tehdessä lähetyskuluja noin neljä euroa. Alkuvuoden tilaus tuli ongelmitta perille.
Alkuperäinen firma lienee USA:ssa (Lightinthebox)
Lieneekö huijausta vai yritänkö saada yhteyttä DHL:een. Tuntuu olevan kovin monimutkaista saada kontakti asiakaspalveluunsa.
Tämä on ns. "DHL-huijaus". Ei saa missään nimessä maksaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tori.fi on kyllä aikamoinen palvelu, tai lähinnä sen käyttäjäkunta, joka tietysti on hieno läpileikkaus koko ihmiskuntaan.

Itse olen viime aikoina alkanut myymään Torin kautta paljon turhia tavaroita kaapeista pois. Ennen olin luonteeltani sellainen, että jos joku tuote on jonkun alle 10e arvoinen mielestäni, niin ei muuta kuin roskiin vain. Nykyään sitä ajattelee "ekologisemmin" ja rahallisesti, että ehkä se saatu viisi euroakin pienellä vaivalla on parempi kuin roskiin heittäminen.

Esimerkkitapaus: Soundbar-kaiutin televisioon. Hintapyyntö 20e. Viikon aikana yhteydenottoja tästä kymmenen kappaletta, joista melkein jokainen viesti on tyyliä "Onko vielä vapaa?". Sen jälkeen kun vastailen, että kyllä tuo on, niin seitsemän näistä oli katsonut viestini, mutta eivät vastanneet enää mitään. OK.

Yksi halusi tehdä kaupat ja kun sovittiin jo aikataulutkin seuraavalle päivälle, niin puoli tuntia ennen "kohtaamista" tuli viesti, että "Moi, en tulekaan. Sori". No, eihän siinä sitten, ainakin ilmoitti sentään.

Yksi laittoi tämän jälkeen sitten, että maksaa 10e, niin hakee pois. En suostunut.

No, lopulta sain kaupat ja ajankohdan taas sovittua, niin sieltä sitten jopa tultiin hakemaan. Joku pitsakuski firmansa autolla pamautti pihaan ja melkein survoi käteeni 10 euroa. Hinta siis edelleenkin sen 20 euroa eikä mistään muusta ollut puhetta.
Asian kun otin esille, niin rupesi armoton vänkäys, että hänellä on nyt vain 10 euroa. No sanoin, että summa oli 20 euroa, että minä en sitä halvemmalla nyt myy. Sitten löytyikin se kymppi taskusta ja saatiin vastahakoisesti ne kaupat tehtyä....

Ja sama juttu nyt kun myyn todella vähän käytettyä koiranpetiä pois huimalla viidellä eurolla. Yksi kyseli ja kun vastasin, niin ei mitään. Yksi pyysi muutaman lisävalokuvan, vaikka siis se peti on pyöreä koiranpeti ja laitoin jo ilmoitukseen kaksi kuvaa siitä.

Mielestäni on vaan aika törkeää, että ei voida vastata ihmisille ihan peruskohteliaasti vaikka, että "Hei, kiitos. Mutta en tätä ostakaan" tai jotain.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tori.fi on kyllä aikamoinen palvelu, tai lähinnä sen käyttäjäkunta, joka tietysti on hieno läpileikkaus koko ihmiskuntaan.

Itse olen viime aikoina alkanut myymään Torin kautta paljon turhia tavaroita kaapeista pois. Ennen olin luonteeltani sellainen, että jos joku tuote on jonkun alle 10e arvoinen mielestäni, niin ei muuta kuin roskiin vain. Nykyään sitä ajattelee "ekologisemmin" ja rahallisesti, että ehkä se saatu viisi euroakin pienellä vaivalla on parempi kuin roskiin heittäminen.

Esimerkkitapaus: Soundbar-kaiutin televisioon. Hintapyyntö 20e. Viikon aikana yhteydenottoja tästä kymmenen kappaletta, joista melkein jokainen viesti on tyyliä "Onko vielä vapaa?". Sen jälkeen kun vastailen, että kyllä tuo on, niin seitsemän näistä oli katsonut viestini, mutta eivät vastanneet enää mitään. OK.

Yksi halusi tehdä kaupat ja kun sovittiin jo aikataulutkin seuraavalle päivälle, niin puoli tuntia ennen "kohtaamista" tuli viesti, että "Moi, en tulekaan. Sori". No, eihän siinä sitten, ainakin ilmoitti sentään.

Yksi laittoi tämän jälkeen sitten, että maksaa 10e, niin hakee pois. En suostunut.

No, lopulta sain kaupat ja ajankohdan taas sovittua, niin sieltä sitten jopa tultiin hakemaan. Joku pitsakuski firmansa autolla pamautti pihaan ja melkein survoi käteeni 10 euroa. Hinta siis edelleenkin sen 20 euroa eikä mistään muusta ollut puhetta.
Asian kun otin esille, niin rupesi armoton vänkäys, että hänellä on nyt vain 10 euroa. No sanoin, että summa oli 20 euroa, että minä en sitä halvemmalla nyt myy. Sitten löytyikin se kymppi taskusta ja saatiin vastahakoisesti ne kaupat tehtyä....

Ja sama juttu nyt kun myyn todella vähän käytettyä koiranpetiä pois huimalla viidellä eurolla. Yksi kyseli ja kun vastasin, niin ei mitään. Yksi pyysi muutaman lisävalokuvan, vaikka siis se peti on pyöreä koiranpeti ja laitoin jo ilmoitukseen kaksi kuvaa siitä.

Mielestäni on vaan aika törkeää, että ei voida vastata ihmisille ihan peruskohteliaasti vaikka, että "Hei, kiitos. Mutta en tätä ostakaan" tai jotain.
Työkaveri kertoilee mielellään sellaista juttua, että laittoi Toriin jonkunhyllyn. Lopulta kyllästyi tinkaajiin ja perujiin niin paljon, että laittoi sen ilmaiseksi, kunhan joku vaan hakee pois. Kun tyyppi tuli hakemaan huonekalua, oli ihmeissään, kun ei voinut mistään enää tingata. Kun ei mitään maksanutkaan. Mutta sitten välähti, ja ihmetteli, eikö tätä "myyjä" edes kanna hänen pakuunsa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tori.fi on kyllä aikamoinen palvelu, tai lähinnä sen käyttäjäkunta, joka tietysti on hieno läpileikkaus koko ihmiskuntaan.

Tulipa muistoja mieleen muutaman vuoden takaa, kun olin muuttamassa. Tavoitteena oli tietysti tässä asiayhteydessä päästä joistain tavaroista eroon ja mikäs sen helpompaa, kuin laittaa ne Toriin.

Myin tavaraa niiden kuntoon nähden todella edullisesti, koska oma motivaatio oli vain päästä niistä eroon ettei tarvitse muuttaa niitä uuteen osoitteeseen. Silti riitti näitä tinkaajia, eli jos olin myymässä hyväkuntoista runkopatjaa 10e niin olisi pitänyt saada 7 eurolla jne.

No, tämä kun ei riittänyt niin sitten tuli nämä kyselijät että voisinko toimittaa jonkun vitosen hilavitkuttimen jonnekin 20km päähän. Juu en voi.

Muutamia tavaroita laitoin noudettavaksi uloskantohintaan ja niistä tulikin sitten 10 - 15 viestiä hyvin nopsaan, niissäkin moni tiedusteli että voisinko toimittaa tavaran vaikka ilmoituksessa selkeästi luki, että vain nouto.

Ensi kerralla todennäköisesti kuskaan tavarat suoraan kaatopaikalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No, tämä kun ei riittänyt niin sitten tuli nämä kyselijät että voisinko toimittaa jonkun vitosen hilavitkuttimen jonnekin 20km päähän. Juu en voi.
Joo ja sitten on niitä, jotka kyselee, että saisiko postitettua. Myytiin myös vauvan tarvikkeita pois, niin eräästä aika isosta laitteesta parikin ihmistä kyseli, että saisiko postitettua. Tuntuu jengille tulevan yllätyksenä, että LÄHETTÄJÄ ei niitä postikuluja maksa.
Että sen sun kympin tuote, jonka haluat postituksena maksaakin sitten sen 17,90e kun tulee sen verran iso paketti siitä. Saat siitä lähi-Prismasta sen saman tuotteen täysin uutena 18,90e, niin ei paljon enää kannata.

Toki sen ymmärrän, että kun puhutaan jostain usean kympin tai satasten tuotteista, niin ihmiset pyytävät enemmän kuvia, infoa ennen kuin ostavat. Mutta se, että tingitään jostain vitun viiden euron tuotteesta, joka on selvästi jo alihintainen niin hohhoijaa.

Ja ylipäänsä se, että kun puhutaan jostain viiden euron tuotteista, niin aika harva, allekirjoittanut mukaan lukien, jaksaa ruveta näkemään sitä vaivaa postitusten ja paketointia suhteen yms.

Toki oma äitini on varmaan sitten niitä ihmisiä, jotka edesauttaa tätä. Myy kanssa pirusti Torissa kaikkea ja on sitten "avulias" ja kuskaa jengille jotain parin euron rättejä ympäri kaupunkia mieluusti. Ei kai siinä, jos haluaa harrastaa.
Ei kyllä rahallisesti olisi edes tarvetta, mutta ehkä tuo on sitten mukavaa puuhastelua hänelle. Harmi vain kun edesauttaa näitä "vaativia" asiakkaita, jotka saa tahtonsa yms. läpi kun pitää siitä viiden euron tuotteestakin tingata ja kuskata kotiovelle asti...
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta se, että tingitään jostain vitun viiden euron tuotteesta, joka on selvästi jo alihintainen niin hohhoijaa.

Sukulaismies oli joskus myymässä lasten vaatteita jossain kirpparitapahtumassa. Joku myssy oli hinnoiteltu 2 euroon ja eiköhän joku tullut tinkaamaan saisiko eurolla. Kaveri oli lyönyt sille euron kolikon ja myssyn käteen ja todennut, että tossa sulle kun sulla tuntuu olevan raha tiukassa.

Näissä kirpparijutuissa on joku sisäänrakennettu kulttuuri, josta tulee lähinnä mieleen se Brianin Elämä -elokuvan tinkimiskohtaus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sukulaismies oli joskus myymässä lasten vaatteita jossain kirpparitapahtumassa. Joku myssy oli hinnoiteltu 2 euroon ja eiköhän joku tullut tinkaamaan saisiko eurolla. Kaveri oli lyönyt sille euron kolikon ja myssyn käteen ja todennut, että tossa sulle kun sulla tuntuu olevan raha tiukassa.

Näissä kirpparijutuissa on joku sisäänrakennettu kulttuuri, josta tulee lähinnä mieleen se Brianin Elämä -elokuvan tinkimiskohtaus.

Tosin pitää aina muistaa että käytettyyn tavaraan sisältyy tinkimiskulttuuria. Tosin eri asia tietenkin jos myyjä on jo kirjoittanut ilmoitukseen että hinta on tiukka ja silti tingitään.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, nyt tuli itsekin jouduttua jonkin asteen huijauksen kohteeksi, itselläni ei kyllä ole mitään tietoa miten tämä on tapahtunut. Ennen juhannusta Nordealta tuli viesti että olemme joutuneet sulkemaan luottokorttisi epäselvyyksien johdosta, ota yhteys asiakaspalveluun. Noh, soittelin sinne heti illalla ja sieltä kerrottiin että luottopuoli on suljettu koska päivittäin tulee muutaman euron ostoja jenkkeihin ja vietnamiin, epäilivät että olenko itse tällaisia ostoja tehnyt. Enpä ollut ja kiittelin ripeää toimintaa. Luottotiedoista löytyi sitten 96 ostoa mitä en ollut tehnyt, yhteissumma reilut 250€. Tästä reklamaatiota Nordealle joka palutti summan tositteita vasten ja otti asian käsittelyyn. Kaikki maksut olivat menneet samalle toimijalle, FACEBK nimiselle firmalle. Ei ilmeisesti ole mitään tekemistä Facebookin kanssa. Askarruttamaan jäi mistä nuo luottotiedot olivat tuolle firmalle kulkeutuneet. Minulla on ollut sama kortti yli 35 vuotta ja luottotietoja löytyy sadoista hotelleista, baareista, ravintoloista ympäri maailmaa. Myös nettiostoksia teen ahkerasti. Tässä siis opettavainen tarina että ilmeisesti ne tiedot voidaan saada muutakin kautta kuin huijausviesteillä, sillä ne menevät suoraan roskakoriin ja pankkitunnuksia en jaa mihinkään jos ei ole pakko. Juhannus ja seuraava viikko oli kuitenkin kivaa aikaa kun oma kortti ei toiminut ja uutta odoteltiin, niin piti elää emännän kortilla.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No niin, nyt tuli itsekin jouduttua jonkin asteen huijauksen kohteeksi, itselläni ei kyllä ole mitään tietoa miten tämä on tapahtunut. Ennen juhannusta Nordealta tuli viesti että olemme joutuneet sulkemaan luottokorttisi epäselvyyksien johdosta, ota yhteys asiakaspalveluun. Noh, soittelin sinne heti illalla ja sieltä kerrottiin että luottopuoli on suljettu koska päivittäin tulee muutaman euron ostoja jenkkeihin ja vietnamiin, epäilivät että olenko itse tällaisia ostoja tehnyt. Enpä ollut ja kiittelin ripeää toimintaa. Luottotiedoista löytyi sitten 96 ostoa mitä en ollut tehnyt, yhteissumma reilut 250€. Tästä reklamaatiota Nordealle joka palutti summan tositteita vasten ja otti asian käsittelyyn. Kaikki maksut olivat menneet samalle toimijalle, FACEBK nimiselle firmalle. Ei ilmeisesti ole mitään tekemistä Facebookin kanssa. Askarruttamaan jäi mistä nuo luottotiedot olivat tuolle firmalle kulkeutuneet. Minulla on ollut sama kortti yli 35 vuotta ja luottotietoja löytyy sadoista hotelleista, baareista, ravintoloista ympäri maailmaa. Myös nettiostoksia teen ahkerasti. Tässä siis opettavainen tarina että ilmeisesti ne tiedot voidaan saada muutakin kautta kuin huijausviesteillä, sillä ne menevät suoraan roskakoriin ja pankkitunnuksia en jaa mihinkään jos ei ole pakko. Juhannus ja seuraava viikko oli kuitenkin kivaa aikaa kun oma kortti ei toiminut ja uutta odoteltiin, niin piti elää emännän kortilla.
Itsellä sama juttu S-Pankin ja OP:n kanssa, ennen juhannusta menivät kortit kiinni ja sama FACEBK kusetus oli ottanut rahoja.

Veikkaanpa että booking / hotels.com jokin on vuodon takana, ainakin pari vuotta sitten bookingilta oli kortti tiedot vuotanut eteenpäin ja samanniminen firma oli silloinkin veloitellut kortilta..

kysyin pankilta tietävätkö enempää mutta sanoivat etteivät saa kertoa.
 

Tuamas

Jäsen
Torissa myynti on sentään inhimillistä Facebookin myyntiryhmiin nähden.
Niiden osalta luovutin, kun alkoi yksityisviestien puolelle valua jatkuvaa rutkutusta ja 2/3 kyselijöistä oli ihan puhtaasti aikaa haaskaamassa.

Itse olen ostanut ja myynyt kaikenlaista Torin kautta ja oikeastaan se menee suoraan niin, että mitä korkeampi hinta, sitä vähemmän turhia höpönassuja tinkaamassa, vänkäämässä ja tekemässä ohareita.

Tästä hyvä esimerkki oli TV-taso jota myin Torissa varmaan puolisen vuotta.

Oli siistit kuvat, moderni ja laadukas taso, mutta liian pieni itselle.

Ajattelin, että pistän edullisesti myyntiin hyvillä kuvilla, että pääsee nopeasti eroon, tuloksena ~kymmenet oharit 20€ hintaan (kaupat ja nouto sovittu).

Tämä rupesi vituttamaan ja päätin laittaa tason ilmaiseksi Toriin ja seurauksena taas ~kymmenet oharit.

Lopulta pistin 30€ hintaan uudestaan myyntiin ja neljäs kaupat sopinut ilmestyi paikalle ja vei tason.

Mitä halvempi tavara, sitä ärsyttävämpiä ja epäluotettavampia ostajia kautta linjan.

Paljon kalliimman elektroniikan ja kalliimpien kodin tavaroiden kanssa ei ole muutamia jobbarien tarjouksia lukuunottamatta ollut koskaan mitään ongelmia eikä sähläystä.
 

444

Jäsen
Mua itseäni vituttaa tinkiminen todella paljon. Pari kertaa olen myynyt juuri Torissa jotain romua, on sovittu kaupat ja nouto, eli olen sitonut itseni johonkin tiettyyn aikatauluun. Sankari saapuu paikalle, rupeaa sönköttämään 30 euron arkkupakastimen kannessa olevista jäljistä jotain. Niistä samoista, jotka näkyy kuvissa ja joista on erikseen maininta. Että kahdellakympillä pitäisi nyt saada. Ja kun hän tulee niin kaukaakin noutamaan. Siinä kohtaa hirtti kiinni, ja kannoin pakastimen takaisin kotiin siitä kuistilta ja totesin, että kiitos ja näkemiin. Tuli varmasti halvemmaksi ajaa menopaluu tyhjin käsin kuin maksaa se sovittu hinta.

Pari viikkoa sitten, kun olin ostamassa venettä, kysyin jo etukäteen ihan suoraan, että onko hinnassa tinkivaraa. Ja kun myyjä sanoi, että voihan siinä vähän olla, niin tarjosin livenä 10% pyynnistä vähemmän. Se kelpasi ja tehtiin kaupat. Mutta noin muuten teen ratkaisut lähtökohtaisesti aina pyyntihinnan perusteella: jos se on liian korkea mielestäni niin en edes ota yhteyttä.

Halvemmat romut olen tottunut viemään suoraan kierrätykseen eli jäteasemalle tai johonkin SPR:n Konttiin tai vastaavaan. Niitä yritin joskus Torin kautta saada eteenpäin, mutta samanlaista säätöä se oli kuin mistä ketjussa on aiemminkin mainittu. Puhelin soi keskellä yötä, sovitaan sitä sun tätä ja lopulta kukaan ei tule paikalle. Ei vain jaksa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse olen ostanut ja myynyt kaikenlaista Torin kautta ja oikeastaan se menee suoraan niin, että mitä korkeampi hinta, sitä vähemmän turhia höpönassuja tinkaamassa, vänkäämässä ja tekemässä ohareita.
Pääpiirteissään samat kokemukset täällä. Jotain vähän arvokkaampaa kun olen myynyt, niin kaupankäynti on jokseenkin poikkeuksetta ollut Torissa asiallista ja järkevää. Olen myynyt siellä mm. paremman sortin kaiuttimet, voimavirtakompressorin, ison villamaton, pari soitinta ja muutakin vähän arvokkaampaa, ei ikinä mitään ongelmaa. Noidenkin perään on tullut renkaanpotkijoiden kyselyjä, mutta loppujen lopuksi aika vähän. Kun lopullinen ostaja on lähestynyt ostoaikeissa, niin tyylistä huomaa heti että ollaan tosissaan. Noiden kanssa ei tule koskaan ohareita eikä sanomista, ja mahdollinen tinkiminen hoidetaan kertapuheella loppuun.

Tietotekniikka ja puhelimet saattavat olla poikkeus, kun melko junnutkin koettavat niitä ostaa. Tämän sortin tavaraa en ole juuri myynyt Torissa, joten en osaa sanoa.

Ja halvan romppeen myymisestä edelleen vastaavia kokemuksia kuin muillakin. Huvikseen kyselijöitä, rasittavia tinkaajia, perujia, oharintekijöitä, palauttajia, ynnä muita. Siksi en myy kaikkea halpaa tauhkaa netissä, vaan vuokraan kirppispöydän, jos myytävää tavaraa on riittävästi. Kirpputori onkin Toria oikeampi paikka koettaa myydä ainakin jonkintyyppistä halpaa roinaa. Kyllä tuosta helpolla jää kohtuullinen vaivanpalkka. Jos hinnoittelu on ollut suht kohdallaan, niin olen saanut suurimman osan tavarasta myytyä. Aika vähän on mitään pöllitty, vaikka sitäkin tapahtuu.

Joo. Myin joskus ns. johtajantuolia netissä. Ei mikään luxusmalli, päällinen tekonahkaa, perussäädöt, kuitenkin ehjä. Hintapyyntöni oli muistaakseni 40 euroa. Eräs rouva sitten soitti, tinkasi samaan hintaan kuljetuksen noin 15 km päähän, ja kaupat sovittiin. Vein tuolin rouvalle, hän tsekkasi sen nopeasti, ja antoi sovitun summan. Rouva soitti minulle uudestaan joskus muistaakseni 1-2 viikon kuluttua, ja halusi perua kaupan. Ei kuulemma ollut yhtä sellaista säätöä jonka olin ilmoitukseen laittanut. Tuo oli jonkinlainen väärinkäsitys, olin ehkä ilmaissut asian epätäsmällisesti. Mielestäni tuoli vastasi antamaani kuvausta, ja lisäksi ostaja sai tarkistaa tuolin ennen maksua, ja sai vielä kuljetuksen kaupan päälle. En tietenkään suostunut. Siinä sitten inttäessään rouva tuli paljastaneeksi, että hän olikin jo löytänyt ja ostanut toisen tuolin, josta piti enemmän… noiden säheltäjien kanssa tulee vaan kaikenlaista ylimääräistä säätämistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko kyseessä Torin bugi, vai pystyykö myyjä jotenkin ostamaan ominaisuuden, jossa sama saatanan ilmoitus tulee joka päivä hakuvahdin osumana? Eli olen tässä kyttäillyt vähän traktoreita, ja joka aamu hakuvahdin koosteviestissä on mukana tämä ilmoitus: John Deere 6920 HYTTI, Pyhäranta Muuten viestissä on siis vain uudet ilmoitukset.


Jos tuo on joku ostettu ominaisuus, niin mikä siinä on logiikka, kun eikö lähinnä olisi järkevää tavoitella uusia asiakkaita eikä joka jumalan päivä meikäläistä?

Aiemminkin muistan että kun oli jotain golf-kamaa hakusessa, niin joka päivä tuli joku suht asiaan liittymätön ilmoitus, minusta se oli vielä yksityisen ilmoitus. Sen sai sentään hakusanaa muokkaamalla ohitettua, en muista olisiko NOT toiminut myös.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
JD Sportsin nettikauppaa tuli testattua ekaa kertaa, ja viimeistä. Puolet tuotteista tuli ja ilmoitus, että tuotteet toimitetaan useassa erässä. Ensimmäinen paketti tuli, sitten ei kuulunut mitään ja kyselin itse perään, kertoivat että loput on peruttu kun ei ole varastossa.

Aika surkeaa, on tullut jo pieni ikuisuus tilattua verkkokaupasta ja ehkä pari kertaa on aiemmin yhteensä käynyt näin (että varastosaldo ei täsmää). Nyt kerralla seitsemän tuotetta meni tällä tapaa. Asiakaspalvelu oli Google translatorin varassa toimivaa ja todella huonoa.

Eipä tule toiste käytettyä
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös