NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 376 554
  • 1 596

ditrim

Jäsen
Öö... En tiedä saako kokonaan manuaalisesti? Siis jos tarkoitat nimenomaan niin, että "apuvalmentaja" ei missään vaiheessa vaihda ketjuja sun puolesta vaan aina haluat tehdä itse vaihdot?

Joo, haluaisin olla ainoa joka vaihtoja tekee. Varsinkin pelien vikoilla minuuteilla tärkeät hyökkäykset tuppaavat kusta siihen, että kärkiketju vaihtuu jarruketjuun ja viimeinen tehokkaiden pelaajien hyökkäys onkin yhden miehen rypistely 2 pakkia ja maalivahtia vastaan.

Mun mielestä ainakin olis tärkeintä että toi vitun handicap-ominaisuus otettais helvettiin. En tiiä onko siitä virallisesti mitään missään puhuttu mut kyllähän toi paistaa niin selkeesti läpi että... Jossain vaiheessa se aina iskee: pelaajat kaatuu luistellessaan, yhtään perussyöttökään ei omat äijät saa haltuun, kiekko pomppii hyökkäysalueella 30s ennen pelin loppua omien pakkien perseitten ja luistimien kautta viivan toiselle puolelle ja vastustaja yksin läpi jne jne. Useat peliä pelaavat varmaan tietävät mistä puhun.

Tähän menee änärissä kaikista pahiten hermo. Silloin kun omaan joukkueeseen iskee tämä "vamuvaihe", niin tekisi mieli hypätä itse boksiin. Kuinka vitun vaikeaa voi välillä oikein olla.

Eilen pelasin kaksi kertaa samaa taitavaa vastustajaa(Detroit) vastaan netissä, joka voitti molemmat matsit jotain 6-4. Hassua oli se, että kaveri tais tehdä about 10 maalia rystyltä etukulmaan. Niittymäki ei saatana voinut ottaa koppia kertaakaan, vaikka kaveri laittoi kiekon reppuun joka kerta samalla tavalla ja samasta paikasta. Taas teki mieli mennä itse maaliin. Eikö sen tekoälyn pitäisi oppia jos kaveri vääntää joka kerta saman tempun?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, haluaisin olla ainoa joka vaihtoja tekee. Varsinkin pelien vikoilla minuuteilla tärkeät hyökkäykset tuppaavat kusta siihen, että kärkiketju vaihtuu jarruketjuun ja viimeinen tehokkaiden pelaajien hyökkäys onkin yhden miehen rypistely 2 pakkia ja maalivahtia vastaan.

Jos siis tahdot vain pelin lopussa päättää itse ketjuista niin mikset paina (PS3:lla) neliötä, jolloin vaihtuu pakkipari, ja ympyrää niin vaihtuu hyökkäyskolmikko. Helppoa kuin heinänteko. :)
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
PS3

Jämähtää kesken pelitilanteen ja välillä selostus jää kesken pelin pois ja tulee yhtäkkiä takaisin. Muilla näin? Tänään ensimmäisen kerran tehnyt tätä pari kertaa. Tälläkin hetkellä kuva paikoillaa ja mitään muuta ei voi kun painaa ps-näppäintä ja "lopeta". Toivottavasti ei pleikassa vikaa.

e. Ei tule yläkulmaan sitä "odota hetki" -tekstiä ja verkkopeli pyöri sujuvasti aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
NHL10 kyseessä, mutta sivuseikka. Nimittäin kaveri osti Liveaikaa (Xbox) ja päätettiinpä myös testata NHL:ää netissä ja katsoa millaista sitä on pelata. Jumankauta, yhtään matsia niistä about kymmenestä ei päästy pelaamaan loppuun ilman että vastustaja lähti vetämään, jos oli häviöllä yli maalin. Siis EI YHTÄÄN. Kyllä oli mahtava kokemus, ei voi muuta sanoa. Tässähän on ihan Matti Näsä-fiilis. Ainoat loppuun asti pelatut voitot tulivat jatkoajalla.
Ja vaikka mitä taitotasoja kone hakee yhdistäessä pikapeliin, niin aina sama juttu. Oletettavasti taitotasot vastustajilla oli vielä pääasiassa parempia, koska oli ensimmäinen kerta itsellemme netissä. Aivan uskomattoman typerää touhua.
Pienenä plussana, ettei täällä mainittuja pelkkiä kikkamaalien hakijoita näkynyt yhtään.
 

ditrim

Jäsen
Jos siis tahdot vain pelin lopussa päättää itse ketjuista niin mikset paina (PS3:lla) neliötä, jolloin vaihtuu pakkipari, ja ympyrää niin vaihtuu hyökkäyskolmikko. Helppoa kuin heinänteko. :)

Kyllä mä nyt osaan vaihdot hoitaa. Jokaiseen aloitukseen ei pääse vaihtamaan kunnolla. Mulla hyppii ainakin ihan helvetin usein ne taktiikat ruudussa silloin kun yritän vaihtaa ketjuja.

Ja yhtä iso ongelma on edelleen se, että kone tekee typeriä vaihtoja jotka pilaavat viimeiset hyökkäykset.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä mä nyt osaan vaihdot hoitaa. Jokaiseen aloitukseen ei pääse vaihtamaan kunnolla. Mulla hyppii ainakin ihan helvetin usein ne taktiikat ruudussa silloin kun yritän vaihtaa ketjuja.

Jep, ja kun monesti se ketjujen vaihtoaika yhtäkkiä loppuu helvetin nopeasti ja sit saakin enää vaihdettua taktiikoita. Siinä sitä sitten ollaan, kun jäi valinta nelosketjun kohdalle vaikka piti ottaa ykkösnyrkki jäälle...

Missä järjestyksessä tuo pause & maalivahdin poisotto muuten pitää tehdä että se ihan aikuisten oikeasti on siinä seuraavassa hyökkäysalueen aloituksessa penkillä istumassa ja kentällä yks äijä enemmän? Ei se tunnu ainakaan niin toimivan että startista peli pauselle ja sitten maalivahti pois. Alustana siis Xbox. On se hienoa kun sitten kun peli taas jatkuu tulee ruutuun "koti-/vierasjoukkueen maalivahti pois" ja kun kiekko tippuu jäähän, lähtee moke luistelemaan vaihtoaitioon...hyödytti vitusti.
 

motamoro

Jäsen
Kyllä nyt alko vituttamaan tämä peli enemmän kuin hetkeen.

Eka peli 4-3 turpaan jotain ihme sumputtaja, one-timer ja maalinkulma nousu tyyppiä vastaan. Voitan vedot 20-7, jepjep, hyökkäysalueaikakin mulle jotain 11min-5min.

Toinen peli turpaan 4-3 jatkoajalla, vastustaja munkitti 2 läpiajoa ja 2 onetimeria. Voitin vedot 47-14, mm. 4 tolppaakin mahtui. Hyökkäysalue aika jotain 13-3.

Ei helvetti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kävi äsken aika... oudosti. Alotin normaalisti hut-peliä ja peli oli alkamassa,
aloitan alaspäin normaalisti tatilla ja kuvakulma hyppää mun mokkeen yht'äkkiä ja pelaankin mokkena kuten BAP:ssa.

Ei kellään ole vastaavaa kokemusta/ole kuullut?

Mitään "lukitse pelipaikka"-kohtaa en valinnut/lukinnut.

Edit: Voi olla, tarkistan pelin jälkeen onnistunko tekemään niin. Kiitos tiedosta!
 
Viimeksi muokattu:

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kävi äsken aika... oudosti. Alotin normaalisti hut-peliä ja peli oli alkamassa,
aloitan alaspäin normaalisti tatilla ja kuvakulma hyppää mun mokkeen yht'äkkiä ja pelaankin mokkena kuten BAP:ssa.

Ei kellään ole vastaavaa kokemusta/ole kuullut?

Mitään "lukitse pelipaikka"-kohtaa en valinnut/lukinnut.

mulle kävi noin 10:ssä kun vastustaja oli jo laittanut itsensä readyksi alkuvalikossa ja itse näppäsin nakkisormin hipaisten juurikin sitä nappia, jolla pelipaikka valitaan (+taisin ohjata sopivaan ilmansuuntaan tatilla), kun pääasiallinen tarkoitus oli painaa itseni valmiiksi alkuvalikossa. Veikkaan että sulle on käynyt tuo sama.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jämähtää kesken pelitilanteen ja välillä selostus jää kesken pelin pois ja tulee yhtäkkiä takaisin. Muilla näin? Tänään ensimmäisen kerran tehnyt tätä pari kertaa. Tälläkin hetkellä kuva paikoillaa ja mitään muuta ei voi kun painaa ps-näppäintä ja "lopeta". Toivottavasti ei pleikassa vikaa.

e. Ei tule yläkulmaan sitä "odota hetki" -tekstiä ja verkkopeli pyöri sujuvasti aiemmin.

Itse kun joskus pelannut offlinessa tietokonetta vastaan, selostus on välillä jäänyt kokonaan pelistä pois..
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Coloradolla kausi alkanut loistavasti ja koossa 9 voittoa ja 2 tappiota. Noistakin voitoista joku kolme varmaan jatkoajalta. Tuli otettua uudet asetukset käyttöön ja hyviltä vaikuttivat ainakin ensimmäisen pelin perusteella. Kone ainakin laukoi enemmän, kuin edellisissä.

Jokin jos pistää vituttamaan niin se, että kone vääntää ainakin yhden maalin aina väkisin, kun peliä on jäljellä enää alle 10min... Lähes joka pelissä kone tullut ja tehnyt maalin viimeisen 5min tienoilla, vaikka kuinka yrität puolustaa. Pistää kyllä vituttamaan pikkuhiljaa. Parikin nollapeliä mennyt jo, kun kone päättänyt pistää siniviivalta kiekon yläpesään mitä ihmeellisemmällä laukauksella. Muuten kyllä näissä asetuksissa peli tuntunut reilulta, mutta tuo viimeisen 5min maali on jo tullut sen verran yleiseksi, että varmaan jatkossa sama jättää jo ohjain pöydälle sen ajaksi, kun kuitenkaan ole väliä miten siellä puolustat, kun kone on sen maalin jo päättänyt tehdä...

Mukavaa kun muutamassakin pelissä oma maalivahti pelaa, kuin Hasek parhaimpina päivinään, mutta sitten lopussa pitää aina se yksi helppo imaista. Muuten kyllä ollut nautinnollista lätkää kaikinpuolin pitkästä aikaa. Toivotaan, että näillä uusilla asetuksilla tuo ei olisi niin yleistä. Kuitenkin vasta yksi peli takana noilla.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Mdawg;3418277 begin_of_the_skype_highlighting**************3418277******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3418277******end_of_the_skype_highlighting kirjoitti:
Lisaksi nama sabarannailijat vituttavat onlinessa...ja pelkkia takatolppasyottoja hakijat.

Itteänikin vituttaa noi takatolppasyötön hakiat, joka ikisessä hyökkäyksessä yritetään samaa. Helppohan nuo on peittää ja sitten vaan lähteä vastahyökkäykseen ja tehdä maali kun ei ne raukat osaa puolustaa.

Sitten kun voitat nuo kyseiset henkilöt niin xboxin messagevalot hohkaa punasena ku tulee vihaista palautetta kun ei oo taidot riittäny :D
 

ipaz

Jäsen
Perkeleen EA! Olen fiksannut rosteirta PetrPuckin sivujen mukaan, mutta koska homma tuota kautta on niin helvetillisen suuri, niin tein päätöksen ja latasin EA:n uudet rosterit: ROSTER5:en. Virhe!

Missä on kaikki CHL:sta ammattilaiseksi siirtyneet pelaajat?? NHL-joukkueet ovat kaiketi ihan ok ja junnusarjoihin on tehty uusia jannuja, mutta oikeastaan kaikki AHL-joukkueiden tulokkaat puuttuvat kokonaan. Ei ole AHL:ssa, ei junnuissa, ei FA-listalla... kuinka vaikeaa tuo homma oikein voi EA:lle olla?? Käsittämöntä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Missä on kaikki CHL:sta ammattilaiseksi siirtyneet pelaajat?? NHL-joukkueet ovat kaiketi ihan ok ja junnusarjoihin on tehty uusia jannuja, mutta oikeastaan kaikki AHL-joukkueiden tulokkaat puuttuvat kokonaan. Ei ole AHL:ssa, ei junnuissa, ei FA-listalla... kuinka vaikeaa tuo homma oikein voi EA:lle olla?? Käsittämöntä.
AHL:ssahan nuo sopimusjutut ovat vähän monimutkaisempia kuin NHL:n puolella ja jos ei vaadittavaa sopimusta ole, ei myöskään EA voi käyttää pelaajaa pelissään, vaikka pelaisikin AHL:ssa. Olisko tämä syynä? Toki jos vika on pelkästään EA:n puolella, en ole siltikään yllättänyt...
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Mitkäs on hyvät slaiderit, hyviä en tuppaa löytää! Dallasiakin vastaan pelasin äsken, ja voitin 4-(10!!!) mutta mä lauoin 32 kertaa ja ne 12. Tommonen peruspeli mulla on semmonen et vastustaja laukoo 15 vetoo ja 4 häkkiä. Miten ne saa laukomaan enemmän? Floridalla nyt pelailen, ja kummankin veskarin torjunta% on 75.0, ja toisella 75.9. Jotenkin menee maku...
 

Veijari

Jäsen
Tuli hankittua tämäkin peli ja melkoista opettelua noilla joystickeillä pelaaminen kun on aiemmin tottunut pelaamaan joko tietokoneen näppiksellä tai vanhan mallisella pleikkarin ohjaimella.

Helvetin vaikeeta tuntuu maalin tekeminen olevan. Vastustajan molarilla jatkuvasti +50 torjuntaa/ottelu ja maksimissaan saan tehtyä kaksi maalia ottelussa. Vissiin pitäisi taktiikkaa vaihtaa ja ampua enemmän suoraan syötöstä tms. No, on ainakin haastetta pelin parantamiseen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mitkäs on hyvät slaiderit, hyviä en tuppaa löytää! Dallasiakin vastaan pelasin äsken, ja voitin 4-(10!!!) mutta mä lauoin 32 kertaa ja ne 12. Tommonen peruspeli mulla on semmonen et vastustaja laukoo 15 vetoo ja 4 häkkiä. Miten ne saa laukomaan enemmän? Floridalla nyt pelailen, ja kummankin veskarin torjunta% on 75.0, ja toisella 75.9. Jotenkin menee maku...

Viestissä numero 1014 on hyvät slaiderit. Vedot realistisesti yli 30 per joukkue. Hiukan helpotin omaa pelaamista muutamalla slaidilla, mutta muutoin oikeen hyvät mielestäni.
 

Teloch

Jäsen
Noista samoista slidereista muokkasin itselleni parhaiten sopivat säädöt 6 minuutin erille. Nuo #1014:stä vedetyt säädöt veivät ainakin omalla kohdallani otteluiden lopputulokset jonnekin 6-0 paikkeille, laukausten ollessa 60+ omalle joukkueelle vastustajan <10 vastaan. Todella paljon pelityylistä kiinni mitä pitää säätää ja minne suuntaan. Hyvät lähtökohdat nuo asetukset kuitenkin tarjoavat sille viimeiselle hienosäädölle.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Mitenkäs noita omia biisejä nyt saikaan siirrettyä peliin mukaan? Maalilauluja joita olen youtubesta jo metsästänyt ajattelin lisätä peliin. Olen koittanut muistitikulta ja cd:ltä siirtää musiikkia kovalevylle, mutta ei tuolta boxin valikoista löyty mitään tähän viittaavaa. Muistan, että piti tehdä oma soittoluettelo jne. jne.

NHL kympissä kyllä onnistuin, mutta nyt tökkii. Kiitos!
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs noita omia biisejä nyt saikaan siirrettyä peliin mukaan? Maalilauluja joita olen youtubesta jo metsästänyt ajattelin lisätä peliin. Olen koittanut muistitikulta ja cd:ltä siirtää musiikkia kovalevylle, mutta ei tuolta boxin valikoista löyty mitään tähän viittaavaa. Muistan, että piti tehdä oma soittoluettelo jne. jne.

NHL kympissä kyllä onnistuin, mutta nyt tökkii. Kiitos!

Itekin kaipaisin tuohon jonkun yksinkertaisen tutoriaalin, kiitos.

Ihmettelin kovasti miten helvetissä kukaan jaksaa tätä(kään) änäriä pelata offlinessa AI:ta vastaan...? Ei siinä imo slaiderit tai mitkään auta, samaa paskaa se on joka tapauksessa. Ymmärrän tietysti että GM-mode varmaan kiinnostaa monia. Offlinessa en kyllä itse pelaa kuin kavereita vastaan. Ei sillä että random online-pelitkään läheskään aina mitään herkkua olis, vaan todella vittumaista "hieromista".
 

Jämeräparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Devils
Mitenkäs noita omia biisejä nyt saikaan siirrettyä peliin mukaan? Maalilauluja joita olen youtubesta jo metsästänyt ajattelin lisätä peliin. Olen koittanut muistitikulta ja cd:ltä siirtää musiikkia kovalevylle, mutta ei tuolta boxin valikoista löyty mitään tähän viittaavaa. Muistan, että piti tehdä oma soittoluettelo jne. jne.

NHL kympissä kyllä onnistuin, mutta nyt tökkii. Kiitos!

Tässä olisi iso paketti maalilauluja ja muutakin aiheeseen liittyvää ohjeineen päivineen. Linkki vie breakaway:n foorumiin ko. paketin ketjuun.

Boxista en itse tiedä, mutta ainakin omalla PS3:lla toimi ohjeita seuraamalla.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Mitenkäs porukalla on tapana käydä ns. henkistä matsia livessä, eli yrittää ajaa vastustaja raivon partaalle? Harrastatteko vihellyksen jälkeisiä levyksi taklauksia, vihellyksen jälkeen "maalin" tekoa yms.? Kertokaa.
 

ditrim

Jäsen
Mitenkäs porukalla on tapana käydä ns. henkistä matsia livessä, eli yrittää ajaa vastustaja raivon partaalle? Harrastatteko vihellyksen jälkeisiä levyksi taklauksia, vihellyksen jälkeen "maalin" tekoa yms.? Kertokaa.

Harrastan välillä. Riippuu jaksaako pelata tosissaan. Mä kuitenkin rokotan niin usein ylivoimalla ja oon hyvä pelaan alivoimaa että ihan rauhassa voi vastustajaa psyykkailla muutenkin. Taklit ajan melkein aina loppuun kunhan välispedeily ei venytä matsin pituutta. Aika usein saan vastustajan taklaan selkään hetken puristelun jälkeen ja sitten pääseekin pistämään Sharksien ykkösylivoiman pyörimään.
 

Sinom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylimieliset oululaiset
Mitenkäs porukalla on tapana käydä ns. henkistä matsia livessä, eli yrittää ajaa vastustaja raivon partaalle? Harrastatteko vihellyksen jälkeisiä levyksi taklauksia, vihellyksen jälkeen "maalin" tekoa yms.? Kertokaa.
Itse tykkään harrastaa pientä sikaa livessä. Joka pelissä vihellyksen jälkeen hanskaa naamaan, tönimistä, kiekon kanssa temppuilua ja tietenkin katson rauhassa uusinnan jos olen tehnyt maalin. Hyvin harvoin vastustaja suuttuu tästä, että alkaisi pistämään viestiä sikaa pelaamisesta, mutta yhden kerran tämäkin tapahtui, kun vastustaja oli kyllästynyt allekirjoittaneen ronkkimiseen ja sikailuun.
Minusta uusimassa änärissä voitaisiin antaa enemmän jäähyjä tuosta vihellyksen jälkeisistä tönimisistä. Änäri10 tuli paljon helpommin nuita jäähyjä vihellyksen jälkeisistä tönimisistä.
 

janbo

Jäsen
Itse tykkään harrastaa pientä sikaa livessä. Joka pelissä vihellyksen jälkeen hanskaa naamaan, tönimistä, kiekon kanssa temppuilua ja tietenkin katson rauhassa uusinnan jos olen tehnyt maalin.

Tuo jälkimmäinen on sellainen asia, jolla minua saa horjutettua. Ei se silloin haittaa, jos maali on ollut erityisen hieno tai naurettava, mutta jonkun perus säbärannarin katsominen kymmenestä eri kuvakulmasta osaa olla ärsyttävää. Itselläni on tosin tuohon vastaisku. Jos vastustaja jää noita perusmaalejaan äimäämään, niin painan pelin pauselle ja odotan sen täyden 30 sekuntia. Tämä niin monta kertaa kuin vastustaja jää tylsää maaliaan katsomaan tai kun pauset loppuu. Vaan harvoinpa niin montaa maalia omiin tulee. Tuon puoliminuuttisen aikana sitä aina kummasti rauhoittuu, ja voisin kuvitella useamman vastustajan vittuuntuvan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös