Formula 1 – kausi 2009

  • 325 364
  • 2 061

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minun mielestäni Alonso ei ole pelle ainakaan tuon asian perusteella. Nostan hattua sille, että kaveri panostaa myös siihen, että kasaa ympärilleen porukkaa, joiden avulla tietää menestyvänsä. Tässä tavassa on jotain samaa kuin Schumacherissa. F1-insinöörien siirtojen estäminen on hieman kyseenalaista, kun omaa osaamista vastaavaa työtä löytyy lähinnä F1:stä.

Aiheeseen liittyen, Alonso itse kertoo näin Autosportin haastattelussa:

Q. Is it true that you want to bring some former engineers from other teams with you?

FA: "No, there has been some things written, but they were not true. But I have no plans to bring anyone to Ferrari. They are professional enough and they are the best people in Formula 1 so they will be able to produce the best car."
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?


Riippuu tietysti ihan muista suomalaisista. Jos esim. Heikki nyt lakaisi yhtäkkiä pärjätä niin ei lajin seuraaminen lopu vaikka Kimi lopettaa. Mutta jos Kimi esim. tämän kauden jälkeen lopettaa ja Heikki siirtyy ajelemaan Toyotaa, jolla ei kisojen voitoista taistella, niin kyllä lajin seuraaminen vähenisi todella paljon.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?

Itse en ole yllättynyt vaikka näin kävisi, sillä itse laji on nykyään melko puuduttavan tylsää peräkkäin ajamista ja tämä kisojen ulkopuolella oleva loputon saippuaooppera syö melkolailla mielenkiintoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?
Kimi-fanit ja Kimi-fanit. Kuinka moni täällä nyt on loppupelissä antanut itsensä leimauttaa joksikin Kimi Räikkös-faniksi? Käsittääkseni enin osa (mm. allekirjoittanut) on sympatiseerannut suomalaisia kuskeja. Siinä ei lie mitään väärää, tai noh on tietysti joidenkin mielestä ketkä kuvittelevat tajuavansa urheilusta enemmän kuin muut ja joiden mielestä on junttia olla oman maan kansalaisten puolella urheilussa.

Olen itse Häkkisen ajoista tsempannut jokaista suomalaista F1-kuskia, sen verran isänmaallinen kait olen itsekin. Pidän vaan siitä, että maanmiehet pärjäävät. Oli laji mikä hyvänsä.

Totta kai sympaattisia kuskeja ja urheilijoita kautta linjan on muissakin kuin suomalaisissa, joten kyllä menestystä suo. Omalla kohdalla Formulan seuraaminen jäisi huomattavasti vähäisemmäksi, jos siellä ei olisi yhtään suomalaista. Toki en nyt ihan äärimmäisen aktiivisesti seuraile muutenkaan ainakaan katsellen itse kisaa, mutta kyllä kuitenkin joka kisa jollain tasolla tulee kuitenkin tulosten pohjalta käytyä läpi.
 

Fiiu

Jäsen
Nyt kun Alonso siirtyy Ferrarille ja Kimi kenties McLarenille niin tilanne on äärimmäisen mielenkiintoinen. Tuo yksi ja oikea punainen talli ei häviä kannatuspuolessa omalta kohdaltani mihinkään vaikka en Alonsosta juuri välitäkään. Mielenkiintoisinta sopassa kuitenkin on se että jos Kimi McLarenille siirtyy niin mikä on Hamiltonin tilanne, lähinnä henkisellä puolella. Täällähän on monet jo maininneet että Kimiä ei kiinnosta kuin se mitä hän itse tekee eli tallikaverilla ei ole väliä. Jos asia näin varmasti on niin tulossa olisi erittäin mielenkiintoinen kausi.

Monella palstallakin Kimiä on haukuttu ties mistä mutta jos kaveri ajaa autoa aina äärirajoilla niin ei minuakaan kiinnosta että tekeekö Kimi sponssihommia vaiko ei, ajamaanhan hänet on palkattu.

Tietysti McLaren vielä on tallina suosikkilistalla paljon alempana mutta Kimiä kannustetaan alusta loppuun. Ja mikäs siinä jos vielä rallipoluillekin siirtyy, toivotaan että voittaisi yhden mestaruuden. Saataisiin taas kirjoittaa vähän edes moottoriurheiluhistoriaa lisää.

Tälle kaudelle toivoisin vielä Vettelin hurjaa nousua, kaveri on aika symppis ja Red Bull altavastaajana mielenkiintoinen talli. Katsotaan miten tässä sopassa käy ja F1:siä varmasti seuraan jatkossakin. Tietysti hieman toivoen vielä että Kimi McLarenilla ajaa jolloin pääsisi Hamiltonilla pyyhkimään lattioita (toivottavasti). Aika näyttää.

Mielenkiintoinen juttu kyllä tuo mainittu artikkeli Kimistä ja F60-autosta, olisiko jollakulla linkkiä että mistä se löytyisi? Olisi mukavaa lukea mitä Noble kirjoittelee.

EDIT: Lisätäänpä vielä vähän viitaten tuohon Ted Raikkaan postaukseen: itsekin fanitan suomalaisia kuskeja mutta Rosberg löytyy inhokkilistalta, hänhän ajaa Saksan lipun alla. Ei minun kirjoissani suomalainen.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?

Antipatiasi alkaa olla epätervettä.

Tarkoitatko, että tämän takia Kimiä ei saisi kannattaa? Saako tällä logiikalla kannattaa ketään kuskia, joka ei aja F1:ssä ikuisesti? Ja onko jotain vallan väärää, että kannattaa suomalaista kuskia, ja juu, ei asu Suomessa ja ei maksa veroja Suomeen, mutta ethän vain kannata itse salaisesti jotain suomalaista ulkomailla pelaavaa jääkiekkoilijaakaan? Sehän voi joskus lopettaa uransa.

Nim. Epätietoinen
 

RDivis

Jäsen
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?

Et sitten viitsi lukea ketjua kamalan tarkkaan, kun aihetta liippaavaa keskustelua on muutama sivu takaperin?

RDivis kirjoitti:
Sinänsä jonkunmoinen dilemma olisi se, etten oikeastaan juurikaan seuraa urheilua täysin neutraalista näkökulmasta. Kuljettajat, kun tosiaan ovat vaihtuvaista tavaraa, joten kenties pitäisi sitten valita joku symppis-kuski. TAI kannattaa jotakin tallia.

Jos näin tekisin pysyisin varmasti tallin matkassa, vaikka sarjaan tulisikin suomalaisia myöhemmin. Lojaalia sorttia, kun olen. Toki FIN kuskit saisivat jonkinmoista sympatia kannatusta. Onhan tietenkin myös mahdollisuus, että kannattamani talli lähtisi sarjasta.

Tuosta suodatettuna, ei loppuisi. Ei edes mikäli sarjassa ei olisi ainuttakaan suomalaista.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran kyllä täytyy ihmetellä näitä Kimi-faneja, että kai te ymmärrätte Rään lopettavan joka tapauksessa muutaman vuoden sisällä Formuloissa. Loppuuko lajin seuraaminen siihen paikkaan, eli onko tosiaan Räikkösen menestyminen ainoa syy seurata sarjaa?

What's the point? Entäs Elwis-fanit tai Alonso-fanit? Eroaako tilanne jotenkin?

Eiköhän suurin osa seuraa formuloita fanittamatta sen kummemmin ketään tiettyä kuskia / tallia, toki toivoen suomalaisille menestystä.

Erikseen on sitten tämä teinix-osasto, joka alkaa fanittamaan (sanana jo aika teinimäinen) sen hetkistä kovinta kuskia, joilla tuntuu kaikki pyörivän vain yhden kuskin ympärillä. Esimerkkinä tämä yksi sankari, jonka nimimerkki viittaa Spede Pasaseen, joka ei ole teinityttömäisesti fanittamansa Schumin lopettamisen jälkeen kauheasti täällä mitään kommentoinut, paitsi ehkä silloin, kuin Räikkönen on jotenkin epäonnistunut.

Antisi tähän ketjuun tuntuu olevan pelkästään Rää'llä (käyttäen jatkuvasti viljelemääsi "hauskaa" väännöstä lempinimestä) provosointi. Ei siinä mitään, kukin tyylillään, en vain ihan ymmärrä mikä tässä on pointtina.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jengihän on ymmärtänyt vallan väärin: Räkä (joka muuten on ihan hyvä lempinimi miehelle, ihan samalla loogikalla kuin Häkä Häkkiselle) on meikäläisenkin suosikkikuski ja olen jopa käynyt paikan päällä muutamaan otteeseen kaveria kannustamassa. En tosin silti pidä Räikköstä sarjan parhaana kuskina. Toki suomalaisia saa ja pitääkin kannustaa, kunhan se ei sokaise ihan täydellisesti huomaamasta muiden erinomaisia suorituksia.

Tuo edellinen viestini oli lähinnä vastaus kirjoitukseen, jossa ilmoitettiin F1:sten seuraamisen loppuvan, mikäli Räikkönen lopettaisi tämän kauden jälkeen. En vain itse käsitä tuota asennetta. Kuskeja tulee ja kuskeja menee, mutta show jatkuu ihan samalla tavalla.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo edellinen viestini oli lähinnä vastaus kirjoitukseen, jossa ilmoitettiin F1:sten seuraamisen loppuvan, mikäli Räikkönen lopettaisi tämän kauden jälkeen. En vain itse käsitä tuota asennetta. Kuskeja tulee ja kuskeja menee, mutta show jatkuu ihan samalla tavalla.

Tuo show on ainakin itselleni auttamattoman tylsä, jos ei ole kuljettajaa jonka puolesta liputtaa. Jalkapallon suhteen sama juttu, mikäli suosikkijoukkueeni ei pelaa, en varmasti jaksa katsella otteluita. Myöskin SM-Liigan ja jääkiekon arvokisojen seuraaminen vähenee marginaaliasteikolle mikäli Lukko/Suomi putoaa aikaisessa vaiheessa. Saatan vilkuilla pelejä, mutta pääasiassa hyvin välinpitämättömän asenteen kanssa.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen juttu kyllä tuo mainittu artikkeli Kimistä ja F60-autosta, olisiko jollakulla linkkiä että mistä se löytyisi? Olisi mukavaa lukea mitä Noble kirjoittelee.

Tässä toiselta foorumilta löydetty lainaus Noblen kirjoituksesta

Mielenkiintoista juttua asiantuntijalta ja olen ollut itsekin sitä mieltä, että Kimi on viimeaikoina ottanut huonosta autosta jopa enemmän irti, kuin pitäisi olla mahdollista(vrt. etenkin fisicon suoritukset vaikeasti ajettavalla autolla). Olisi erittäin hienoa jos Räikkönen menisi McLarenille ja tosiaan näyttäisi Lewikselle kaapin paikan. Myös huhut isin ja pojan Kimi-siirron vastustamisesta ovat omiaan vahvistamaan tietoa siitä, kuinka hyvänä kuskina Kimiä Formula maailman sisäpiirissä todellisuudessa pidetäänkään.
 

HemmoP

Jäsen
Varikkohuhu kertoo, että Räikkönen aikoo lopettaa tähän vuoteen.

En yhtään ihmettelisi, aivan holtiton määrä fyrkkaa käteen entisten lisäksi ja henkilökohtainen tavoite saavutettu. Nyt sitten kyseenalaisesti kenkää Ferrarilta vaikka omissa suorituksissa ei suhteessa auton kapasiteettiin pitäisi olla huomautettavaa paljoakaan.

Noble vihjaa megauutiseen omassa twitterissään.

Mielenkiintoinen viikonloppu tulossa F1-uutisten suhteen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varikkohuhu kertoo, että Räikkönen aikoo lopettaa tähän vuoteen.
Jättäisi itselleni aika laimean maun Räikkösen F1-urasta jos se loppuisi "potkuihin" tai ehkä pitäisi puhua "savustamisesta". Aika ankea tapa lopettaa lajissa, kun puhutaan kuitenkin maailmanmestaristakin ja miehestä jolla varmasti olisi edelleen annettavaa tai ylipäätään on sarjan yksi parhaimmista ja lahjakkaimmista.

Toisaalta, Kimi itse varmasti tapansa mukaan vähät välittää, miten muut asiat näkee ja kokee.

Haluaisin silti nähdä Kimin edes kauden verran vielä ajamassa. Vuoden sopimus ja alusta saakka selvää, että se on viimeinen laatuaan Formuloissa.

No, pian ollaan varmasti viisaampia miten asiat menee. Se nyt on selvää, että jos ei paikkaa huipputallista lohkea, niin jatkaa ei kannata. Kimi on niitä, kenellä on varaa valita parhaat päältä.
 

trap

Jäsen
Varikkohuhu kertoo, että Räikkönen aikoo lopettaa tähän vuoteen.

Niin siis mikä "varikkohuhu"? Jotain lähteitä mielellään, "varikkohuhu" kun on aika, eeh... no, niin.

Mutta mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu, ja mikä on mahdollisesti tuo Noblen vihjailema shokkisiirto. Saattaa liittyä ihan hyvin Buttoniinkin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jättäisi itselleni aika laimean maun Räikkösen F1-urasta jos se loppuisi "potkuihin" tai ehkä pitäisi puhua "savustamisesta". Aika ankea tapa lopettaa lajissa, kun puhutaan kuitenkin maailmanmestaristakin ja miehestä jolla varmasti olisi edelleen annettavaa tai ylipäätään on sarjan yksi parhaimmista ja lahjakkaimmista.

Juuri näin. Samalla tavalla minäkin ajattelen.

Jos olisin Räikkönen, uhkuisin nälkää lyödä luu Ferrarin ja Alonson kurkkuun.

Ilmeisesti tilanne nyt on se, että Räikkönen lopettaa, mikäli ei saa tallipaikkaa maailmanmestaruustaistoon kykenevästä tiimistä (=McLaren tässä tapauksessa, kun Brawn näyttäisi Rosbergin myötä täyttyvän). Toivottavasti McLarenilla suurta epävirallista valtaa pitävällä isä-Hamiltonilla ei mene paskat housuun - pojalla nyt tuskin menee.

Vituttaa suunnattomasti, mikäli Räikköstä ei ensi kaudella F1:ssä nähdä.

***

Tämä uutinen tosiaan taas osoitti, ettei savua nouse ilman tulta. Kun huhut Räikkösen korvaamisesta Alonsolla alkoivat, olin jo melko varma, että näin myös tulee tapahtumaan. Toivotaan myös, että huhut Räikkösen paluusta McLarenille pitävät paikkansa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kamaan, virta päälle. Ei Räikkönen ole lopettamassa, hän vain vastaa toimittajien kysymyksiin normaaliin tapaansa:

"For the moment, I haven't decided what I want to do next, whether I want to continue racing or not. I had a contract for next year, but now I don't, so that changes things. So maybe I race, maybe I do not."

Tästä lausunnosta noi lopettamishuhut ovat liikkeelle lähteneet. Räkä ajaa Maclarenilla tai Brawnilla ensi kaudella, voisin lyödä aikamoisen summan jopa vetoa sen puolesta.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Massan lausunto näyttää tietä. Massa ei mainitse Alonson nimeä, mutta kumminkin Fernando oli sopassa mukana. Saattaa tunteet kiehahtaa aika ajoin Ferrarilla ensi kaudella, varsinkin jos kulmakarvaa ruvetaan suosimaan (Felipen mielestä).
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saattaa tunteet kiehahtaa aika ajoin Ferrarilla ensi kaudella, varsinkin jos kulmakarvaa ruvetaan suosimaan (Felipen mielestä).

Ja sitten kun lisätään tähän soppaan vielä itse makaronit niin sekasotku on valmis. On ehkäpä hauskinta seurattavaa tulevalla kaudella Ferrarin tapahtumat.

Itse toivoisin Kimin menevän/pääsevän Brawnin leipiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varikon suurin itkupilli Felipe-Baby taas avautuu... Kyllähän tuo varmaan osaltaan vaikutti mestaruustaisteluun mutta toisaalta oli niitä paikkoja Felipe-Babylla itsekin ratkaista se mestaruus mutta tuli muutama epäonnistuminen tärkeissä paikoissa, joten kyllä Felipe voi katsoa myös peiliin eikä väittää että mestaruus olisi häneltä varastettu. Mielenkiintoista on kyllä nähdä mitä tuosta herrojen Alonso-Massa tallikaveruudesta Ferrarilla oikein tulee, varsinkin siinä tapauksessa jos Ferrarilla aletaan selvästi suosimaan Alonsoa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ja sitten kun lisätään tähän soppaan vielä itse makaronit niin sekasotku on valmis. On ehkäpä hauskinta seurattavaa tulevalla kaudella Ferrarin tapahtumat.

Itse toivoisin Kimin menevän/pääsevän Brawnin leipiin.

Kyllä tästä vielä show saadaan pystyyn. Jospa reikäpäinen tallikaveri löylyttäisi Alonsoa muutamassa alkukauden kisassa, mitä vähän epäilen, millainen kitinä alkaisi. Taidot ja kyvyt kyllä on, mutta miten henkinen kantti noin kovan onnettomuuden jälkeen. Kun Kimi ei Montezemolon mukaan avautunut tunteistaan niin nyt ei liene sitä vaaraa, avautumisia tulee varmasti puoleen jos toiseen, ne on aloitettu jo: Massa avautuu

Kyvyt autonkuljettajana on toisarvoisia kunhan ovat tunteikkaita.

Haluaisin nähdä Räikkösen vielä McLarenilla ja Hamiltonin klaanin reaktion tähän. Heikki oli harmiton kakkosmies mutta miten olisi Kimin kanssa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jonathan Noblen mukaan Kimi oli aloittanut aamunsa jälleen käymällä Maclarenin pilttuussa. Aika ennenkuulumatonta käydä joka päivä moikkaamassa kilpailijoita... ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös