Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 707 333
  • 33 914

J.Petke

Jäsen
Kuulin eräältä parturilta, että on sellainenkin harrastus, että parturissa jotkut asiakkaat runkkaavat samalla, kun parturi parturoi heidän hiuksiaan.

Tästä on myös videokuvaa. (youtube video parturista ja parturoitavasta)

Olen myös kuullut tuosta parturin ammatista, että saavat kestää aika paljon. Oma hoviparturini kertoi, että on asiakkaita jotka joutuu käännyttämään ovelta kun ovat edellisillä kerroilla käyttäytyneet agressiivisesti tai tulleet kännissä parturiin. Myös ehdotteluita saa kuunnella aina välillä.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Avautui, että se 69 eyes -bändin Jussi, joka aina esiintyy päällepäsmärinä bändiinsä liittyen, ei olekaan sen bändin laulaja. Olenkin ihmetellyt miten sellaisesta kimittäjästä lähtee niinkin miehekäs lauluääni, joka on muuten melko persoonallinen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
miehekäs lauluääni, joka on muuten melko persoonallinen.
No joo. Jos matkii Bowieta, Iggy Poppia, Andrew Eldritchiä ja Peter Steeleä yhtäaikaa, voi se kuulostaa hetken persoonalliselta. Vaan livenä jätkän oikeat taidot vasta paljastuvat... vetää niin lahjakkaasti päin helvettiä, että levynkannessa pitäisi lukea "vocals by Jyrki & Autotune".
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minulle on avautunut, että palstatoverimme TKH on kuin kävelevä turhan tiedon sanakirja.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui, että Pussycat-Nicole on vihdoinkin vapaata riistaa.

Samalla nauran Lewis Hamiltonin tyhmyydelle ja onnittelen itseäni siunaantuneesta mahdollisuudesta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui, että Pussycat-Nicole on vihdoinkin vapaata riistaa.

Samalla nauran Lewis Hamiltonin tyhmyydelle ja onnittelen itseäni siunaantuneesta mahdollisuudesta.

No oletkos nyt ihan 100%:n varma asiasta. Tai no, onhan kyseessä kuitenkin niinkin uskottava sivusto, kuin Suosikki.fi...
No, hyvä että joku uskoo noihinkin.
(Toisaalta, mitä väliä sillä on, että seurusteleeko Hamilton vai ei? Pääasia, että ratamuurit kolisee samaan malliin tulevaisuudessakin)
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dooleysistä puheenollen. Minulle avautui joku aika sitten se, että kaikki Alkot eivät pidä ko. juomaa valikoimassaan. Tämä kuulemma johtuu siitä, että jostain syystä ko. juoma on kuulemma narkkien suosikki. Siis poistamalla juoman valikoimista myymälässä on a) rauhallisempaa b) vähemmän varkauksia. Tämän kuultuani olen katsonut hieman "vinoon" henkilöitä, jotka lipittävät ko. ainetta -ettei vaan tuokin?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Dooleysistä puheenollen. Minulle avautui joku aika sitten se, että kaikki Alkot eivät pidä ko. juomaa valikoimassaan. Tämä kuulemma johtuu siitä, että jostain syystä ko. juoma on kuulemma narkkien suosikki.

Pilvessä tuppaa maistumaan kaikki makea ja roskaruoka. Kentis narkeilla tarkoitettiin (taas) pilviveikkoja.

Avautui sellainen asia, että jopa tällainen vannoutunut liberaali-porvari voi kerran eläessään olla yhdestä asiasta samaa mieltä Urpilaisen kanssa: Alv:n nostamisella voi olla negatiivisia vaikutuksia työllisyyteen, etenkin tässä taloustilanteessa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautuipa sellainen, että Subway on harvinaisen paska pikaruokaketju. Se hirvitys, jota minulle Ruoholahden Subissa eilen tarjoiltiin, karkoitti kyllä mielenkiinnon totaalisesti kyseistä lafkaa kohtaan. Subissahan patonki "kootaan" askel askeleelta myyjien toimesta liukuhihnaperiaateella. Lasin takaa luetellaan mitä tahtoo ja seurataan patongin matkaa kassalle.

Katselin listalta sopivaa einestä pahimman nälän tappajaksi, ja silmiin sattui paahtopaistipatonki. Ei muuta kuin jonon päähän. Alkuun kevyttä säätöä patonkileivän kanssa, kun kuulemma sitä peruslajin vaaleata limppua ei ollut saatavilla. Hieman oli myös myyjällä hoono soumi.

Sitten taideteokselle vähän väriä maustekastikkeista ja seuraavalta likka rupesi läimimään paahtopaisteja koppuran väliin. Piti oikein tarkistaa, olivatko ne läpikypsät eltaantuneet harmaat liuskat paahtopaistia vai viereisestä Citymarketista ostettuja vaihtopohjallisia. Näiden läpysköjen peitoksi piti sitten valita salaattia ynnä muuta vihreetä. Ja taas oli myyjällä hoono soumi. Kiitettävän täyttelyn jälkeen tämä kamelikuski esitteli kaikki salaattikastikkeet, mutta tästä esitelmästä en pahemmin saanut selvää. Päätin jättää kyseiset etikkalitkut kokonaan väliin.

Setti valmis, kansi kiinni ja paketoimaan. Jos olisin tiennyt, että "otan mukaan" tarkoittaa patongin vuoraamista noin kuudella paperikerroksella, olisin suosiolla syönyt paikan päällä. Vitullinen homma kuoria kävellessä miljoona taitosta sapuskan tieltä. Kaiken lisäksi se alin paperikerros vetistyi heti ja tietenkin repeili, jolloin sain maistella so-called-paahtopaistin seasta paperiteollisuutemme tuotoksia. Ja voitte vaan arvailla, oliko lopputulos oheisen kuvan kaltainen...

Ja hintaa tälle 15-senttiselle nautinnolle vaivaiset 5,40. Jokainen voi omassa rauhassa mittailla, kuinka paljon se loppujen lopuksi on. Aika helvetillinen metrihinta, jos multa kysytään.
 

d2uce

Jäsen
Setti valmis, kansi kiinni ja paketoimaan. Jos olisin tiennyt, että "otan mukaan" tarkoittaa patongin vuoraamista noin kuudella paperikerroksella, olisin suosiolla syönyt paikan päällä. Vitullinen homma kuoria kävellessä miljoona taitosta sapuskan tieltä. Kaiken lisäksi se alin paperikerros vetistyi heti ja tietenkin repeili, jolloin sain maistella so-called-paahtopaistin seasta paperiteollisuutemme tuotoksia.

Mulla ei oo Subia ikinä kääritty mihinkään peruspaperiin. Itseasiassa Hämeenlinnan Subissa asioidessa ärsyttää se, että mukaan laitetaan pussiin vain yksi servetti, eikä niitä ikinä muista itse hamstrata siitä tiskiltä mukaan.
 

ditrim

Jäsen
Pilvessä tuppaa maistumaan kaikki makea ja roskaruoka. Kentis narkeilla tarkoitettiin (taas) pilviveikkoja.

Jaa-a. Jos saa pilviveikon tittelin niin tuskin enää mässyttää sauhupäissään mitään makeaa tai roskaruokaa. Eikös niissä porukoissa tuo ole märkäkorvien touhua. Oikeita huumeita vetävät veikot ovat makealle persoja, tiedä sitten miksi.

Minulle avautui että Citymarketin grillikylki on 70 prosenttisesti läskiä. Loput 30 prosenttia jakautuu kivasti kahtia luulle ja lihalle. En osta ko. paskaa enää ikinä.
 

J.Petke

Jäsen
Hieman oli myös myyjällä hoono soumi.
.
.
Ja taas oli myyjällä hoono soumi. Kiitettävän täyttelyn jälkeen tämä kamelikuski esitteli kaikki salaattikastikkeet, mutta tästä esitelmästä en pahemmin saanut selvää. Päätin jättää kyseiset etikkalitkut kokonaan väliin.

Eli siis oliko tässä nyt huono asia se, että siellä oli rehellisissä töissä joku maahanmuuttaja vaiko oliko siinä leivässä jotain oikeaa vikaa? Vai oliko se yllätys ettei se paahtopaisti tullut suoraan uunista medium miinuksena?

Ja hintaa tälle 15-senttiselle nautinnolle vaivaiset 5,40. Jokainen voi omassa rauhassa mittailla, kuinka paljon se loppujen lopuksi on. Aika helvetillinen metrihinta, jos multa kysytään.

Ei varmasti näyttänyt ja jos se on yllätys niin suosittelen menemään seuraavan kerran syömään Chez Dominiqueen niin saat esteettisesti ja nätisti aseteltua ruokaa. Ja mitä tulee tuohon hintaan niin tavallisesta sämpylästä saa maksaa kaupassa pari euroa. Mielestäni tuo hinta on varsin kohtuullinen sillä itse tehtynä tuolle tulisi yllättävän iso hinta.

Itselläni Subway on ainoa paikka missä ei ole ikinä ollut valittamista annoksissa. Ja ainakin minä otan mieluummin sen leivän mukaan ja haluan, että siinä on paperia ympärillä ettei se leviä sinne muovikassiin salaatiksi missä on leipä mukana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautuipa sellainen, että Subway on harvinaisen paska pikaruokaketju.
Ei kai erityisen hyvää pikaruokalaa olekaan, mutta Subway hakkaa silti helposti kaikki kaksi Suomessa operoivaa isoa hampurilaisketjua. Vaikka silmät kiinni ja ilman käsiä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tahtoo poliisi-Octavian!

Poliisiautot kulkee ihan mukavasti. Tulin iltapäivällä Tampereelta Turkuun ja Humppilassa eteeni 9-tielle kaarsi 2-tieltä poliisin farmarioctavia. Itsellä oli vauhtia se vähän yli sata, mutta se ei näkynyt missään. Eroa tuli kilsan matkalla vähintään saman verran ja tuntui, että Skoda hävisi edestäni kuin pieru Saharaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja hintaa tälle 15-senttiselle nautinnolle vaivaiset 5,40. Jokainen voi omassa rauhassa mittailla, kuinka paljon se loppujen lopuksi on. Aika helvetillinen metrihinta, jos multa kysytään.
Kuka käski mennä puolikkaan tilaamaan? Aikuisten annos eli 30 senttinen maksaa noin 8 euroa ja metrihinnassa eli on jo suht. hyvä ostos. Ja jos muutenkin jos Subia vertaa kilpailijoihin, niin metrihinnassa se päihittää Macin mutta häviää Kotipizzalle. Minulle tosin avautui että sen käyttäminen tässä yhteydessä on typeryyttä.

Ettei nyt vain oikea harmituksen syy ollut, että et osannut ostaa patornkia ja nolotti kun kaikki näki. Ei silti, joskus ulkomailla on vähän hankaluuksia tuossa hommassa ollut, kun välttämättä ei ihan jokaiselle kielellä jokaisen niiden 47 vaihtoehdon nimeä muista.
 

scholl

Jäsen
Kuka käski mennä puolikkaan tilaamaan?

Ei silti, joskus ulkomailla on vähän hankaluuksia tuossa hommassa ollut, kun välttämättä ei ihan jokaiselle kielellä jokaisen niiden 47 vaihtoehdon nimeä muista.

Itse en osta koskaan enempää kuin sen 15cm. Ei ole tarkoitus ruokkia koko kompaniaa, vaan jos tulee vähän nälkä niin ostaa subin.

Ja osaan kyllä sanoa kaikilla kielillä paahtopaistisub parmesanoregano patonkiin, ei paahdeta, juustoa kyllä, chilimajoneesikastike, kaikki kasvikset paitsi oliivi, mahdollisimman paljon jalopeñoja. Öljy, viinietikka, pippuri, oregano: kyllä.


Subissa asioidessa ärsyttää se, että mukaan laitetaan pussiin vain yksi servetti, eikä niitä ikinä muista itse hamstrata siitä tiskiltä mukaan.

Joo. Se on joku standardi, joka on väärin mietitty. Mäkissä taas ei ole standardia, joten autokaistalta mukaan ottaessa papereita voi olla mukana 0-15 ja ketchuppeja 0-3. Usein on lisäksi täysin tarpeettomat suola ja pippuri sekä pillikin puuttuu. Olen yrittänyt saada heitä määrittelemään standardit noille, jotta joka kerta saisi samanlaista palvelua, mutta eivät kuuntele minua. Eniten vituttaa kuitenkin se, että tiskiltä ostettaessa myyjä taittelee pussin kiinni, vaikka mukana ei ole mitään papereita, vaan asiakas joutuu taittelemaan sen pussin uudelleen auki ja marssimaan maustehyllylle ja sitten taittelemaan sen pussin uudelleen kiinni, jolloin esteettisesti tekeleestä tulee kamala. Mistä idiootismista muuten johtuu se, että jos kysytään meneekö juoma kädessä niin silti pilli tungetaan suljettuun pussiin, jolloin autossa ei sitä juomaa voi juoda kuitenkaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eniten vituttaa kuitenkin se, että tiskiltä ostettaessa myyjä taittelee pussin kiinni, vaikka mukana ei ole mitään papereita, vaan asiakas joutuu taittelemaan sen pussin uudelleen auki ja marssimaan maustehyllylle ja sitten taittelemaan sen pussin uudelleen kiinni, jolloin esteettisesti tekeleestä tulee kamala.
Ihmettelen, että miten saa mäkkärin paperikassista edes siististi taittelemalla esteettisesti ei-kamalan?
 

d2uce

Jäsen
Joo. Se on joku standardi, joka on väärin mietitty.

Tänään muuten poikettiin standardista, mutta ikäväkseni väärään suuntaan. Pussissa ei ainuttakaan servettiä. Lisäksi poikkesin peruslinjasta ja otin eri Subin kuin yleensä, mutta se nyt oli minun virhe.

Mäkissä taas ei ole standardia, joten autokaistalta mukaan ottaessa papereita voi olla mukana 0-15 ja ketchuppeja 0-3. Usein on lisäksi täysin tarpeettomat suola ja pippuri sekä pillikin puuttuu.

Pilli ei ole puuttunut koskaan, mutta kyllähän tuo paperi- ja maustepolitiikka autokaistalla on jotain käsittämätöntä. Jotkut pihtaavat papereista ja pussissa on max 2 paperia, joka ei meinaa esim. BigMacin kanssa riittää mihinkään. Välillä taas paperia on niin paljon, että ei meinaa pussiin mahtua.

Sitten kysytään, tuleeko ketsuppia ja mausteita, jos vastaa ympäripyöreästi ja hyvin tulkinnanvaraisesti "Kyllä", niin pussissa on todennäköisesti ketsuppia, mutta suola tai pippuri, joskus jopa molemmat, puuttuvat kokonaan.

Onko niillä joku seuranta noista, vai minkä takia osa pihtailee tarpeettomasti?

Välillä pussia ojennettaessa seuraavalla luukulla ei luetella sisältöä ja yleensä tulee sellainen epätietoinen olo, josko siellä olisikin erehdyksessä sittenkin jonkun urpon kanawrap ja filet-o-fish ilman juustoa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ja osaan kyllä sanoa kaikilla kielillä paahtopaistisub parmesanoregano patonkiin, ei paahdeta, juustoa kyllä, chilimajoneesikastike, kaikki kasvikset paitsi oliivi, mahdollisimman paljon jalopeñoja. Öljy, viinietikka, pippuri, oregano: kyllä.

Eipä se aina riitä että osaat kaikilla kielillä sanoa nuo asiat. Osaatko lisäksi speksata minkälaista juustoa haluat?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja osaan kyllä sanoa kaikilla kielillä paahtopaistisub parmesanoregano patonkiin, ei paahdeta, juustoa kyllä, chilimajoneesikastike, kaikki kasvikset paitsi oliivi, mahdollisimman paljon jalopeñoja. Öljy, viinietikka, pippuri, oregano: kyllä.
Tottakai Sinä osaat siitähän ei ole kysymystäkään. Jos aloitetaan sitten vaikka swahilista ja jatkat siitä sitten esperanton kautta puolaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös