NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 550
  • 504

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Osaisko joku kertoa hyvä asetukset tähän peliin? Saisi pelistä mahdollisimman realistisen. Tietenkin ne voisi löytää itsekin jos vaan jaksais etsiä :-)

Itse olen ainakin säätänyt aggressiivisuuden, rankkariherkkyyden ja rangaistukset täysille. Lisäksi vähän laukaisuvoimasta ja -tarkkuudesta pois.

Jos tuntuu liian helpolta, niin syötönkatkojen lisääminen vaikeuttaa mukavasti. Tai Supertähti- tasolle siirtyminen..
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos tuntuu liian helpolta, niin syötönkatkojen lisääminen vaikeuttaa mukavasti. Tai Supertähti- tasolle siirtyminen..

Tähtipelaaja-tasollakin pelatessa tuo kone tuntuu katkovan kaikki syötöt jotka menee noin parin metrin säteellä vihulaisen pelaajasta. Eli siis pakko hakea ihan satavarmoja syöttölinjoja tai sitten yksin yrittää.

Tänään muuten iteki muokkasin nuita asetuksia ja alkaa tulla aika kelvollisia kiekko-otteluja. Dynastyssa pelasin kaksi AHL-matsia joista toisen hävisin 2-0 ja toisen 3-2. Laukaukset peleissä meni koneen hyväksi 26-18 ja 32-24.

Täytyy kyllä edelleen ihmetellä tätä tietokoneen tekoälyä ku aikasemmin tosiaan vain PC:llä pelannut (nyt siis XBox 360). Tosissaan täytyy kyllä pelata matsit alusta loppuun varsinkin puolustamisen osalta. Alivoimillaki pakko pitää se neliö kasassa muuten kone rankaisee kyllä äkkiä.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Samaa mieltä thegon kanssa. Tietokone on melko kova vastus ainakin tässä vaiheessa vielä itselle. Anaheimilla Dynastiaa hakkaan ja 5 peliä pelattuna. Yksi voitto ja neljä tappiota. Mutta pikkuhiljaa alkaa päästä jyvälle ja ottelut eivät ratkea vastustajille heti ekassa erässä :-)

Ja se täytyy sanoa että vastustajat rankaisee melko kovalla prosentilla yv:llä. Ja oma taktiikka on aika fyysinen ja agressiivinen joten penaltya pukkaa hyvin paljon :-)

Mutta loistava peli kieltämättä. Ja itse pelailen vasta toiseksi vaikeammalla tasolla ja vaikeinta en halua etes vielä kokeilla.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja se täytyy sanoa että vastustajat rankaisee melko kovalla prosentilla yv:llä. Ja oma taktiikka on aika fyysinen ja agressiivinen joten penaltya pukkaa hyvin paljon :-)

Mutta loistava peli kieltämättä. Ja itse pelailen vasta toiseksi vaikeammalla tasolla ja vaikeinta en halua etes vielä kokeilla.

Sama täällä, eli tähtipelaajalla mennään. Ja mitä tulee siihen koneen ylivoimaan niin paras keino on vaan maltillisesti pitää se neliö tiiviissä paketissa. Heti jos vähän lähdet kiekollisen perään juoksemaan niin kohta on pakka sekaisin ja kiekko sinun repussa. Myös laukausten blokkaaminen on todella tärkeää.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsehän ne makunsa mukaan kannattaa säätää. Ainakin pelinopeudet ym. mahdollisimman pieninä, ettei tule niitä koko kentän spurttipujotteluita ja toki laukaisukovuudet/tarkkuudet pienille.
Ziisus, itselläni on aina näissä EA:n lätkissä tarvinnut ruuvata nopeutta ylöspäin (tässäkin taas täysille) koska sillä valmiilla suossa luistelulla ei ole mitään tekemistä oikean NHL:n kanssa. Perusasetuksilla tilanteet tulee niin hitaasti että niihin ehtii varautumaan aina minuutin ja kentän päästä päähän luistelu kestää ikuisuuden. Mutta makunsa kullakin tosiaan.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Pienimuotonen pulma tuli tänään eteen, elikkä nettipeli tökki yhden tietyn pelaajan kanssa. Olen pelannut koko päivän CoD 4 netissä eikä ole pätkinyt yhtään. Ja NHL:ää olen pelannut myös netissä pari peliä eikä pätkinyt. Mutta kaverini väittää että hän on koko päivän pelannut Fifaa netissä eikä ole pätkinyt yhtään. Eli miksi meidän välillä pätkii, olen aika varma että vika ei ole minun puolella mutta missä vika voisi olla. Pätkiminen on aivan sietämätöntä, eikä pelistä tule mitään. Nopeus kummallakin on 8megaa, joten sekään ei voi olla ongelma. Jos jollain olisi pikaista apua niin olisi aivan loistava juttu.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Nyt alko kyrpimään! Eikö pelaajista pääse eroon millään? Yritän treidata Miika Kiprua Kimmo Timoseen mutta ei onnaa kun on liikaa pelaajia. Sitten kun yritän vaihtaa Brian Muiria johonkin kämä varausvuoroon niin ei kelpaa, mutta sitä jannua ei voi ilmaiseksikkaan antaa! Mitä tehdä?

Edit: Niin ja en voi tuossa treidissäkään Brian "Mitä vittua mä teen NHLssä" Muiria ulostaa koska silloin Phillyllä on liikaa pelaajia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Edit: Niin ja en voi tuossa treidissäkään Brian "Mitä vittua mä teen NHLssä" Muiria ulostaa koska silloin Phillyllä on liikaa pelaajia.

Niin, monella joukkueellahan tuossa on ns. täysi rosteri heti alussa, ikävä kyllä...

Vaikeaa tuo treidaus tuossa välillä on, mutta kyllä ainakin itse sain vaihdeltua itselleni sellaisen joukkueen Penguinssiin kuin halusinkin ja aikas monta treidiä on kauden aikana tullut tehtyä. Kannattaa yrittää sitä Muiria moneen eri joukkueeseen, kyllä sen joku ottaa vastaan...
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ei kelpaa edes Washingtonin paras pakki statsien mukaan (Eminger) kellekkään viidettä varausvuoroa vastaan. Eikö ihan oikeasti voi antaa potkuja pelaajille? Pelaaminen loppuu omalta kohdaltani kyllä nyt, niin paljon alkoi tällainen ketuttaan (vaikka EAn pojat ei tätä lue eikä ketään muutakaan kiinnosta, kunhan sanoin).

Edit: Nyt tuli matsin jälkeen ilmoitus että Alexanteri Suuri on takaisin loukkaantuneitten listalta seuraavaan matsiin, niin kai sitä vielä yhden matsin voisi pelata.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Olisko jollain tietoa mikä on se koodi millä saa ps3:lla ne puuttuvat paidat peliin? Itse olen käynyt molemmilla sivuilla mistä ne pitäis saada mutta en ole löytänyt..

Kyselit koodia ja saitkin sen heti joten kysynkin seuraavaa;

Mullakin on nyt paidat mutta en kyl huomaa mitään eroa, miten ne eroaa normipaidoista?
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Nyt alko kyrpimään! Eikö pelaajista pääse eroon millään? Yritän treidata Miika Kiprua Kimmo Timoseen mutta ei onnaa kun on liikaa pelaajia. Sitten kun yritän vaihtaa Brian Muiria johonkin kämä varausvuoroon niin ei kelpaa, mutta sitä jannua ei voi ilmaiseksikkaan antaa! Mitä tehdä?

Edit: Niin ja en voi tuossa treidissäkään Brian "Mitä vittua mä teen NHLssä" Muiria ulostaa koska silloin Phillyllä on liikaa pelaajia.


Mä pelaan ps2:lla joten onko ps3:lla todellakin niin että et voi lopettaa pelaajan sopimusta tai lähettää sitä farmi jengiin niin rosteriin tulee lisää tilaa uusille pelaajille? Näin se ainakin toimii ps2:lla.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Mä pelaan ps2:lla joten onko ps3:lla todellakin niin että et voi lopettaa pelaajan sopimusta tai lähettää sitä farmi jengiin niin rosteriin tulee lisää tilaa uusille pelaajille? Näin se ainakin toimii ps2:lla.

Farmiin ei voi heittää koska organisaation pelaajaluku ei muutu sillä miksikään. En kyllä ole löytänyt mistään mitään kohtaa missä voisi purkaa sopimukset. Sopimussivun alta löytyy kyllä sopimukset ja niiden kestot mutta mitään en ole onnistunut siinä tekemään, en uusia, enkä purkaa niitä.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Farmiin ei voi heittää koska organisaation pelaajaluku ei muutu sillä miksikään. En kyllä ole löytänyt mistään mitään kohtaa missä voisi purkaa sopimukset. Sopimussivun alta löytyy kyllä sopimukset ja niiden kestot mutta mitään en ole onnistunut siinä tekemään, en uusia, enkä purkaa niitä.

Siirtele pois haluamaasi pelaajaa AHL-NHL -väliä, siis sillä oletuksella että hänellä on yksisuuntainen sopimus, kyllä sen joku jossain vaiheessa ottaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ite pelailen Nashvillellä Dynastya enkä millään saa heitettyä Ellista farmiin ja nostettua Rinnettä tilalle. Mikäli oikein muistan niin tulee jotain et Ellista ei voi tiputtaa koska silloin NHL-joukkueessa olis liian vähän maalivahteja, ja samoin Rinnettä ei voi nostaa koska silloin NHL-joukkueessa olis taas liikaa mokkeja! Eli onko tässä nyt joku juttu et vois suoraan vaihtaa noi moket päikseen?
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten? eli miten siihen saa vieraan mukaan, koska ei ole Liveen rekisteröityä gamertaggia...
Siinä ennen matsia kun valitaan joukkueita, niin kaveri painaa toisesta ohjaimesta itsensä samalla puolelle sun kanssa. En nyt varmasti tiedä kun olen aina itse ollut se ykkösohjain, mutta ei siinä mun mielestä tarvitse muuta painaa. Sitten siihen tulee se välilehti, johon tulee sun gamertag ja suluissa (1), joka pitää valita. Eli jos sun gamertag on Lämpö, niin kaverille tulee gamertag Lämpö (1).

Voi olla, etten muista ihan oikein, mutta kyllä sen joka tapauksessa pitäisi aika helposti onnistua, kun hakkaa vaan kaikkia nappeja toisesta ohjaimesta.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Minua on alkanut askarruttamaan kautta pelatessani nuo waiwersin kautta kaapatut pelaajat. Niitä tulee ainakin minulla aniharvoin ja kuitenkin tuossa uutisruudussa kone on nappaillut pelaajia sieltä tämän tästä.

Onko tuo siis normaalia vai voiko noihin pelaajiin päästä jotenkin useammin käsiksi?
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun PS3:lla on tullut pelailtua yhteensä noin 500 matsia konetta vastaan ja myös kavereiden kesken, niin muutamaan tekoälyyn liittyvään lapsukseen ollaan porukalla kiinnitetty huomiota:

- Reboundit pomppivat kummassakin päässä kenttää miltei aina koneen pelaajalle. Tosin konetta vastaan pelattaessa niitä ei edes juurikaan koskaan saa, mutta oma maalivahti pudottelee kiekkoja jatkuvasti vastustajan hyökkääjien ulottuville. Samoin irtokiekot kulmissa päätyvät usein aivan liian helposti vastustajalle.

- Oma maalivahti tekee usein pelikatkon aivan helvetin helposti, siinä missä koneen maalivahti ottaa kiekon, heittää suunnilleen pari volttia ja laittaa sitten vielä kiekon peliin. Oman maalivahdin avaukset myös päätyvät yleensä koneen pelaajalle, toisin kuin toisessa päässä, jossa koneen maalivahdin antama kiekko menee oikeastaan joka kerta omalle pelaajalle.

- Playoffien jatkoajat ovat yksi vitsi sinänsä. Vaikka itsekin olen voittanut Dynasty Moden toiseksi vaikeimmalla tasolla muutamaan otteeseen, niin jatkoaikojen suhde voittojen ja tappioiden välillä on aivan uskomaton. Yhtä voittoa kohti suunnilleen kymmenen tappiota. Muutenkin on mielenkiintoista, että kone onnistuu jatkoajalla tekemään maalin todella usein esimerkiksi maalin takaa, aivan kaukalon kulmasta, tuukkamäkelämäisellä rystyrannarilla siniviivan tuntumasta tai jollain muulla naurettavan halvalla tavalla. Samalla itse kolisuttelee viiteen kertaan tolppia ja koneen maalivahti nappaa kymmenen haamutorjuntaa.

- Loukkaantumiset otin kolmannella Dynasty-kaudella kokonaan pois säännöistä, koska aiemmilla kausilla parhaat pelaajani loukkaantuivat aina runkosarjan lopussa tai pleijareiden aikana. Oman joukkueeni pelaajat ottivat kahtena kautena putkeen kolmoisvoiton pistepörssissä, mutta jokainen heistä loukkaantui kummankin kauden loppupuolella. Melkoinen sattuma siis sekin.

- Jokaisen Dynasty-kauden alussa (kierrokset 5-35, about) molemmat maalivahtini tai vähintään ykkösmaalivahti pyytävät siirtoa muualle. Ihan sama kuinka paljon peliaikaa tulee ja miten joukkue menestyy, niin aina sama juttu. Ensin tekevät kesällä neljän vuoden jatkosopimuksen jopa hieman alle pyytämänsä hinnan ja sitten vaativat viiden kierroksen jälkeen siirtoa muualle. Sitten kun maalivahdin aina joskus kauppaa muualle, niin tilalle tullut veskari pyytää vuorostaan viiden pelatun kierroksen jälkeen siirtoa muualle.

- Erikoistilanteissa koneen aloitusvoittoprosentti on käsittämättömän hyvä. Ehkä sitten olen vain paska aloittaja.

- Jäähyistä valitin joskus aiemmin, mutta kiitos täältä saatujen vinkkien olen saanut Dynasty Modessani niihin selvästi enemmän tasapuolisuutta. Nyt kone saa niitä siinä missä minäkin, monesti jopa enemmän. Kavereiden kanssa kun ollaan pelattu kimpassa, niin tilanne on ollut entisenlainen, eli jokaiseen peliin omalle joukkueellemme hirveä läjä kakkosia, eikä koneelle yleensä yhtään jäähyä. Omat jäähyt tulevat jopa omista läpiajoista, joissa takaa tuleva koneen pelaaja kaatuu samalla kun laukaiset kohti maalia, tai muista todella oudoista tilanteista.

Muitakin juttuja on vielä ollut mielessä, mutta avaudun sitten ehkä myöhemmin lisää. Onko muilla ollut ongelmia samojen asioiden kanssa?
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
- Erikoistilanteissa koneen aloitusvoittoprosentti on käsittämättömän hyvä. Ehkä sitten olen vain paska aloittaja.

Onko muilla ollut ongelmia samojen asioiden kanssa?

Ainakin aloituksissa vaikeimmalla tasolla nuo menevät samantasoisten aloittajien kanssa aika tasan.

Noi jatkoaikavoitot itsellä menee myös aikalailla tasan, vaikeimmalla tasolla. Onhan noita matseja voiteltu aika monta tosiaan jatkoajalla, yleensä silloin kun lähtee yltiöpäisesti hyökkäämään, niin omissa soi.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin aloituksissa vaikeimmalla tasolla nuo menevät samantasoisten aloittajien kanssa aika tasan.

Noi jatkoaikavoitot itsellä menee myös aikalailla tasan, vaikeimmalla tasolla. Onhan noita matseja voiteltu aika monta tosiaan jatkoajalla, yleensä silloin kun lähtee yltiöpäisesti hyökkäämään, niin omissa soi.

Itsellänikin aloitukset menee normipelissä tasan, mutta kun saan ylivoiman ja aloituksen vastustajan päähän, niin häviän aloituksen ihan helvetin usein. Sitten haetaan aina vauhtia oman maalin takaa.

Jatkoajalla homman nimi on pleijareissa ollut vaan se, että kone tekee yleensä sen maalin, tein mitä tein. Ainakin viisi kertaa ratkaisu on syntynyt maalin takaa, kuten myös rystyrannarilla siniseltä, joten hankala noita on estää vaikka miten puolustaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös