Lyhyesti junnuketjusta, johon DC.PAPA viittasi. Näinhän se on ollut koko kauden, yksittäinkin pelatessaan konkarien kanssa junnut ovat vielä kevyttä kamaa. Sitten kun pelaavat yhdessä niin kertaa kolme. Tässä onkin hyvä muistaa, että ei kukaan odota noiden nuorten poikien kantavan joukkuetta ja ratkovan pelejä. Silti tuossa vedettiin kymmenkunta peliä, jossa samanlainen junnu joutui yksin kantamaan vastuun veskarin tontista !
Juuri näin. Olen vilpittömän tyytyväinen junnujen nostamisesta tällä kaudella enemmän pelaavaan rooliin, mutta ei näin. Jos ensin käsitellään Fränä, poika joutui aivan liian kovaan kouluun, kiitos seuran ja Keklun. Eihän näin kehitetä nuorta talenttia, jos sellaista hänessä nähtiin(ja varmaan nähtiinkin). Oli jo aikakin Zoltanin saada depyytti, jotta jengi ja maksava yleisö sai nähdä minkä takia on jengiin hommattu. Toivottavasti nyt mennään maltilla näiden kahden veskarin kanssa, niin kauan kun Kilpi tulee saikulta takaisin. Tämän jälkeen katsotaan kumpi sitten tuuraa, jos on tarvetta.
Sitten tämä junnukenttä. Jos näitä poikia näin peluutetaan, ei hyvä heilu. Tähän en kyllä itsekkään usko, täytyyhän siellä olla jotain järkeä tähän hommaan. Eiköhän tämä nyt ollut olosuhteiden pakko, tämä kenttä. Ei ollut pojilla mitään tekoa hyökkäys suuntaan ja omissa oltiin koko ajan pulassa. Kysykää nyt vitussa vaikka Tomekilta, missä ketäkin roolissa kannattaa peluuttaa, tämä oli kyllä todellinen perseen näyttö junnujen suuntaan. Itse olin ennen peliä tosi innoissani varsinkin tästä kokeilusta, totuus vaan valitettavasti näkyi heti ekasta vaihdosta lähtien, ei vaan vielä riitä miesten tasolla.
Summasummarum: Kun nykyään enemmän junnujen pelejä seuraan, otan ilolla vastaan jos joku liigaan nousee. Täytyy myös muistaa seuran ja median paineet, meillä ei vaan voi pelata kolmea kenttää omia junnuja liigassa. Kun vain voittoja vaaditaan, junnut ei suurelle yleisölle riitä. Jos näitä helmiä sitten organisaatiaosta löytyy, täytyy lahjakkaista junnuista pitää hyvää huolta ja peluutta niitä oikeassa paikassa ja nimeenomaan oikeassa roolissa. Meillä ei vaan ole kärsivällisyyttä, eikä oikein mahiksiakaan odottaa näiden kaikkien talennttien nousesimista miesten sarjoihin. Väistämättä aina joku lahjakas kaveri karkaa maakuntiin, kun kaikkia ei voi ylös samantien nostaa, eikä kaikille sitä omaa roolia ylhäältä vielä ole saatavissa.
Jos voittoja ei tule illasta toiseen, kaikkoaa ensin yleisö ja sitten yhteistyökumppanit. Jo ennen tätä täyttyy esim. täällä sivut vaatimukset vahvistusten tarpeesta, ja joka vitun kausi sama juttu.
Joo, mä tiedän meidä taloudelliset resurssit, mut muistakaa ettei näitä kannun nostoja ole monta kertaa rahalla ostettu.
Eikä tämä ole pelkästään meidän ongelma, esim. HIFK kärsii ihan samasta asiasta täällä pääkaupunkiseudulla. Tulipas pitkä ja sekava viesti, yrittäkää ymmärtää.