Mainos

Yllille kenkää!

• 56 107
  • 486
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Kyllähän maalit ja voitot on olleet täysin yksilösuoritusten varassa. Yhteinen sapluuna täysin hakusessa ja puolustus hirveää katsottavaa. Odotetaanko vielä että Jukuritkin hakee täältä pisteet kuten viime kaudella samassa tilanteessa ollut Saipa?

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meidän suurimmat huolen aiheet on puolustus ja Mv-peli. Mä en ymmärrä, miten toi puolustus on noin peestä. Siis hirveitä nukahduksia kokoajan. Kun puolustus nukahtaa niin veskat ei pysty pelastamaan riittävän usein näitä tilanteita. Tänäänkin 5 päästettyä maalia selän taakse, pirun hankala voittaa matseja.

Jos ens kaudella joudutaan CHLään, niin pitäiskö myydä pelipaikkoja höntsä pelaajille? Maksa x-määrä ja pääset pelmaan oikea kiekkoa Ryan Laschin rinnalla! Kotona voitaisiin pelata omilla junnuilla ja ulkomaille myytäisiin kisa matkoja.

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sen mitä minä näin tänään ja samaisesta pelistä kuultu Yllin analyysi, jos en olisi nähnyt häntä vaihtoaitiossa, väittäisin olleemme eri pelissä.
Kenkiminen taitaa olla ainoa vaihtoehto, valitettavasti!

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Sen mitä minä näin tänään ja samaisesta pelistä kuultu Yllin analyysi, jos en olisi nähnyt häntä vaihtoaitiossa, väittäisin olleemme eri pelissä.
Kenkiminen taitaa olla ainoa vaihtoehto, valitettavasti!
Pelicansin päävalmentaja Juhamatti Yli-Junnila kehui omiaan tappiosta huolimatta.
– Pelasimme erinomaisen pelin. En voi jätkiä syyttää tuosta pelistä. Kyllä siellä kaikki oli liossa. Pelasimme sarjan kärkijoukkuetta vastaan, joka on kovalla työmäärällä pystynyt pelejä hallitsemaan. Tällä kertaa me dominoimme heitä ihan täysin tässä pelissä, mutta maalintekopelissä se ei riitä, Yli-Junnila totesi lehdistötilaisuudessa.

En itse kerennyt katsomaan peliä, mutta ovatko palstatoverit samaa mieltä Yllin lausunnoista?

Kalaleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansin päävalmentaja Juhamatti Yli-Junnila kehui omiaan tappiosta huolimatta.
– Pelasimme erinomaisen pelin. En voi jätkiä syyttää tuosta pelistä. Kyllä siellä kaikki oli liossa. Pelasimme sarjan kärkijoukkuetta vastaan, joka on kovalla työmäärällä pystynyt pelejä hallitsemaan. Tällä kertaa me dominoimme heitä ihan täysin tässä pelissä, mutta maalintekopelissä se ei riitä, Yli-Junnila totesi lehdistötilaisuudessa.

En itse kerennyt katsomaan peliä, mutta ovatko palstatoverit samaa mieltä Yllin lausunnoista?
Mitä itse ehdin peliä nähdä, niin mielestäni Yllin lausunto vähintääkin hyvin lähellä totuutta. Kyllä Pelicans oli tänään mielestäni (myös tilastojen, esim hyökkäysalueaika 24min - 10 min mukaan) parempi joukkue, mutta Kespoo onnistui maalinteossa ja rokotti virheistä. Juuri ennen kolmatta maalia joku suti ohi avopaikasta, ja vastahyökkäyksestä maali. Paremmalla viimeistelyllä olisi peli päättynyt toisinpäin.

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans

Kyllähän tuossa totuutta on. Tehottomuuteen ja helppoihin merkkausvirheisiin kaaduttiin. Pelillisesti tehtiin enemmän töitä.

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No silloin oli kuitenkin pelitapa...
Noh ei alkukaudesta!

Me ollaan 3 kertaa pelattu CHLää ja 100% näistä kausien aluista on mennyt penkin alle. Sattumaa? Meiltä on lähtenyt osittain sen takia 1 valmentaja, toista oltiin potkimassa pihalle ja nyt kolmas on liipasimella. Jos joukkue joutuu reissuamaan Euroopassa niin sen treeni aika jää vähäisemmäksi. Onko tämä siis puhdasta sattumaa vai johdonmukaista epäonnistumista? Olisiko näillä kaikilla kausilla ollut erilainen kauden alku ilman CHLää? Itse uskon näin.

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä itse ehdin peliä nähdä, niin mielestäni Yllin lausunto vähintääkin hyvin lähellä totuutta. Kyllä Pelicans oli tänään mielestäni (myös tilastojen, esim hyökkäysalueaika 24min - 10 min mukaan) parempi joukkue, mutta Kespoo onnistui maalinteossa ja rokotti virheistä. Juuri ennen kolmatta maalia joku suti ohi avopaikasta, ja vastahyökkäyksestä maali. Paremmalla viimeistelyllä olisi peli päättynyt toisinpäin.
Kumpulainen tyhjästä maalista

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Kyllä tuo omaan korvaani on aika huolestuttavan kuuloinen lausunto. En nimittäin äkkiä keksi, että kukaan oikeasti voittava valmentaja olisi ikinä kutsunut erinomaiseksi peliksi peliä, jossa päästetään viisi maalia ja vielä tasakentällisin.

Kyllä se vain niin on, että kotimainen sm-liiga on ensisijaisesti maalinestopeliä ja sen takia hölökin pressissä niitä 0-1 pelejä kehui vaikka ne perus tuulihousukatsojan silmään varmaan melko tylsää pusertamista olivatkin.

Mun usko on nyt virallisesti loppu. Luotan seurajohdon arvioon päävalmentajan aseman suhteen, mutta siihen en enää usko, että tämä lähtisi toimimaan ilman jotain muutoksia. Jos ei päävalmentajaa vaihdeta niin apuvalmennusta ja/tai kokoonpanoa on tuuletettava.

Waltrex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei silloin olla pelattu erinomaista peliä, jos päästetään viisi maalia omiin. Ihan sama millä mitalla hallitset, jos oma pääty vuotaa noin pahasti, vaikkakin yksittäisistä virheistä, niin ei voi yksinkertaisesti pitää erinomaisena pelinä. Minun uskoni Ylliin on mennyt näiden lausuntojen vuoksi. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun hän pitää peliä erinomaisena tappiopelin jälkeen.

Tosiasiassa joukkueella ei ole pelitapaa ja oman alueen puolustuspeli niin tasaviisikoin kuin alivoimalla on karmeaa katsottavaa. Nyt on viimeiset hetket laittaa tuo erinomaisten pelien mies vaihtoon, jos haluaa vielä yrittää pelastaa tämän kauden. Tuo joukkue kaipaa kurinalaisuutta ja auktoriteettia, jotka kumpikaan ei ole Yllin vahvuus. Niin vetelän näköinen jätkä seisoo vaihtoaitiossa, että oikein ärsyttää. Ei osaa antaa tunnustusta vastustajalle lehdistötilaisuuksissa ja puhuu vaan, että pelattiin hyvin, vaikka omiin menee aivan karmeita maaleja, jotka johtuu osittain siitä, ettei pelaajilla tule peli selkärangasta. Mistä se voisi tullakaan, kun ei ole pelitapaa?

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilinen pelihän olisi ollut varsin loistava peli, jos Espoo olisi tehnyt vain 1-2 maalia maksimissaan kun itse tehtiin 4. Oltiin kuitenkin pelillisesti niskan päällä about koko ottelu joten siinä suhteessa paskamainen tappio kun omista pupeloinneista taas saatiin maksaa tappiolla. Mikäli ja jos jos ja jos -lukemat olis olleet 4-1 tai 4-2 meille niin olisi puhuttu ihan hyvästä pelistä. Olihan vastassa kuitenkin hyvin suorittanut jengi tälläkaudella ja sarjan kärkikahinoissa taulukossa ja vietiin sitä. (Tosin ilman tulosta nyt tälläkertaa)

Kenen valmentajan osa-alue tämä puolustajien peluutus on? Taipale? Puolustajien pelaamista pitäisi vielä ripaus parantaa niin loppuisi tuo ajoittainen kohelointi omissa. Oli eilen ihan mukavan näköistä tulemista omista pois ja siellä oli selvästi jo viitteitäkin paremmasta sen suhteen että kiekkoa ei vain alkukauden tapaan roiskittu minne sattuu, vaan pelaajat vähän katselivat onko sitä syöttöpaikkaa ja mentiin sillä ja saatiin peli näyttämään ihan hyvältä. Harmi vain että pari kohtalokasta virhettä maksoi koko pelin vaikka muuten pelattiin ihan ok.

Ei niitä molareitakaan voi kaikesta syyttää mutta olihan tuossa eilen espoon neljännessä maalissa aivan kammottava aukko Lindbomin etukulmalla josta maali tehtiinkin mutta hänen puolustuksekseen 2 omaa ukkoa yhden kimpussa kulmassa. Laschin kenttä on jo yksissään sellainen että pystyvät yksinään ratkomaan pelejä mutta sillä oletuksella että muu jengi hoitaa oman tonttinsa laadukkaasti. Eikä tuo kangasniemenkään koostumus hirveästi siitä kalpene kun sille päälle sattuu. 3-4 kenttäkin näyttää ihan laadukkaalta.

Kunhan toi puolustuspelaaminen saataisiin jotenkin uomiinsa, niin kyllä tästä vielä ihan hyvä kausi tulee. Keväällähän sitä pitäisi olla parhaimmillaan.

M.Yrrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans!
Veli NuuskaHP hybvn avasikin.

Tämähän on siinä mielessä hyvä kausi opettelulle, kun moni joukkue etenee playoffeihin. Se on sinänsä se ja sama oletko sijalle 4 tai 12, kaikki ne pitää keväällä voittaa jotka vastaan tulee, jos Hölön sanoin "halutaan olla ne jotka viimeisenä nostaa käsiä ilmaan".

Se, että parannetaanko enemmän kuin kaveri, ja tuleeko se liian myöhään, jää nähtäväksi. Toisaalta, meidän historiaa kun katsoo niin top 4 sijoittautuminen sekä sitä kautta tuleva pelitauko ei kyllä pelaisi meidän pussiin.

Saakoon nyt jouluun asti työrauhan minun puolestani, vaikka tulokset ärsyttääkin. Mutta jos eilisen pelin ilme toistuu, ja ei aleta häsläämään, ei meillä ole hätää.

Toki sitä Petua voisi harkita edelleen apukoutsiksi kuin Manner viime vuonna kärppiin...

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Pelissä ei ole mitään viitteitä paremmasta, vaan tukkaan tulee tasaisesti vasemmalta ja oikealta. Jos hallitaan lepoedulla yhtä peliä, ei se vielä tarkoita mitään, varsinkaan kun se peli hallinnasta huolimatta onnistutaan häviämään.

Espoohan ei oikeasti pystynyt edes kunnolla paineistamaan, joten näennäisesti päästiin alueelta helpommin ulos ja avauspeli näytti toimivan paremmin.

Hienoa että osalla on edelleen luottoa, mutta muistakaa että Ylli ei ole mikään Hölö ja se Hölön temppukin oli once in the lifetime kamaa.

Tilanne olisi varmaan eri, jos joukkueeseen ei olisi panostettu noin paljon ja yleisöä kävisi peleissä, varsinkin kun keväällä jatkaa useampi joukkue. Tällä menolla ainakin itseäni alkaa jännittää kuinka turkoosilinnun käy, siinä ei liikevaihdot sitten paljoa lämmitä, jos kassa huutaa tyhjyyttä (en tiedä huutaako). Toivotaan että olen vain pessimisti ja tilanne ei ole noin paha.

Yllille kenkää.

Kalaleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei niitä molareitakaan voi kaikesta syyttää mutta olihan tuossa eilen espoon neljännessä maalissa aivan kammottava aukko Lindbomin etukulmalla josta maali tehtiinkin
Noh, siinä maalissa moni muukin asia meni pieleen. Lopetettiin pelaaminen Tyrväisen mentyä jäihin (munakoukun(?) seurauksena).

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
TET-jakson loppukoe saa luvan olla tänään, jos siitä tulee hylätty saa harjoittelija mun puolesta painua vidduun ja parempaa tilalle. Makso mitä makso. Katotaan sit muita vahvistuksia jos peli lähtee kulkemaan

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
TET-jakson loppukoe saa luvan olla tänään, jos siitä tulee hylätty saa harjoittelija mun puolesta painua vidduun ja parempaa tilalle. Makso mitä makso. Katotaan sit muita vahvistuksia jos peli lähtee kulkemaan
Ihan sama mielipide täällä. Jos taas satuttais voittamaan niin poju saa viikon/kaks lisäaikaa.

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuli tämmöinen itsellä mieleen, että ensimmäisen hopeakauden jälkeen tuli isoin odotuksin Espositoa ja O`Marraa ja nyt sitten toisen hopeakauden jälkeen Kalunykiä ja Vukojevicia ei toki ihan suoraan verrattavissa, mutta jotenkin tässä semmoinen kaiku on, että tietyt kärkipalaset ei ihan lunasta sitä potentiaalia mitä ne ennakkoon ovat antaneet odottaa. Toki ei tämä ihan yhtä katastrofi ole vielä, mutta mennäänkö koko kausi sillä, että on hyviä jätkiä ja pelaajia, mutta lopputulos on kuitenkin laihempi kuin olisi pitänyt. Ehkä tätä on ajateltukin toimistolla, että Kalu lihoiksi ja 2 varmempaa valintaa tilalle sillä rahalla, kuten viitteitä oli jokunen viikko sitten.

Yksi on tietty tuo maalivahti asia, että jos olisi selkeä iso luotto siihen takana pelaavaan kaveriin, kuten vaikka Kokko, Bartosak ym. niin sekin toisi puolustukselle tiettyä varmuutta tukea vaikka hyökkäyksiä tehokkaammin, mutta myös puolustaa varmemmin.

Hyökkäyspelaaminen toimii ihan hyvin, mutta edelleen siihen sen yhden "Patrice Bergeronin" ykkösen keskelle toivoisi täydentämään palapelin.

Näkisin asian, että joukkueen rakenteessa on tiettyjä valuvikoja, joihin valmennus ei voi suoraan vaikuttaa. Jos nuo valuviat saadaan paikattua tai siloiteltua ja edelleen samat ongelmat toistuu, niin siinä vaiheessa se on byebye.

(1)
  • Tykkää
Reactions: K.O
Sikäli hienoa, että voitto tuli, mutta eiköhän se lisäaikaa Yllille taas antanut. Ensi viikolla vähintään 6 pistettä otettava. KalPa Kuopiossa on aina paha, joten siitä ei hirveästi pisteitä ole varmasti luvassa. Nuo kaksi muuta sitten pitää hoitaa, vaikka mikä olisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy