Suora lähetys tulee MAXilta 20:50 alkaen ja koostelähetys MTV3:lta 22:30 alkaen. Nettisivuilta kisat näkee varmasti myöskin, tosin rahaa vastaan.
Sitten muistin ilmeisesti väärin :)
Suora lähetys tulee MAXilta 20:50 alkaen ja koostelähetys MTV3:lta 22:30 alkaen. Nettisivuilta kisat näkee varmasti myöskin, tosin rahaa vastaan.
Kyllä Zelezny saattoi olla vielä astetta kovempi kaveri, mutta lähes samoihin lukemiin uskoisin Pitkämäelläkin olevan rahkeita. Ja kun otit puheeksi Pitkämäen teknisyyden, niin oikeastaan tätä aiemmin juuri hainkin. Hän on teknisempi heittäjä kuin suomalaiset heittäjät yleensä, ja juuri tällä hetkellä hän kärsii vaikeista tekniikkaongelmista. Tästä huolimatta keppi lentää 82-86 metrin tuntumaan, joka kertoo ainakin sen, että lisämetrejä voi tulla hyvinkin nopeasti. Toisaalta voi olla, että tekniikka ei enää koskaan loksahda entiselleen ja 90 metrin heitot ovat heitetty hänen osaltaan.Vaikeahan se on eri heittäjiä vertailla, että paljonko Pitkämäki voisi parhaimmillaan heittää, mutta itse ajattelisin, että Zelezny oli vielä pykälän kovempi kaveri. Se mies oli aika ideaali yhdistelmä tekniikkaa ja voimaa. Pitkämäkihän on tästä voimarunttaajien luvatusta maasta todella harvinaisen tekninen kaveri.
Vaikeahan se on eri heittäjiä vertailla, että paljonko Pitkämäki voisi parhaimmillaan heittää, mutta itse ajattelisin, että Zelezny oli vielä pykälän kovempi kaveri. Se mies oli aika ideaali yhdistelmä tekniikkaa ja voimaa. Pitkämäkihän on tästä voimarunttaajien luvatusta maasta todella harvinaisen tekninen kaveri.
Pakko kans puuttua tuohon Saukkosen selostukseen kun pitkästä aikaa katteli kultaista liigaa livenä. Ei saatana, sekoiluja tulee vähän väliä ja kertakaikkiaan miehestä ei oo selostamaan näitä kisoja. Ennenvanhaan näissä kisoissa oli vielä hyvä fiilis ja tosi hauska katella, pitkälti Myllymäen ansiosta tai mistä lie sitten.
Huima pituuskisa oli Madridin GP:ssä. Itselleni tuntematon australialainen Lawrence hyppäsi peräti 857, Mokoena 850 ja Saladino 843. Kolmen kärki siis tuossa järjestyksessä. Tulee muuten uskomattoman mielenkiintoinen taistelu MM-mitaleista elokuussa. Phillips, Saladino, Mokoena, australian ihmemies... En tosin tiedä, miten tuo aussi on aikaisemmin hyppinyt, että oliko tuo vain joku suonenveto? Tosin en tähän usko, oli sen verran hieno hyppy. Tavoitteet nousee varmaan pojalla korkealle ajatellen Berliiniä.
Pistähän korvan taakse vielä tämä Saksan poika Sebastian Bayer. Eilen 849 ja halli em-kisoissa 871. Berliinissä kotiyleisö ja mukava kun siellä leiskauttas sen 870.
Toki. Heti laitoin nimen muistiin, kun hypyn pituuden teksti-tv:ltä huomasin. Varmasti kova hyppääjä kyseessä, mutta kestääkö kotiyleisön suuret paineet? En kyllä usko ihan noin kovaan tulokseen kuin 870, en usko kenenkään hyppäävän noin pitkälle itse kisoissa.
Silti on vielä sanottava minunkin, että Bryggare on erinomainen kommentoimaan lajia kuin lajia. Pystyy myös pohdiskelemaan sekä ottamaan rohkeasti kantaa mm. pikajuoksu starttiuudistus. Korjailee myös sopivasti Saukkosen virheitä.
Itse en jaksa uskoa, että pituudessa reviteltäisiin tällaisia supertuloksia itse arvokisoissa. Viime vuodet ovat karulla tavalla osoittaneet sen, kuinka paljon tulostaso tippuu aina arvokisoissa. Tämän pohjalta jopa Evilälläkin on nappionnistumisella mahdollisuudet mitalin syrjään, joskaan se ei kovin todennäköistä ole.
Totta tämäkin. Minusta pituushyppy vain on ollut juuri sellainen laji, jossa tämä tulostason putoaminen on jotenkin aina korostunut entisestään. Seipäässä joku on saattanut hypätä kauden aikana kerran 600 tai kuulassa joku pukannut yli 22 metriä, mutta kuitenkin arvokisoissa näissä lajeissa ollaan kuitenkin suunnilleen samoissa lukemissa kuin kauden GP-kisoissa. Pituushypyssä on ollut jotenkin yleinen trendi, että kovin monen hyppääjän taso putoaa reippaastikin itse arvokisafinaalissa.Kyllä ja tämähän koskee mielestäni 70-80% lajeista, että tulostaso arvokisoissa tippuu, sillä vain sijoitus ratkaisee. Toki Boltteja sekä muita poikkeuksia löytyy ketkä riuhtovat ennätykset tiskiin arvokisoissa, mikäs sen hienompaa.
Bolt kiskaisi kepeästi 200 metrillä 19.59 vesisateessa ja vastatuuleen. Hieman oli varaa keventää lopussa.