Yleisurheilun EM-kisat, München

  • 12 605
  • 146

Aksu

Jäsen
Hyvässä hapessa tuntuu sälli vieläkin olevan. Kunniakierroksen näkyy vetävän lujempaa kuin minä jaksaisin. Ja takana on kuitenkin 42 kilometriä, joten...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Loistavaa Janne!

Uskomaton suoritus Janne Holmenilta! Lakki päästä ja syvä pokkaus työn sankarille ja toisen polven Euroopan mestarille!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mahtava suoritus. Olisi pitänyt olla jonkun juoksemassa Suomen lippu tanassa Jannen perässä kunniakierroksella, aivan kuten Lassen perässä 30-vuotta sitten samalla stadionilla.
 

Aksu

Jäsen
Hämmästystä lisää kaverin kokemattomuus. Taisi olla toinen maratoni kautta aikojen ja tulos oli tuollainen. Veikkaukset meni vituiksi myös mitalien osalta. Kuulamiesten "epäonnistumisen" jälkeen olin varma, ettei ensimmäistäkään mitalia tule, mutta yllättäjiä löytyi kolme. No, hyvä näin.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Kultaa!!!

Loistavaa, en olisi ikinä uskonut, että suomalainen voittaa maratonilla kultaa. Katsoin tuota juoksua saksalaiselta ZDF-kanavalta ja oli hauskaa, kun selostaja hehkuttaa "Er hat Sisu" ja selitteli sitä mitä se tarkoittaa. Kyllä tuo oli kisojen suurin yllätys ainakin minun mielestäni.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä oli kova paukku tosiaan, aivan uskomattoman hieno suoritus Holmenilta. Onnittelut täältäkin!
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Jumalauta, tuo oli temppu! Tuolla juoksulla mies liittyi suomalaisten kestävyysjuoksulegendojen harvaan joukkoon. Loistavaa!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ihan puskista tuntuvat nämä suomalaismitalit tulevan, juuri kun ei pitänyt saada yhtään mitalia. Helvetin hienoa venymistä monelta urheilijalta ja uskomaton kruunu Holmenilta. En edes muistanut tuollaista juoksijaa olevankaan. Noh, äitinsähän voitti EM-kultaa 3000 metrillä -74 ja isä Ruuna vai Rune juoksi kestävyysmatkoja iät ja ajat. Geenit on kohdallaan.

Hyvä Suomi!

PS. Vielähän siellä on Tompuri ;) .
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Veikkaus oli taas ihan tuuliajolla, ei ollu maratonia listassa :(
Loistavaa Janne Holmen aivan uskomaton juoksu, ei tainu muut ottaa jannea tosissaan kun se lähti juoksemaan ja sittenkun huomasivat että ei se enää hidastakkaan niin oli myöhästä. Ja Tompuri tuo sitten sen päivän toisen mitalin :)
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Janne iski muhat suuhun kyllä tällä mestaruudellaan. Aivan uskomaton temppu, joka jää historiaan yhtenä hienoimpana suomalaissuorituksena!
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
huhhuh

Piti vileä tarkastaa ettei tää ole mitään krapula huuruja.
Just tuli uutisissa toi maaliin tulo ja tuntui epätodelliselta.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomihan on hittosoikoon kestävyysjuoksun suurmaa

Viestin lähetti Kidd
Jumalauta, tuo oli temppu! Tuolla juoksulla mies liittyi suomalaisten kestävyysjuoksulegendojen harvaan joukkoon. Loistavaa!

Tuo "harvaan joukkoon" ei nyt ihan pidä kutiaan. Pelkastään olympiakisoissa on mitaleja ropissut ihan kivasti, saati sitten MM tai EM kisat, joita nyt ei niin kauaa tosin ole järjestettykään. Ikävä kyllä suuren menestyksen ajat on kaukana takana. Ehkä nyt lähempänä edessä.

Loistavaa Janne. Onneksi olkoon !
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan kohtalaisesti nämä kisat suomalaisilta kuitenkin menivät.

Harju kuulassa neljäs (toki mitalia odotettiin), Pöyhönen satasella viides, Ingberg keihäässä kolmas, Koivula kolmiloikassa toinen ja päälle päätteeksi tämä hieman ulkonäöltään näyttelijä Tomi Salmelaa muistuttava Holmen nappasi hienosti kultaa.

Hieno suoritus mieheltä, josta minä (yleisurheilua aika vähän seuraavana) en muista juuri koskaan ennen kuulleeni.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tätä varten olen elänyt!

Yhdestoista elokuuta, anno Domini 2002!

Olen iloinnut Kalle Palanderin pujottelukullasta ja Jarkko Niemisen tennis-menestyksestä. Mutta suomalainen elää juoksulle! Siksi vasta nyt tunnen todella eläväni merkityksellisä hetkiä. Älkääkä vain sanoko että kyseessä ovat "vain EM-kisat."

Itselläni on takana tuhansia kilometrejä ja kuluneita lenkkikenkiä, joten osaan Jannen menestystä arvostaa. Juokseminen on urheilun perusta, siitä kaikki lähtee. Siksi siitä saadut mitalit ovat kaikkein tärkeimmät.

Maailman paras juoksija on juossut, paras jalkapalloilija pelannut, kun taas maailman paras tennis-lupaus ja potentiaalinen golfin ihmelapsi tuskin on välineitä edes nähnyt.

Lahden MM-hiihtojen ja Tour de Dopingien jälkeen on uskomatonta kokea urheilun juhlaa puhtaimmillaan. Tätä se on pohjimmiltaan, pohjaton riemu.

Grattis, Janne!!!


syvästi liikuttunut, hannes_ko.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Kohtasi sitten Romanian Gabriella Szabokin voittajansa. Tuo turkinpippuri oli minulle ihan uusi tuttavuus. Joskus kauan sitten meidän Annukka Sandellimmekin esitteli romanialaiselle kantapäitään, mutta sitten tyttöjen tiet veivät eri suuntaan.
 

Maestro

Jäsen
Onneksi joudun perumaan aiemmat puheeni siitä, että Markus Pöyhösen viides sija olisi ollut kisojen paras suomalaissuoritus. Janne Holménin maratonkulta ja myös Heli Koivulan kolmiloikkahopea ajavat kyllä edelle. Mikaela Inbergin pronssimitali oli hieno saavutus sekin, mutta johtuen keihäänheiton heikosta tasosta maailmanlaajuisestikin menee Pöyhösen viitospaikka Inbergin kolmossijan edelle. Inberghän on tehnyt saman jo ennenkin.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Onnittelut myös minun puolestani! Oli kyllä aika uskomaton juttu! En meinannut uskoa silmiäni kun käänsin kakkoselle ja selostajat sanovat että Suomalainen johtaa maratonia. Ehdottomasti kovin suomalaisuoritus mitä pitkiin aikoihin on nähty!
 

Huuhaa

Jäsen
Mainiota tosiaan tuo Holmenin mestaruus, vaikka ahvenmaalainen onkin ja vaikka "minä puhu hono suomi".... ;)

Joo, ihan mukavastihan kisat loppujen lopuksi menivät, varsinkin, kun ajatellaan, että eikös ns. virallinen mitalitavoite ollut kaksi mitalia, niin tulikin kolme mitalia, yksi jokaista lajia. Kuulan jälkeen puhuttiin, että taitaa Suomi jäädä kokonaan mitaleitta näistä kisoista, mutta niin sieltä tuli kolme (ainakin minulle) yllätysmitalia, enemmän ja vähemmän yllätysmitalia! :) Ja pistesijojakin tuli. Tompuriin olen kyllä vähän pettynyt.... :(
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Re: Suomihan on hittosoikoon kestävyysjuoksun suurmaa

Viestin lähetti Hattivatti


Tuo "harvaan joukkoon" ei nyt ihan pidä kutiaan. Pelkastään olympiakisoissa on mitaleja ropissut ihan kivasti, saati sitten MM tai EM kisat, joita nyt ei niin kauaa tosin ole järjestettykään. Ikävä kyllä suuren menestyksen ajat on kaukana takana. Ehkä nyt lähempänä edessä.

Loistavaa Janne. Onneksi olkoon !

Toki kaivamalla suomalaisia juoksijaguruja Kekkosen nuoruusvuosilta löytyy, sitä en kiellä. Mutta kerropas muutama nimi mitkä ensimmäisenä tulee mieleen keskiverovirtaselle puhuttaessa kestävyysjuoksusta? Näin äkkiseltään itselleni tulee mieleen nimet Nurmi, Viren, Kolehmainen, Vainio, Väätäinen, ja pitemmällä mietiskelyllä muutama muu. Veikkaan että tätä Holmenin Euroopan mestaruutta hehkutetaan vielä kolmenkymmenen vuoden päästä samalla äänenpainolla kuin Virenin voittoja 1970-luvulla. Siksi siis harvojen valittujen joukkoon, koska suomalaisten kollektiivinen muisti tulevaisuudessa muistaa varmasti paremmin Holmenin kullan kuin vastaavan joskus 1920-luvulla saavuttaneen (tai ylipäätään silloin kun mestaruuksia sateli vähän kisoista kuin kisoista).
 

Tibor

Jäsen
Upeaa Janne!
Kuten Hannes_ko:lle lähettämäni tekstiviesti kertoi: Nyt voin kuolla rauhassa! Kuullessani Jannen olevan kärjessä ajelin autolla pitkin Pohjanmaata. Tajutessani tilanteen ainoa tavoitteeni oli päästä todistamaan maaliintulo, sillä tällaista ei ehkä enää elinaikanani tapahdu. Onnistuin kuin onnistuinkin ja Jannen juostessa maaliin voittajana kyyneleet eivät olleet kaukana. Voiko tämä edes olla totta?
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voittajalle on helppo hymyillä.

Luin tuossa vahingossa Teksti-TV:tä ja ajattelin, että miksiköhän jonkun ruotsalaisen voitosta mainitaan etusivulla. Noh' tarkempi katsanto osoitti, että Suomi voitti kultaa EM-kisojen maratonissa. Hyvä homma. Tosin täysin puskista tuli (siis minulle) ja yksi syy on, että kisojen seuraaminen on muutenkin olut aika vähäistä. Ehkä jos odottaisi menestystä niin sitten varmaan olisi tullut katsottua kisoja sen sijaan, että menee sunnuntaina töihin ja katselee vanhoja nauhoituksia. Tämän siitä sitten saa. Varmaan ihan aiheesta. :(

Säälittävän "katselijan" itsesäälistä huolimatta onneksi olkoon.

ps.

Jääkiekkoa seuraan kuitenkin noin 101%:n tasolla, joten siinä ainakin on pakko nähdä ylä- ja alamäet. :rolleyes:
 

Jet-Ace

Jäsen
Katselin tuossa lähetyksen päättymisen aikoihin kisalähetystä Ruotsin tv:sta ja svedut olivat vilpittömän onnellisia Holmenin kultamitalista.

Vanha huippu Anders Gärderud sanoi sen antavan uskoa kaikille pohjoismaille siitä, että pohjolastakin voi huipulle nousta kestävyysjuoksussa.

Eivät tietenkään myöskään unohtaneet sitä, että Holmen opiskelee historiaa Uppsalan yliopistossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös