Yleisurheilukausi 2021

  • 269 743
  • 2 156

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saisiko listan vaikka kolmen viime vuoden ajalta suomalaisista yleisurheilijoista, jotka ovat vakavasti otettavia kansainvälisen tason urheilijoita ja joiden suoritustaso heilahtelee vähemmän kuin Korteella ja Mäkelällä?

Nyt oli käsittääkseni puhe siitä väitteestä että Korte ja Mäkelä ovat helvetin kovia kaiken aikaa. Sinä pistit ansiokkaasti kausitilaston ja vielä top 10 all time listin.

Nuo mielestäni kertovat hyvin urheilijan tasaisuudesta ja kehityksestä omaan tasoon nähden. Kansallinen taso, kv-taso, oma taso.

Sitten yleisemmälle tasolle.

Mäkelän kohdalla on hämmentänyt vuosien mittaan tuo vauhtijuoksu. Tai lähinnä että siinä on jopa amatöörin silmin ollut puutteita. Osaako joku sanoa että onko tuo ollut tietoinen valinta ja koitettu hyödyntää muita ominaisuuksia? Muistan itse vain sen että Lehtimäkeä myöten jauhettiin terävyyden puutteesta, muttei koskaan avattu asiaa tarkemmin.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt oli käsittääkseni puhe siitä väitteestä että Korte ja Mäkelä ovat helvetin kovia kaiken aikaa. Sinä pistit ansiokkaasti kausitilaston ja vielä top 10 all time listin.

Nuo mielestäni kertovat hyvin urheilijan tasaisuudesta ja kehityksestä omaan tasoon nähden. Kansallinen taso, kv-taso, oma taso.

Sitten yleisemmälle tasolle.

Mäkelän kohdalla on hämmentänyt vuosien mittaan tuo vauhtijuoksu. Tai lähinnä että siinä on jopa amatöörin silmin ollut puutteita. Osaako joku sanoa että onko tuo ollut tietoinen valinta ja koitettu hyödyntää muita ominaisuuksia? Muistan itse vain sen että Lehtimäkeä myöten jauhettiin terävyyden puutteesta, muttei koskaan avattu asiaa tarkemmin.
Kun kysyit miksi nämä kaksi saa jatkuvasti huomiota niin, kuten on näytetty, he ovat olleet tässä aikalailla Suomen parhaita yleisurheilijoita tasaisesti useamman vuoden ajan. Se mikä on helvetin hyvä kaiken aikaa nyt on subjektiivisempi käsite ja vähän sematiikkaa tässä. Puhe on ollut sinun kysymyksestäsi miksi nämä urheilijat saavat jatkuvasti niin paljon huomiota, ei mistään muusta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Puhe on ollut sinun kysymyksestäsi miksi nämä urheilijat saavat jatkuvasti niin paljon huomiota, ei mistään muusta.

Tämä ihmeellinen myrsky lähti kylläkin liikkeelle siitä että puhuin miten rasittavana pidän tuota Korteen ja Mäkelän julkisuuspeliä. Molemmat esittivät Kuortaneella parastaan ja silti haastatteluun piti sotkea sitä turhaa höpöttelyä. Eli myydä sitä että tehtiin kova tulos ongelmien keskellä. Kirjoitin jo hyvin neutraalisti että tiedostan tuon olevan myös brändiä.

Tuosta puheestani sitten yksi nimimerkki veti johtopäätöksen etten osaa kehua itse urheilusuorituksia vaikka olin nimenomaan myös kehunut. Tuo lennokas hyökkäys jäi näköjään elämään tänne.

Minä pystyn ainakin erottamaan itse urheilun ja julkisuuspelin. Jälkimmäistä en siedä ja siihen kaiketi oikeus on.

Urheilijana Mäkelä esimerkiksi on hallinnut kansallista kolmiloikkaa noin 10 vuotta ja kertoo myös paljon että häneen kohdistuu odotusarvoja kv-tasolla.

Korte on tehnyt myöhemmällä iällä kovan tempun ja takonut todella kovan SE:n dominoiden samalla kansallista kilpailua.

Sitten on se toinen puoli, eli vaikkapa Korteen täysin hattaraa olevat 12.5x puheet. Tavoitteita voi laukoa julkisesti, mutta Korteen kohdalla alle 12.70 alitus kerran uralla olisi jo huikeaa. Tämän voi tarkistaa noista hienoista listauksista sekä uran että kauden osalta.

Ehkä tämä nyt jotain selventää.
 
Sitten on se toinen puoli, eli vaikkapa Korteen täysin hattaraa olevat 12.5x puheet. Tavoitteita voi laukoa julkisesti, mutta Korteen kohdalla alle 12.70 alitus kerran uralla olisi jo huikeaa. Tämän voi tarkistaa noista hienoista listauksista sekä uran että kauden osalta.

Joo, vaikka kuinka on ihana nainen ja kiva pylly, ja hymy ja kaikki, niin noi hölinät on ihan jonninjoutavia. Korteen tulisi juosta se 12,7 alitus jossain arvokisassa, kun on kovia rinnalla. Yleensä, kun saa kiriavun, niin tämä mimmi on sulaa vahaa.

Toi lässyttäminen ongelmista on ihan jäätävää paskaa. Jos ammatikseen urheileva ihminen on rikki ja olympialaiset tulossa, niin se ei helvetti viä juokse, jos paikat aristaa. Mitään, ei sitten mitään voi riskeerata missään pilipali kisoissa.
 

Fordél

Jäsen
Tuosta puheestani sitten yksi nimimerkki veti johtopäätöksen etten osaa kehua itse urheilusuorituksia vaikka olin nimenomaan myös kehunut. Tuo lennokas hyökkäys jäi näköjään elämään tänne.

Miksi jatkat tätä paskan jauhamista, kun sulle on jo pari kolme kertaa todettu, että kehumis-asia ei koskenut sua. Sun kohdalla ihmettelin haastattelua-asiaa. Kerrotko, että miten tämä asia pitää sulle ilmaista, että ymmärrät? Auttaako, jos kirjoitan CAPS LOCK PÄÄLLÄ?
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo, vaikka kuinka on ihana nainen ja kiva pylly, ja hymy ja kaikki, niin noi hölinät on ihan jonninjoutavia. Korteen tulisi juosta se 12,7 alitus jossain arvokisassa, kun on kovia rinnalla. Yleensä, kun saa kiriavun, niin tämä mimmi on sulaa vahaa.

Toi lässyttäminen ongelmista on ihan jäätävää paskaa. Jos ammatikseen urheileva ihminen on rikki ja olympialaiset tulossa, niin se ei helvetti viä juokse, jos paikat aristaa. Mitään, ei sitten mitään voi riskeerata missään pilipali kisoissa.

Lisään vielä tähän että itsekin kuittailen Korteelle juntisti ja se olkoon urpouteni. Samalla on kuitenkin hyvä muistaa että Korteen sekä Mäkelän kohdalla he itse lyövät bensaa sytyttämäänsä liekkiin julkisuuspelillään. Eli tietty suhtautuminen heihin perustuu myös faktoihin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksi jatkat tätä paskan jauhamista, kun sulle on jo pari kertaa todettu, että kehumis-asia ei koskenut sua. Sun kohdalla ihmettelin haastattelua-asiaa. Kerrotko, että miten tämä asia pitää sulle ilmaista, että ymmärrät? Auttaako, jos kirjoitan CAPS LOCK PÄÄLLÄ?

Minä kehuin Korteen sekä Mäkelän suoritukset ja sinä kirjoitit seuraavasti.

Kaksi kaveria sentään nostaa käden ylös virheen merkiksi, kun olivat ensin mätkineet Mäkelää. Teikäläinen puolestaan kiinnittää huomiota tämän kaiken keskellä kaikkein olennaiseen eli kisan jälkeiseen haastatteluun. Sama homma Korten kanssa...Ei jumalauta.

Se alkuperäinen viesti piti jo sisällään sen että pystyn arvostamaan itse suorituksia, mutta samalla en siedä tuota julkisuustoimintaa.

En tavoita kilahteluasi ja nyt tämä olkoon osaltani tässä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli sitä että haastattelussa rehellisesti kerrotaan, mikä on tilanne?

Siinä on kuitenkin eroa että onko sinulla poikkeuksetta jotain seliteltävää juoksusta ja ajasta.

Korte juoksi yhden uransa parhaista ajoista ja puhtaan riemun sijaan piti muistuttaa reidestä ja tulehduskipulääkkeistä.

Eli luotiin vaikutelma että vaivojenkin kanssa kykenee tuollaiseen aikaan ja tuo on signaalia höpinälle kovemmista ajoista. Ihan perus Korte-toimintaa. Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Korte hengittää muutenkin myös julkikuvansa kautta ja case Ronaldo yhtenä lisänä.
 
Lisään vielä tähän että itsekin kuittailen Korteelle juntisti ja se olkoon urpouteni. Samalla on kuitenkin hyvä muistaa että Korteen sekä Mäkelän kohdalla he itse lyövät bensaa sytyttämäänsä liekkiin julkisuuspelillään. Eli tietty suhtautuminen heihin perustuu myös faktoihin.

Nii, sitäpä juuri. Jos mä olisin huippu yleisurheilija, niin pitäisin vammat omana tietonani ja kertoisin jahka kausi on ohi. Jos juoksee kovia aikoja tai tekee kovia suorituksia, niin ihan turha jauhaa paskaa ongelmista. Sit se vasta noloa onkin, kun juoksee saman ajan ”terveenä”. Sit on taas uusi selitys.

Jos urheilija tekee kovan suorituksen, sitä kuuluu kehua ja arvostaa, mutta mikäli se urheilija käyttäytyy kusipäisesti, niin hänen suoritukset menettää arvoa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos urheilija tekee kovan suorituksen, sitä kuuluu kehua ja arvostaa, mutta mikäli se urheilija käyttäytyy kusipäisesti, niin hänen suoritukset menettää arvoa.

Tämän seuraavankin kirjoitin jo alkuperäiseen viestiini, mutta tuo on myös laskelmoitu tyyli toimia ja siihen on oikeus. Korte ja Mäkelä haluavat keskustelua ympärilleen ja saavat sitä.

Samalla ei pitäisi olla vaikeaa tajuta miksi tuo myös ärsyttää monia. Esimerkiksi minua. Ei näistä asioista keskustelu mitätöi suorituksia hyppypaikalla tai radalla kuitenkaan minun lapuissani. Todella hölmön jälkimaun se kuitenkin jättää jos huippusuorituksenkin jälkeen pitää hölistä tietyllä kaavalla.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän seuraavankin kirjoitin jo alkuperäiseen viestiini, mutta tuo on myös laskelmoitu tyyli toimia ja siihen on oikeus. Korte ja Mäkelä haluavat keskustelua ympärilleen ja saavat sitä.

Samalla ei pitäisi olla vaikeaa tajuta miksi tuo myös ärsyttää monia. Esimerkiksi minua. Ei näistä asioista keskustelu mitätöi suorituksia hyppypaikalla tai radalla kuitenkaan minun lapuissani. Todella hölmön jälkimaun se kuitenkin jättää jos huippusuorituksenkin jälkeen pitää hölistä tietyllä kaavalla.
Mun mielestä on rehellisesti aika lapsellista ottaa tunteisiin ihmisen persoonasta etenkin kun ne haastattelut voi myös jättää katsomatta. Ei mulle tule kummastakaan sillain kuvaa että hakemalla haetaan huomiota vaan enemmän että henkilöt on sellaisia höpöttäjiä jotka nyt sanovat aikalailla kaiken. Sen sijaan jos jotain haluaa kritisoida niin urheilutoimittajien ja haastattelijoiden lässyttämisestä voidaan puhua. Jotkut persoonat saavat huomiota, Rätyä voi käyttää tästä toisenlaisena esimerkkinä.

Huomiota toki kaivataan jo sponsorienkin takia, mutta se on vähän eri asia sitten ja siinä esim. some on nyt tärkeässä osassa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tämän seuraavankin kirjoitin jo alkuperäiseen viestiini, mutta tuo on myös laskelmoitu tyyli toimia ja siihen on oikeus. Korte ja Mäkelä haluavat keskustelua ympärilleen ja saavat sitä.

Samalla ei pitäisi olla vaikeaa tajuta miksi tuo myös ärsyttää monia. Esimerkiksi minua. Ei näistä asioista keskustelu mitätöi suorituksia hyppypaikalla tai radalla kuitenkaan minun lapuissani. Todella hölmön jälkimaun se kuitenkin jättää jos huippusuorituksenkin jälkeen pitää hölistä tietyllä kaavalla.

Oskari Mörö menee tähän samaan listaan jotka joka haastattelussa kertoo jostain jutusta/tai joilta kysytään vointia? Mäkelällä ja Kortella on myös aina jokin huonosti, no kukin tyylillään. Kuivisto tässä suhteessa jopa piristävä poikkeus kun kuitenkin kokenut juoksija.

Nuorisokaarti ei ole vielä oppinut omia virsiään joka haastatteluun mutta eiköhän Kemppinen, Salminen, Junnila, Huntington ja muutama muukin ala kameran edessä viihtyyn useammin niin tulee sieltäkin jotain uutta.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Miten ihmeessä ei löydy striimiä tämän ja huomisen kisoihin? Tähtikisoja tullut, mutta ranking-kisat ei? Sporde nyt äkkiä homma kuntoon
Kyseinen puute syö miestä jopa enemmän kuin tuo päällä käytävä keskustelu. :D
 

Fordél

Jäsen
Minä kehuin Korteen sekä Mäkelän suoritukset ja sinä kirjoitit seuraavasti.



Se alkuperäinen viesti piti jo sisällään sen että pystyn arvostamaan itse suorituksia, mutta samalla en siedä tuota julkisuustoimintaa.

En tavoita kilahteluasi ja nyt tämä olkoon osaltani tässä.

Kuten kirjoitin niin "teikäläinen puolestaan kiinnittää huomiota tämän kaiken keskellä kaikkein olennaiseen eli kisan jälkeiseen haastatteluun". Missään en ole syyttänyt sua siitä, että et ole kehunut, vaikka on kehujen paikka. Silti jaksat edelleen suoltaa täällä asiasta ihan väärää tekstiä, syyttää mua valehtelijaksi ja kilahteijaksi. Olet kyllä hupaisa tyyppi. Mutta ei taida millään mennä ymmärrykseesi niin antaa olla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mun mielestä on rehellisesti aika lapsellista ottaa tunteisiin ihmisen persoonasta etenkin kun ne haastattelut voi myös jättää katsomatta. Ei mulle tule kummastakaan sillain kuvaa että hakemalla haetaan huomiota vaan enemmän että henkilöt on sellaisia höpöttäjiä jotka nyt sanovat aikalailla kaiken. Sen sijaan jos jotain haluaa kritisoida niin urheilutoimittajien ja haastattelijoiden lässyttämisestä voidaan puhua. Jotkut persoonat saavat huomiota, Rätyä voi käyttää tästä toisenlaisena esimerkkinä.

Huomiota toki kaivataan jo sponsorienkin takia, mutta se on vähän eri asia sitten ja siinä esim. some on nyt tärkeässä osassa.

Käyttäisin ennemmin sanaa urpo ja tuon myönsinkin.

En kuitenkaan pidä Kortetta ihan vain höpöttelijänä. Tuo 12.5x julkitulo hänen ja tiiminsä osalta oli hyvinkin laskelmoitua. Tuo vetää jatkuvan huomion Korteen juoksuihin ja siihen mitä hän puhuu. Tietyssä mielessä älykästä toimintaa vaikka närästävää.

Ja someaikana toki halutaan pelata imagolla ja hankkia näkyvyyttä. Kuten sanoitkin, sponsorit jne.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Haastatteluista en mene takuuseen, mutta sometoimintansa (se vähä mitä olen seurannut) puolesta Korte antaa kyllä laskelmoivan kuvan. Toisaalta, harva somea merkittävänä ansaintakeinona käyttävä ei, eli tiedä häntä.

Mutta Mäkelä? Aika monta haastattelua nähneenä, jos tuo ilmeisen emotionaaliselta vaikuttava neiti onkin vetänyt laskelmoitua brändiä läpi uran, niin on kolmiloikkapaikalla ihan väärällä alalla. Olisi meinaan jo muutamatkin Oscarit ansainnut. Pikemminkin vaikuttaisi kuuluvan siihen samaan kerhoon kuin sivuunkirjoittanut, jolta myös saattaa ääriadrenaliineissa lennellä suusta vähän jännää, tunneperäistä tekstiä (tosin Kristiinaa vähemmillä kyynelillä), kun se normielämässä pelaava filtteri hukkuu jonnekin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Tuosta näkee liveseurannan sekä ilmoittautuneet.

Näköjään Neziri kuitenkin kisaa kesäkuussa, vaikka hänen alkuperäinen suunnitelmansa oli kilpailla vasta heinäkuussa. Kenties hän haluaa parannella asemiaan rankingissa tai pyrkiä tekemään sen Tokion olympiarajan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mutta Mäkelä? Aika monta haastattelua nähneenä, jos tuo ilmeisen emotionaaliselta vaikuttava neiti onkin vetänyt laskelmoitua brändiä läpi uran, niin on kolmiloikkapaikalla ihan väärällä alalla. Olisi meinaan jo muutamatkin Oscarit ansainnut.

"Kristiina Mäkelä rohkeana: Pystyn hyppäämään 15 metriä – "Nyt minulla on oikea valmentaja" - MTVuutiset.fi" Kristiina Mäkelä rohkeana: Pystyn hyppäämään 15 metriä – "Nyt minulla on oikea valmentaja"

Mäkelää on tosiaan tullut seurattua 2012 jälkeen ja hänellä on ollut realistisia tavoitteita myös. Tuo 15 metrin hyppyyn uskominen ja selittelyt ovat sitten himmentäneet sädekehää kohdallani.

Mäkelä on kuitenkin dominoinut kansallisella tasolla pitkään ja tuo lausunto yhdistettynä hänestä puhuttuun potentiaalin on imenyt huomiota myös hyvin.

Tuossa haastattelussa vielä maalattiin kuva että kaikki on kohdillaan. Oikea valmentaja, riittävät resurssit ja sitten realistista edellytystä.
 
Mäkelää on tosiaan tullut seurattua 2012 jälkeen ja hänellä on ollut realistisia tavoitteita myös. Tuo 15 metrin hyppyyn uskominen ja selittelyt ovat sitten himmentäneet sädekehää kohdallani.

Aina haluta saa ja omiin juttuihin pitää uskoa, mutta kyllä tuo sellaista selittelyä ja narinaa on ollut ettei järkeä. Jos 15m meinaa hypätä edes joskus, niin nyt sitten perushyppy siihen 14,50m ja siitä sitten. Eikä Kristiina mikään nuori gimma enää ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös