Tämä nyt on ihan typerää hölynpölyä. Urheilija harjoittelee sen takia, että se pääsee kilpailemaan. Mitä kovempitasoisia kisoja, sitä motivoivampaa se on. Ja vaikka ei kovatasoiset kisat olisikaan, niin saapahan ainakin vähän kansainvälistä meininkiä eikä tarvitse aina niitä samoja kotimaisia naamoja vastaan kilpailla jotka ovat olleet vastassa kuusivuotiaasta lähtien. Sama se on sen teidän puulaakisählyjengin kohdalla. Kivempi se on ratkoa perähikiän mestaruutta kuin pelata ihan huvikseen eikä maaleja lasketa. Ja pelireissut ne vasta hauskoja ovatkin. Anna muiden kisata ja ole sinä seuraamatta jos ei kiinnosta, sinulla on penkkiurheilijana valta valita.Sehän siinä varmaankin on ajatuksena, mutta onko tästä jotain näyttöä, että toimii? Siirtyykö lopettaminen sitten vaan kolmella vuodella? Minä koen tällaiset sarjat ihan tekohengittämisenä. Jos urheilijalla on kova halu menestyä aikuisten sarjoissa, löytyy häneltä kyllä malttia odottaa. Kova työ tuottaa yleensä tulosta, ja jos sitä ei ole valmis tekemään, siirtykööt sitten pelailemaan vaikka padelia.
Joku tyttöjen U23 kuulantyönnön pronssi ei saa minua hyppimään tasajalkaa riemusta, vaikka meidän mediamme siihen yrittää houkutellakin. Olen pahoillani.