Riku Suominen - Hannu Jortikka - Inka Henelius
Pertti Tapola - Hoopi Hänninen
Kaj Kunnas
Not bad. Itse tekisin muutamia muutoksia omaan yleisradion tähdistökentälliseen ja se menisi näin:
Jortikka - Suikkanen - Riihilahti
Hyytiäinen - Jylhä
Tapola
Perusteluina se, että Jore ja Suikkanen suorasanaisina miehinä hoitivat homman kotiin kaikelle kansalle sekä selittivät myös mitä kentällä näkivät ilman ylianalyyttistä viivelähtö-potaskaa ja Riihilahti oli rento oma itsensä ja jotenkin sopivan maanläheinen studiojuontajana. Riku voisi aivan hyvin vaikka olla tuossa kotisohvalla kertomassa kisoista. Hyytiäinen vakuutti etenkin viimeisen päivän hehkutuksilla suomalaisille harvinaisella lajilla ja muutenkin osasi hienosti kertoa tästä kelkkailulajista isossa kuvassa. Jylhä oli radion puolella sanavalmis ja fiksu kommentaattori, jossa kokemus puhui. Tapolasta puolestaan olen aina ylen leivissä pitänyt.
Sitten muutamia ranskalaisia yleisesti ylen toiminnasta:
-Kokonaisuudessaan upeasti lähetetyt kisat isolla koneistolla ja toivottavasti tämä juhla ei mene maksukanavien sun muiden harjakaisten käsittelyyn.
-Vanhat sotaratsut vetivät kisat kokemuksella kuten vaikkapa Hoopo ja Sarlin, joiden ääni ja maneerit eivät ole vuosikymmenten vieriessä muuttuneet miksikään.
-Kunnas oli Kunnas, pelleilyä oli odotettavissa ja sitä saatiin. Sai kuitenkin jo kohtuuttomasti lokaa niskaansa.
-Hannula oli onneksi radiossa, mutta onnistui honottavalla äänellään vituttamaan radiotaajuuksillakin.
-Tapsaa kaipasin taitoluisteluihin.
-Sarlin onnistui hyvin luisteluissa ja näki, että mies oli tehnyt taustatyön hyvin.
-Asiantuntijoista Palander vitutti alppipuolelta, Romar oli hyvä. Hiihdossa Muranen on asioista tietävä, mutta jotenkin ottaa koko ajan liian varman päälle jutuillaan ja tietynlainen asiaan kuuluva huumori puuttuu täysin.
-Vanha yleläinen Ruohola oli jotenkin epävarma ja näkyi, että oli ollut yleisradiolta ja ns. tämänkaltaisista juontotehtävistä pois vähän aikaa.
-Juusela ja Haapasalo hyvä kaksikko ja itse tykkäsin Sotshi-sarjasta, vaikka muksis koitti kaiken pilata. Juuselalta hyvät kisat selostuskopissa ja yllättävän vähän Mertsiä kaipasin, pronssipelissä mietin että miten Mertaranta olisi tämän eeppisen hetken selostanut.
-Sotshi-sovellus oli vähän niin ja näin. Kokeilin ja toimivuus oli vähän ajankohdasta kiinni. Hyvä yritys kuitenkin.
-Näytettävät lajit osuivat hyvin ja erittäin mukavaa oli se, että näitä skeletoneja ja short trackeja näytettiin, vaikkeivat ne kotimaisittain sillä tavalla koskettanetkaan.
-Tänään Riihilahti esitteli koneistoa, jolla yle lähetti kisoja mm. pelkästään Pasilasta ja vasta siinä mulle aukesi miten isolla työryhmällä nämä kisat meille lähetettiin.
Kaiken kaikkiaan iso käsi Ylelle, Lontoosta oltiin menty eteenpäin ja odotukset taas Rioon ovat korkealla!