Joku kirjoitti pari sivua sitten, että kaikissa peleissä ei ole panosta, varsinkaan alkusyksystä. Minun mielestä kaikissa otteluissa on jaossa 3 pinnaa ja se on ihan sama asia ottaako ne pisteet ottelusta nro 10 lokakuussa ti Ässät-HPK vai nro 50 helmikuussa la Ässät-HIFK. Seuran faneille asialla ei pitäisi olla merkitystä ketä on vastassa ja jokainen piste on yhtä arvokas maaliskuussa kun sarjataulukko on valmis.
Sen sijaan ne ketkä tulevat katsomaan enemmän vain "jääkiekkoa", alkavat pohtia valintaa seuraavien näkökulmien kautta
A) Lippujen/ottelutapahtuman hinnoilla
B) Tapahtuman mielenkiintoisuudella
C) Vaihtoehtoisella tekemisellä
Esimerkiksi tänään minulla olisi ollut aikaa mennä katsomaan Liigaa (Sport-SaiPaa), kun Ässilläkään ei ollut ottelua. Sitten tein tapahtumasta päässäni ns. excel-taulukon.
A) 13e seisomalippu, ei tarvitse ostaa mitään ruokaa/juomaa. Bensat muutama euro, tai pyöräilyllä 20min enemmän matkoihin. Ei lyömätön rasti, siirrytään kohtaan B
B) Sport-SaiPa, kiinnostavuudeltaan luokkaa neutraali, ei ole HPK-JYP, muttei myöskään mikään puolueettomana katsomisen huippuottelu. Siirrytään kohtaan C.
C) Hei, mulla onkin Ruudun vuositilaus niin voisin vaikka katsoa ekan erän Sport-SaiPaa, sitten toisen erän TPS-KalPaa ja sen jälkeen voikin katsoa telkkarista Kööpenhamina - HJK. Tää kuulostaa hyvältä suunnitelmalta.
Olisinko mennyt otteluun, jos ei olisi Ruudun kaltaista palvelua? Olisin 99% varmasti.
Kiinnostaisi saada jotain numeerista dataa, monta Ruudun nettipaketti/tv-pakettia on myyty kotitalouksille.
Ja joo, onhan tässä Ruudussa hyväkin puoli, näen kaikki Ässien kamppailut, mutta mahdollisuuksien mukaan niihinkin tulee lähdettyä (Esim. kauden avaus Lukko-Ässät, jonka yleisömäärä oli yllätys. Odottelin koska halli täyttyy, mutta 2min ennen ottelun alkua totesin ettei taida tulla täyttä hallia).
Ongelma on varmasti se, että nyt muutkin kuin HC-fanit ovat hommanneet kanavapaketin ja jäävät pois hallista, kun fanit ovat nykyään ainoita ketkä siellä ovat? Onhan Urhokin tarjonnut kaudesta 2011-12 lähtien kausikorttia millä näki 199e hinnalla kaikki 60 runkosarjaottelua haluamalta joukkueelta, mutta tuo ei oikein ottanut alleen huonon markkinoinnin ja teknisten farssien vuoksi. Maksaahan Ruutukin n. 240e kaudessa/vuodessa, mutta siinä saa toki myös playoffit kaupan päälle ja toimijana hieman luotettavampi/tunnetumpi (vaikkei mulla Urhon kanssa mitään isompia ongelmia ollutkaan).
Olipas sekava teksti, mutta kai tästä pointti tulee selväksi.