Viittasin lähinnä tähän uuteen tabletti-sukupolveen ja muutenkin ihmisten toimintatapoihin, kun kaikki saa hoidettua muutamalla klikkauksella. Ihmiset laiskistuu, pikkulapset on ylipainoisia jne. Mutta siis kyllähän tapahtumaa voi ja pitääkin pyrkiä parantamaan tässä tilanteessa, kun yleisömäärät ovat laskevassa trendissä - minä en vain ole ikinä kaivannut mitään ylimääräsiä hassutteluja, niin en ymmärrä niiden funktiota.
Tässä kiteytyy suurelta osin se miksi kaikki 3000 maksanutta, tuulipukuista lippalakki-ihmistä ihmettelevät hallin väljyyttä. 70-80 -luvut ovat menneet. Nyt pitäisi saada kokonaisuus siihen kuosiin että sinne olisi tulossa kokonaisia perheitä = 4-5 lippua, pari fanituotetta, makkarat yms vs. vyölaukku-välikalja pystybaarissa.
Tuote pitää saada kuntoon. Ja se pitää sisällään kaiken saapumisesta kotiinlähtöön. Matsi itsessään on SE tapahtuma, mutta nykyään on tarjontaa ja kilpailua ihmisten vapaa-ajasta siihen malliin että 60-100€/ matsi (perhe) vatii muutakin kuin pelkkää jääkiekkoa.
Näinhän se on, kuten Target sanoo. Täytyy ymmärtää, että ne kaikki kotipelit kiertävät superhypertosifanit ovat yleisössä ja sitä kautta lipputuloissa vähemmistö. En minäkään tarvitse itselleni ottelutapahtumaan mitään lisää; käyn joka tapauksessa jokaisessa kotipelissä, joihin työaikataulujen puitteissa kykenen. Sillä ei kuitenkaan Pelikaaneja pystyssä pidetä eikä niin saa erehtyä luulemaankaan.
Niitä satunnaisia katsojia ja erityisesti perheitä pitää houkutella paikalle, ja sitä varten tuote pitää saada kuntoon. Toivottavasti seurojen sisälläkin ymmärretään tämä, että näiden superhypertosifanien miellyttäminen (joka on äärimmäisen helppoa, kunhan ei perseile kuten TPS tänä kautena) ei vain riitä. Pidin tämän asian tiedostamista itsestäänselvyytenä, mutta välillä kun katselee näitä ottelutapahtumia, niin ei se nyt vissiin ihan niin itsestäänselvyys seurapäättäjille olekaan.