Olen tuota Battlefield V:tä tässä nyt sen vuoden sulatellut. Toteutus oli itselleni jokseenkin järkyttävä, vaikka en Battlefieldin odotakaan mikään totisen sodan virtuaalinen vastine olevan, mutta omasta mielestäni meni sen yli, mikä minusta on Battlefield-luokkaan sallittavaa, pyrin vertaamaan BF V:tä Battlefield 1942:een, joka omasta kokoelmasta löytyy ja tuli tuhottomasti mätettyä pienenä poikana, mukaanlukien FinnWars-, Battlegroup42-, Forgotten Hope- ja Desert Combat-modit. Eikä johtoportaan avautuminen Battlefield V:een kohdistuneesta kritiikistä tyyliin "ahdasmieliset pelaajat suksikoot suolle", no ei se ihan noin ollut, mutta kärjistetysti, auttanut ostopäätöksen teossa. BF 1 steampunk-henkinen tyylikin liikkui jo jokseenkin harmaalla alueella, mutta oli hauskoja hetkiä kyseisessä pelissä. Eihän tuo vertailu yli 15 vuotta vanhan pelin kanssa ole reilua, väkisinkin asiat ovat muuttuneet, mutta toivoisin toiseen maailmansotaan sijoittuvan Battlefieldin muistuttavan edes jokseenkin aikalaistaan, joka lopulta breikkasi koko sarjan.
Battleroyalea tekisi kyllä pirusti mieli kokeilla, ei ole juuri tullut kokeiltua, paitsi jokunen rundi CSGO:n Danger Zonea. Toki kaverit patistivat lataamaan Apex Legendsin ja ~15h tuli vedettyä porukalla, mutta se Apexin tyyli ja scifi ei kyllä napannut ei sitten yhtikäs. PUBG olen useaan otteeseen meinannut ostaa, mutta sekin on aina jäänyt, kun tuntuu jakavan porukan aika lailla rakastajiin ja vihaajiin. Call of Duty BO4 jäi ostamatta, koska ei ole ollut suurta intoa luoda taas tunnuksia tällä kertaa Blizzardille, vai kenen se nyt oli. Aika scifimäinen pelikin, ei toki mikään Apex, mutta tyyliin Black Ops-aikajanalla rakastin BO1, BO2 meni vielä, mutta ei mitenkään säväyttänyt ja BO3 jäikin jo ostamatta. Fortniteä kohtaan olen Steam-fanipoikana ehdottoman kielteinen, se on minulle ehdoton ei, sillä en pidä tästä orastavasta pelien hajaantumisesta kukin markkinoijiensa perustamille palveluille/julkaisuiden kaappauksille, joita Epic on tässä jo jokusen suorittanut. Nähdäkseni Epic sai myös aikamoisen buustin touhuilleen tuolla Fortnite-rahasammolla.
Kaiken kaikkiaan BF V voisi olla ihan kelpo ostos jostain Originin alesta, kenties PUBG:kin?