Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 272 757
  • 28 700

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ihanko oikeasti rinnastat raiskauksen ja tangon/humpan/kortongit/keskioluen? Missä Suomen kunnissa ei tänäpäivänä saa ostettua keskiolutta saati kortsuja? Luettelo kiitos. Raiskausvähättelysi on muuten kuvottavaa!
Koginitiivinen vinouma missä pelaa?

Kannattaa opetella lukemaan ja sitten pyrkiä ymmärtämään lukemansa. Kirjoitin kulttuurien välisistä eroista, raiskauksista en maininnut sanaakaan. On täällä kyllä erikoista porukkaa kun eivät joko osaa lukea tai ymmärrä lukemaansa. Joissain mittauksissa suomalainen koulujärjestelmä pärjäsi kansainvälisessä vertailussa muistaakseni aika hyvin mutta luulen että tuloksia oli manipuloitu.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen pitän Roben Stilleriä ihan suht täyspäisenä, vaikken yleensä samaa mieltä olekkaan, ärsyttävähän Ruben on. Tänään oli ihan hyvää keskustelua ajankohtaisista raiskauksista, mutta ohjelman loppu pilasi sinällään hyvän ohjelman. Lopussahan Ruben esitti faktan että 75% kantasuomalaisiin kohdistetuista raiskauksista on toisten kantasuomalaisten tekemiä. Faktahan tuo varmasti on, mutta olisi ollut hyvä myös avata lukua vähän myös suhteessa väestömääriin. Tai sitten lopun juttu oli vaan sarkasmia, mitä minä en ymmärtänyt.
 

Jeffrey

Jäsen
Pitääkö olla sellainen jotta tunnistaa sellaisen?

Ei tilanne varmasti ihan noin paha ole. Kuitenkin ihan Mensan tilastoja tarkastelemalla selviää, että eri alueilla on keskimäärin eri älyllisiä ihmisiä. Eipä tuo testi toki kaikkea testaa, ja älyä on monen laista. Lisäksi kaikkea tätä olisi kiellettyä sanoa ääneen R.I.P isä Vanhanen, tutkija muuten hänkin.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lopussahan Ruben esitti faktan että 75% kantasuomalaisiin kohdistetuista raiskauksista on toisten kantasuomalaisten tekemiä. Faktahan tuo varmasti on, mutta olisi ollut hyvä myös avata lukua vähän myös suhteessa väestömääriin. Tai sitten lopun juttu oli vaan sarkasmia, mitä minä en ymmärtänyt.

Ruben on juutalainen ja Israel ei tule lainkaan toimeen näiden "Allah on suurin" janareiden kanssa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen pitän Roben Stilleriä ihan suht täyspäisenä, vaikken yleensä samaa mieltä olekkaan, ärsyttävähän Ruben on.

Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta sanon silti mielipiteeni Stilleristä, kun paikka on. Pidän Stilleriä erittäin hyvänä esiintyjänä, minkä takia jaksan hänen ohjelmiaan katsoa. Pressiklubia alunperin juontanut Timo Harakka on älykkäämpi, mutta televisiossa esiintyminen on heikompaa kuin Stillerillä. Mutta Stillerillä on yksi erittäin, jopa vastenmielisen häiritsevä, heikko ominaisuus. Hän ei pysty, vaikka onkin toimittaja, keskustelemaan koskaan neutraalisti Palestiinasta. Siksi en pidä Stilleriä oikeana henkilönä johtamaan keskustelua pakolaisasiassa, jossa on mukana muslimeja, jotka eivät pysty myöntämään kulttuuriin liittyviä ongelmia.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
En tiedä katsoiko kukaan muu hetki sitten päättynyttä A-studiota mutta siellä käsiteltiin näitä raiskaustapauksia ja kulttuurien eroja. Tämä vieraana ollut irakilaiskaveri kertoi että jopa Irakin rajojen sisällä on suuria kulttuurisia eroja, Bagdadissa naiset pukeutuvat länsimaisesti kun taas joillain alueilla pukeutumissäännöt naisille ovat hyvinkin tiukkoja. Onhan meillä täälläkin suuria alueellisia eroja, joillain paikkakunnilla ei saa kaupoista keppanaa tai kortsuja ja Pohjanmaalla sai ennen vanhaan orkesteri turpaansa jos ei soittanut tangoa ja humppaa.

Natseillakin oli aika tiukka pukeutumiskulttuuri. Joillain muilla taas ei. Liittyy asiaan kuinka?
Vastaus mieluiten linkillä lähteisiin. Ja mikä tahansa lähde ei sitten kelpaa. Pidätän itselläni vapauden dumata minkä tahansa lähteen miksi tahansa, tarpeen mukaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Et osaa prosenttilaskuja??

Ilmeisesti en. Minä olen sitä mieltä, että jos raiskausten määrä nousee 1 400:sta 7 000:een, siinä on nousua 400 prosentia, koska 5 600 jaettuna 1 400:lla on neljä. Sinun mielestäsi nousua on 500 prosenttia.

Onkohan meillä tässä ketjussa matikan opettajaa, joka osaisi kertoa, kumpi meistä on oikeassa?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tilanne varmasti ihan noin paha ole. Kuitenkin ihan Mensan tilastoja tarkastelemalla selviää, että eri alueilla on keskimäärin eri älyllisiä ihmisiä. Eipä tuo testi toki kaikkea testaa, ja älyä on monen laista. Lisäksi kaikkea tätä olisi kiellettyä sanoa ääneen R.I.P isä Vanhanen, tutkija muuten hänkin.

Mikäli eri alueiden geeniperimissä on on eroja fyysissä ominaisuuksissa, niin on vaikea uskoa ettei eroja olisi myös henkisissä ominaisuuksissa. Ongelman muodostaa saksalaisen herrakansan aiheuttama länsimaiden kollektiivinen huono omatunto, mikä estää asian tarkastelun puhtaasti tieteellisestä näkökulmasta. Menee varmaan vielä ainakin sukupolvi ennen kuin asiaa voidaan kiihkottomasti tutkia, sitten tulosten pohjalta voidaan ehkä huono-osaisia kansoja auttaa tehokkaammin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Lässyn lässyn. Nyt ne Suomen kunnat joissa ei saa ostaa alkoholia tai kortsuja. Luettelo kelpaa.

Minulla ei ole ihan päiväntasaista tietoa mutta pohjois-pohjanmaalla lestadiolais-enemmistöisissä kunnissa tämä oli arkipäivää. En ole hetkeen vieraillut noilla alueilla joten tietoni on valitettavasti vanhaa.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Ruben on juutalainen ja Israel ei tule lainkaan toimeen näiden "Allah on suurin" janareiden kanssa.

Eikä se ole ihme. Bändini jäsen sai facebookissa kymmeniä tappouhkauksia kun meni keikalle israeliin ihan normimuslimeilta. Ne oli niitä "maltillisia" jotka niitä lähetti. Sama tapahtuu joka kerta. Minulla ei liikene lainkaan sympatioita näitä elukoita kohtaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei tilanne varmasti ihan noin paha ole. Kuitenkin ihan Mensan tilastoja tarkastelemalla selviää, että eri alueilla on keskimäärin eri älyllisiä ihmisiä. Eipä tuo testi toki kaikkea testaa, ja älyä on monen laista. Lisäksi kaikkea tätä olisi kiellettyä sanoa ääneen R.I.P isä Vanhanen, tutkija muuten hänkin.

Mitä se kertoo älykkyydestä jos ei tunne kieliopin yhdyssanasääntöjä, vai kertooko mitään?
 

Jeffrey

Jäsen
Mikäli eri alueiden geeniperimissä on on eroja fyysissä ominaisuuksissa, niin on vaikea uskoa ettei eroja olisi myös henkisissä ominaisuuksissa. Ongelman muodostaa saksalaisen herrakansan aiheuttama länsimaiden kollektiivinen huono omatunto, mikä estää asian tarkastelun puhtaasti tieteellisestä näkökulmasta. Menee varmaan vielä ainakin sukupolvi ennen kuin asiaa voidaan kiihkottomasti tutkia, sitten tulosten pohjalta voidaan ehkä huono-osaisia kansoja auttaa tehokkaammin.


Näinhän se on. Kokonaisuuden kannalta olisi hyödyllistä löytää jokaiselta alueelta ne omat erikoistumis mahdollisuudet. Ei liene syytä epäillä, että tällaisia on myös psyykkisellä tasolla. Esimerkiksi matemaattisissa kyvyissä Aasian alueelta tulevat ovat meitä edellä, me taas sitten jossain muussa. Kuten totesin kokonaisedun kannalta nämä olisi hyvä ottaa käyttöön, se tieteellinen tutkimus jopa jo on olemassa, toki sitä voisi vielä kehittää. Valitettavasti tähän ei kuitenkaan kyetä, koska rasismi. Toki liian pitkälle ei pidäkään mennä, koska toki on aina ne yksilöt olemassa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Niin. Sinulla ilmeisesti on vastaus tähän päivänpolttavaan kysymykseen, joten valaisetko kaikkia palstan urpoja asiaintilasta?

Jos minulla olisi vastaus tähän kysymykseen minun ei tarvitsisi kysyä.
 
Mitä se kertoo älykkyydestä jos ei tunne kieliopin yhdyssanasääntöjä, vai kertooko mitään?

Osaatko itse yhdyssanasäännöt? Epäilen. Minä en ainakaan osaa niistä kuin alkeet. Mulla on yksi työkaveri, joka on Mensan jäsen muttei osaa edes niitä alkeita (hän saattaisi kirjoittaa esim. "työ kaveri"). Ei yhdyssanasääntöjen opetteluun mitään älykkyyttä tarvita.
 

Jeffrey

Jäsen
Mitä se kertoo älykkyydestä jos ei tunne kieliopin yhdyssanasääntöjä, vai kertooko mitään?

Saattaa kertoa, saattaa olla kertomatta. Voin sulle senverta avata, että olen lukihäiriöinen yliopisto opiskelija. Eli kyllä, lukeminen, kirjoittaminen ja kielioppi ovat minulle todella hankalia. Ehkäpä sen ohjaamana olen ajautunut vahvasti soveltavalle alalle, alalle jossa oikeaa vastausta ei edes kirjoista löydy, vaan pitää osata itse ajatella.

Juuri tämä on sitä erikoistumista mitä tarkoitin. Minun esimerkiksi olisi ollut täysin hyödytön alkaa lukemaan alaa, jossa olisi pitänyt lukea paljon, tai muistaa paljon erilaisia asioita ja muistilistoja.

Ihan näin sivumennen, haukutko muuten muitakin erityisominaisuuksin omistajia, kuin lukihäiriöisiä? Vammaiset sun muut menee vissiin siinä samalla, kun ei tarvitse suvaita kun omanlaisiaan ja muita itse valittuja tahoja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Ilmeisesti en. Minä olen sitä mieltä, että jos raiskausten määrä nousee 1 400:sta 7 000:een, siinä on nousua 400 prosentia. Sinun mielestäsi nousua on 500 prosenttia.

Onkohan meillä tässä ketjussa matikan opettajaa, joka osaisi kertoa, kumpi meistä on oikeassa?

Kyllä kasvua on se 400% vaikka 7000 on 500% luvusta 1400.
Olit oikeassa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Osaatko itse yhdyssanasäännöt? Epäilen. Minä en ainakaan osaa niistä kuin alkeet. Mulla on yksi työkaveri, joka on Mensan jäsen muttei osaa edes niitä alkeita (hän saattaisi kirjoittaa esim. "työ kaveri"). Ei yhdyssanasääntöjen opetteluun mitään älykkyyttä tarvita.

Ei niitä tarvitse opetella jos on ns.öögaa. Hyvä sävelkorvakin on avuksi.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Telkkaristahan tuota näkee kuinka kriisialueilla asutaan. Balkan, Lähi-Itä. Lakkaa jo trollaamasta, ei tällä keskustelulla ole edellytyksiä edetä.

Voi morjes sun kanssa. Ei kyllä yllätä, että päättömän vouhkaamisen lisäksi suollat kakkaa omasta päästä.

Vinkkinä vielä, että Irak ja Syyria ei ole kokonaisuudessaan kriisialuetta. Siellä on hyvää lääniä vaikka kuinka.

Niin, kas kun lähi-idän konfliktimaissa on sekä turvallisia alueita että turvattomia alueita. Mitä vittua te nyt vänkäätte.

Tämä kertoo sinun keskustelun tasosta oleellisimman. Ensin naureskelet, että Lähi-Idän seudulle avun vieminen on älyvapaa idea, koska siellä pommit pistää kaiken paskaksi. Sitten kuitenkin kirjoitat, että konfliktimaissa on myös turvallisia alueita. Hyvin sä vedät!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös