@Ahar . Täällä on toinenkin kerettiläinen! Tuu nyt kertomaan tällekin tyypille miten se sun mielestä menee. Mä kaipaan lisää viihdettä.No tässä tätä semanttista vänkäystä hetken seuranneena täytyy tähän väliin todeta, että helvetti siksi, että kansalaiselle ei ole olemassa mitään "tutkintapyyntöä", joka jättää poliisille. On vain rikosilmoitus.
Ei kukaan ole väittänyt, että S-ilmoitus on rikosilmoitus. Toi on vain sun red herring taktiikkaa, jolla yrität viedä huomion pois noloista kirjoituksistasi.Onhan tuo melkoisen noloa jopa sinulta laittaa toisen kirjoittamaksi asioita, joita olet omasssa mielikuvituksessasi itse kehitellyt. Kysymys vielä kerran, onko S-ilmoitus rikosilmoitus? Eli jos menet poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen että, patteriisi on viritetty salakuuntelulaitteita, ja asiasta kirjataan S-ilmoitus, koska ilmoitus on pakko ottaa vastaan, niin onko silloin tehty rikosilmoitus?
Jos minä teen poliisin nettisivujen kautta sähköisen rikosilmoituksen tai lataan sieltä valmiin lomakkeen, jolla teen rikosilmoituksen, niin kyllä minä silloin teen rikosilmoituksen ihan riippumatta siitä, mitä poliisi sillä sen jälkeen tekee. Miksi ihmeessä se poliisi olisi nimennyt ne lomakkeet rikosilmoituksiksi jos ne ei sellaisia ole, kuin vain siinä tapauksessa, että poliisi päättää niin? Rikosilmoitus on rikosilmoitus on rikosilmoitus. Kerrotko mistä poliisin sivuilta voi tehdä tutkintapyynnön, tai mistä löytyy tutkintapyyntölomake?