Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 287 956
  • 28 700
Valtion tulisi äkkiä rakennuttaa uusia asuntoja noin 50000:lle ihmiselle, jotta maa ei ajaudu kaaokseen siinä vaiheessa, kun turvapaikanhakijat saavat luvan jäädä maahan ja poistuvat vastaanottokeskuksista haluamillensa alueille. Jos Helsingissä on jo nyt 25000 ihmistä jonossa odottamassa asuntoja, niin luku taitaa tuplaantua sitten, kun nämä tulokkaat saavat hakea asuntoja. Tätä kriisiä hoidetaan vain päivä kerralaan aivan kuin se loppuisi yhtäkkiä kuin seinään ihan lähitulevaisuudessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minulle tuli juuri äsken sellainen oivallus, että olen itse asiassa lopen kyllästynyt tähän aiheeseen. Uutiset tuuttaavat liioittelematta lähes koko lähetyksensä pakolaistilanteesta ja onhan nyt oikeasti niin, että isossa kuvassa on täysin turhaa uutisointia lähettää jotain jatkuvaa striimiä Tornion rajanylityspisteeltä tai oululaisesta vastaanottokeskuksesta.
 
Minulle tuli juuri äsken sellainen oivallus, että olen itse asiassa lopen kyllästynyt tähän aiheeseen. Uutiset tuuttaavat liioittelematta lähes koko lähetyksensä pakolaistilanteesta ja onhan nyt oikeasti niin, että isossa kuvassa on täysin turhaa uutisointia lähettää jotain jatkuvaa striimiä Tornion rajanylityspisteeltä tai oululaisesta vastaanottokeskuksesta.
Sama olen täysin kyllästynyt koko touhuun, sillä tähän ei taida olla mitään ratkaisua. Tämä on vasta esimakua tulevista kansainvaelluksista ja jos me seotaan jo tästä, niin mitäs sitten tulevaisuudessa? Uutisia on todella vaikea katsoa, kun vähintään puolet pyhitetään turvapaikanhakijoille. Odotellaan lunta ja hiihtokelejä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minulle tuli juuri äsken sellainen oivallus, että olen itse asiassa lopen kyllästynyt tähän aiheeseen. Uutiset tuuttaavat liioittelematta lähes koko lähetyksensä pakolaistilanteesta ja onhan nyt oikeasti niin, että isossa kuvassa on täysin turhaa uutisointia lähettää jotain jatkuvaa striimiä Tornion rajanylityspisteeltä tai oululaisesta vastaanottokeskuksesta.

No, tilannehan kerrankin on Suomessa oikeasti dramaattinen - maahan tulee ennennäkömättömiä (tai, no, 70 vuoteen näkemättömiä) määriä ihmisiä ja tilat ja viranomaisresurssit uhkaavat jatkuvasti loppua. En nyt oikein voi syyttää mediaa siitä, että uutisoivat tästä taajaan ja tiiviisti. Tämä on oikeasti suuri ja merkittävä uutinen. Eikä ehkä edes jää tähän syksyyn.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos Helsingissä on jo nyt 25000 ihmistä jonossa odottamassa asuntoja, niin luku taitaa tuplaantua sitten, kun nämä tulokkaat saavat hakea asuntoja.

Ei se tuplaannu vaan moninkertaistuu. Tällä hetkellä Suomeen tulee pääasiassa pelkkiä miehiä. Kun ne saa turvapaikan, niin sen jälkeen tulee perheenyhdistämisten ansiosta 1-useampi vaimoa + useita lapsia + vanhemmat + sedät ja tädit. Noin varovaisestikin arvioituna jonossa on (tämän päiväisten lukujen perusteella) kohta 200 000 - 500 000 ihmistä. Ja se määrä kasvaa koko ajan, kun ihmisiä tulee lisää.

Täällä kun on kyselty, että mikä on Perussuomalaisten linja hallituksessa ja mitä ne on saanu aikaan, niin tässä on ainakin yksi aikaansaannos:

Näkökulma: Orpo halusi painaa "kyllä"-nappia (Iltalehti.fi)

Orpo halusi painaa kyllä-nappia mutta Perussuomalaiset esti sen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No, tilannehan kerrankin on Suomessa oikeasti dramaattinen - maahan tulee ennennäkömättömiä (tai, no, 70 vuoteen näkemättömiä) määriä ihmisiä ja tilat ja viranomaisresurssit uhkaavat jatkuvasti loppua. En nyt oikein voi syyttää mediaa siitä, että uutisoivat tästä taajaan ja tiiviisti. Tämä on oikeasti suuri ja merkittävä uutinen. Eikä ehkä edes jää tähän syksyyn.

Uutisten merkittävyyttä ei varmasti kukaan kiistä. Joka tapauksessa mm. YLEn aamu-tv on mennyt tällaiseksi hyvin erikoiseksi live-seurannaksi, erittäin taajaan otetaan yhteyttä Ouluun, Tornioon jne. Juuri tällä hetkellä ollaan tulkin kanssa livelähetyksessä Hennalassa.

Onko tuo muuten se Hennalan vanha varuskunta. Onpa hienoa, kun se suuressa viisaudessaan valtion toimesta lopetettiin, niin nyt on saatu "korvaavaa" toimintaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No ei hyvää päivää - järisyttävää.
Mikä tuossa oli saavutuksena kun ainakin uutisoinnin mukaan Suomi ottaa jokatapauksessa saman verran tp-hakijoita, painoi Orpo sitten Jaa tai tyhjää?

Mun mielestä persuja lyödään tässä asiassa turhaan. Ihmeellistä kysyä, mitä eroa on sillä painaako kyllä- vai tyhjä-nappulaa, tottakai silläkin on poliittista merkitystä.
 
Mun mielestä persuja lyödään tässä asiassa turhaan. Ihmeellistä kysyä, mitä eroa on sillä painaako kyllä- vai tyhjä-nappulaa, tottakai silläkin on poliittista merkitystä.

No toki se että poliittisesti ollaan hienosti itäblokin rintamassa. Ainakin Orpon mukaan tässä turvapaikka-asiassa sillä napinpainalluksella ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mun mielestä persuja lyödään tässä asiassa turhaan. Ihmeellistä kysyä, mitä eroa on sillä painaako kyllä- vai tyhjä-nappulaa, tottakai silläkin on poliittista merkitystä.

No, on kai sillä jotain: äänestetään (lähes) kuin Unkari ja toimitaan kuin Saksa, tuolla edellisellä perussuomalaiset saavat lohtua ja jälkimmäisellä Kokoomus Merkelin arvonannon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No toki se että poliittisesti ollaan hienosti itäblokin rintamassa. Ainakin Orpon mukaan tässä turvapaikka-asiassa sillä napinpainalluksella ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä.

No, on kai sillä jotain: äänestetään (lähes) kuin Unkari ja toimitaan kuin Saksa, tuolla edellisellä perussuomalaiset saavat lohtua ja jälkimmäisellä Kokoomus Merkelin arvonannon.

Niin, en nyt tosiaan ottanut kantaa siihen, että millainen ja kuinka positiivinen tai negatiivinen signaali tässä annettiin. Mutta signaali on joka tapauksessa erilainen ja johtuu varmasti persujen paikasta hallituksessa. Muuten Suomi olisi painanut eri nappulaa.

Noin yleisellä tasolla voin tunnustaa, että pidän ehkä jopa ihan hyvänä asiana, että Suomi symbolisesti vastusti Berliinin sanelupolitiikkaa, ollaanhan tässä yleensä vain tehty, mitä EU käskee.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmasti menee. Mestarin seuraajat lienevät olleet vauhdissa Lahdessa seuraten johtajansa viitoittamaa tietä.

Mä en oikein käsitä että miten olet saanut tuon lainaamasi tekstin laitettua mun nimimerkin alle? Kannattaisi varmaan opetella niitä lainauksia tuolla testialueen puolella, vai mitä?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä tuossa oli saavutuksena kun ainakin uutisoinnin mukaan Suomi ottaa jokatapauksessa saman verran tp-hakijoita, painoi Orpo sitten Jaa tai tyhjää?

Nyt mulla ei ole laittaa linkkiä lehteen kun en muista että missä siitä uutisoitiin, mutta uutinen oli joka tapauksessa se että jos ja kun tuo kiintiöjärjestelmä tulee, niin Suomi on siinä asemassa että Suomi saa lähettää näitä nykyisiä hakijoita muualle EU-maihin. Eikä niin että Suomi joutuisi niitä ottamaan lisää. Mikä tietenkin on erittäin hieno asia Suomen kannalta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Noin yleisellä tasolla voin tunnustaa, että pidän ehkä jopa ihan hyvänä asiana, että Suomi symbolisesti vastusti Berliinin sanelupolitiikkaa, ollaanhan tässä yleensä vain tehty, mitä EU käskee.

Niin, no minä sitä vain, että ongelma on mielestäni hyvin kriittinen käytännön tasolla, symbolisesti menee ihan hyvin. Tuntuu ihan absurdilta, ettemme käytännössä mitenkään pyri säätelemään tulijamääriä tilanteessa, jossa viranomaisresurssit ovat jatkuvasti loppumaisillaan, samalla kun käynnissä ovat jotkin säästötalkoot. Me emme ole normaalissa tilanteessa, mutta hallitus tuntuu haluavan teeskennellä, että olemme, ettei tässä nyt mitään. Ilmeisesti lasketaan sitten talven varaan, kun ei itsemme.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt mulla ei ole laittaa linkkiä lehteen kun en muista että missä siitä uutisoitiin, mutta uutinen oli joka tapauksessa se että jos ja kun tuo kiintiöjärjestelmä tulee, niin Suomi on siinä asemassa että Suomi saa lähettää näitä nykyisiä hakijoita muualle EU-maihin. Eikä niin että Suomi joutuisi niitä ottamaan lisää. Mikä tietenkin on erittäin hieno asia Suomen kannalta.

Sinä olet hyvä kannattaja pers-suomalaisille - huomaat heidän hyvät työnsä erittäin tarkasti, kehut heitä vuolaasti (kuten valtiovarainministerimmekin). Mukava löytää positiivisuutta! (Tosin tuo siteeraamasi uutisen olit ymmärtänyt väärin, sillä ei ole mitään vaikutusta nykytilanteeseen ja tuskin mihinkään tulevaankaan.)
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Otetaan esimerkiksi kuvitteellinen raiskaustaajuus. Miljoonaa yhdyntää kohden toinen ryhmä raiskaa kerran ja toinen 17 kertaa. Jos laitat 10 riviä lottoa vetämään niin onhan silloinkin 10-kertainen mahdollisuus voittaa kuin yhdellä lottorivillä...
Ehkä mää nyt en ymmärrä jotain tässä, mutta jotenkin kuulostaa täysin latvakakkoselta verrata raiskausten määrää vapaaehtoisiin yhdyntöihin. Raiskauksen uhria varmaan kiinnostaa ihan vitusti tilasto, että on kuitenkin ollut vapaaehtoisesti yhdynnässä paljon useammin kuin raiskattu.

Sitä paitsi: jos laitat 10 lottoriviä, tuo toinen ryhmä laittaa samalla rahalla 170 riviä.
 
Viimeksi muokattu:

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Tämähän oli ihan odotettavissa. Kaikkihan johtuu siitä kun keskustelu tyrmätään yksipuoleisesti, ihmisten ei anneta kertoa omaa mielipidettä leimaamatta niin seuraava vaihtoehto on salaa tehtu terrorisointi ja väkivalta jne. Miten tämä kuulostaa ihan vasemmisto anarkialta? Lisää on varmasti tulossa mutta toivottavasti päättäjät alkaa heräillä kansan kyllästymiseen tässä niin yksipuoleisesti kerrotussa tarinassa. Nyt puhun pask... Oulussahan tosiaan oli maahanmuuttoilta jossa oli yksi keskusteija jolla oli toisenlainen näkökulma niitä muita viittä vai oliko niitä kuutta keskustelijaa vastaan. Itse tuomitsen kaiken rasistisen väkivallan täysin mutta ymmärrän kyllä tekijöiden ahdistuksen ja kun eivät kykene muuta tekeen asialle vaikka haluavat vaikuttaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mutta samalla kyllä jotenkin itseäkin korpeaa ajatus, että tämä pitkien perinteiden varuskunta ajettiin alas Puolustusvoimien uudistuksessa, ja hetimmiten paikka saa uuden elämän irakilaisten partalasten myötä.

Mikään ei ole enää pyhää, eiks niin? Hieno juttu, että vanhat varuskuntakasarmit otetaan käyttöön.
 
Nyt mulla ei ole laittaa linkkiä lehteen kun en muista että missä siitä uutisoitiin, mutta uutinen oli joka tapauksessa se että jos ja kun tuo kiintiöjärjestelmä tulee, niin Suomi on siinä asemassa että Suomi saa lähettää näitä nykyisiä hakijoita muualle EU-maihin. Eikä niin että Suomi joutuisi niitä ottamaan lisää. Mikä tietenkin on erittäin hieno asia Suomen kannalta.

Oliko ehkä MV-lehti joka tuollaisia kirjoitteli? Ja joo, ei pidä paikkaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös