Sillähän se pakolaispolitiikkakeskustelu pyörii Suomessa, noin 95 prosenttisesti. Esitellään "totuuksia" ja kaavioita ja "tilastoja", jotka kukin osapuoli saa näyttämään juuri sen, mikä palvelee omaa tarkoitusta. Vähän samanlaista paskapuhetta, kuin hallituksen pelottelu-uhkailu-talouspolitiikka.
Pyytäisin palstaveljeltä, että jättäisit asenteet, ennakkoluulot ja tuon muun huutamisen vittuun hetkeksi ja katsoisit vaikka tämän:
Youtube.com - Sisäministeri Orpo 17.9. reilut kolme minuuttia Yle Kioskin haastattelussa
Tuossa nyt ainakin yksi näkökulma, joka ei ole subjektiivinen. Tuon haastattelun jälkeen ainakin kolme päivää on mennyt (julkaisupäivä) ja turvapaikanhakijoita on tullut tietojen mukaan jopa 1000 päivässä lisää. Ja jos tuo on "virallinen" luku valtamediassa, niin minä voisin vaikka väittää, ettei se lukema todellisuudessa tuohon jää, koska
mitään tarkastuksia ei ole aiemmin ollut. Mutta en väitä, niin ei leimata vajakiksi. Mutta fakta on se, että tulijoita on jo nyt paljon. Ja kokoajan tulee lisää...
Miten meidän kansantalous kestää tämän lystin? Mulla ei ainakaan ole nyt niin hyvät oltavat, että olisin valmis leikkaamaan enempää yhtään mistään. Olen työssä käyvä veronmaksaja, en tiedä oletko sinä, mutta ainakin itseäni vituttaa, että vahvistettujen tietojen mukaan vain joka viides tulleista on syyrialainen turvapaikanhakija. Eli siis sellainen, joka lähtökohtaisesti on oikealla asialla turvapaikan haussa.
The Daily Mailissa on tästä uutinen
Eivät varmasti ihan kaikki näistä iPhone-miehistä ole tänne sossurahoilla tulossa hengailemaan, mutta kyllä niitä sen verran tulee, että se alkaa kohta näkyä ainakin omassa lompakossani.
Jo pelkästään kotiuttamis- siirtämis- ja mahdollisten palauttamiskustannusten takia tuo rajalla pelleily on helvetin kallista lystiä Suomelle. Tai siis ainakin mulle.