Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 367 879
  • 2 243

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni kyllä kovettaa enemmän viimeisin huhu, eli Neweyn palaaminen Williamsille. Italian rasvatukat saavat puolestani olla ilman mestaruutta kuolemaani saakka, ainakin jos yrittävät sen puhtaasti ostamalla hankkia.
Jokainen huipputalli pyrkii hankkimaan menestystä ostamalla, jos sellaiseksi lasketaan parhaiden ihmisten palkkaaminen. Miksi tämä on Ferrarin kohdalla tuomittavampaa verrattuna muihin?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itseäni kyllä kovettaa enemmän viimeisin huhu, eli Neweyn palaaminen Williamsille. Italian rasvatukat saavat puolestani olla ilman mestaruutta kuolemaani saakka, ainakin jos yrittävät sen puhtaasti ostamalla hankkia.

No juu itseäni Neweyn mahdollinen siirtyminen Ferrarille ei koveta oikeastaan yhtään. Enemmänkin hienoa olisi se Hamiltonin kahdeksas mestaruus juurikin Ferrarilla, oli Newey siellä tai ei. Vaikka tosiaan mikään Hamilton fani en ole koskaan ollut. Mutta olishan se tosiaan hatun noston paikka ja kruunu hienolle uralle.

Tuosta Neweyn paluusta Williamsille en ole kuullutkaan. Se olisi oikeasti todella hienoa. Williams on ollut pienessä nosteessa kiitos Albonin. Jos Newey palaisi Williamsille, niin aivan varmasti tiimi olisi siellä neljän parhaan joukossa parissa vuodessa. Varsinkin kun otetaan huomioon 2026 tulevat sääntömuutokset.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Jokainen huipputalli pyrkii hankkimaan menestystä ostamalla, jos sellaiseksi lasketaan parhaiden ihmisten palkkaaminen. Miksi tämä on Ferrarin kohdalla tuomittavampaa verrattuna muihin?
Joo en nyt ihan itsekään ymmärtänyt tätä. Samalla tavalla se Ferrarin edellinen dynastia, laskettakoon tähän nyt vuodet 1999-2008, perustui pitkälti siihen että sinne oli hankittu juurikin ulkopuolelta mm. Todt ja Brawn.

Ja mites tuo Newey ja McLaren, voisi olla Häkkiselläkin mestaruuksissa lukemana nolla jos Neweyä ei olisi saatu talliin mukaan.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Samalla tavalla se Ferrarin edellinen dynastia, laskettakoon tähän nyt vuodet 1999-2008, perustui pitkälti siihen että sinne oli hankittu juurikin ulkopuolelta mm. Todt ja Brawn.
Hauskaa sinänsä, että Ferrarilla meni Kimin mestaruuden jälkeen noin 15 vuotta ymmärtää tiimin menestyvän parhaiten sillon kun tuodaan ns. ulkopuolinen johtohahmo talliin. Ysärillä se oli Jean Todt ja nyt voi sanoa Fred Vasseurin palauttaneen taas uskottavuuden italialaistallille. Olihan siinä välissä Rauta-Mauria sun muuta, mutta kyllä hänenkin aikana puupeloitiin ihan huolella.

Newey ja Hamilton olisi aikamoinen match made in heaven. Enää tästä puuttuisi se, että Verstappen vie Hamiltonilta jälleen mestaruuden tämän nenän edestä ja vielä Mersulla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olihan siinä välissä Rauta-Mauria sun muuta, mutta kyllä hänenkin aikana puupeloitiin ihan huolella.
Itse muistelisin, että Maurin aikana homma kyllä pysyi aika hyvin hanskassa ja mitään ihmeellistä puppelointia ei tallin puolelta tullut. Kuskeista sitten mm. Vettel päätti ajaa kävelyvauhdista seinään kaudella 2018 ja mies menetti otteensa ihan täysin siihen.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Itse muistelisin, että Maurin aikana homma kyllä pysyi aika hyvin hanskassa ja mitään ihmeellistä puppelointia ei tallin puolelta tullut. Kuskeista sitten mm. Vettel päätti ajaa kävelyvauhdista seinään kaudella 2018 ja mies menetti otteensa ihan täysin siihen.
Taktisesti otti Mersulta jatkuvasti turpaan, paitsi sattumalta juuri Kimin viimeisessä voitossa, jossa toki Verstappenillakin oli osansa. Itsellä lähinnä päällimmäisenä mielessä joku Suzukan tjsp kisa, jossa Vettelin autosta petti joku maailman halvin komponentti, jonka takia tämän mestaruustaisto käytännössä kuopattiin lopullisesti.

Mutta siitä samaa mieltä, että Arrivabene oli näistä italiaanotallipäälliköistä ehkä se vähiten huonoin.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ja mitä Leclerciin tulee, niin en usko että on ihan heti mestaruutta voittamassa, jos edes koskaan voittaa. Russellin ohella yksi suutariksi jäänyt lupaus. Toki Charles on heittämällä parempi kuin Russell. Hyvä aika-ajoissa, mutta kisoissa tuppaa aina jäämään piippuun.
Itsekään tiedä tulee Leclercistä koskaan mestaria, mutta ehkä suutari on turhan raju tuomio. Keskimäärin Ferrari ollut kuitenkin sarjan kolmanneksi paras auto Charlesin aikakautena (tallipisteissä sijat 2, 6, 3, 2, 3, tällä hetkellä 2.), ja ei pahemmin ole noista asetelmista noustu mestaruuteen. Tallikaverinsa voittanut 4-1, ja tälläkin hetkellä johtaa Carlosta. Aika-ajoissa on osoittanut olevansa nopea, mutta kisamitassa ei tunnu aina sipuli kestävän painetta.

Jos Newey hyppää Ferrarin kelkkaan, niin Charles voi olla kova nimi vielä mestaruuskamppailussa.

Hienoa että Norris sai ensimmäisen voittonsa. Mclarenilla hyvää vauhtia päivityspaketin myötä ja ehkä sormet ristissä voi vähän toivoa, että Max saisi enemmän haastetta loppukaudelle.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienoa että Norris sai ensimmäisen voittonsa. Mclarenilla hyvää vauhtia päivityspaketin myötä ja ehkä sormet ristissä voi vähän toivoa, että Max saisi enemmän haastetta loppukaudelle.
Voi olla. Pitää myös toivoa, että Lando pystyy vastaamaan huutoon ja ehkä tuo eka voitto tuo vähän itsevarmuutta tekemiseen. Taitoa kuitenkin piisaa kaverilla. McLaren näytti kuitenkin koko viikonlopun ajan nopeimmalta autolta, mutta Max olisi tästä huolimatta marssinut melko varmasti voittoon ilman turva-autoa. Jos mestariksi Lando meinaa joku kausi, niin tällaisina viikonloppuina pitäisi pystyä voittamaan ilman tuuriakin. Ja aika lähellä oli, ettei Max silti päässyt ohi, kun Lando sössi uusintastartin ihan täysin. Nythän Lando voitti lopulta aika helpolla, eikä tainnut ohittaa ketään kisan aikana radalla. Jäi Perezin taakse jumiin ekalla stintillä, vaikka oli selvästi nopeampi.

Toisaalta loppu oli nytkin aika antikliimaksinen, koska Lando oli niin paljon nopeampi turva-auton jälkeen, ettei vieläkään saatu taistelua voitosta. Ainoa syy miksi ei ollut tylsää oli se, että Lando painoi horisonttiin eikä Max. Toki osittain auttoi lopussa sekin, että RB ei kai saanut kovia renkaita toimimaan ja Max kävi vielä rei'ittämässä autonsa lattian, kun kolaroi siihen pylvääseen. En tosin usko, että olisi voinut haastaa, vaikka RB olisi toiminutkaan.

Kaiken kaikkiaan odotan vielä itse pari kisaa ennen kuin alan toivomaan, että McLaren pystyy oikeasti haastamaan RB:tä vauhdin puolesta. Miamin rata näytti toimivan vähän vaikeasti kaikilla.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itsekään tiedä tulee Leclercistä koskaan mestaria, mutta ehkä suutari on turhan raju tuomio. Keskimäärin Ferrari ollut kuitenkin sarjan kolmanneksi paras auto Charlesin aikakautena (tallipisteissä sijat 2, 6, 3, 2, 3, tällä hetkellä 2.), ja ei pahemmin ole noista asetelmista noustu mestaruuteen. Tallikaverinsa voittanut 4-1, ja tälläkin hetkellä johtaa Carlosta. Aika-ajoissa on osoittanut olevansa nopea, mutta kisamitassa ei tunnu aina sipuli kestävän painetta.

Jos Newey hyppää Ferrarin kelkkaan, niin Charles voi olla kova nimi vielä mestaruuskamppailussa.

Totta puhut. Käytin ehkä liian kärkkäästi sanaa "suutari." Eihän se putkeen ole mennyt tosiaan, mutta hyvät faktat löit tiskiin. Ja ihan totta, ei Ferrarin autolla ole päästy viime vuosina mestaruustaistoon mukaan. Mutta on kuitenkin ollut kärkitiimien joukossa. Se ehkä vähän hämää tässä, että Carlos Sainz on huomattavasti parempi kuin lähtökohdat antoi odottaa. Sainz on mennyt selkeästi eteenpäin. Ei ollut koskaan mikään "ultimaattinen" lupaus. Ainoastaan 2022 Leclerc oli selkeästi parempi pisteiden valossa, muuten ovat olleet lähellä toisiaan. Ja ei Charles mikään huono kuljettaja tosiaan ole. Mutta kuten sanoit, kovissa paineissa ei tunnu pää kestävän. Toki uraa on vielä jäljellä ja ehkä sieltä löytyy sitä sietokykyä. Saa nähdä.

Molemmat on todella lupaavia kuljettajia. Ei siitä pääse mihinkään. Mutta mun papereissa Sainz on mennyt ohi. Leclerc tuntuu polkevan paikallaan. Aikoinaan pidin Jenson Buttonia köyhän miehen Alain Prostina. Nykyään pidän Sainzia köyhän miehen Buttonina. Näen noissa kolmessa paljon samaa. Ei yritetä liikaa turhissa paikoissa. Otetaan autosta irti se mitä voidaan ja maksimoidaan pisteet tasaisella suorittamisella.

Kuten sanoit, niin kaikki on auki Leclercille, jos Adrian Newey siirtyy Ferrarille. Newey on mestari suunnittelussa. Varsinkin kun otetaan tulevat sääntömuutokset huomioon, niin Neweyn avulla talli kuin talli ottaa hyvin suurella todennäköisyydellä aimo harppauksen eteenpäin. Oli se talli sitten Ferrari tai huhujen mukaan Williams. Mutta talli kuin talli. Kaikki tietää Neweyn taidot.

PS. Pienet seitin ohuet kännit päällä, kun ei ole mitään menoja nyt loppuviikosta. Toivottavasti tekstistäni välittyy ajatukseni, vaikkei se ehkä olis täysin johdonmukaista. Sori siitä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Totta puhut. Käytin ehkä liian kärkkäästi sanaa "suutari." Eihän se putkeen ole mennyt tosiaan, mutta hyvät faktat löit tiskiin. Ja ihan totta, ei Ferrarin autolla ole päästy viime vuosina mestaruustaistoon mukaan. Mutta on kuitenkin ollut kärkitiimien joukossa. Se ehkä vähän hämää tässä, että Carlos Sainz on huomattavasti parempi kuin lähtökohdat antoi odottaa. Sainz on mennyt selkeästi eteenpäin. Ei ollut koskaan mikään "ultimaattinen" lupaus. Ainoastaan 2022 Leclerc oli selkeästi parempi pisteiden valossa, muuten ovat olleet lähellä toisiaan. Ja ei Charles mikään huono kuljettaja tosiaan ole. Mutta kuten sanoit, kovissa paineissa ei tunnu pää kestävän. Toki uraa on vielä jäljellä ja ehkä sieltä löytyy sitä sietokykyä. Saa nähdä.

Molemmat on todella lupaavia kuljettajia. Ei siitä pääse mihinkään. Mutta mun papereissa Sainz on mennyt ohi. Leclerc tuntuu polkevan paikallaan. Aikoinaan pidin Jenson Buttonia köyhän miehen Alain Prostina. Nykyään pidän Sainzia köyhän miehen Buttonina. Näen noissa kolmessa paljon samaa. Ei yritetä liikaa turhissa paikoissa. Otetaan autosta irti se mitä voidaan ja maksimoidaan pisteet tasaisella suorittamisella.

Kuten sanoit, niin kaikki on auki Leclercille, jos Adrian Newey siirtyy Ferrarille. Newey on mestari suunnittelussa. Varsinkin kun otetaan tulevat sääntömuutokset huomioon, niin Neweyn avulla talli kuin talli ottaa hyvin suurella todennäköisyydellä aimo harppauksen eteenpäin. Oli se talli sitten Ferrari tai huhujen mukaan Williams. Mutta talli kuin talli. Kaikki tietää Neweyn taidot.

PS. Pienet seitin ohuet kännit päällä, kun ei ole mitään menoja nyt loppuviikosta. Toivottavasti tekstistäni välittyy ajatukseni, vaikkei se ehkä olis täysin johdonmukaista. Sori siitä.
Samoja ajatuksia tässä jaetaan. Itse olen myös sitä mieltä että Sainz on ollut tällä kaudella parempi, vaikka pisteissä onkin jäljessä ja viime kaudeltakin toi ainoan red bullin ulkopuolisen voiton. Myös 2022 silverstonessa hanskasi hyvin lopun turva-auton jälkeisen "kaikki vastaan kaikki" kisailun.

Ehkä voisi tiivistää niin, että Sainz on näistä kahdesta fiksumpi kuljettaja, mutta parhaimmillaan Leclerc on nopeampi. Siinä mielessä Leclercissä on samaa kuin Russelissa, että paineistettuna tulee liikaa helppoja virheitä, mikä onkin rokottanut menestystä (kuten Ferrarin sekoilutkin). Tuleeko Leclercistä sitten koskaan mestaria? Sen aika näyttää.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ehkä voisi tiivistää niin, että Sainz on näistä kahdesta fiksumpi kuljettaja, mutta parhaimmillaan Leclerc on nopeampi. Siinä mielessä Leclercissä on samaa kuin Russelissa, että paineistettuna tulee liikaa helppoja virheitä, mikä onkin rokottanut menestystä (kuten Ferrarin sekoilutkin). Tuleeko Leclercistä sitten koskaan mestaria? Sen aika näyttää.

Tätä juuri hain takaa. Leclerc on parhaimmillaan parempi. Mutta tuntuu asettavan itselleen aivan liian kovat paineet. Sainz taas on eri kaliiberia. Osaa ottaa maksimin irti tilanteessa kuin tilanteessa eikä liikaa hötkyile.

Russelilla on about sama kuin Leclercillä. Näille on etukäteen lyöty ihan liian kovia paineita. Nuorena ei pää kestä paineita ellei oo kuin muuan suomalainen Räikkönen. Vaikka tällä hetkellä näyttää siltä, että molemmilla kehitys polkee paikallaan, niin ei sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Lando Norris on siinä onnellisessa asemassa, että McLaren ei ole ollut sitä terävintä kärkeä. Kukaan ei odota liikoja, vaikka tiedetään että hänkin on lahjakas. Landosta ei odoteta seuraavaa Häkkistä. Toisin kuin Leclercin pitäisi olla seuraava Schumacher ja Russellin uus Hamilton.
 

Massikeikari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Löytyykö täältä kokemuksia Formula-matkoista? Olemme paremman puoliskon kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa F1:siä paikan päälle seuraamaan Itävaltaan, joten mielellään kuulisi kokemuksia, mikäli joku on Spielbergissä käynyt kisoja katsomassa. Tai vaikka ei juuri Itävallassa olisi käynyt, niin huomioon otettavista asioista olisi mukava kuulla. Tarkoituksena on majoittua Wienissä ja ajella lauantaina sekä sunnuntaina Red Bull Ringille. Perjantaina olisi toki jo sprintin aika-ajoa, mutta ei tuota 2h matkaa viitsi kolmena päivänä edestakaisin ajella. Lähemmät majoituspaikat oli jo viety, kun olimme sen verran myöhään liikeellä. General admission -tiketeillä mennään, joten jonkun kukkulan päältä täytynee ratatapahtumat seurailla. Toivottavasti ei tule täysin Maxin näytöstä koko viikonlopusta, vaikka paikalle vääjäämättä sankoin joukoin saapuville hollantilaisille se varmasti sopisikin. Kuten sanoin, kaikki kommentit on enemmän kuin tervetulleita.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Bottas kertoo tunnelmistaan IS:n haastattelussa:


– Jatko ei ole sataprosenttisen varmaa. Minulla ei ole vielä sopimusta, Bottas kertoi medialle.

-
Bottakselta tivattiin vitsaillen perään, olisiko mahdollisuus 77 prosenttia (viitaten Bottaksen auton numeroon).

– Enemmän kuin tuon verran, Bottas vastasi virnuillen.

Tämän jälkeen hän vastasi kysymykseen vakavammin.

– Sanoisin, että 99 (prosenttia).

IS: Valtteri Bottakselta jymypaljastus uran jatkosta
Motorsport.total.com: Valtteri Bottas glaubt: Zu "99 Prozent" auch 2025 in der Formel 1
 

BeeBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Leijonat, NHL
Löytyykö täältä kokemuksia Formula-matkoista? Olemme paremman puoliskon kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa F1:siä paikan päälle seuraamaan Itävaltaan, joten mielellään kuulisi kokemuksia, mikäli joku on Spielbergissä käynyt kisoja katsomassa. Tai vaikka ei juuri Itävallassa olisi käynyt, niin huomioon otettavista asioista olisi mukava kuulla. Tarkoituksena on majoittua Wienissä ja ajella lauantaina sekä sunnuntaina Red Bull Ringille. Perjantaina olisi toki jo sprintin aika-ajoa, mutta ei tuota 2h matkaa viitsi kolmena päivänä edestakaisin ajella. Lähemmät majoituspaikat oli jo viety, kun olimme sen verran myöhään liikeellä. General admission -tiketeillä mennään, joten jonkun kukkulan päältä täytynee ratatapahtumat seurailla. Toivottavasti ei tule täysin Maxin näytöstä koko viikonlopusta, vaikka paikalle vääjäämättä sankoin joukoin saapuville hollantilaisille se varmasti sopisikin. Kuten sanoin, kaikki kommentit on enemmän kuin tervetulleita.
Olin viime vuonna Red Bull Ringillä katsomassa kisaviikonloppua ja oli hieno kokemus vaikka sattuikin sateinen viikonloppu.

Eli ensimmäisenä vinkkinä sadeviitta mukaan radalle! Myös aurinkorasva on hyvä olla, sillä joka kisassa missä olen käynyt on sille tullut tarvetta viikonlopun aikana.

Rata on todella upealla alueella vuoriston keskellä ja suosittelen etsimään paikan T3 katsomon lähettyviltä sillä sieltä näkee hyvin pisimmän suoran jälkeisen mutkan sekä alueella on iso screeni mistä seurata kisaa. Tuo alue on radan korkeimmalla kohdalla radan takaosassa.

Suosittelen myös katsomaan jos radan omilta sivuilta löytyisi vielä bussikyytejä sunnuntaille radalle. Hinta ei montaa kymppiä ole ja pitkän ratapäivän jälkeen on huomattavasti mukavempi istua bussin kyydissä kuin koittaa pysyä hereillä 3-4 tuntia kohti Wieniä ihan riippuen miten alkuruuhkasta pääsee läpi.

Käsittääkseni myös autoparkki pitää varata etukäteen joten kannattaa sekin varmistaa ennenkuin radalle ajelee ettei joudu jättämään autoa monen kilometrin päähän radasta. Rata on sen verran syrjäisessä paikassa että lähimmät autopaikat on jo varmasti loppuunmyytyjä.

Tässä nyt ensimmäisiä asioita mitä mieleen tuli.
 

Massikeikari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Olin viime vuonna Red Bull Ringillä katsomassa kisaviikonloppua ja oli hieno kokemus vaikka sattuikin sateinen viikonloppu.

Eli ensimmäisenä vinkkinä sadeviitta mukaan radalle! Myös aurinkorasva on hyvä olla, sillä joka kisassa missä olen käynyt on sille tullut tarvetta viikonlopun aikana.

Rata on todella upealla alueella vuoriston keskellä ja suosittelen etsimään paikan T3 katsomon lähettyviltä sillä sieltä näkee hyvin pisimmän suoran jälkeisen mutkan sekä alueella on iso screeni mistä seurata kisaa. Tuo alue on radan korkeimmalla kohdalla radan takaosassa.

Suosittelen myös katsomaan jos radan omilta sivuilta löytyisi vielä bussikyytejä sunnuntaille radalle. Hinta ei montaa kymppiä ole ja pitkän ratapäivän jälkeen on huomattavasti mukavempi istua bussin kyydissä kuin koittaa pysyä hereillä 3-4 tuntia kohti Wieniä ihan riippuen miten alkuruuhkasta pääsee läpi.

Käsittääkseni myös autoparkki pitää varata etukäteen joten kannattaa sekin varmistaa ennenkuin radalle ajelee ettei joudu jättämään autoa monen kilometrin päähän radasta. Rata on sen verran syrjäisessä paikassa että lähimmät autopaikat on jo varmasti loppuunmyytyjä.

Tässä nyt ensimmäisiä asioita mitä mieleen tuli.
Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Täytyy ehkä miettiä tosiaan tuota sunnuntaita, josko sitä julkisilla tuolloin matkaisi. Wienistä näyttäisi Express -bussi sinä päivänä radalle kuitenkin menevän. Parkkipaikoista en muuta mainintaa ole löytänyt, kuin että tilaa pitäisi löytyä ja virkailijat ohjaa sitten oikeille alueille. Ehkäpä lähempänä rataa on maksullisia/rajatusti paikkoja?
 

BeeBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Leijonat, NHL
Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Täytyy ehkä miettiä tosiaan tuota sunnuntaita, josko sitä julkisilla tuolloin matkaisi. Wienistä näyttäisi Express -bussi sinä päivänä radalle kuitenkin menevän. Parkkipaikoista en muuta mainintaa ole löytänyt, kuin että tilaa pitäisi löytyä ja virkailijat ohjaa sitten oikeille alueille. Ehkäpä lähempänä rataa on maksullisia/rajatusti paikkoja?
Juurikin tuo Express -bussi on se mitä suosittelen. Bussi ajelee suoraan radalle Wienistä ilman muita pysähdyspaikkoja.

Autolla en ole tuolle radalle itse ajanut joten saattaa olla että he täyttävät parkkipaikat sitten sen mukaan mitä autoja tulee, oletin että ovat myyneet paikkoja ja hinta sen mukaan mitä lähemmäs haluaa parkkiin ajaa.

Bussissa on myös se hyvä puoli että bussiparkki on suoraan radan vieressä ja radan "takaportille" parkista on ehkä noin 500 metrin matka. Jos haluaa tuonne suosittelemalleni T3 katsomon alueelle niin se löytyy suoraan tuon takaportin jälkeen. Siellä on myös huomattavasti pienemmät jonot sisään radalle sunnuntaina.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
Bottas kertoo tunnelmistaan IS:n haastattelussa:


– Jatko ei ole sataprosenttisen varmaa. Minulla ei ole vielä sopimusta, Bottas kertoi medialle.

-
Bottakselta tivattiin vitsaillen perään, olisiko mahdollisuus 77 prosenttia (viitaten Bottaksen auton numeroon).

– Enemmän kuin tuon verran, Bottas vastasi virnuillen.

Tämän jälkeen hän vastasi kysymykseen vakavammin.

– Sanoisin, että 99 (prosenttia).

IS: Valtteri Bottakselta jymypaljastus uran jatkosta
Motorsport.total.com: Valtteri Bottas glaubt: Zu "99 Prozent" auch 2025 in der Formel 1
Mitäs mahdollisia paikkoja tuolla Bottakselle olisi? Williams, Haas, Alpine lienee realistisimmat vaihtoehdot. Näistä Alpine voisi olla paras vaihtoehto vaikka tämä kausi onkin sujunut heikosti, mutta eikö tuolla ole rahaa takana ihan hyvin? Todennäköisimpänä pidän kuitenkin paluuta Williamsille mikä sekin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Vähän heikosti tullut formuloita nyt seurattua niin en ihan kartalla näistä ole.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jossain kohtaa Oconia vietiin ainakin Haasille, tiedä sitten mikä tilanne tällä hetkellä. Nopeasti aika kyllä menee kun jo viides kausi Oconilla menossa samassa tallissa, vaikka toki nimi vaihtui välissä. Hyviä hetkiä on kyllä ollut mutta aika paljon edelleen tuollaista Monacon kaltaista törttöilyä ja en ihmettele että Alpine näkee parhaaksi että tiet eroavat. Uskon kyllä Oconin gridistä löytyvän ensi kaudella. Vastaavasti tuskin Alpinekaan sen kovempaa kuskia löytää, ellei Sainz sitten tartu täkyyn. Mielenkiinnolla odotan myös tuota Sainzin ratkaisua.

Omasta mielestä Gasly olisi todella mielenkiintoinen nähdä Mersulla, etenkin taso Russellia vastaan. Ilmeisesti kuitenkin ovat hyvin vahvasti Antonellia tuohon nostamassa.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Doohan taitaa aika vahvasti olla tyrkyllä Alpinelle ensi kaudeksi, joten voisi kuvitella toiseen penkkiin istuvan joku kokeneempi kuljettaja. Gasly haluaa pois, mutta onko hänelle sitten tarjolla ainakaan mitään parempaa paikkaa?

Jos olettaa Perezin tekevän jatkosopimuksen, niin Mersulla taitaa vaihtoehdot olla Sainz (josta huhuttiin että vain vuoden soppari tarjolla, joka ei nappaa) ja Antonelli. Jos Sainz meselle siirtyisi niin Antonelli istutettaisiin melko varmasti Williamsille. Lawsonia vahvasti oltiin tuomassa RB:lle, mutta viime viikolla taisi joku otsikko olla, että jatkaisivatkin samalla kuljettajakaksikolla, mikä tuntuu melko käsittämättömältä ratkaisulta, mutta mikäs siinä.

Sainz edelleen tuijottaa dominopalikoita. Voi olla että Sauber/Audi olisi se paras ratkaisu ainakin taloudellisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös