Yleinen F1-keskustelu

  • 332 444
  • 2 085

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikään ei oikeastaan puhu sen puolesta että Hulkenberg olisi parempi kuski kuin Bottas, mutta aika looginen valinta Sauderilta tämä silti on, eikä tietysti vauhdillisestikaan isoa eroa ole. Hulkki on kyllä tehnyt hienon paluun.

Saapa nähdä miten palikat tässä nyt putoilee lokeroihinsa. Sainzilla tietysti iso valinta edessä. Hulkilla tuossa on sinänsä vain voitettavaa vaikka Audi kyntäisi seuraavat viisi vuotta, mutta Sainz on markkinoiden kuumin nimi ja siirtyminen ajelemaan jälkijoukoissa karmea uraliike, jos palkintoa ei lopulta tulekaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sainzilla tietysti iso valinta edessä. Hulkilla tuossa on sinänsä vain voitettavaa vaikka Audi kyntäisi seuraavat viisi vuotta, mutta Sainz on markkinoiden kuumin nimi ja siirtyminen ajelemaan jälkijoukoissa karmea uraliike, jos palkintoa ei lopulta tulekaan.
Jotenkin en jaksa uskoa että Carlos Jr lähtisi Audin kelkkaan. Ei mitään takeita että alusta alkaen pärjättäisiin. Nyt hänellä on kuitenkin paikka ottaa kärkitalleista vielä soppari. Toki Mäkki on jo pois suljettu, mutta Mersulle ja Red Bullille on ehkä saumaa.

Tietty Astonillekin jos isä suostuis heittämään poikansa pihalle, mitä epäilen vahvasti.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jotenkin en jaksa uskoa että Carlos Jr lähtisi Audin kelkkaan. Ei mitään takeita että alusta alkaen pärjättäisiin. Nyt hänellä on kuitenkin paikka ottaa kärkitalleista vielä soppari. Toki Mäkki on jo pois suljettu, mutta Mersulle ja Red Bullille on ehkä saumaa.

Tietty Astonillekin jos isä suostuis heittämään poikansa pihalle, mitä epäilen vahvasti.

Nyt kun tuo Hülkenbergin sopimus julkaistiin, niin en kyllä jaksa uskoa, että Sainz sinne menisi. Vielä puolisen vuotta sitten pidin tuota ihan mahdollisena. Sainz on tällä hetkellä yksi kuumimpia nimiä ja on näyttänyt, että taitoa ja potentiaalia on. Olisi suoranainen itsemurha lähteä Audin kelkkaan, kun mitään takeita menestyksestä ei ole. Varsinkin tosiaan nyt, kun on osoittanut sen, että ansaitsee paikan kärkitallissa.

Red Bullille paluusta on huhuiltu, mutta en oikein jaksa uskoa tuohon. Miksi lähtisi soittamaan kakkosviulua Verstappenin rinnalle? Red Bull on kuitenkin niin Verstappenin tiimi kuin vain voi olla. Eiköhän se tuleva osoite ole Mercedes.

Myös Aston on tosiaan mahdollinen, jos pappa Stroll antaa pojalleen kenkää persuksiin. Mutta kuten sinä, en myös itsekkään tuohon juurikaan jaksa uskoa. Se on nähty ennenkin, että vaikka kuinka Lance saa rapaa niskaan, niin niin vain on tallipaikka olemassa. Mutta kyllähän sen näkee sokea Reettakin, että nyt jos koskaan Stroll pitäisi kenkiä ja ottaa joku muu tilalle. Tallissa on kuitenkin paljon potentiaalia ja nyt kannattaisi pyrkiä ottamaan maksimaalinen tulos irti. Alonso ei siihen yksin pysty.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Red Bullille paluusta on huhuiltu, mutta en oikein jaksa uskoa tuohon. Miksi lähtisi soittamaan kakkosviulua Verstappenin rinnalle? Red Bull on kuitenkin niin Verstappenin tiimi kuin vain voi olla. Eiköhän se tuleva osoite ole Mercedes.

Toki mikäli tämä huhu Neweyn eläköitymisestä kauden päätteeksi realisoituu, niin jääkö Verstappen tölkkiautoon?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Toki mikäli tämä huhu Neweyn eläköitymisestä kauden päätteeksi realisoituu, niin jääkö Verstappen tölkkiautoon?

Niin ja täytyy muuten myös muistaa, että Ford tulee takaisin 2026 ja nimenomaan toimittamaan moottorit Red Bullille. Jos/kun Newey lähtee, niin tuossa on toinenkin kysymysmerkki.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Luulen, että Sainzilla on kysyntää tämän kauden otteilla jossain muualla ja varmaan voi saada paremmankin paikan kuin Audilta? Tuollainen uuden tallin (tai tukijan) mukaantulo on aina vähän kysymysmerkki. Ison talon edut ovat varmasti kunnossa ja kohtelu hyvää, mutta onko sitten radalla suoritukset millaisia. Tuskin on heti voittajatalli, joten samaa podium ja pistevääntöä voi ajaa muuallakin ja varmemmin (tai ainakin varmemmista lähtökohdista). Mutta jos Audilla kaikki natsaa ja on siinä mukana niin onhan se silloin kuskille hieno ympäristö olla mukana.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Niin ja täytyy muuten myös muistaa, että Ford tulee takaisin 2026 ja nimenomaan toimittamaan moottorit Red Bullille. Jos/kun Newey lähtee, niin tuossa on toinenkin kysymysmerkki.

Ne moottorit tekee Red Bull itse Hondalta hankkimassaan pajassa, Ford toimittaa lähinnä sinisen ovaalin merkin päälle ja rahaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ne moottorit tekee Red Bull itse Hondalta hankkimassaan pajassa, Ford toimittaa lähinnä sinisen ovaalin merkin päälle ja rahaa.

Okei. Olin siinä käsityksessä, että Ford olisi isomminkin mukana, eikä vain nimenä.

Luulen, että Sainzilla on kysyntää tämän kauden otteilla jossain muualla ja varmaan voi saada paremmankin paikan kuin Audilta? Tuollainen uuden tallin (tai tukijan) mukaantulo on aina vähän kysymysmerkki.

Juu aivan varmasti on kysyntää useammassakin tallissa. Red Bull ja Mercedes taitavat olla ne, jotka eniten on Sainzin perässä. Aston saattaa olla yksi, jos antavat Strollille kenkää. Mutta tuo on valitettavasti aika epätodennäköistä.

Sainzilla on kyllä hyvin pullat uunissa. Alkuun huhuttiin Audin olevan kiinnostunut. Nyt sitten mukaan spekulaatioihin on tullut ainakin Mercedes ja Red Bull. Mikään pakko ei ole lähteä rämpimään ns. "pikku talleihin."

Tuskin on heti voittajatalli, joten samaa podium ja pistevääntöä voi ajaa muuallakin ja varmemmin (tai ainakin varmemmista lähtökohdista). Mutta jos Audilla kaikki natsaa ja on siinä mukana niin onhan se silloin kuskille hieno ympäristö olla mukana.

Näinhän se. Olisihan tuo varmasti hieno ympäristö olla alusta asti mukana rakentamassa tallia kohti kärkeä. Mikäli Sainz nyt kuitenkin Audille siirtyy Hulkin kaveriksi, niin kyllähän se antaa sellaisen kuvan, että siellä halutaan heti alkaa panostamaan menestykseen. Mikäs sen parempi kuin saada kaksi kokenutta kuskia rakentamaan tiimiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei. Olin siinä käsityksessä, että Ford olisi isomminkin mukana, eikä vain nimenä.
Kyllä se onkin. Fordilta tulee paljon henkilöstöä, jonka määrä todennäköisesti kasvaa radikaalisti vuosien edetessä. Tietysti tämä tarkoittaa myös, että Fordilta tulee valtavasti tietotaitoa ja dataa.

Ei todellakaan ole kyse siitä, että Ford olisi mukana vain nimellisesti.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Kyllä se onkin. Fordilta tulee paljon henkilöstöä, jonka määrä todennäköisesti kasvaa radikaalisti vuosien edetessä. Tietysti tämä tarkoittaa myös, että Fordilta tulee valtavasti tietotaitoa ja dataa.

Ei todellakaan ole kyse siitä, että Ford olisi mukana vain nimellisesti.


Juu vähän ihmettelinkin, että miksi Fordin kokoinen konserni olisi lähinnä vain nimellisesti mukana. Siellä on kuitenkin pitkät perinteet takana.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sauberilta/Audilta ns. varmistava kiinnitys, että autossa jatkossakin kokenut kuski. Olisihan tuo voinut olla Bottaskin, mutta ehkä Audin sana painoi jo sen verran, että kääntyi Hulkin puolelle. Oliko uutisessa tarkempaa tietoa kuinka monta vuotta Hulkenbergin sopimus on?

Sainz toki on se oleellinen palanen edelleen, jonka liike tulee varmasti käynnistämään dominopalikat vielä aktiivisemmin. Jos Carlos haluaa itselleen ykköskuskin paikan, niin sitten Sauber on pitkässä juoksussa todennäköisesti se paras vaihtoehto. Jos taas haluaa ajaa voitosta ensi kaudella, silloin RedBull, Mersu ja Aston on ne vaihtoehdot. Jälkimmäisillä voisi olla jopa melko tasavertaisessa asemassa toisen kuskin kanssa, mutta Red Bullilla ymmärrettävästi Max edellä.

Nyt siis ajopaikkoja jäljellä RedBull x 1, Mersu x 1, (ehkä) Aston x 1, Alpine x 2, Williams x1, RB x2, Sauber x1, Haas x2. Yhteensä siis 10+1 penkkiä (Aston tuo +1), joita kärkkyy nykykuskeista Sainz, Perez, Ocon, Gasly, Sargeant, Tsunoda, Ricciardo, Bottas, Zhou, Magnussen (ja Stroll). Perezistä huhuiltiin jo viime kaudella, että lopettaisi uransa, mutta nyt ollut hiljaisempaa sen suhteen ja jopa jatkosopimuksesta ollut juttua. Albonista taisi myös jossain välissä olla keskustelua, että nostettaisiin Mersulle, vaikka Williams-sopparia on vielä jäljellä. Sargeant taitaa olla lähes varmasti ulkona viimeistään tämän kauden jälkeen. Alpinella tilanne näyttää olevan täysin auki ja varmaa on kai vain se, että sekä Ocon että Gasly haluavat sieltä pois, mutta kysymys kuuluu että löytävätkö molemmat ajopaikkaa jostain muualta?

Junnuosastolla ainakin jotain huhuja ollut Lawson, Bearman, Pourchaire, Antonelli -porukalla, joista Lawsonia taidetaan pitää kohtuu varana palasena RB:lle. Bearman ajoi Jeddahissa sen verran hyvin, että heti alkoi huhut kiertämään nostosta Haasille. Antonellista ollut huhuja Williamsille, en usko että suoraa paikkaa Mersulle tulee vielä tässä kohtaa uraa.

Jotain lottoriviä jos veikkaan ensi kaudeksi:
Red Bull Verstappen & Perez
Ferrari Hamilton & Leclerc
Mercedes Russell & Sainz
Mclaren Norris & Piastri
Aston Martin Alonso & Stroll
RB Lawson & Tsunoda
Haas Magnussen & Zhou
Williams Albon & Antonelli
Sauber Hulkenberg & Ocon
Alpine Gasly & Pourchaire

Magnussen nyt ei sen kummempi vaihtoehto ole kuin Bottas tai mesimäyrä, mutta menköön jatkuvuuden perusteella jatkoon. Zhou saattaa rahapinon kanssa kaivaa itselleen paikan esim Haasille, jos ja kun Bearmanin halutaan ajavan vielä F2:ssa ensi kausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös