En ole ihan varma, mutta näin saattoi hyvinkin olla.
Toivottavasti tätä ei tosiaan televisioon tungeta, ei vain toimisi. Vaikka olisi minkälaisia grafiikoita ja maalikoosteita, niin ei niitä silti jaksaisi kellon ympäri katsoa.
Sanotaanko näin, että tämä olisi kuvallisena podcastina vielä parempi ja tämän näkisi jälkeenpäin areenasta tai ilman kuvaa samanlailla kun nyt. Itse tykkään visuaalisuudesta ja kyllä minua kuunellessa häiritsi että näin vain koneen näytöllä sen janan liikkuvan eteenpäin.
Ennenkuin alan valittamaan, niin ehdottomasti vuoden urheiluteko, eikä minun valitus poista positiivista kuvaa tästä lähetyksestä.
- Ärsytti se, että näitä kisoja käytiin läpi 24h, mutta esimerkiksi Espanja sai omaa aikaa alle 15 minuuttia, kun muistelohöpinät ja Iran vei 40minuuttia. Siis yksi kärkimaista saa 15 minuuttia, Iran vei valehtelematta sen 25min ainakin, ehkä enemmänkin.
- 24h aikaa, mutta 5 minuuttia käytiin läpi maiden pelaajia ja peliityyliä yms. suurin osa tunnista käytettiin tietovisoihin, muisteloihin ja soitetitin jollekkin jätkälle.
- Miksi esim. B-lohkosta Marokko sai oman tuntinsa, mutta Espanja ja Iran piti jakaa yhteen tuntiin? Ennemmin Espanjalle oma tuntinsa ja nämä Afrikan maat sitten samalle tunnille.
- Toinen voi olla pikkumainen syy, jotkut voi kokea sen rasistisena mitä sen ei todellakaan ole tarkoitus olla. Mutta monen maan kohdalla soitettiin jollekkin, jolla oli jonkunlainen side siihen maahan, niin osa puhui niin heikkoa suomenkieltä, että oli välillä vaikeuksia ymmärtää, mitä tarkoitetaan. On tietenkin hienoa saada kommenttia iranilaiselta, mutta eipä se juuri siitä maasta sellaista avannut, mitä studiojätkät eivät olisi osanneet kertoa.
Hieno lähetys kaiken kaikkiaan, suurin osa kuuneltu jo nyt. Ylhäällä olevat asiat jäi hampaankoloon, mutta ompahan ainakin knoppitietoa päteä kavereille.