Itseäni ihmetytti kesän valtava tv-luvan mainoskampanja. Kaikki leffat, teatteri ja ennenkaikkea yleisurheilu tulee 0,53 € lipulla. Niitähän mainoksia oli tv:ssä ja lehdissä monta kuukautta. Paljonkohan tuo kampanja maksoi. Joka tapauksessa kesällä on luvanmaksavien asiakkaiden määrä vähentynyt kuten joka kesä, koska opiskelijoita silloin vähemmän maksaa.
Hesarissa tänään sanotaan, että viime vuonna lupamaksun maksaneiden määrä laski 11600. Sitä pidetään hälyyttävänä. No toisaalta määrä on edelleen reilusti yli 2 milj. ja kehitys vuodesta '94 oli koko ajan ylöspäin. Lähtötaso silloin oli 1,87 milj. Yli 2 miljoonaa maksettua tv-lupaa on mielestäni aika hyvä määrä, eikä keskikesän kalliissa mainoskampanjassa ole päätä eikä häntää. Jatkuvat lupamaksujen nousut toki voivat vähentää halukkuutta maksaa tv-lupaa, varsinkin kun digiaikana yhä useampi maksaa maksukanavista ja kokee saavansa niistä enemmän vastinetta.