Mä huomasin jossain vaiheessa, että ei olekaan kestänyt kovin hyvin aikaa.
Ihmebantu oli tosiaan jopa hieman aikaansa edellä, jos mietitään vaikka vemparen-sketsiä ja erästä siinä esiintyvää tunnettua suomalaista näyttelijää.
Mä huomasin jossain vaiheessa, että ei olekaan kestänyt kovin hyvin aikaa.
Meikä kans. Oon tykänny kyllä tosi paljon muistakin tämäntyyppisistä Tervon juontamista sarjoista. Mitä niitä nyt olikaan.Tykkään tästä Tervon historiasarjasta, toimivaa ajankuvaa: Kun Suomi muuttui - levottomat ajat 1961-1981
Politiikka-Suomi, Rock-Suomi, Iskelmä-Suomi, Klassinen- Suomi kaikki aivan loistavia, tosin en tiedä miten noita on nyt Areenasta nähtävinä, Youtubesta taitaa ainakin joitain jaksoja löytyä. Kaikkien noiden taustalla vaikuttaa Pekka Tapani Laine.Meikä kans. Oon tykänny kyllä tosi paljon muistakin tämäntyyppisistä Tervon juontamista sarjoista. Mitä niitä nyt olikaan.
Ja kaikki nuo Politiikka-Suomet ja muut - parhautta. Mitä me katsoisimmekaan, jos meillä ei olisi Yleä? Jotain saakelin huimat huushollit joka kanavalta.
Totta, se oli tosi hyvä!Yle ei ole jostain syystä saanut hankittua areenaan 70-luvun sekahaku-sarjaa joka on aika saman tyyppinen kuin tämä uusi sarja, tosin kuten nimestäkin näkyy keskittyy 70-lukuun. Sitä olen vähän areenaan kaivannut.
Samojen tekijöiden tuotantoa, kuin useampi aiempi laatusarja.Tykkään tästä Tervon historiasarjasta, toimivaa ajankuvaa: Kun Suomi muuttui - levottomat ajat 1961-1981
Taelgia
Todella ajankohtainen kuusiosainen sarja, joka sijoittuu Södertäljen lähiöön, Ronnaan.
Kovat oli odotukset tätä sarjaa kohtaan heti kun sen Areenasta bongasin, enkä joutunut pettymään. Ehdoton suositus!
Taelgia
Ruotsalainen jännityssarja jengirikollisuudesta. Kun 16-vuotias Gabriel muuttaa Södertäljeen, hänet ottaa siipiensä suojaan Marko, yksi naapurustoa hallitsevan rikollisjengin alaikäisistä juoksupojista. Heistä tulee ystäviä ennen kuin Gabriel ehtii tajuta Markon roolin. Sitten Marko tekee ison...areena.yle.fi
Myös minusta tämä on hieno sarja, ehkä siksikin että olen itse elänyt nuo vuodet. Olen nyt vuosissa -77-78, joista Tervo kertoo, että ne olivat Suomessa tunkkaista aikaa. No toki Sex Pistolsin maahantulo kiellettiin, mutta ei sitä tunkkaisuutta itse huomannut yo-kirjoitusten paineessa. Ja ravintoloihinkin aloin pääsemään iän puolesta luvallisesti, eli olihan se ihmisen parasta aikaa!Tykkään tästä Tervon historiasarjasta, toimivaa ajankuvaa: Kun Suomi muuttui - levottomat ajat 1961-1981
Tämä oli kyllä pirun hyvä sarja täynnä nostalgista kuvastoa. Onkohan jatkoa tulossa? Vuosista 1981-2001 saisi myös mielenkiintoisen pläjäyksen.Tykkään tästä Tervon historiasarjasta, toimivaa ajankuvaa: Kun Suomi muuttui - levottomat ajat 1961-1981
Voitko kertoa vaikka spoilerilla tuosta ihmisten reaktiosta? Mennyt ainakin minulta ihan ohi.Tätä suosittelen aiheen rankkuudesta huolimatta. Se ei riittänyt, että pikkuinen tyttö siepattiin kahdeksaksi ja puoleksi vuodeksi vaan pakoon pääsemisensä jälkeen piina vain jatkui viranomaisten, poliitikkojen, median sekä tavallisten ihmisten toimesta. En usko että tuo piina koskaan täysin hellittää.
Natascha Kampusch: Elämäni vankina
Natascha Kampusch oli tavallinen 10-vuotias itävaltalaistyttö, kun Wolfgang Priklopil sieppasi hänet pikkubussiin koulumatkalta. Seuraavat 8,5 vuotta Natascha vietti lukittuna ahtaaseen äänieristettyyn kellaritilaan. Nainen puhuu nyt avoimesti ajasta vankina sekä kansan yllättävästä reaktiosta...areena.yle.fi
Voitko kertoa vaikka spoilerilla tuosta ihmisten reaktiosta? Mennyt ainakin minulta ihan ohi.
No tämä on hieno juttu. Todella hyvin tehty sarja. Suositus kaikille.Katso Yle Areenassa:
Presidentit
Kotimainen dokumenttidraama Suomen presidenttien kohtalonhetkistä. Itsenäisen Suomen presidentit ovat kokeneet tilanteita, joissa on punnittu presidentin viisaus, päätöksentekokyky, pelisilmä sekä se, mitä hän on ihmisenä. Kukin jakso kuvaa yhtä keskeistä ajanjaksoa kunkin presidentin...areena.yle.fi
YLE palauttanut tämän vanhahkon draamasarjan sarjan Suomen presidenteistä. Saataisiinkohan tähän jonain päivänä myöskin Halosen ja Niinistön jaksot
Katso Yle Areenassa:
Presidentit
Kotimainen dokumenttidraama Suomen presidenttien kohtalonhetkistä. Itsenäisen Suomen presidentit ovat kokeneet tilanteita, joissa on punnittu presidentin viisaus, päätöksentekokyky, pelisilmä sekä se, mitä hän on ihmisenä. Kukin jakso kuvaa yhtä keskeistä ajanjaksoa kunkin presidentin...areena.yle.fi
YLE palauttanut tämän vanhahkon draamasarjan sarjan Suomen presidenteistä. Saataisiinkohan tähän jonain päivänä myöskin Halosen ja Niinistön jaksot.
Edit. Yleisesti ottaen tuohon sarjaan on kyllä löydetty omaan silmään melkoisen hyvät näyttelijät presidenteiksi.
Ståhlberg: Lars Svedberg
Relander: Puntti Valtonen
Svinhufvud: Risto Aaltonen
Kallio: Paavo Pentikäinen
Ryti: Pertti Sveholm
Mannerheim: Antti Litja
Paasikivi: Lasse Pöysti
Kekkonen: Antti Pääkkönen/ Heikki Nousiainen
Koivisto: Juhani Niemelä
Ahtisaari: Matti Mäntylä