Idän. Menikö oikein? Viitsisitkö seuraavaksi vastata niihin sivuuttamiisi kysymyksiin: joko olet itse myynyt asuntosi ja valmistautunut muuttamaan johonkin länsimaahan? Koska tätä maamme kohtalon sinetöitymistä on lupa odottaa?
Kiinnostavaa tavallaan. Lienet siis putinin poikia, eikä etupiirijaon mekitys/uhka ole sinulle aktuelli. Tietyllä tavalla on uusi normaali, että natsilarpeille nimenomaan venäjämeininki iskee, niin täällä kun muissakin maissa. Onko se tyhmyyttä ja opportunismia, vai pelkkää tyhmyyttä? No, lopulta se on pelkkää tyhmyyttä, vaikka keskityleiritkin tarvitsee duunarinsa.
Selvennän nyt vielä, jos tuo melko tyypillinen kielikuva ei sitten kuitenkaan siellä päässä aukene: on varsin yleistä nisäkäslajeilla, että alistuminen ja hierarkkisen aseman tunnustaminen tapahtuu suuseksiä antamalla, oravista apinoihin. Tätä lajityyppistä käyttäytymistä ihan perustellusti tosiasioita katsomalla herra trump tekemisissään toistaa suhteessa putiniin. Hieman ehkä yllätti, että lätkäsaitilla löytyy niin herkkähipiäinen olio, ettei asiaa kykene tarkastelemaan sanoihin takertumisen sijaan, mutta voithan toki myös olla perityypillinen trollikin, valitse itse.
Mitä tulee suomen geopoliittiseen asemaan, pitäisin melkoisena huononnuksena ja huolettavana asiana päätymistä takaisin vanhaan etupiiriasetelmaan, jossa meidän kortit on muut pelanneet lupaa kysymättä ja sillä tiellä ollaan ikävä kyllä.
Ymmärrän toki, ettei isänmaan petturit jaksa pienistä piitata, eikä suomi merkitse mitään, ellei se ole pohjoismaisen natsivaltion maakunta, silti, niin vanhaksi olen vahingossa elellyt, että ihmettelen, että on väkeä olemassa, joille hölynpöly ei näy hölynpölynä, sitä natsivaltiota ei koskaan voi syntyä venäjän viereen, ellei sen nimi ole venäjä.
Kun kirjoitin siitä hetkestä joka Euroopalla olisi kokolailla nyt, en tokikaan tarkoittanut geopoliittista asetelmaa, vaikka silläkin on valtava merkitys kaikille euroopan pikku valtioille ison naapurin kainalossa, vaan myös taloudellista mahdollisuutta, joka syntyy, kun houreissaan elelevä wanna be diktaattori sattumanvaraisesti säätelee suurin kuvitelmin osaamisestaan.
Mitä tulee tuohon YK - vetoon, ihmettelen myös historiattomuutta ihmisillä jotka positiivisena tuon näkee, aikoinaan oli semmoinen kansainliitto, ehkäpä tavallaan YK:n esiaste ja kun sen legitiimiys jyrättiin olikin pian jo maailmansota käsissä. Tietysti voi olla, että täälläkin löytyy joukko hanuristeja, joilla säihkyy mielessä iwo jimat ja muut kunnian kentät kiiltäviä tappokoneita ihaillen ja täysin unohtaen sen mittaamattoman kärsimyksen ja hävityksen seurauksena jättimäisestä osaamattomuudesta ja todellisuuteen perustumattomattomista oletuksista. Kun kuitenkin itse edustan kokemuspiirini pohjalla täysin päinvastaista näkemystä, katson erittäin asialliseksi, vaikka karkeaakin kieltä käyttäen asiasta ärähdellä, kunhan ärähtelyni on oikeaan todellisuuteen perustuvaa ja tässä asiassa on.