Voihan olla sekin, että Trumpin vaalitilaisuuksiin ei sitä aivan salaisen palvelun keihäänkärkeä laiteta. Vai liekö olleet ihan Trumpin omaa henkilökuntaa. Tilanne tulee tietysti yllätyksenä, mutta kyllähän tuo aika amatöörimäiseltä toiminnalta vaikuttaa. Trump vielä autoon kuljetettaessa nostetaan turvamiesten toimesta ns. uudestaan tarjolle, että jos vielä halukkaita ampujia on niin tässä hän vielä olisi.Henkilösuojaus petti kyllä pahemman kerran. Huolestuttavaa, että nämä samat organisaatiot suojaavat myös muiden valtioiden päämiehiä valtiovierailujen aikana.
Vai tarkoittiko ylipäätään sitä että Suomessa hoidetaan metsiä paremmin ja huolellisemmin? Jos on käyttänyt sanaa rake niin voi vittu.. mutta joo voi nyt mutustella tän kanssa että on se tyhmä äijä! EnjoyHarvennuksestahan Trump ei puhunut missään tapauksessa, vaikka se jäi hieman epäselväksi, tarkoittiko tavallista haravointia vai jotain muuta. Puuta heinäähän se oli joka tapauksessa.
Jepjep. Jos tuon saat seliteltyä parhain päin, niin enää jotain sata typeryyttä jäljellä ;)Vai tarkoittiko ylipäätään sitä että Suomessa hoidetaan metsiä paremmin ja huolellisemmin? Jos on käyttänyt sanaa rake niin voi vittu.. mutta joo voi nyt mutustella tän kanssa että on se tyhmä äijä! Enjoy
Niin, että mitenkä liittyy? Kaveria on juuri ammuttu päähän ja on lähes ihme, että on hengissä niin täällä jokainen vassari suoltamassa tarinoita, että ”itse järjestetty” ja muuta paskaa. Siis edelleen, kaveria on juuri ammuttu..Mitä oikein selität? Miten alkuperäinen lainaamasi viesti liittyi Trumpin liittyvään paskaan? Siinähän kritisoitiin foliohattuilua ja ihan aiheesta. Aikamoinen Lucky Luke pitäisi olla pyssyn kanssa, jos uskaltaisi ampua raapaisevan laukauksen. Ja pitäisi olla melkoisen kylmähermoinen kaveri, että tuollaiseen temppuun suostuisi maalitauluksi.
Juu juu, olen tämän nähnyt, että saattoi olla kyseessä tuo hakkuujätteiden keräys. Tämä taas ei merkittävästi liity metsäpaloriskiin.Olisiko haravoinnin osalta luottaminen asiantuntijaan?
Luonnonvarakeskuksen erikoistutkija Juha Laitilan mielestä Trumpin käyttämä haravointi-termi ei ollut virhe. Trump käytti rake-sanaa.
– Rake-sanalla hän on tarkoittanut haraa tässä tapauksessa. Jos olisin asianajaja, niin voisin takertua tähän sanaan ja sanoa, että kyllä Suomessakin metsiä haravoidaan kantojen korjuun osalta. Kantojen korjuussa käytetään kantoharaa, jonka englanninkielinen käännös on sanasta sanaan stump rake, Laitila selvittää.
Laitilan erikoisalana ovat hakkuutähteiden, harvennuspuun ja kantojen korjuu. Hänen mielestään Trumpin kommentti on melkoinen tunnustus suomalaiselle
Trumpin käyttämä haravointi-termi ei ollut virhe, sanoo erikoistutkija - Näin hän selittää puunkorjuun sanastoa
Puunkorjuun erikoistutkijan mielestä Trumpin käyttämä haravointi-termi ei ollut virhe.www.iltalehti.fi
Niin, että mitenkä liittyy? Kaveria on juuri ammuttu päähän ja on lähes ihme, että on hengissä niin täällä jokainen vassari suoltamassa tarinoita, että ”itse järjestetty” ja muuta paskaa. Siis edelleen, kaveria on juuri ammuttu..
Tämmöisen folioilun suoltaminen tänne hyväksytään ja kaikki ns. Yle linjan mukainen paheksunta on hyväksyttävää, mutta auta armias jos annat tästä palautetta. Jatkoajan ns. Toimittajien ja @Moderaattorit vasemmistolinjanhan täällä tietää kaikki ketkä saa vähääkään päätä puskasta omin avuin pois. Käykää vaikka vierailemassa Antti Wennströmin Twitterissä. Miehen aloittama poliittisen mielipiteen sekoittaminen Jatkoajassa näkyy kaikessa teidän touhussa. Kaalisoppa haisee koko jengistä.
Juu juu, olen tämän nähnyt, että saattoi olla kyseessä tuo hakkuujätteiden keräys. Tämä taas ei merkittävästi liity metsäpaloriskiin.
Minkä takia pitäis selittää? Ja miten olis parhain päin? Ei kiinnosta. Ihmettelen vaan tätä keskutelukulttuuria, yks äijä syypää suurinpiirtein kaikkeen mitä Jenkeissä tapahtunut viimeisen 500 vuoden aikana. Se tästä nyt.Jepjep. Jos tuon saat seliteltyä parhain päin, niin enää jotain sata typeryyttä jäljellä ;)
Sano nyt ekaksi, että hän ei ole tyhmä, sitä tässä on kysytty.Minkä takia pitäis selittää? Ja miten olis parhain päin? Ei kiinnosta. Ihmettelen vaan tätä keskutelukulttuuria, yks äijä syypää suurinpiirtein kaikkeen mitä Jenkeissä tapahtunut viimeisen 500 vuoden aikana. Se tästä nyt.
Luonnollisesti fiksumpaa polttaa energian tuotannossa kuin harakoille, mutta metsäpaloriskiin vaikutus ihan marginaalinen, nuo hakkuualueet pieniriskisiä tässä suhteessa. Tuon haravoinnin otin toiseksi esimerkiksi taiteellisista syistä, näitä möläytyksiä on loputon määrä. Tarkennetaan sen verran, että voihan tuo ainakin jollain sektorilla älykäs olla, mutta aivan helvetin sivistymätön ja tietämätön, mm. historiasta.Itse en osaa arvioida, mutta asiantuntijan mukaan kyse on siitä, että "korjataan paloherkkä roska talteen. Taustalla on se, että on viisaampi polttaa puut hallitusti lämpövoimalan kattilassa kuin valtoimenaan maastossa"
Miten tämä liittyy keskusteluumme? Mitä näyttöä on kaverin älykkyydestä? Pöljyydestä loputtomasti.Minkä takia pitäis selittää? Ja miten olis parhain päin? Ei kiinnosta. Ihmettelen vaan tätä keskutelukulttuuria, yks äijä syypää suurinpiirtein kaikkeen mitä Jenkeissä tapahtunut viimeisen 500 vuoden aikana. Se tästä nyt.
Hänen käyttämänsä lause oli "raking the floor of forest". Tuossa ei olla enää edes lähellä metsätalouden termejä.Vai tarkoittiko ylipäätään sitä että Suomessa hoidetaan metsiä paremmin ja huolellisemmin? Jos on käyttänyt sanaa rake niin voi vittu.. mutta joo voi nyt mutustella tän kanssa että on se tyhmä äijä! Enjoy
Johan olen siitä mielipiteeni tossa aiemmin sanonut. Varmaan 3 v lapsikin ”tietää” että Trumppi ihan tyhmä ja hullu koska iskä sanoo niin ja luki sen Iltiksestä. Ennen vuotta 2016 oli ihan fiksu vissiin.Sano nyt ekaksi, että hän ei ole tyhmä, sitä tässä on kysytty.
Salaliitot sikseen ja onneksi ei osunut, ei edes uskalla arvata mikä meno tuossa maassa ois tällä hetkellä jos ois kuollut.
Luonnollisesti fiksumpaa polttaa energian tuotannossa kuin harakoille, mutta metsäpaloriskiin vaikutus ihan marginaalinen, nuo hakkuualueet pieniriskisiä tässä suhteessa. Tuon haravoinnin otin toiseksi esimerkiksi taiteellisista syistä, näitä möläytyksiä on loputon määrä. Tarkennetaan sen verran, että voihan tuo ainakin jollain sektorilla älykäs olla, mutta aivan helvetin sivistymätön ja tietämätön, mm. historiasta.
En ymmärrä. Sinähän aloit nimittelemään salaliittoteoreetikkoja kritisoinutta henkilöä vassariksi. Kannattaa varmaan vähän rauhoittua ja lukea lainaamiasi viestejä tarkemmin.Niin, että mitenkä liittyy? Kaveria on juuri ammuttu päähän ja on lähes ihme, että on hengissä niin täällä jokainen vassari suoltamassa tarinoita, että ”itse järjestetty” ja muuta paskaa. Siis edelleen, kaveria on juuri ammuttu..
Ai tämä on taas näitä, mitkä vaan omilla aivoilla ajattelevat tietää.Johan olen siitä mielipiteeni tossa aiemmin sanonut. Varmaan 3 v lapsikin ”tietää” että Trumppi ihan tyhmä ja hullu koska iskä sanoo niin ja luki sen Iltiksestä. Ennen vuotta 2016 oli ihan fiksu vissiin.
En minä fanita mitään USA:n presidenttejä, mitä hemmettiä? Olette te sakeaa sakkia.
Onhan tuo nyt silti aivan legendaarinen reaktio Trumpilta, kun häntä on juuri ammuttu päähän.
Minun mielestäni tuo video mikä kiertää noista tarkka-ampujista vain sekunteja ennen ensimmäisiä laukauksia kertoo paljon.
Tarkka-ampujien piiput osoittavat oikeaan suuntaan. Jotain tietoa on varmasti ollut missä joku on mahdollisesti aseen kanssa. Tietääkö kukaan oliko kyseessä kalteva katto? Se tekisi sen miksi tätä kaveria ei heti huomattu, koska tuosta videosta näkee selvästi toisen noista tarkka-ampujista katsovan tähtäimensä läpi, kunnes yhtäkkiä kurkistaa todella nopeasti yli piipun (olisiko mahdollisesti havainnut jotain liikettä? Ampuja kiivennyt juuri yli harjanteen jolloin nähnyt hänet?) ja sen jälkeen alkaakin lähes samantien räiske.
Mielestäni tuo tarkka-ampujan reagointi viittaisi siihen, että ei nähnyt tuota ampujaa katolla kuin vasta sekunti ennen kuin alkoi tulittamaan.
Olen ymmärtänyt, että ex-presidentit näistä nauttii. En ehkä usko, etteikö pätevää porukkaa riittäisi, mutta varmaan exillä on pienempi miehitys näissä?Itsehän nyt pohdin, että onko Trumpilla nyt joku muu luottamustoimi allaan, että salainen palvelu suojelee kuten presidenttiä. Suojellaanko sitten vastaavasti muidenkin ehdokkaiden tilaisuudet Kennedy tms.. Tietysti tilaisuudet isoja, että Suomessakin poliisi saattaisi suunnitella kuvioita silti jos vastaavaa olisi, mutta onko "paremmat" alan ihmiset aina virassa olevien suojelemiseen USA:ssakin..
Itsehän nyt pohdin, että onko Trumpilla nyt joku muu luottamustoimi allaan, että salainen palvelu suojelee kuten presidenttiä.
Mutta kenen salaliitto tämä olisi?