Keltainen Jaffa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat, Jokerit
En suoraan sanoen tiedä antavatko nuo latinalaisen Amerikan maat, joissa on ’birthright citizenship’, käytännössä automaattisesti kansalaisuuden laittomasti maassaoleville, joita ei ole missään rekisterissä. Yritin googlata, mutten löytänyt vastausta. Vasemmisto-media tietysti synnyttää kuvaa, että sääntö on ehdoton, mutta olen aika epäileväinen heidän kirjoituksiinsa. Luulen, että käytännöt vaihtelevat eri maissa.
Joka tapauksessa, kun 85% maailman maista ei varmasti anna, Trumpin lausunto välittää ihan oikean idean: ‘birthright citizenship’ on älytön asia ja siitä pitää hankkiutua eroon.
Trump käyttää usein psykologista keinoa, jota voi kutsua nimellä ’wrongness’ saadakseen ideansa läpi mediassa, joka ei haluaisi Trumpin ideoita välittää.
Eli Trump sanoo ajatuksen, jonka idean kanssa ihmiset (poliittinen keskusta) ovat samaa mieltä, mutta oikaisee lauseessaan mutkaa sen verran, että media raivostuu, ja alkaa korjaamaan sitä merkityksetöntä yksityiskohtaa, jolloin media tulee välittäneeksi Trumpin viestin kansalle.
Tätä voi toki kutsua valehteluksi, mutta Trumpin kannattajille se ei sitä ole. Trumpin kannattajat keskittyvät olennaiseen, eivät merkityksettömiin yksityiskohtiin.
Elämme aikaa jossa aivan kaikki uutisoidaan ja klikkiotsikoidaan. Yhdysvaltojen presidentti on automaattisesti yksi tarkimmin uutisoiduista henkilöistä koko maailmassa. Ja sinä väität, että Trump ei saa palstatilaa käyttäytymättä kuin hölmö.
Mitä tuohon melkein 5000 valheen listaan tulee, niin minunkin mielestäni siihen on laskettu paljon kaikkea turhaa mukaan. On ihan inhimillistä erehtyä vuosiluvuista tai väittää, että Henry Ford keksi kokoonpanohihnan. Mutta Trump puhuu paskaa ihan hölmöyttään silti jatkuvalla syötöllä ja suurin osa kannattajistakin myöntää sen. En ole Trumpin kannattaja, enkä vasemmiston edustaja.
Onhan se nyt helvetin oleellista, kuinka paljon pressan puheisiin voi luottaa. Mieti nyt itsekin, millaista olisi työskennellä höppänän esimiehen alaisuudessa.
Edit. Niin ja jos kerran Trump itse "psykologisesti" syöttää medialle kritisoitavaa, miksi Trump urputtaa jatkuvasti, että media kritisoi häntä?
Viimeksi muokattu: