En tiedä miksi Biden on epäsuosittu, mutta sitä nyt vain hän kuitenkin on. Ehkä siksi, koska hän on vanha ja höperö. Miksi se sinua niin paljon korpeaa?
Ei se minua korpea, haluaisin vain jotkut tarkemmat perustelut sille miksi Biden ei voisi voittaa vaaleja ketään muuta rebu-ehdokasta kuin Trumpia vastaan.
Perusteluksi ei minulle riitä se että Biden on epäsuosittu. Sitä hän on mutta se ei liene Yhdysvaltojen poliittisen ilmapiirin ja vallanvaihdon vaiheet huomioiden yllätys. Minusta Biden ei ole epäsuosittu siksi että hän on Biden vaan siksi että vallitsevassa tilanteessa kukaan presidentti ei voisi olla suosittu.
Myös väite vanhuudesta ja höperyydestä ontuu puolittain. Kyllä, Biden on vanha ja puhuu välillä hölmöjä. Samaa hänestä kuitenkin sanottiin viime vaaleissakin ja silti hän onnistui voittamaan istuvan presidentin ensimmäisenä haastajana 28 vuoteen. Tähän voidaan tietysti toistaa että Trump, Trump ja Trump. Mutta jos Biden olisi niin totaalinen höppänä kuon hänestä väitetään, hän ei olisi voittanit edes Trumpia.
Se mikä minua kuitenkin vähiten vakuuttaa ovat nämä mahdolliset vastaehdokkaat. Siis muut kuin Trump. En ole nähnyt vielä yhtäkään pätevää argumenttia sen puolesta että joku tai kukaan heistä söisi Bidenin elävältä. He ovat kaikki epäsuosittuja itse Trumpiin verrattuna. Mistä se suosio muka lähtisi äkkiä kasvamaan?
Istuva pressa on yleensä vaaleissa vahvoilla. Silloin haastajan pitää näyttää aidolta vaihtoehdolta. Kuka näistä ei-Trumpeista on sellainen?