Niin, eli ysärillä jenkeillä oli hetken Eurooppaa korkeampi työllisyysaste.
Eli faktaa, että jenkeillä oli aiemmin korkeampia työllisyysaste.
Sinänsä toki hauska, että lainaat ko. kirjoitusta koska siinä käytännössä pointti on, että jenkkien työllisyysasteen alhaisuus johtuu liian oikeistolaisesta politiikasta.
Tuon siitä saat, kun on värilasit päässä. Minä totesin vielä erikseen nimimerkille
@mjr pitäväni ongelmaa siinä, että köyhillä ei ole koulutusta. En henkilökohtaisesti pidä USA:n oikesiton ajamista suurista tuloeroista, mutta en voi asiaan vaikuttaa. Ehkä hieman vähemmän riittäisi. Työllisyysasteen nostaminen on siitä huolimatta tärkeintä.
Puttonen puhui täystyöllisyydestä ja sinä tyrmäsit hänen terminologiansa paskapuheena, älä lähde siirtämään maalitolppia.
Sinä tarvitset jonkun, joka lukee tekstit. Olisiko faktojen tarkistuksesta apua?
Tai sitten linkkiä kehiin, missä olen pitänyt Puttosen terminologiaa vääränä. Kysehän on ollut alusta asti työlllisyysasteesta, jonka takia parin prossan lisä työllisten määrään ei vaikuta riittävästi.
Tässä kaksi ensimmäistä ja asian ytimen sisältävää kirjoitustani aikajärjestyksessä kun studiota seurasin. Ensimmäinen on heitto ja seuraava vastaus kysymykseen:
Studiossa Aalto-yliopiston rahoituksen professori Puttonen kertoo, että Trump ei voi laittaa paremmaksi, koska Amerikassahan on jo täystyöllisyys. Asiantuntemusta!
Työllisyysaste on saatava eurooppalaiselle tasolle, muussa tapauksessa ei voida puhua kuin kortistojen putsauksesta. Iso määrä ihmisiä ei edes aktiivisesti hae työtä, koska sitä ei ole. He eivät siksi näy kuin työllisyysastetta käsittelevissä tilastoissa
Piilotyöttömyydestä parempi indikaatio kuin työllisyysaste on se osuus väestöstä joka sanoo haluavansa työtä, muta joita ei lasketa työttömiksi koska ne eivät aktiivisesti hae työtä, esimerkiksi koska ne ovat menettäneet toivonsa työpaikan saamisesta. Piilotyöttömät mukaan lukienkin työttömien määrä on enää puolitoista prosenttia korkeammalla kuin talouden edellisen nousukauden huipussa..
En minä tuossa virhettä näe. Kyse on USA:ssa kuitenkin ja vain siitä, että ellei työllisyysastetta saada minun mielestä lähes 10 ja tuon sinunkin lainaamasi asiantuntijan mukaan viittä prosenttiyksikköä ylös, homma kusee. Pärjätäkseen USA:n tulisi päästä lähelle eurooppalaisia lukemia.
PS. Ehdin omalta koneelta tarkistaa linkit tiistaina. Googlettamalla en kuitenkaan löydä mistään Trumpin ja Clintonin kampanjoiden tsekattuja lukuja valheista 38 ja 18. Se saattoi olla virhe.