Moni sanoi 3v sitten että tulee olemaan huono pressa. Mut oliko yhtään niin viisasta, joka osasi sanoa että näin karmean huono?
Käsi ylös, minä en uskonut että näin karmean huono. Joku GWB oli varmasti paljon tyhmempi kuin Trump, mutta hän tuskin puhuikaan kertaakaan uransa aikana yhtään itse keksimäänsä sanaa, eikä pahemmin ymmärtänyt mitä hänelle kirjoitetuilla puheilla ajettiin takaa. Mutta Trump yllätti minut olemalla näin läpinäkyvän huono, hapuileva, ja jopa epävarma. Odotin että mennään raamit kaulassa syteen tai saveen, en sitä että hapuillaan yksin pimeässä, välillä vähän äänekkäästi huudellen jotain hävytöntä, samalla kun olisi iso pino todella isoja asioita jotka vaatisivat vahvaa johtamista hoituakseen.
Noh, se on yksi asia, mutta tässä samalla tarjoan taas varoituksen sanan tällekin palstalle. Tämä joukolla irvailu kaikelle älyttömälle mitä Trump tekee, on myös eräänlainen joukkohysterian muoto, joka menee helposti niin paljon yli että todellisuus hukkuu myös tässä leirissä.
Samahan se oli ennen viime vaaleja, maailman mediat ja somet ivasivat ja pilkkasivat kilpaa Trumppia, paisuttaen itse omaa todellisuudesta irtaantunutta kuplaansa. Monella tutullakin oli sen jälkeen lähes itku kurkussa kun repivät hiuksiaan ja hämmästelivät että "eihän sen voida antaa olla presidentti". Mutta kato kehveliä, oli se silti vaan.
Trumpilla on edelleen ihan järkyttävän paljon kannattajia jenkeissä, jotka tästä Trump-bashing kilpalaulannasta viisastuneena päättävätkin olla ehkä enemmän hiljaa kuin muuten, ja antavat äänensä kuulua sitten siellä missä sillä on merkitystä. Todella moni jenkki ei edes tietä mitä Trump oikeasti tekee tai on tekemättä, eikä sillä ole mitään merkitystäkään, istuva presidentti on pyhä. Trump osaa ottaa ns. helpot pois, äänekkäästi tukee Israelia, armeijaa, sekä koti-uskonto-isänmaata. Sillä saa jo 40% äänisaaliista. Loppu meneekin sitten mielenkiintoiseksi.
Ja lopuksi: minä toivon että Trump ei pääse jatkokaudelle. Ja samalla pelkään että minkälainen kieroilija sinne seuraavaksi tuleekaan, on se sitten nyt tai seuraavalla kierroksella.