Yhteenveto G7:
-Ensin pienet halveksunnat myöhästymisen muodossa.
-Venäjä-ehdotus puhdas provokaatio
-itse kokouksessa malttoi käyttäytyä, vaikka se olikin yks murjottava iso lapsi vs 6 muuta.
-aikainen poistuminen taas merkki halveksunnasta, sama juttu julkilausuman kanssa
-jälkitwiitit Kanadan suuntaan kuin olisivat sodassa. Kanadan on pakko vastata, koska muuten niitten pääministerin poliittinen ura on ohi. Uhoaminen kauppasodan voittamisesta on myös omiaan kiristämään tilannetta.
De facto Trump luopui asemasta läntisen maailman johdossa. Tähän asti läntiset kumppanit on pitäneet hymykampanjaa läskin suuntaan, mutta se taisi loppua tähän. Ei ne toki lähde edes provosoimaan USA:ta, mutta pienikin takapakki saa taas läskin räjähtämään ja niitä on odotettavissa.
Tuo oli sen laatuinen G7-torbedointi, että olen hämmästynyt, jos ei suunnitellut tätä etukäteen.
Raportit myös kertovat karua kieltään Trumpin terveydestä, horjahtelua, puheen sammallusta, käsien tärinää, sekavuutta, myöhästelyä ja aikaisin poistumista yms.
Seuraan ahkerasti ns fakemediaa ja multa on mennyt kovin ohi läskin terveys. Eli ei ole mikään uutinen esim CNN tai IS. Linkki tai pari otetaan kiitollisuudella vastaan.
Itse olen pistänyt paikoitellen merkille, että ei ole ihan ketterä enää. Mut se on niin vanha, että iän puolesta kuolema voi tulla koska vaan. Ja 71v on harvemmin terveitä.
Joulukuun puolivälin alle 37 prossan keskiarvosta on noustu toukokuun lopun vajaaseen 42 prosenttiin. Euroopan kovistelu ei Atlantin toisella puolella ole niin merkittävää, mutta tapaaminen Pohjois-Korean pomon kanssa Trumpille sopivien tulosten kanssa voisi mahdollisesti nostaa suosiota.
Talous menee (vielä toistaiseksi) hyvin ja dollari-uskonnon maassa se on iso tekijä, kuten myös veroleikkaukset. Tuo Kreikan tie on suosittu äänestäjien keskuudessa niin kauan kunnes pää tulee vetävän käteen...
Kyllä se uudelleenvalintaa varten tarvitsee yhden pienen, voittoisan ja nopean sodan 3 vuoden aikana. Jos se edelleen kuuntelee Vladimir-sedän neuvoja, niin sodan on oltava lähellä omia rajoja, jotta vaikutus on tehokas. Vaihtoehdot on Kanada, Mexico ja Kuuba, joista vika on suojassa Putinin selän takana. Pohjois-Koreaan ei tod näk uskalla koskea.
Tapaaminen paksun pojan kanssa on jo valmiiksi menossa vihkoon, sillä valmisteluja ei nähtävästi ole tehty lainkaan. Selvä resepti katastrofille. Kimi tulee viemään Trumpia kuin pässiä narussa, koska läskin on pakko saada tuloksia G7-epäonnisyumisen jälkeen. Ei muuten olisi voinut pedata tälle kokoukselle huonommin omia korttejaan mitenkään: Läheisimmät liittolaiset on tehty muukalaisiksi ja twiitanut rakettimiehen tapaamisen odotukset kattoon. Todellinen diilien mestari. Ja todella suuri ivallinen hymiö. On se huono.