Tällaisen nuoren, hyvätuloisen etelä-suomalaisen näkökulmasta Trump on paras presidentti, joka Jenkeillä on ollut ainakin sinä aikana, kun olen omillani ollut.
Ensiksi täytyy mainita, että on Trump saanut paljon huonoakin aikaan, mm. rotuerottelun lisääntyminen Jenkeissä, mutta tämä ei minun jokapäiväisessä elämässäni, aikanaan nykyisessä mittakaavassa, mitenkään näy, joten ei se paljoa jaksa kiinnostaa.
Syitä miksi Trump sitten on paras presidentti:
1) Politiikan valtaeliitin murtuminen. Vaikka politiikka onkin länsimaissa puhtaampaa kuin Idässä, on se silti ollut todella likaista. Loka on Trumpin myötä muuttunut julkisemmaksi, joka toisaaltaan tulee edes auttamaan sitä, että politiikan on pakko muuttua puhtaammaksi tulevaisuudessa. Perseilyt ja korruptaatio tulee yhä suuremmalla todennäköisyydella julki. Ilman Trumppia oltaisiin edelleen siinä samassa salamyhkäisyyden verhoissa.
Whattabouttismia ehkä, mutta kukaan ei voi tietää miten kenttä olisi murtunut Sandersin päästyä valtaan Trumpin sijaan.
2) Kirkon menetettyä 1900-luvulla rutkasti valtaansa kävi ilmi, että kirkkoa ei voi enää käyttää massojen aivopesuun. Aivopesu siirtyikin tästä median vastuulle. On uskomatonta, miten nyky-yhteiskunta antoi tilanteen mennä 2010-luvulle asti ennen kuin vihdoin tajuttiin, että median perimmäinen tarkoitus on ohjata massoja haluttuun suuntaan.
Mediahan ei tästä tietenkään tykkää, kuka nyt haluaisi omaa valtaansa antaa vapaaehtoisesti pois. Tämä onkin ajanut median älyttömään lokakampanjaan. Suurien medioiden, joita sitten myös suomalaiset mediat siteeraavat, omistajina on miljardöörejä, joten on todella naivia kuvitella, että kyseiset herrat eivät käyttäisi näitä omien tavoitteiden ajamiseen.
3) Omistan itse osakkeita jonkinverran, näiden arvolla saisi ehkä pienen yksiön Helsingistä. Kurssinousut ja osingot ovat kuitenkin tuota kyseistä pottia kasvattaneet viimeisen vuoden aikana niin merkittävästi, että voitolla rakentaisin jo omaan kämppääni vaikkapa uuden keittiön.