Ymmäräthän että Kushneria tutkittiin/tutkitaan vastavakoilupuolella? Ymmärrätkö mitä eroa on vastavakoilulla ja rikostutkinnalla? Rikostutkinalla pitää olla rikos jota tutkia. Paitsi tässä Muellerin johtamassa tutkinnassa jossa käynnistetttiin criminal investigation ilman ennaltamääriteltyä rikosta (TJEU: Rod Rosensteinin lausunto special councilin nimittämisestä).
Sen verran, mitä eroista netistä löytää. En ole juristi.
Mitä tulee itse
asiaan, Kushnerhan oli minulla esimerkkinä, ja totesin, että hänestä johtaa suora tie Trumpiin, joka on nyt rikostutkinnan kohteena.
Minun päässäni kyse on todennäköisesti Trumpin ja venäläisten operaatiosta, ei Kushnerin henkilökohtaisesta projektista
Itse pidän Kushnerista, mutta mitäs meni hoitamaan Trumpin asioita. Onneksi päämaali on vihdoin joutumassa suoran tulituksen - siis tutkimuksen - kohteeksi.
e: Tänään muuten tulee USA:ssa Putinin haastattelu, jossa käsitellään Trumpia. Olen aiempiin Oliver Stonen tekemiin Putinin haastatteluihin perehtynyt äärimmäisen heikosti, mutta kuitenkin sen verran, että Stone antaa Putinin suoltaa vapaasti propagandaa kyseenalaistamatta sitä.
Stone on joutunut perustelemaan toimintaansa ja on nostanut sen yllärikortin, että hän vain haluaa antaa tilaa Venäjän ja Putinin näkemykselle. Joillekin tämän ketjun kirjoittajistakin Stone saa esille totuuden siitä, mitä oikeasti tapahtuu Venäjällä (joka haluaa aiempien haastattelujen mukaan vain rakentaa rauhaa kaikkien kanssa) ja millainen rauhanmies, mutta päättävä johtaja Putin on.
USA on paha, ja arvaan, että tänään taktisista syistä Trump on pahempi kuin Putin oikeasti ajattelee. Ja sen on varma, että Venäjällä ei tietenkään ole mitään tekemistä USA:n vaalien tai minkään muunkaan tällaisen valheellisen väitteen kanssa. Hädissään Putin taisi tosin jossain jo myöntää, että voihan ne venäläisiä olla, mutta eivät ole Venäjän ja Putinin asialla.
No, ainakin osassa merkittäviä vaikutusyrityksiä USA:n tiedustelupalvelut osoittivat mielestäni kiistatta sen, mihin jäljet johtavat. Voi siten olla, että Putin ei asiaa ota näin suoraan esille eikä USA:n hallintoa tiukasti vastustava Stone "huomaa" sitä kysyä.