Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 415 909
  • 22 739

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämä voi olla yllättävä mielipide, mutta luulen että USA siirtyy tuleviksi vuosikymmeniksi käytännössä yksipuolue-järjestelmään, eli republikaanien vuosikymmeniä kestävään värisuora-hallintoon.

Se tulee seuraamaan Puolan ja Unkarin mallia, jossa kansa on tyytyväinen ja äänestää saman puolueen kerta toisensa jälkeen jatkoon.

Loistavan talouden kantamana Trump voittaa ylivoimaisesti vuonna 2020. Olen jo aiemmin laskenut tällä palstalla, että hänen kannatuksensa on jo nyt 7%-yksikköä parempi kuin vaalipäivänä 2016.

Trumpin seuraaja vuonna 2024 on toinen hänen pojistaan. Don Trump jr on jo nyt ylivoimaisesti suosituin puhuja-vierailija republikaanien kentällä. Hyvin vaikea nähdä että yksikään republikaani voisi lyödä hänet esivaalissa.

Historiallisesti USA on vaihtanut presidentti-puoluetta 8 vuoden välein. Luulen että tämä historia ei toistu vuonna 2024 aivan samoin kuin se ei toistunut Reaganin menestyksen jälkeen.

Ollaan siirtymässä aikaan, jossa kansakunnat kerääntyvät vahvojen johtajien taakse. Yhteisöllisyys on palaamassa ja kohta on aika rakentaa infrastruktuuria niin kuin 50-luvulla.

Senaatissa republikaaneilla on jatkossa valtava etu vaalijärjestelmän vuoksi, kun kaikista osavaltioista on kaksi senaattoria. Republikaanit dominoivat koko ajan enemmän pieniä keski-lännen osavaltioita.

Elleivät he pääsisi 60 senaattoriin vaalien kautta, he tarpeen vaatiessa lakkauttavat filibusterin lähivuosina ja alkavat tehdä lainsäädäntöä 50 äänellä.

Demokraateilla on jonkinlainen mahdollisuus ottaa edustajainhuone näissä vaaleissa itselleen kahdeksi vuodeksi.

Jos näin käy, republikaanit ottavat edustajainhuoneen takaisin vuonna 2020, kun Trump itse on ehdolla, ja hänen kannattajansa lähtevät äänestämään. Tässä republikaaneja auttaa myös gerrymandering ja se, että he kontrolloivat ei-rannikko-osavaltiota koko ajan enemmän.

Siihen päälle republikaanit pystyvät kääntämään korkeimman oikeuden lähivuosina 7-2 tilanteeseen, joka auttaa mm. gerrymanderingin suhteen.

Tämä on USA:lle hyvä tulevaisuuden kuva. Asioita saadaan aikaan, lakeja säädetään ja uutta infraa rakennetaan. Se antaa myös USA:lle mahdollisuuden kilpailla Kiinan kanssa seuraavat vuosikymmenet.
Tämä oli se viesti jota hain. Tämäkin oli vuodelta 2018 ja saman kirjoittajan toimesta.
Lukekaa ja ihmetelkää. En oikein tiedä mitä muuta sanoisin. Minä. olen. sanaton.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä oli se viesti jota hain. Tämäkin oli vuodelta 2018 ja saman kirjoittajan toimesta.
Lukekaa ja ihmetelkään. En oikein tiedä mitä muuta sanoisin. Minä. olen. sanaton.

Eikös freedomin palstaura kestänyt sen pari kuukautta ja oli pelkkää Trump-trollausta joten en tiedä miksi kaivat kaverin viestit vuosien takaa? Trollille huomiota 2 vuotta palstapotkujen jälkeen?
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En kyllä olisi ikinä uskonut 2016, kun tuo paskasäkki valittiin pressaks et vetää näin vituiks kaiken. Läpimätä kasa paskaa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eikös freedomin palstaura kestänyt sen pari kuukautta ja oli pelkkää Trump-trollausta joten en tiedä miksi kaivat kaverin viestit vuosien takaa? Trollille huomiota 2 vuotta palstapotkujen jälkeen?
Aika heikko suoritus sinänsä, jos ura kesti vain pari kuukautta ja silti tuo on päässyt Ignore-listalleni. Olen laittanut sinne vain täysin varmat trollit enkä ketään muita.

Tuli mieleen mitä eräs suomalainen poliitikko sanoi epävirallisesti tovi sitten. Kyseessä on sen verran pieni nimi, että sitä nimeä en tule edes täällä kertomaan.

Hän totesi, että parasta jenkeille nyt ei olisi se, että Trump saisi kuulan kalloon, vaan se, että Trump saisi slaagin ja heittäisi veivinsä luonnollisella tavalla. Venäjällä tämä luonnollinen tapa toki toteutettaisiin eri tavalla vastaavassa tilanteessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eikös freedomin palstaura kestänyt sen pari kuukautta ja oli pelkkää Trump-trollausta joten en tiedä miksi kaivat kaverin viestit vuosien takaa? Trollille huomiota 2 vuotta palstapotkujen jälkeen?
Pitää ihan alkuun sanoa, että minä en muistanut kuka viestin oli kirjoittanut ja muistelin että kyseessä olisi ollut Klose #14. Minä en ole niin kiinnostunut ollut koskaan siitä, että kuka jonkun asian sanoo, vaan siitä että mitä hän sanoo. Tarkistin nyt että puolisen vuotta oli kestänyt. En tiedä oliko hän trolli vai tosisaan, enkä välitäkkään. En nimittäin usko, että hän oli tämän mielipiteensä kanssa ainoa, vaikkakin tällä palstalla ylivoimaisessa vähemmistössä. Ja viimeisenä, jos joku nauttii siitä, että hänen osoitetaan olleen about 100-0 väärässä, niin minun puolesta saa nauttia. Minäkin nautin. Ja Teppo nauttii.

Asiasta toiseen. Mietin että olisinko vielä kolmannenkin ennusteen lainannut. Tämä oli about kuukauden tai parin takaa ja siinä oltiin kovasti huolissaan yhdysvaltojen tulevaisuudesta ja pelättiin jopa välivaltaisuuksia. Kirjoittaja oli dana77 ja edelleen olen huolissani pari viestiä ylempänä olleen tweetin johdosta, vaikka toivonkin että siinä oli rankasti liioiteltu. Uskon ja toivon.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pitää ihan alkuun sanoa, että minä en muistanut kuka viestin oli kirjoittanut ja muistelin että kyseessä olisi ollut Klose #14. Minä en ole niin kiinnostunut ollut koskaan siitä, että kuka jonkun asian sanoo, vaan siitä että mitä hän sanoo. En tiedä oliko hän trolli vai tosisaan, enkä välitäkkään. En nimittäin usko, että hän oli tämän mielipiteensä kanssa ainoa, vaikkakin tällä palstalla vähemmistössä.

Muistan ajan hyvin kun ketjussa oli aina yksi nimimerkki kerrallaan trollaamassa Trumppia ja kun tämä sai kenkää niin seuraava tuli vaihdosta joten melko todennäköisesti aina sama kaveri. Nämä olivat vielä kaiken lisäksi täsmälleen samanlaisia kuin Trump että vaikka niille nyt nauraisi päin naamaa niin he pitävät silti itseään voittajina ja järjestelmää vain mätänä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Muistan ajan hyvin kun ketjussa oli aina yksi nimimerkki kerrallaan trollaamassa Trumppia ja kun tämä sai kenkää niin seuraava tuli vaihdosta joten melko todennäköisesti aina sama kaveri. Nämä olivat vielä kaiken lisäksi täsmälleen samanlaisia kuin Trump että vaikka niille nyt nauraisi päin naamaa niin he pitävät silti itseään voittajina ja järjestelmää vain mätänä.
Minä tiedän että tämä on yleinen näkymys, mutta minulla on myös faktaa siitä, että se ei ole totuus.

Jos pöytää haluaisi kääntää toisinpäin, niin varmasti joku trump-fani, voisi esittää ihan samalla tavalla että ketju on täynnä ihan keskenään identtisiä demokraatti-trolleja, jotka sokeasti toitottavat fakenewsejä ja levittävät omia valheitaan. Osan takana voisi ihan hyvin olla samat tyypit.

Mutta ehkä tämä nyt riittää tästä aiheesta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sairasta. Aivan kertakaikkisen sairasta.

Eihän noita hillujia politiikka tai edes rebut kiinnosta pätkän vertaa. Kunhan nyt ehkä ensimmäistä kertaa elämässään tuntevat yhteenkuuluvuutta jonkun ryhmittymän, eli toisten sekopäiden kanssa.

Ei kai Trumpkaan nyt tällaisesta voi täysin rangaistuksetta selvitä? Se hyvä puoli tässä on, että todennäköisesti yhä useampi rebu, äänestäjä ja poliitikko, tulee ottamaan hajurakoa Trumpiin. Joitain hulluja pyrkyreitä jää Trumpin bandwagoniin varmasti, mutta uskallan sanoa, että suurin osa tajuaa tilanteen vakavuuden. Ja tämä antaa heille myös mahdollisuuden takaporttiin ja voivat todeta, että "emme ikinä voineet kuvitella, että tilanne menee oikeasti tähän". Ja sitten meni. Jotkut tulevat jopa pyytämään anteeksi julkisesti sitä, että heiltä puuttui uhkailun edessä harkintakyky, mitä nyt pahoittelevat. Ja sitten kaikki on anteeksi annettu ja unohdettu.

Jännä nähdä, ryömiikö Trump nyt kolostaan sanomaan soo-soo, kuten esim. Kevin McCarthy on toivonut.

Moskova-Mitch ja Mike Pence löysivät myös viime hetkillä kuihtuneet kiveksensä ja puolustavat demokratiaa. Laskelmoivat paskiaiset, mutta merkitsee Trumpille vähän lisää julkista rättiä naamaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viime yönä satuin tubesta seuraamaan livelähetystä Georgian äänten laskennasta, kun homma alkoi olla selvä demokraateille. Chätti oli täynnä civil war2.0 here we come ja demoncrats kommentteja. Ajattelin, että ei kai se tuosta pahemmaksi mene.. Trumppasella on kyllä aktiivisia vatipäitä joka paikassa. Eiköhän tähän pitäisi jo alkaa laittaan stoppia...
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Sinällään jos osallistuu keskusteluun normaalisti ja luottaen yleisiin faktoihin ei pitäisi olla ongelmia vältellä tuota merkintää. Kunhan et ala selittämään kuinka holokaustia ei tapahtunut tai Hillary johtaa kannibaalipedofiili kulttia niin ei pitäisi olla ongelmia.

Kyllä mää tiijän mistä Twitteriin nuo merkinnät on tullut, ja tuo nyt oli vaan vähän tuollanen heitto että "ärsyttäs", lähinnä huvittaa siis tuo että jokaisessa sen twiitissä tuo merkintä on perässä.

Itse asiassa en edes näe Trumpin osallistuvan normaalisti keskusteluun. Jos joku kertois mulle normaalisti että holokaustia ei ole ollut, niin en mää alkais sen kanssa väitteleen. Antaisin olla sen sitten sitä mieltä ja kehottaisin tutustuun historiaan. Mitäpä tuolle voi jos joku sitä mieltä on, toki en kyllä hirveän fiksuna kaverina sellaista pitäisi.

Sitten jos joku tulis sanomaan mulle että tuossa on 500€:n seteli pöydällä, kyselisin että missä, ja se kertois sen olevan siinä vaan, mitään en näkis. Ensin ajattelisin että kaveri on vetänyt jotakin, mutta saisin tietää että mitään se ei olekkaan vetänyt vaan on ihan tosissaan, ja jatkaisi vielä saman suuntaisia tarinoita useita. Alkaisin miettiin että tää kaveri on varmaan karannut jostain, tai sillä on flipannut jotenkin. Kyselisin kait hätäkeskuksesta että pitääkö toimittaa hoitoon, tai tulisko ambulanssi ihmiset katsoon. Tämä ei ole enään mitään normaalia keskustelua tältä kaverilta.

Kun menee Trumpin Twitteriin niin sieltä löytyy iltapäivän ajalta tekstiä, miten on löydetty eilen illalla 50 000 ääntä, veikkaan että kun tästä kysyttäisi että kuka löysi? Mistä löyty? Niin vastaus on vaan "Löyty, löyty!. Vaikka mitään mistään eikä kukaan ole löytänyt. Meksikolaisetkin on saanut äänestää. Meikän mielestä Trump on lähempänä tätä 500€:n kaveria entä sitä jonka mielestä holokaustia ei ole ollut.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tämä on kyllä noloa koko yhdysvalloille ja heidän arvovallalleen, että mielenosoittajien annetaan hyppiä tuolla tavalla silmille. Mikä propaganda-voitto esim venäjälle ja kiinalle, ettei USA pysty pitämään edes omia ytimiään koskemattomana.
Jos joku BLM tukkii tien tai valtaa katujaan, niin senkun, mutta hallintorakennuksien suhteen pitäisi olla nollatoleranssi. Nyt olisi kyynelkaasulle ja voimakeinoille ollut tilausta jo pihalla.

Juuri tämä, uskomaton nolous on se mikä tuosta tulee mieleen. Toivottavasti ei muutu veriseksi. Ei noloudessa sikäli mitään ongelmaa ole mutta menetettyä arvovaltaa joutuu sitten hankkimaan aseilla ja se itsessään on ongelma maailmalle.

250 vuotta demokraattista esikuvaa muuttunut vitsivideoksi youtubessa "ukrainian parliament fighting" jää kakkoseksi.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Olisko nyt 25th amendmentin aika? On tosin ollut jo viimeiset neljä vuotta mutta josko nyt sen kortin voisi käyttää?

Nyt on todellakin sen aika. Kongressin ja senaatin täytyy toimia ja potkia Trump vittuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Varapresidentti Pence ilmeisesti sitten erosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös