Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 506
  • 5 190

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ai täällä on jotkin söpöilyt menossa.

Ei pitäisi stalkkeroida, varsinkaan oman ihastuksensa nettikirjoitteluita. Tylsää oli ja haksahdin.
 

Nick Neim

Jäsen
Osaattekos muuten pojjaat @Jaws @Kari Runk lineaarista optimointia?
Piti ihan googlailla, kun on lukion matematiikasta päässyt vierähtämään tovi. Ekan vuoden jaksoin käydä pitkää (vai montako kurssia ekalla olikaan, neljä kävin ja kaikki jopa hyväksytysti) ja sen jälkeen vaihdoin lyhyeen matematiikkaan. Sitten ei tarvinnut tehdä läksyjä. Heh, laiska jo nuorena.

Ei googlailujen perusteella kyllä mitään hajua, tuskin oli lukiossa tuollaisia. Sen verran on vähissä matematiikan tarve nykyisessä duunissakin, että voi olla unohtunutkin. Epäilen silti.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei googlailujen perusteella kyllä mitään hajua, tuskin oli lukiossa tuollaisia. Sen verran on vähissä matematiikan tarve nykyisessä duunissakin, että voi olla unohtunutkin. Epäilen silti.

No, juu... Huomenna olisi operaatio analyysin tentti, ja yksi melkein aina esiintyvä pikkukysymys on Basic Variables (BV) ja Non-Basic Variablesin (NBV) määrittelystä. Tuohon en ole oikein mitään selkeää mistään netistä löytänyt, luentokalvoissa sanotaan, että BV:t määritellään ja muut (NBV) asetellaan nollaksi.

Ei siinä mitään, tuonhan minä ymmärrän. Sitten kuitenkin toinen pikkukysymys on ollut LP Tableaun ratkaisemisesta. Siinä sanotaan, että tableau on optimaalinen, jos sen ylärivin NBV:t ovat non-negatiivisia.

Nytten sitten vähän jotenkin hankala ymmärtää, että jos ne on nollia, niin miten ne voi olla non-negatiivisia? Tai miten ne voisi olla non-negatiivisia (ei optimi), jos ne kerran on nollia.
 

Nick Neim

Jäsen
@Jeffrey ei toi kyllä käy munkaan järkeen, ei oikeastaan millään tavalla. Ehkä tosin eri syystä kun sulla, mutta mitäs sen väliä. Meillä on yhteinen vihollinen.
 

Jeffrey

Jäsen
@Jeffrey ei toi kyllä käy munkaan järkeen, ei oikeastaan millään tavalla. Ehkä tosin eri syystä kun sulla, mutta mitäs sen väliä. Meillä on yhteinen vihollinen.

Näinpä! Kyllä mä ehkä törmäsin johonkin nörtteily laskutoimitukseen siitä, onko negatiivinen luku sitten oikeasti negatiivinen vaiko eikö. Varmaan tossa jotain tollasta pitäisi tehdä, mutta mulla taitaa kuitenkin olla tavoitteena se suoritusmerkintä kurssista.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pettterin opit alkaa uppoamaan. Tätähän se taisi joskus paasata, kuinka ei kannata opetella mitään nörttiä, mitä ei tarvitse elämässään.

@pettter on hieno mies, ihan sen perusteella mitä olen lukenut viestejään ja joskus keskustellut. En muistanutkaan, että on kirjoittanut samanlaisia ajatuksia. Mutta kun nyt ajattelen tarkemmin, niin kyllähän tuo on samoja mietteitä usein kirjoittanut. Viime aikoina olen lukenut palstaa hyvin vähän, joten olen ihan hukassa. Nykyään en edes jaksa kuin kurkata TPS-osion ja vapaan puolelta pari ketjua. Pitäisi varmaan vaipua taas palstahiljaisuuteen tämän pienen visiitin jälkeen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
06:00 - mahdollisesti viimeistä kertaa reppu selässä?!

Reilun kolmen viikon päästä meikäläiselle paukkuu "40 mailia" mittariin. Takuuvarmasti ennen tätä ei matkamiehen tarvitse enää lyödä kertaakaan reppua selkään ennen kukonlaulua. "Matkalaukku, mandoliini ja menolippu Miamiin" alkaa mahdollisesti olla meikäläisen osalta elettyä elämää - "harrastuksesta ammatti" alkaa näyttää enemmän kuin todennäköiseltä! Kettuherra tulee kyllä tervehtimään matkan varrella - jos vain merkkejä osaa lukea oikein rivien välistä...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pakko oli tulla tänne asian alkulähteille öyhöttämään, että kyllä helvetti soikoon toi BABYMETAL on kova. Varsinkin livenä. Täytyy alkaa syynäämään missä tuon voisi nähdä.

Muistan lukeneeni jotain animelakanoista! :D

Oli kyllä surkea päivä, mutta ehkä juuri alkanut on parempi. Toivoa sopii.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitä täällä tapahtui viime yönä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mitä täällä tapahtui viime yönä.

Kehuin nimimerkkiä @pettter, soitatin kansalle Megitsunea ja haukuin lineaarisen optimoinnin nörttihommaksi. Meikäläiselle siis ihan normaali yö.

@Kari Runk ja @Jeffrey puolestaan puivat nukkumisjärjestystä. Selibaatin alettua ja Jeffreyn päädyttyä sohvalle he puhuivat matematiikasta kuin kunnon kansalaiset ikään.

Eli ei nyt mitään erikoisempaa. Nyt tykittelemme kaksisuuntaisen koirarodun kanssa Beibimetallin live-shöyta Spotifysta. Kahden suunnan setteri.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Iltaa tännekin pitkästä aikaa.

Mikäs meininki nykyään on yöketjussa. Voisi itsekin ehkä tänne kirjoitella useammin, kun kuitenkin lähes joka yö vähintään kolmeen tai neljään asti valveilla olen. Se täytyy kyllä myöntää, että opiskelijana pystyy katsomaan änäriä paljon paremmin. Voisi siis laittaa ainakin taustalle tuon Caps - Sens -ottelun.

Mitäs muille?
 

Jeffrey

Jäsen
Mä olen vääntänyt koko yön yhden neidin kanssa, joka olisi opiskelijabileistä tulossa mun luokse siitä, että mistä minä nyt hänet hakisin. Selvennykseksi siis, että neiti ei ite aikaisemmin luonani käynyt. Nyt kynnyskysymykseksi on noussut se, hanko hänet ihan exact baarin edestä, vaiko 100metriä siitä sivuun. Neiti ei suostu joustamaan ollenkaan, eikä joustanut edes ehdotukselleni maksetusta taksista.

Ongelma taitaa lähinnä olla se, että neiti haluaa tehdä juuri niinkuin hän sanoo. Ei tuo varmaan hänen ikäisillä ole ongelma, mutta itse olen lähes 10 vuotta (joo aloin myöhään opiskelemaan) minua nuorempi, enkä jaksa enää naisten perässä juosta, oikeastaan en ole koskaan jaksanut.

En myöskään enää jaksa ihmetellä sitä, kun neiti valitti eksänsä juosseen myös muiden naisten perässä. Sellaisen miehen saat, minkälaisen valitset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös