Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 630
  • 5 189

scholl

Jäsen
Yössä ollaan. Tosin klo 24 ei ala vielä minulla yö, eikä 06 vielä lopu, mutta anyway.

Olen kohta parhaimmillani. Se on se valtava energia, mikä kohdistuu produktiivisesti. On hiljaista, eikä vielä vaaraa nukahtaa. Olen valmistautunut overnighteriin, mutta jos kuukahdan niin ei hätää, koska tämä homma pitää olla vasta ke aamuna valmis, mutta toisaalta huomiselle olisi muita asioita ja apina pitäisi saada olkapäältä pois. Olen nimittäin aikataulusta jäljessä. Piti tehdä jo viikonloppuna, mutta luotin juoppoon, joka olikin sitten joka päivä jurrissa.

Ihmeen hiljaista näissä yökeskusteluissa. Itse pidän kyllä todella paljon yöllä puskemisesta. Siinä tuntee sen paineen alla työskentelyn, mikä on ehkä paras tunne elämässä. Samoin voi tehdä sellaisia hiljaisia jupinakävelylenkkejä eteiseen ja toiselta puolen olohuoneen kautta takaisin. Välillä pientä breikkiä esim. CNN:ää muutama minuutti katsoen ja sitten taas painetaan.

Viime yö meni totaalisen mönkään. Väsähdin moottoripyöräilyn ja lounaan jälkeen, kun olin kuitenkin heränny kasilta. Niinpä parin tunnin päiväunet ja sen jälkeen niin sekasin, että katsoin tarpeelliseksi kiskoa kunnolla energiajuomaa, jotta olisin produktiivinen. No se kello oli aika paljon ja kiskoin puoli litraa kerralla niin se johti siihen, etten nukkunut. Oli liikaa energiaa, enkä ollut päiväunien takia edes väsynyt. Koiran unta, muttei nukahtamista ja lisäksi kauhean paha olo sisällä. Enkä saanut mitään edes aikaiseksi. Olisi pitänyt vain yrittää tehdä, eikä mennä väkisin nukkumaan. No nyt tänään on toiset kuviot ja menestys käsinkosketeltavaa. Sitten kun menen nukkumaan niin menen sen takia, että olen saanut jotain aikaiseksi, enkä sen takia, että klo on paljon.

Kesällä tuli aika huonosti tehtyä hyviä juttuja, kun hengasin liikaa mimmin kanssa, joka tykkäsi majailla luonani. Ei silloin voi mitään isompia asioita puskea kasaan, jos joku mimmi on samassa asunnossa. Eivät ymmärrä näitä asioita, vaan kärttävät nukkumaan aikaisin ja se todellinen keskittyminen jää kokonaan pois. Parempi onkin sellaiset tilanteet, missä mimmiä tapailee vain viikonloppuna tai sitten satunnaisesti arkisin, muttei niin, että puskee joka päivä luokse.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна

Pitkästä aikaa ylös tällainen ketju. Mistähän johtunee, etten tänä yönä saa nukutuksi näköjään ollenkaan. 2 tuntia pyörin sängyssä ja yritin vaikka mitä itseni kohdalla hyväksi havaittuja nukahtamiskonsteja, mutta kun ei niin ei. Ollaan sitten hereillä koko yö ja nukutaan päivällä. Sinälläänhän tuo passaa, koska seuraavat 3 yötä ollaankin sitten töissä. Ehkäpä menneet yövuorotkin aiheuttivat osaltaan tämän unettomuuden.
Onko kukaan muu yössä?

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kukaan muu yössä?

Kyllä kyllä, täällähän sitä. Tosin en ole kyllä edes yrittänyt vielä nukkua, ehkä olisi sen aika kun tuntuu, että internet on käyty läpi. En vain keksi enään uutta sivua.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tarkoituksena oli vetää muutaman tunnin yöunet ja herätä 4:30 katselemaan San Jose - Nashville matsia. Bongasin sitten, että ADHD:lta tulee myös Montreal - Ottawa ja siinä ne yöunet menikin. Ei väsytä tippaakaan eikä oikeastaan haittaakaan, voipahan vireällä silmällä seurata ton toisen (paremman) matsin.

Kertoo muuten aika paljon ton liigan tasosta kun ekan matsin kumpikaan joukkue ei herätä minkäänlaisia tunteita, mutta siitä huolimatta sitä katsoo sata kertaa mieluummin kuin jotain KalPan perusrunkosarjaottelua. Vieläpä keskellä yötä.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Unta ei oikein tahdo olla ja facebook/jatkoaika jäänyt päälle niin aika paha yhdistelmä. Heviä soi taustalla eli vaikka tuonne koettaisi mennä zetoria vetämään niin korvissa varmaan soi aamu neljään.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tällä hetkellä taustalla soi Stalingrad Cowgirls, mesettelen parin tutun kanssa ja selailen jatkoaikaa / DK:ta. Ei ole yhtään väsynyt olo joten voisi katsoa pari jaksoa Dexteriä.

- Tinke-80

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Yöketju ylös!

Juuri baarista kotiutuneena ja laitetaanpas vaikkapa Blue Öyster Cultia soimaan. Ei oikeastaan nukuta ja harmi, että tämän päivän punttitreeni meni aivan hukkaan, vaikka mukia en ottanutkaan.

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
2. Apupäivystäjänä aikaa tässä yritän tappaa. Ei tunnu aika kovin nopeasti kuluvan.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Menenpä aikaisin nukkumaan, jotta saan rytmin käännettyä pikkuhiljaa ensi viikkoa ja koulun alkua odotellessa. Ja paskat, täällä sitä kukutaan, eikä toivoakaan, että nukahtaisi. Viime yönä pyörin sängyssä vain yhdestä neljään, pidempäänkin on tässä mennyt.

Miten tämän rytmin saisi muutettua? Yksi yö nukkumatta, niin johan nukuttaa seuraavana iltana kymmeneltä.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Miten tämän rytmin saisi muutettua? Yksi yö nukkumatta, niin johan nukuttaa seuraavana iltana kymmeneltä.

Tuo systeemi voisi ehkäpä toimia. Itselläni onnistui teini-iässä se, että valvoin yhtenä tai kahtena yönä niin kauan, kunnes alkoi oikeasti väsyttämään. Sitten seuraavana aamuna ylös 09-10 aikoihin. Kyllä sitä sitten seuraavana iltana ihan kivasti väsytti jo siinä 22-23 aikoihin.

Korostan sitä, että tämä toimi teini-iässä. Nykyään ei kyllä toimi. Pitää useampi yö valvoa lähes kokonaan, että unirytmi muuttuu. Mutta tuo ehdottamani tyyli voisi olla kokelemisen arvoinen.

HemmoP

Jäsen
Ajattelin tänään aamulla hoidella jotakin asioita ja menin katsomaan, että onko auto syvässäkin hangessa tossa kadun varressa, pari viikkoa kun oli siinä seisonut. Oli niin syvässä, että ajattelin hoitaa ne asiat huomenna jahka hankin lapion jostakin. Illalla näin lumiautoja ja bobcatteja kadun täydeltä joten saatoin arvata, että auto on viety jonnekkin huitsin vittuun. Toivottavasti jo auratulle paikalle kuitenkin...

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Uneton Jamptonissa valvoo taas, kuuntelee Velvet Revolver - Slither biisiä sekä irkkailee taustalla. Hemmetin unettomuus taas vaivaa. No onneksi huomenna ei ole mitään tekemistä ni voikin valvoa. Toivotaan että saa lopulta unenpäästä kiinni. Mites muut JA-toverit? Mikäs valvottaa?

-Tinke-80

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yövuoro, viimeinen kuudesta työvuorosta ja 4 päivää vapaata alkaa klo 06.00. Lakko käynnissä, itse en määräaikaisena lakkoile, joten täällä jännitetään MLS-matsia, josko Washington toisi hikisen 90e ja kuittaisi vähän viime rundien pitkävetotappioita..

Californicationin kakkoskauden katsoin juuri loppuun ja taidan aloittaa kolmannen ,hyvä sarja!

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uneton Jamptonissa valvoo taas, kuuntelee Velvet Revolver - Slither biisiä sekä irkkailee taustalla. Hemmetin unettomuus taas vaivaa. No onneksi huomenna ei ole mitään tekemistä ni voikin valvoa. Toivotaan että saa lopulta unenpäästä kiinni. Mites muut JA-toverit? Mikäs valvottaa?

-Tinke-80

Toinen uneton samoilta suunnilta ei saa nukutuksi koska nukkui viime yönä 15h. Sons of Anarchyn ykköskausi pyörii tossa uusintana. Kuudes jakso menossa.
Ai niin...kolmen tunnin päästä alkaa duunit!

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Päätin ottaa pienet päiväunet tuossa neljän maissa iltapäivällä, ja heräsin sitten siinä puoli yhdeksän maissa. Tämä yö vietetäänkin sitten lähinnä kuunnellen musiikkia ja katsoen NHL:ää kuukauden kanavalta. Saa nähdä miten käy maanantaina heräämisen, josko heittäisi rytmin kokonaan ympäri. Viime yönäkin nukuin vain pari tuntia, ja koulu oli kyllä aikamoista tuskaa. Jotain on tehtävä.

Katsotaan, nukkumaan en ainakaan muutamaan tuntiin ole menossa... Alkoholiin en nyt koske, joten kalsarikänniketjuun ei ole asiaa.

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä olen niitä, jotka tarvitsee aika vähän unta toimiakseen. Normaali heräämisaika on klo 5 ja 6 välillä, joten joskus voi masiinallakin piipahtaa. Mitään äänellistä en päälle pistä, että muu porukka saa nukkua rauhassa. Jotenkin kiva fiilis tämä hiljaisuus ja aamutsaikan juominen ilman ylimääräisiä ääniä.

passenger

Jäsen
Tulipa nukahdettua tavallista aikaisemmin illalla ja myös herättyä jo tunti sitten. Änäriä katellessa ja huomista esitelmää valmistellessa menee aamuyö. Varhaista aamulenkkiäkin voisi suunnitella jos olisi edes pikkasen lämpimämpi keli, ei kerta kaikkiaan oikein houkuta juoksemaan nämä säät.

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Esitelmää pitäisi valmistella täälläkin mutta aika tuntuu kuluvan kaikkeen muuhun, esim. jatkoajan selailuun. Erona tosin edelliseen viestiin se, että pihalla on 10 astetta lämmintä. Vaan juoksulenkille en kyllä lähde, sen verran ankeata puuhaa se on. Kannan mielummin vaikka pientä elintasokumpua. Jouluvisiitillä täytyy napata rullaluistimet mukaan niin pääsee tekemään edes jotain.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites muut Jatkoajan unettomuudesta kärsivät tai muut yönkulkijat (en nyt viittaa mitenkään viittaa yössä olevaan nyky-HIFK:hon...) jakselee? Itse tappelen unettomuuden kanssa joka vie kivasti voimat. En suosittele tätä koko perheen harrastusta kellekään.

-Tinke-80

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minua kuvaa hyvin Facebookin ryhmä "People who don't sleep enough, because they stay stay up late for no reason". Valvon joka ilta aivan liian myöhään, mutta onneksi kuitenkin nukun hyvin, joten en liikaa väsy. Joskus vaan pistää ärsyttämään "aamuihmisten" jeesustelu, jos itse sattuu valittamaan aikaisista herätyksitä. Sama porukka itkee viikon, jos joutuu olemaan iltavuorossa kello yhteentoista illalla - mutta sehän on sallittua...

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joskus vaan pistää ärsyttämään "aamuihmisten" jeesustelu, jos itse sattuu valittamaan aikaisista herätyksitä. Sama porukka itkee viikon, jos joutuu olemaan iltavuorossa kello yhteentoista illalla - mutta sehän on sallittua...

Aamuihmiset ovat aivan totaalisen perseestä. Vituttaa niin saatanasti koko se meininki että yhteiskunnan pitäisi toimia ns. kunnollisesti käyttäytyvien ihmisten ehdoilla. Tai no, ehkä heistäkin jotkut ovat retkuja sentään, joten ei tulta pelkästään heidän munilleen. Mutta muille laitetaan ansalaitteet valmiiksi.

Mutta minä pistän paloletkulla seuraavaa aamuheräämisestä vittuilevaa suoraan hanuriin. Ja totean, että nyt ollaan yöketjussa.

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Aamuihmiset ovat aivan totaalisen perseestä. Vituttaa niin saatanasti koko se meininki että yhteiskunnan pitäisi toimia ns. kunnollisesti käyttäytyvien ihmisten ehdoilla. Tai no, ehkä heistäkin jotkut ovat retkuja sentään, joten ei tulta pelkästään heidän munilleen. Mutta muille laitetaan ansalaitteet valmiiksi.

Mutta minä pistän paloletkulla seuraavaa aamuheräämisestä vittuilevaa suoraan hanuriin. Ja totean, että nyt ollaan yöketjussa.

Touché.

Onneks saa olla yöduunissa, duunissa ke-la klo. 04.30 saakka. Päivät alkaa siinä klo 17 ja 22 välillä. Saa tulla taksilla duunista, istahtaa hiljaiseen kämppään ja naatiskella punkkua. Nukkumaan ei ole mikään kiire, sillä päivällä ei kuitenkaan ikinä ole mitään tärkeetä tekemistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy