xBox vs Playstation 2 kumpi voittaa kisan?

  • 8 742
  • 104

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs ihme härveli tuo nyt sitten oikeen on? Uusin Playstation se ei ainakaan ole kun eihän se vielä ole voinut ilmestyä.

Itse olen ajatellut hankkia PS2:sen, mutta herää mielenkiinto että mikä tuo on?
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löysin minäkin tuon saman uutisen, mutta olit InsideHockey nopeampi.

Ei ole kauheasti tullut, seurattua konsolimarkkinoita niin en tuosta tietonen ollut, ainakaan muista kyseistä vehjettä.

Onkohan tuosta vieläkään tarkempaa tietoa milloin julkaistaan Euroopassa/Suomessa?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Japanin versio ei maksa kuin 999 dollaria, eikun tilaamaan

Ja nyt vielä satasen alennus.

Vaikuttaa että ei ihan heti ole euroopan markkinoilla...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ottaen huomioon, että kyse on käytännössä samasta laitteesta kuin vanha, teknologisesti jo ikivanha, PS2, harkitsisi todella tarkkaan kyseisen härpäkkeen ostoa vaikka sellainen olisi saatavilla normaaliinkin hintaan.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Juhaht
Ottaen huomioon, että kyse on käytännössä samasta laitteesta kuin vanha, teknologisesti jo ikivanha, PS2, harkitsisi todella tarkkaan kyseisen härpäkkeen ostoa vaikka sellainen olisi saatavilla normaaliinkin hintaan.

Juu no lueskelin tuolta konsolifin.netin foorumeilta kommentteja just äsken.

En ollu kyllä hankkimassa tuota laitetta enää! :D
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Nimenomaan. Tämähän ei ole uusi pelikonsoli vaan monipuolinen kodin viihdekeskus.

"PSX is a superior gaming console that plays PlayStation 1 games, PlayStation 2 games, DVDs (Regional 2 or ALL for the above one), MP3 music (Internet Download), Digital Photos or MPEG movie from a Memory Stick, etc. It has the internal hard drive (160GB or 250GB) to record your favor show from TV, VCRs, VCDs or DVDs. It is just a PS 2.5 and an improved version of PS2. The retail price for this PSX is at least US$900 or more, but it worths the price if you try to separate all the functions and buy it separately in a store or on the Internet"
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Pullamössö
ykkösestä kakkoseen, kakkosesta kymppiin, mihin olemme menossa?

Erikoisinta tässä on mun mielestä se että Playstation 1 kulki pitkään nimellä PSX eli Playstation X.

Alla vielä lainaus suomalaiselta foorumilta:

"Eikä tätä laitetta tee Sonylla PlayStationeita tekevä osasto, vaan DVD-soittimet ym. tehtaileva osasto. Kyseessä onkin siis erittäin hinnakas set-top-box, johon on lisätty PlayStation 2:n peliominaisuudet vain lisäksi"
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mielenkiintoinen vehje jokatapauksessa. Mutta jos pelikonsoli on sama, kuin PS2, niin hyllylle jää. Hintaa ovat myös noilla muilla foorumeilla arvailleet ja jeneistä euroiksi muutettuna joku laski sellaiset 600-700 eeroa. Liekö nykyisillä kursseilla sama?

Kerrankin ovat ymmärtäneet laittaa tallentavaan laitteeseen tarpeeksi vihaisenkokoisen kovaleyn. Ja ilmeisesti laitteessa on myös tv-viritin ja polttava dvd.

Mitä osia tuosta PSX:stä tulisi muuttaa, että se täyttäisi jokaisen hifistipojan unelmat? Vainko pelipuolta? Muut ominaisuudet näyttäisivät ainakin allekirjoittaneen puolesta olevan lähes täydelliset.

Mitä tässä linkissä käsitellään? linque
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä tuo minustakin vähintään kohtuulliselta laitteelta vaikuttaa. Kaikki tärkeimmät toiminnot samassa paketissa. Ensimmäinen pelikonsoli sitten nuoruuden snes aikojen, joka herättää kiinnostusta. Mutta taitaa tää pc ajaa asiansa sen verran, että jää hyllylle sen vuoksi.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Baron
Tietääkö joku, milloinkas piiriä kieltävää laki astuu voimaan?

Joskus vuosi sitten oli lähellä ja homma vedettiin viimehetkillä takaisin. En tarkemmin tiedä nykytilanteesta, mutta en olisi kovin huolestunut.

Tuo Hevnet näyttää käyttävän jopa hyvän maun vastaisesti tuota lakia myyntikikkana kuukaudesta toiseen...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Pelikonsolit

Kahlasin läpi 9 sivua, enkä löytänyt vastausta tai oikeammin otsikkoa, jonka alta vastaus löytyisi. Joten tässä ollaan.

Kuten tiedämme yli 95% aikuisista, ainakin iältään, miehistä terrorisoi jälkeläisiään hankkimalla pelejä jotka ovat liian vaikeita lapsilleen. Tähän outojen ihmisten joukkoon olisi tunkua pienen pojan siivellä. Mieltäni askarruttaa mikä olisi SE pelikonsoli mikä kannattaisi hankkia?
Mitä niitä sitten ikinä onkaan xbox, playkkari2, nintendo yms. Ratit yms härvelit pitäis saada sopimaan.

Kompuutteri on pyhitetty vain työkäyttöön, joten se on ulkona laskuista.
 

Rocco

Jäsen
Re: Pelikonsolit

Viestin lähetti Target
Mieltäni askarruttaa mikä olisi SE pelikonsoli mikä kannattaisi hankkia?

PS2:n omistajat tietysti vastaa PS2, Xboxin omistajat Xbox.

Itse olen omistanut PS2:n päivästä 1 lähtien ja ei ole kaduttanut.

Uudet PS2:t on kaikenlisäksi todella pieniä. Ilmeisesti pelivalikoima on aika tasan PS2:n ja Xboxin välillä, GameCubea reilusti edellä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Pelikonsolit

Viestin lähetti Target
Mieltäni askarruttaa mikä olisi SE pelikonsoli mikä kannattaisi hankkia?

Teknisestihän XBox on PS2:sta parempi ja sen pelit näyttävät jonkin verran paremmilta. Siitä löytyy myös hardware-pohjainen tuki 5.1-ääniin jokaisesta pelistä, toisin kuin PS2:sta. Mutta silti, pelaamisessahan ratkaisevat pelit, ei tekniikka. Joten tsekkaile kummalle löytyy enemmän kiinnostavia pelejä ja tee valintasi sen pohjalta. Jos sama peli löytyy kummallekin koneelle, on se poikkeuksetta paremman näköinen/kuuloinen Xboxilla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ensin vastaus otsikon kysymykseen: xBox voitti. Hankin siis sellaisen itselleni myöhäisenä joululahjana. Perusteluna oli pitkä empiirinen tutkimus sopivammasta konsolista itselleni. Tutkimusmenetelminä käytettiin kyselyitä kavereilta ja pelikonsolien ulkonäköä. Jos minulla taas olisi joku pygmi nurkissa pyörimässä, olisin varmaan valinnut PS2:n sopivamman pelitarjonnan takia. Myös paikallinen pelimyyjä vahvisti käsitykseni, että Pleikkarille löytyy enemmän lapsille suunnattuja pelejä. Ei tästä varmaan kyllä kauheasti apua ollut Targetin kysymykseen.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itse en omista kumpaakaan konsolia, PS2:sta tai Xbox:a. Mutta molempia olen useamman kerran kokeillut, ja kyllä Xbox saa minun ääneni. Jo pelkästään xboxin parempi suorityskyky ja yleensä parempi grafiikka päättävät puolestani.

Ulkonäköön en niin perusta.

Edit: Ja jos xboxin ohjain ei sovi käteen jostain syystä, niin saahan siihen nykyään liitettyä pc:n näppiksen ja hiiren (kun ostaa vaan liittimen), joka mahdollistaa shoot'em up pelien pelaamisen. Ohjaimen kanssa se on niin perhanan vaikeeta.
 
Viimeksi muokattu:

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ostin PS2:n lokakuussa ja nyt pelailtuani samoja pelejä kaverin Xboxilla on Pleikkarin ostaminen alkanut vähän kaduttamaan. Grafiikoissa Xbox on mielestäni yllättävänkin paljon edellä.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Xboxin ostin ennen joulua ja modaamalla xboxista saa kyllä vastinetta rahoilleen enemmän ku tarpeeksi. Kannattaa myös vaihtaa isompi kovalevy ni saa leffoja (xvid, divx, yms toimii) ja pelejä kopioituu sille niin lataaminenkin vähän nopeutuu...

Itse valitsin xboxin melkein pelkästään tuon modaamisen takia, koska ei niissä peleissä nyt niin paljon eroa ole. Joitain yksinoikeuspelejä molemmille ja muut tuleekin sit suunnilleen molemmille, ja kyllähän ne xboxilla vähän paremmilta yleensä näyttää.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Ostin Xboxin syksyllä 2002 ja edelleen olen tyytyväinen laitteeseen. Toiminut hyvin niin pelejä pelatessa kuin DVD-elokuvia katsellessa. Tosin elokuvien katsominen ei ole niin herkkua kuin kunnon DVD-soittimella, mutta sujuu kuitenkin moitteitta. Pelivalikoimat ovat hieman erilaiset PS2:lla ja Xboxilla. Pleikkarille on enemmän tasohyppelypelejä kuin boxille, mutta muuten melkein kaikki pelit julkaistaan jo molemmille alustoille ja poikkeuksetta pelit näyttävät ja tuntuvat paremmilta xboxilla. Kun hintakin on vielä samaa luokkaa niin itse en edes harkitsisi muuta kuin xboxia.

Tällä hetkellä kovassa käytössä on ESPN NHL 2K5, joka on kyllä eittämättä markkinoiden paras lätkäpeli. Sekin tietysti parempi Xboxilla!
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omat kokemukset rajoittuvat pelkästään PS2:een, joka tuli hommattua silloin aika alkuvaiheessa kun se ilmestyi. Nykyään pelaaminen on jäänyt todella vähälle ja uuden pelin olen ostanut joskus 1,5 vuotta sitten.

Syy miksi tuolloin päädyin pleikkariin oli:
- enemmän pelejä (tämä on kaiketi tasoittunut vuosien mittaan)
- parempi ohjain (se xboxin kapula on aivan hirveä)

Jos tänäpäivänä laitettaisiin valitsemaan ko. laitteiden kesken, niin saattaisi olla huomattavasti vaikeampaa. Sanotaanko nyt näin, että jos xboxiin saa/saisi kiinni pleikkarin ohjaimen, niin valinta menisi ehkä xboxille.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Ojo
Jos tänäpäivänä laitettaisiin valitsemaan ko. laitteiden kesken, niin saattaisi olla huomattavasti vaikeampaa. Sanotaanko nyt näin, että jos xboxiin saa/saisi kiinni pleikkarin ohjaimen, niin valinta menisi ehkä xboxille.

Saahan siihen, hankit vaan Dreambox-konvertterin.

Omasta mielestäni Xboxin ohjain on parempi (siis se pienempi, iso sopii hyvin fps peleihin tosin), koska Dual shockilla pelatessani olen aina saanut hiertymiä kämmeniin seh ohjaimen reunoista.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
X-box...Parempi siis. Tuokaa Splinteriä vastaava peli, kiitos. Niin, ei ole..
 

japekk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Red Wings, FC Liverpool
Itse omistan sekä PS2:n että xBoxin. Mielestäni molemmat ovat hyviä laitteita.
Mikäli on ostamassa konsolia enemmänkin lapsia ajatellen vastaisin kyllä, että PS2 on tässä suhteessa ehdoton valinta. Löytyy jos jonkinmoista härveliä, rattia, poljinta, Eyetoyta , tanssimattoa ym. Pelivalikoima on myös laaja, erilaisia pelejä löytyy runsaasti. Ohjain on sopiva myös pienempiin käsiin.
Xboxilla pelit ovat pääsääntöisesti paremman näköisiä ja laite on tehokkaampi. Xbox on ehkä enemmän aikuiseen makuun ja jos haluaa kiusata jälkikasvuaan niin boxi kannattaa hankkia.
Skidit haluaa pääsääntöisesti pleikkarin.
Ja tietysti PS2:lle on GTA San Andreas, joka voi olla ainoa syy laitteen hankintaan.

Itse olen kyllä viime aikoina enemmän pelaillut xboxia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös