Niin, tossahan on ideana pitkälti se, että ko. boksia myytäisiin koko kansalle koko olohuoneen aivoiksi.
Sitä käytetään töllön ja kaikkien muiden mahdollisten medioiden katseluun, netin ja sen sosiaalisten palveluiden selailuun, videopuheluihin ja sitten vielä vähän pelaamiseenkin. Töllön sisällön boksi syö HDMI-piuhalla, leffat blu-rayna ja loput verkkoyhteydellä. Koko roskaa ohjataan Kinectilla, joka voi olla tosi coolisti siistiä tai sitten ei.
Selvästi ns. mikrobittikansalle ts. mulla on ipadi, digikamera, kotiteatteri, facebook ja mikrobitti-heeboille suunnattu laitos. Erinäisille tehokäyttäjille tai hc-pelaajille tätä ei ole rakennettu. Tämän huomaa mm. siitä, että laitoksessa näyttäisi olevan tasan yksi (1) HDMI lähtö ja sekä samoin yksi (1) HDMI sisääntulo. Tämä on ihan totaalista vittuilua. Esimerkiksi itse haluaisin tälläiseen Only ONE kaiken median hubi-Boksiin sitten kytkeä myös muita pelikoneita, läppärin ja pöytäkoneen. Kuvan haluaisin näkymään telkkarissa ja toisaalta myös työpisteen isolla tietokoneruudulla. Idea on hyvä ja houkuttelevakin. Etenkin jos kinect ohjaus osoittautuu tosi tosi trendiseksikkääksi. Toteutus kuitenkin tuntuisi olevan täysin puolivillainen.
Vittuilu sen kun kiihtyy. Kinectin on oltava aina päällä. Netin on oltava mahdollisesti aina päällä. Pelejä ei voi myydä eteenpäin. Älkää nyt vittu pakottako mua pitämään jatkuvasti verkkoon kytkettyä elektronista silmää auki mun kämpässä 24/7. Vaikka en uskokaan että siellä mikkisoftan päässä joku runkkari seurailee mun tekemisiä salaa, niin toi on yksinkertaisesti creepyä. Jätän ostamatta ja siirryn Sonyn leiriin.
Käytännössä kaikki esiin tulleet ominaisuudet noiden töllöjuttujen lisäksi ovat kuluttajalle negatiivisia. Pelaajan näkökulmasta ainut edes vähän kiinnostava julkaisu olivat ohjaimen liipasimiin ilmestyvät feedback-hommat. Sonyn tuotosta huomattavasti parempi (johon nyt ei hirveästi vaadita) ohjain näyttäisi olevan muutenkin pelaajan näkökulmasta ainoa syy jatkaa mikkisoftan kanssa leikkimistä.
Ja uudessa Call of Dutyssa on tunteellinen koira, joka on sun kaveri ja siihen tulee moninpeli DLC roskat (joita esimerkiksi meikäläinen ei ihan periaatteesta osta ikinä) aikaisemmin kuin pleikkarille. Hyi saatana. Miten pahasti näillä on todellisuudentaju hämärtynyt vai ovatko kuluttajat oikeasti näin tyhmiä?