Xbox 360

  • 191 085
  • 1 175

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Halpa ja erittäin tyylikäs ratkaisu jonka kehtaa laittaa television viereen. XBox360 on aika rujon näköinen.

...vain espoolainen voi valita konsolin sen perusteella että näyttää hyvältä... huh... ..ketjusta ei puutu enään kuin Dille85 (nimimerkki keksitty) joka tulee suu vaahdossa kertomaan kuinka "Wii on paras kun se on niinku Mäkki, kato"

No itse olen pitkän PS2 -linjan jälkeen alkanut kääntyä XBOX -puoleen. Online, ja siitä varsinkin Co-op on saanut kelkan kääntymään. Duuni/kaveripiirin takia molemmat konsolit on tullut jo useampaankin otteeseen testattua kotisohvalta, jopa niin usein ettei ole vielä omaa tarvinnut hankkia. Itseasiassa joulun nurkilla olisi tarkoitus hankkia 360, sopii se sisustukseen tai sitten ei.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin siis haen sellasta sisustus-ystävällistä all-in-one ratkaisua olohuoneeseen.

En pelaa hirveesti eli jos löytyy NHL:t, Formulapelit ja parit räiskintämätöt niin homma ok
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kertokaahan minulle viisammat, että miten tuohon 360 pelattavaan NHL 08 saa Dynasty Modeen kaksinpelin, että voisi kaverin kanssa pelata kautta?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sellanen tuli juuri ostettua ja toistaseks oon tykänny... Mitkäs on muiden kokemukset ja mielestänne hyviä pelejä jne jne??? Commandos Strike Force olis aika jees, mutta ei taida löytyä ku vanhalle xboxille(?)... Tosin ehkä se tolla uudellakin pelittäis jos vähän päivittelis(?) tai jotain... Vai?

Suosittelen tätä ketjua.
 

Honza82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, 15 # Patrik Lostedt
Tulipa tämä konsoli jokin aikaa sitten ostettua ja ainakin toistaseks oon tykännyt... Sääli vaan että vanhan xboxin pelit eivät tässä ihan niin vaan vissiin pelitäkkään. Commandos Strike Force olisi sellainen josta jostain syystä pidän... Kai tämänkin saisi skulaamaan jollain päivitystsydeemillä? Vai? Kertokaahaan viisaammat ja kokeneemmat... Ai niin ja tein tästä jo oman ketjun kun en tätä bongannut tuossa aiemmin, kiitoksia sille joka tästä kertoi...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Löytyisiköhän täältä apua ongelmaan? Eli siis, loin itselleni Xbox live-tilin ja se onnistuikin todella mukavasti. Kunnes tajusin, että kun loin uuden profiilin verkkopelaamiseen, en tietenkään pysty sillä mun alkuperäisellä profiililla pelaamaan netissä(eli olisi siis alunperin pitänyt luoda se tili sille ensimmäiselle profiilille). No eihän siinä muuten mitään, mutta kun olin kuitenkin pelannut Forza Motorsportia jo aika pitkälle ja autoa oli jos jonkinlaista, niin eihän tällä uudella pofiililla ole tietenkään mitään pelattu.

Eli, pystynkö siirtämään tietoja toiselta profiililta toiselle?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tulipa tämä konsoli jokin aikaa sitten ostettua ja ainakin toistaseks oon tykännyt... Sääli vaan että vanhan xboxin pelit eivät tässä ihan niin vaan vissiin pelitäkkään. Commandos Strike Force olisi sellainen josta jostain syystä pidän... Kai tämänkin saisi skulaamaan jollain päivitystsydeemillä? Vai? Kertokaahaan viisaammat ja kokeneemmat... Ai niin ja tein tästä jo oman ketjun kun en tätä bongannut tuossa aiemmin, kiitoksia sille joka tästä kertoi...

Jos peli on taaksepäin tuettu, niin kun laitat sen koneeseeen niin se lataa sen emulointisoftan automaattisesti.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jos peli on taaksepäin tuettu, niin kun laitat sen koneeseeen niin se lataa sen emulointisoftan automaattisesti.

Tuosta minä en ymmärrä mitään. Täyttä ihmettä koko lause.

Mutta. Nyt kun itselle on tulossa tuo 360, niin mistä tiedän mitkä 360-pelit siinä sitten toimii? Jos vaikka ostaisi muitakin kuin uusimpia pelejä? Vai mitä sitten tuo tarkoittaakaan? Ja miten päivitän tuota konetta? Joudun raahaamaan koneen tietokoneen viereen ja kytkeä se siihen kiinni ja telkkariin myös vai jotenkin muuten? Ihan pihalla näiden uusien juttujen kanssa.

Entä nettipelit? Jos vaikka pelaisi lätkää kaverin kanssa, niin pitääkö molemmilla pyöriä tuo peli omissa konsoleissaan ja miten se netin kautta pelaaminen onnistuu? Edelleen ilmeisesti pitää konsoli liittää tietokoneeseen? No onhan tässä aikaa opetella, mutta kun aina on ollut niin helppoa laittaa peli koneeseen ja alkaa pelaamaan.

Semmosta tällä kertaa.
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Tuosta minä en ymmärrä mitään. Täyttä ihmettä koko lause.

Mutta. Nyt kun itselle on tulossa tuo 360, niin mistä tiedän mitkä 360-pelit siinä sitten toimii?

Älä huoli noista emulaattoreista. Oleellista on, että sinulla on euroopasta hankittu 360 ja että euroopasta hankitut 360-pelit siinä toimii. Eli, jos et hanki pelejä jenkeistä tai japanista, ei ongelmia pitäisi tulla.

Ja miten päivitän tuota konetta? Joudun raahaamaan koneen tietokoneen viereen ja kytkeä se siihen kiinni ja telkkariin myös vai jotenkin muuten? Ihan pihalla näiden uusien juttujen kanssa.

XBox360:n ei tarvitse olla kiinni tietokoneessa, jos saat sen nettiin jotenkin muuten, esimerkiksi verkkokaapelilla suoraan modeemiin kiinni. Jotta voisi sanoa varmaksi, tarvitsisi tietää sinun verkkolaitteet. Telkkariin se xbox kannattaa kytkeä, isolta ruudulta on mukavampi pelata.

Päivittäminen tapahtuu automaagisesti, kunhan xbox 360 on yhteydessä internettiin (ks. edellinen kappale).

Entä nettipelit? Jos vaikka pelaisi lätkää kaverin kanssa, niin pitääkö molemmilla pyöriä tuo peli omissa konsoleissaan ja miten se netin kautta pelaaminen onnistuu? Edelleen ilmeisesti pitää konsoli liittää tietokoneeseen? No onhan tässä aikaa opetella, mutta kun aina on ollut niin helppoa laittaa peli koneeseen ja alkaa pelaamaan.

Olet jäljillä, eli molemmilla peli pyörimään, sit hakemaan kaveria verkosta. Kuinka se tapahtuu, on ihan kiinni pelistä itsestään. Tässäkään tapauksessa xboxin ei tarvitse olla yhteydessä tietokoneeseen, jos vain on jotenkin muuten yhteydessä internettiin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Olet jäljillä, eli molemmilla peli pyörimään, sit hakemaan kaveria verkosta. Kuinka se tapahtuu, on ihan kiinni pelistä itsestään. Tässäkään tapauksessa xboxin ei tarvitse olla yhteydessä tietokoneeseen, jos vain on jotenkin muuten yhteydessä internettiin.

Niin vielä se lisäys että molemmilla pitää olla Xbox Live tili (Gold) että voi pelata keskenään. Jokaisen koneen mukana pitäisi tulla (ainakin ennen oli) kolme ilmaista 3kk(?) Silver-tiliä joista eka kuukausi on Gold aikaa. Silver tili luodaan kun valitset "Join Xbox Live".
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Joo kiitos noista edellä olevista.

Nyt sain sitten tuon XBoxin kiinni televisioon ja laitoin ekan pelin koneeseen. Kaikki menee muuten ihan kivasti, mutta pitääkö tuo saatanan rakkine aina noin kovaa meteliä, levyä pyörittäessä? Jos näin on, niin kone suuntaa takaisin sinne mistä on tullutkin.

Ihan sairaan kova kohina käy huoneessa ja telkkarin pitää olla ylikovaa, jotta peittäisi tuon hurinan allensa. En hyväksy siis tuollaista ollenkaan. Kertokaa nyt viisaammat, onko kaikilla tuo sama "ongelma" ? Ja pitääkö pleikka3 samanlaista hurinaa?

Kiitos jälleen kerran.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
On normaalia, Xboxit pitää aivan sairasta mekkalaa varsinkin kun levy pyörii.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kiva kuulla. Koskahan se levy ei oikein pyöri siellä? Kun se on pois päältä.. Ei muuta kuin paluupostissa takaisin päin ja PS3 kotiin.

Myös PS3:n on aika äänekäs, siinä ei levyasema "huuda" mutta tuulettimet puolestaan ovat aika äänekkäät. Yleensä puolisen tuntia käynnistyksestä ja tuulettimet aloittavat kunnolla hommansa (äänekkäästi). Myös Blue-Ray leffoissa äänet alkavat levyasemassakin kasvaa.

Eli et välttämättä hirveästi korviasi säästä vaikka konsolia vaihdat.. PS3 on jonkunverran hiljaisempi kuin X360, mutta vanhojen konsoleiden (PS2 & XBOX) tasolla ei enää päästä..

Tässä
joitain
juttuja
asiasta.

Tietty itse toteamallahan se parhaiten selviää.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiva kuulla. Koskahan se levy ei oikein pyöri siellä? Kun se on pois päältä.. Ei muuta kuin paluupostissa takaisin päin ja PS3 kotiin.

Hurina on peleistäkin kiinni. Toiset pitää oikein kovaa mekkalaa ja toiset taas ei. Ongelmahan on se, että ettei käytetä kovalevyä hyödyksi.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Myös PS3:n on aika äänekäs, siinä ei levyasema "huuda" mutta tuulettimet puolestaan ovat aika äänekkäät.

OK. Saattaa olla, että herkät korvani ja hermoni tuohon tottuu. No eipä sillä ainakaan tarvi leffoja katsoa, kun sitä varten on paremmat vehkeet. On vaan niin tottunut pelaamaan hiljaisella koneella. Katsellaan. Pari viikkoa on kuitenkin palautus aikaa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
OK. Saattaa olla, että herkät korvani ja hermoni tuohon tottuu. No eipä sillä ainakaan tarvi leffoja katsoa, kun sitä varten on paremmat vehkeet. On vaan niin tottunut pelaamaan hiljaisella koneella. Katsellaan. Pari viikkoa on kuitenkin palautus aikaa.

Uudessa Mikrobitissä oli verrattu aika yksityiskohtaisesti kaikkia uuden sukupolven koneita. 360 sai muuten 5 tähteä, Wii 4 ja PS3 3. Mutta siinä oli myös tuosta melutasosta, 360:n on yllättäen dvd:tä katsottaessa hiljaisempi kuin tyhjäkäynnillä. Siihen ääneen muuten tottuu todella nopeasti, ei sen telkun niin kauhean kovalla tarvitse olla. Ja oikeasti, kumpi on tärkeämpi: laajempi pelivalikoima (360) vai hiljaisempi ääni (PS3)?
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Uudessa Mikrobitissä oli verrattu aika yksityiskohtaisesti kaikkia uuden sukupolven koneita. 360 sai muuten 5 tähteä, Wii 4 ja PS3 3. Mutta siinä oli myös tuosta melutasosta, 360:n on yllättäen dvd:tä katsottaessa hiljaisempi kuin tyhjäkäynnillä. Siihen ääneen muuten tottuu todella nopeasti, ei sen telkun niin kauhean kovalla tarvitse olla. Ja oikeasti, kumpi on tärkeämpi: laajempi pelivalikoima (360) vai hiljaisempi ääni (PS3)?

Itselläni on ollut 360 nyt parisen viikkoa ja olen TODELLA tyytyväinen. Halota Livessä on tullut väännettyä ja hauskaa on. 360 parhaat ominaisuudet ovat helppokäyttöisyys ja LIVE. Jos joku ei vielä verkkopelaamista ole kokeillut, niin 360 sitä kannattaa ja voi helposti kokeilla.

Mielestäni PS3:sessa ei ole mitään järkeä. Parhaat pelit ja LIVE löytyvät Xboxista.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisikohan jollain tiedossa jotain yleistä syytä liven tökkimiseen? Itselläni toimii niin kuin pitääkin, mutta kaverilla menee yhteys poikki käytännössä aina kesken pelin. Eli live-yhteys toimii peliin lähdettäessä, mutta jossain vaiheessa katkeaa ja modeemi menee pimeäksi.

Viittaako toi modeemin pimeneminen siihen, että ongelma olisi palveluntarjoajan (welho) päässä vai voiko konsoli tehdä tuollaista? Kyseessä on langaton modeemi, joka on verkkopiuhalla kiinni boxissa. Läppärin yhteyden katkaisemisella ei ole mitään vaikutusta, eli siitä ei ole kiinni, että tietokone söisi yhteyden.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Olisikohan jollain tiedossa jotain yleistä syytä liven tökkimiseen? Itselläni toimii niin kuin pitääkin, mutta kaverilla menee yhteys poikki käytännössä aina kesken pelin. Eli live-yhteys toimii peliin lähdettäessä, mutta jossain vaiheessa katkeaa ja modeemi menee pimeäksi.

Viittaako toi modeemin pimeneminen siihen, että ongelma olisi palveluntarjoajan (welho) päässä vai voiko konsoli tehdä tuollaista? Kyseessä on langaton modeemi, joka on verkkopiuhalla kiinni boxissa. Läppärin yhteyden katkaisemisella ei ole mitään vaikutusta, eli siitä ei ole kiinni, että tietokone söisi yhteyden.

Ei tuon koneesta pitäsi olla kiinni. Eräällä jannulla frendilistallani on kyllä ongelmia wlanin kanssa, putoaa koko ajan pois Livestä. En ole muutenkaan kuullut hyviä kokemuksia noista. Eräs tyyppi taas ei ole päässyt pitkään aikaan Liveen lainkaan jostain syystä. MS:lläkin ollaan oltu ihmeissään. Vasta ilm. nyt on saanut luvan lähettää boxi sinnepäin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pitäisi pikkuhiljaa Liven maailmaan päästä tutustumaan kun molempia omistamiani Xbox-pelejä on tullut issekseen sen verran tahkottua. Mutta suositelkaapa minulle jotain reitittimiä (ei langattomia), joilla homma ns. pelittää. Xboxin sivut luonnollisesti suosittelevat sieltä kalleimmasta päästä, mutta onko sillä tosiaan niin paljon merkitystä? Itse olen tässä ensimmäistä kertaa pelikonetta verkkoon lykkäämässä, eikä hirveästi ole käytännössä tullut reitittimien kanssa kikkailtua, kun ei ole ollut tarvetta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Pitäisi pikkuhiljaa Liven maailmaan päästä tutustumaan kun molempia omistamiani Xbox-pelejä on tullut issekseen sen verran tahkottua. Mutta suositelkaapa minulle jotain reitittimiä (ei langattomia), joilla homma ns. pelittää. Xboxin sivut luonnollisesti suosittelevat sieltä kalleimmasta päästä, mutta onko sillä tosiaan niin paljon merkitystä? Itse olen tässä ensimmäistä kertaa pelikonetta verkkoon lykkäämässä, eikä hirveästi ole käytännössä tullut reitittimien kanssa kikkailtua, kun ei ole ollut tarvetta.

Koita etsiä täältä:
http://www.konsolifin.net/bbs/forumdisplay.php?f=195
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Laitetaan tännekin jos joku haluaa ostaa Falcon mallin:

http://forums.xbox.com/ShowPost.aspx?PostID=15804553

How to find a Falcon model 360 in stores

Based on the info in this thread, A Falcon model Xbox 360 MUST BE:

Lot #0734 (Halo 3) or later (all SKUs)

Manufactured on or after 8/24/07(An HDMI Premium manufactured on 8/19 has been reported as 65nm.)

Team FDOU (Other teams may be Falcon as well, but none have been reported)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös