Olet ilmeisesti jo päätöksen tehnyt, mutta jaanpa silti oman näkemykseni.
Jos molemmat konsolit olisivat olleet saatavissa Suomessa suurinpiirtein samaan hintaa,n kun reilu vuosi sitten olin uutta konsolia ostamassa, olisin varmaan valkannut pleikkarin. PS2 tosiaan oli edellinen kone ja vieläkin hyllyssä, mutta uudessa sukupolvessa sitten ollaan nyt kuitenkin XBox-leirissä. Eikä ole tarvinnut katua. Boksi oli kyllä vastikään huoltoreissulla hajonneen dvd-aseman takia, mutta homma toimi helposti eikä paljoa vaivaa tarvinnut nähdä odottamisen lisäksi. Hajoaahan noita selvästi enemmän kuin Sonyn koneita. Mutta olen hyvin tyytyväinen siihen miten Live, verkkopelaaminen ja marketplace toimivat (en ollut verkkopelaamista tätä ennen harrastanut), ja pelejäkin alkaa olla jo halvalla saatavissa. Lisäksi olen tykästynyt kovasti tuohon 360:n ohjaimeen, vaikka aluksi se tuntui melko suurelta dualshockiin verrattuna. Koko on kuitenkin lopulta pelkkää plussaa. Ja mitä tulee liipaisimiin, niin ei ole henk.koht tuntumaa ps3:n ohjaimen liipaisimista, mutta boxilla niiden suuri liikealue on pelkästään eduksi kunhan siihen tottuu. Mm. autopeleissä.
Tuskin tulet katumaan, kumman tahansa hankitkin. Bluray ja toimintavarmuus ovat PS3:n valtteja, XBoxin puolesta puhuu hinta, Live, ja suurempi pelivalikoima. Kannattaa toki miettiä onko sellaisia yksinoikeuspelejä olemassa tai tulossa, joiden takia pitäisi jompaankumpaan puoleen kallistua.