Xbox 360

  • 191 366
  • 1 175

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Auttakee tyhmää...

Eli, eikös ne pojot siellä boxin kulmassa ole juurikin noita millä voi ostaa pelejä?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Auttakee tyhmää...

Eli, eikös ne pojot siellä boxin kulmassa ole juurikin noita millä voi ostaa pelejä?

Tarkoitan varmaan Gamer Pointseja joita saa saavutuksilla? Ei niillä mitään muuta tee ku vittuilee naapurin lapsille jos sulla on enemmän.

Ainakin menemällä settings -> account management -> add MS points näet tämän hetkisen pistetilanteen. Myös netistä ne näkee jotenki kätevästi Liven sivuilta.

E: xbox.com -> kauppapaikka
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään tietoa toimittaako joku ulkomainen pulju Suomeen konsoleita? Eli kannattaisko jostain ulkomailta tilata uusi boxi ennakkoon / sitten kun on ilmestynyt kauppoihin. Ainakin nykyiset konsolit (ja pelit) on melko rutkasti halvempia hankkia ulkomailta mutta konsolien toimitus taitaa olla vähän nihkeää. Köyhänä ois ihan kiva löytää se edullisin vaihtoehto... Nimenomaan kiinnostais tuo uus Slim malli.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Tänään sitten kotiutuu tuo uusi Slim. Vaikka ei se nyt oikeesti taida niin slim olla, paremminkin slimmer than original.

Jos joku kaipaa käyttökokemuksia tms, niin viestiä tulemaan. Itseäni kiinnostaa eniten melutason pienentyminen ja langattoman wlan-adapterin toiminta. Toki hdmi:n käyttömahdollisuus on iso juttu, koska aikaisempi boxini on sitä ihan ekaa revikkaa...
 

Teloch

Jäsen
Kerro ihmeessä ainakin tuosta melutasosta, onko siinä niin paljon eroa kuin väittävät. Samoin jos aiot siirtää vanhan boksin levyltä tavarat uudelle, voisit tuosta projektista kertoa pikaiseen, oliko suurikin homma ja kauanko moiseen touhuun upposi aikaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itse ostin tuon Slim-mallin julkaisupäivänä, kun vanha xbox sanoi itsensä irti 3,6 vuoden moitteettoman käytön jälkeen.

Hiljainenhan tuo Slim on kuin mikä. Ei siitä juurikaan kuule, että onko se päällä vai ei. Myös erittäin hiljainen DVD-asema yllätti. Nekin pelit jotka huusivat vanhassa xboxissa kuin syötävä, ovat nyt hiiren hiljaa uuden Slim-mallin sisällä. Tuo äänettömyys on kyllä ehdoton plussa. Nyt voi katsoa televisiota kaikessa rauhassa ilman häiritsevää sivuääntä, vaikka olisi jättänyt xboxin lataamaan jotain peliä tms.

Mitä tulee tuohon konsolin kokoon, niin onhan se selkeästi pienempi kuin edeltäjänsä. Internetissä näkyvät kuvat eivät kyllä antaneet ainakaan minulle selkeää kuvaa näiden kahden mallin kokoeroista. Eihän tuo niin järkyttävän pieni ole, mutta kyllä noissa on ihan selkeä ero koon ja ulkonäön suhteen. Kyljessä/päällä oleva iso tuuletin näyttää viilentävän konsolia paremmin.

Vanhan Xbox360:n kovalevyt eivät tosiaan ole yhteensopivia tämän uuden Slim-mallin kanssa. Ikävä homma tässä on se, että vanhan mallin omistajat eivät saa kovin helposti siirrettyä tallennuksiaan uuteen Slim-mallin konsoliin, mikäli vanha konsoli on sökönä. Jos ei ennestään omista erillistä kaapelia siirtoa varten. Onneksi sukulaismiehellä on vanhan mallin konsoli tallessa, niin ei tarvitse lähteä ostamaan mitään ylimääräisiä tarvikkeita.

Kaikenkaikkiaan reilusti parempi kuin edeltäjänsä. Hiljainen kuin mikä ja uusittu ulkonäkö tekevät jo pelkästään tästä paremman kuin edeltäjänsä. Unohtamatta reilusti isompaa kovalevyä ja sisäistä wlan-korttia.
 
Viimeksi muokattu:

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kerro ihmeessä ainakin tuosta melutasosta, onko siinä niin paljon eroa kuin väittävät. Samoin jos aiot siirtää vanhan boksin levyltä tavarat uudelle, voisit tuosta projektista kertoa pikaiseen, oliko suurikin homma ja kauanko moiseen touhuun upposi aikaa.

Kyllä se hiljainen on, aivan kuten Worrellin tuossa kerkesi jo kehaisemaan. Varsinkin, kun pyörittelee pelejä kiintolevyltä, niin on todella suuri ero vanhaan boxiin.

Datat siirsin vanhasta boxista ulkoisen kiintolevyn avulla. Se kiinni usbilla vanhaan boxiin ja sieltä sitten pelitallennukset yms. talteen. Kovo kiinni uuteen boxiin ja tiputtelin paikoilleen. Pelit toki piti asennella uusiksi, mutta eipä tartte aloitella pelejä alusta asti. Sitten kannattaa käydä läpi pelilisenssien siirto, jos sellaisia pelejä löytyy. Toimenpiteet ja lisätietoa asiasta löytyy tältä sivulta: http://www.xbox.com/fi-FI/support/drm/

Langaton verkko pelittää nätisti ja asennus meni vaivattomasti, kun boxi itse käynnisti asennusvelhon ja kyseli tarvittavat jutut. Joten nyt muutamat pelit asennukseen ja sessiot käyntiin!
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Mikäköhän tässä nyt mättää... Minulla on jatkuva live -tilaus, kerran kuussa menee visalta maksu. Nyt yhtenä päivänä änäriä pelatessa tuli ilmoitus, että live -oikeudet eivät riitä tämän toiminnon toteuttamiseen (tjsp). No, yritin uusia tilauksen samantien boxin kautta, mutta nyt visa ei jostain syystä kelpaa maksuvaihtoehdoksi.

Muuten visa kyllä pelittää ihan normaalisti, eli vika ei ole siinä.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mikäköhän tässä nyt mättää... Minulla on jatkuva live -tilaus, kerran kuussa menee visalta maksu. Nyt yhtenä päivänä änäriä pelatessa tuli ilmoitus, että live -oikeudet eivät riitä tämän toiminnon toteuttamiseen (tjsp). No, yritin uusia tilauksen samantien boxin kautta, mutta nyt visa ei jostain syystä kelpaa maksuvaihtoehdoksi.

Muuten visa kyllä pelittää ihan normaalisti, eli vika ei ole siinä.

Kato sinun livetunnukselta, että oletko blokannut mitään. Avaa kaikki mitkä tuntuu siltä, että ne saa jakaa muiden kanssa. Minä olin jonkun blokannut ja NHL 10 valitti jotain tuommoista kerran, nyt en muista kyllä mitä, anteeksi siitä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En jaksa koluta koko ketjua läpi, sillä VITUTUS on aika tapissa. Eli ROD pärähti äsken. Eli mites tuon kanssa nyt toimitaan? Meneekö ROD aina takuuseen, vaikka konsolin itsensä takuu olisi jo mennyt (en tosin tiedä onko, mutta kuitenkin).

Sieltä se tupsahti kesken pelailun saatana!
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
En jaksa koluta koko ketjua läpi, sillä VITUTUS on aika tapissa. Eli ROD pärähti äsken. Eli mites tuon kanssa nyt toimitaan? Meneekö ROD aina takuuseen, vaikka konsolin itsensä takuu olisi jo mennyt (en tosin tiedä onko, mutta kuitenkin).

Sen mitä itse olen ymmärtänyt ja saanut tietooni, niin RROD takuu on kolme vuotta siitä, milloin olet konsolisi ostanut. Jos konsolin ostosta on alle kolme vuotta, niin eiköhän se mene takuuseen.

Minulla oli Xbox toiminut about 3,6 vuotta ja sitten tuli RROD. Virhekoodina E74. Tuota yritin parilla kikalla korjata, mutta tuloksetta. Niinpä päädyin ostamaan slimin, kun sen julkaisuun oli vain parisen viikkoa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Takuu näyttää olevan voimassa, mutta kertokaapa, kuuluuko ton laitteen vielä ROD:n jälkeen toimia? Mulla se löi ne kolme punaista valoa, sammui ja kun käynnistin uudelleen, tuli taas kolme valoa. Mutta nyt kun uudelleen käynnistelin sitä, niin se lähti päälle, eikä valoja enää tullut?
 

Teloch

Jäsen
Jos jaksaa vääntää, RROD menee aina takuun piikkiin, vaikka sitten jonkinlaisen kuluttajansuojan kautta. Tuohon johtava vika kun tuppaa olemaan valmistajan myöntämä valmistusvirhe -> virallisemmat tahot ärähtävät pyydettäessä ja korjaus/vaihto pitäisi järjestyä.

Mitä tulee taas tuohon toimintaan jouluvalojen jälkeen, yksi keino "korjata" RROD kotikonsteinhan on kääräistä konsoli pyyhkeisiin ja lämmittää se oikein kunnolla. Ilmeisesti tässä oli se mahdollisuus että irti ponnahtaneet palikat saattavat loksahtaa takaisin paikalleen, ellen sitten ole jotain puhdasta fiktiota lukenut aikani kuluksi. Helpommalla (ja varmemmalla) tosin pääsee kun vaan pistää kuriirit juoksentelemaan ja boksin liikenteeseen.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mitä tulee taas tuohon toimintaan jouluvalojen jälkeen, yksi keino "korjata" RROD kotikonsteinhan on kääräistä konsoli pyyhkeisiin ja lämmittää se oikein kunnolla.

Itse kokeilin vaihtoehtoista järjestelmää. Lyö parit pumpulipuikot konsolin tuulettimiin, niin etteivät ne pyöri. Muista toki poistaa se pumpuli siitä päästä, minkä työnnät konsoliin. Ja sitten annat sen kuumentua sen 5-10 minuuttia. Mulla ei toiminut. Pyyhekikkaa en jaksanut koittaa. Se tosin olisi ehkä toiminut.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitään kikkailuja en tehnyt, mutta niinpä vaan boksi toimii suht normaalisti. Ainoa normaalista poikkeava on ehkä aavistuksen voimakkaampi käymisääni.

En tiedä, jos tuo nyt toimii, niin ei kai siinä sit mitään, mutta jotenkin kummalista, että RROD olis tuosta vain itsestään korjautunut.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
En tiedä, jos tuo nyt toimii, niin ei kai siinä sit mitään, mutta jotenkin kummalista, että RROD olis tuosta vain itsestään korjautunut.

Minkä virhekoodin sait? Minä en saanut tuota vanhaa Xboxiani toimimaan tuolla ylikuumenemiskikalla. Kyseessä oli virhekoodi E74. En tiedä, että saisiko tuota mitenkään suht helposti korjattua, lukuunottamatta noita pyyhe yms kikkoja. Eipä tuolla tosin väliä, kun on tuo Slim-malli taloudessa. Mutta testimielessä tuolla vanhalla voisi leikkiä.
 
Viimeksi muokattu:

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kävi mielenkiintoinen juttu tuossa illalla kun olin aloittamassa nhl:n pelaamista, niin heti käynnistyksessä vilkkui 3 punaista valoa. Noh, kerran virrat pois ja takaisin päälle, ei auttanut. No sitten virtapiuha irti ja takaisin, toimi seuraavat 5 tuntia kun pelasin.
Muistaakseni kerran aikaisemminkin ollut tällaista, mistähän voisi olla kyse?
Siitä on ainakin vuosi kun tuo viimeksi tuli. Boksi on 2v vanha.

Edit. Perkele Rocket Richardilla näköjään käynyt samalla tavalla? Otitko virtapiuhaa irti missään vaiheessa?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
En tiedä, jos tuo nyt toimii, niin ei kai siinä sit mitään, mutta jotenkin kummalista, että RROD olis tuosta vain itsestään korjautunut.

Mulla kun aikanaan ekan kerran tuli nuo ihanat punaiset valot niin se Boxi jaksoi vielä toimia pari viikkoa ihan normaalisti kunnes heitti lopullisesti lusikan nurkkaan. Mun mielipide on et tuo kannattee mahdollisimman pian pistää huoltoon menemään.

Kävi mielenkiintoinen juttu tuossa illalla kun olin aloittamassa nhl:n pelaamista, niin heti käynnistyksessä vilkkui 3 punaista valoa. Noh, kerran virrat pois ja takaisin päälle, ei auttanut. No sitten virtapiuha irti ja takaisin, toimi seuraavat 5 tuntia kun pelasin.
Muistaakseni kerran aikaisemminkin ollut tällaista, mistähän voisi olla kyse?
Siitä on ainakin vuosi kun tuo viimeksi tuli. Boksi on 2v vanha.

RROD. Katso yllä oleva. Tosin jos sulla on vuosi sitten ekan kerran tullu ja nyt vasta uudestaan niin voi olla joku muukin. Netistä voi tarkistaa ne kaikki eri valokoodit mut luulenpa et sullaki on toi sama vika.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Mulla kun aikanaan ekan kerran tuli nuo ihanat punaiset valot niin se Boxi jaksoi vielä toimia pari viikkoa ihan normaalisti kunnes heitti lopullisesti lusikan nurkkaan. Mun mielipide on et tuo kannattee mahdollisimman pian pistää huoltoon menemään.

Noin kävi myös itselläni. Kilahti, toimi jonkin aikaa hyvin ja myöhemmin sitten alkoi simahtaa jo pelien latauksien aikana.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mulla kun aikanaan ekan kerran tuli nuo ihanat punaiset valot niin se Boxi jaksoi vielä toimia pari viikkoa ihan normaalisti kunnes heitti lopullisesti lusikan nurkkaan. Mun mielipide on et tuo kannattee mahdollisimman pian pistää huoltoon menemään.

Sama täälläkin mutta mä taisin tehdä jopa taidetta siitä miten pyyhkeillä boxin sai eloon illasta toiseen kunnes luovutin ja laitoin laitteen kohti Saksaa. Ilmeisesti pyyhe-tekniikka oli polttanu boxin niin hyvin että lähettivät mulle kokonaan uuden laitteen ja uudet takuut tietty päälle.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jäähdyttimen vai AV-puolen vika tuo kolme valoa. Lähetin huoltoon ja antoivat huollon hinnalla (n. 80e) minulle uuden konsolin.

Kolme valoa = RROD? Ite laitoin mailia Microsoftille ja kävivät ihan kotiovelta hakemassa ja toivatkin takaisin kotiovelle. Maksoi 0€ ja tuon jälkeen on jo vuoden verran toiminut moitteetta. RROD:n ollessa kyseessä tuo menee aina takuun piikkiin eikä tosiaankaan tarvi maksaa mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös