Xbox 360

  • 191 120
  • 1 175

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Masiina vihdoin saapunut, Falloutia tuli pelailtua, Gears of War 2 odottelee vuoroaa, ehkä joskus. Hienolta näyttää, eipä voi muuta sanoa. Taisi tulla tehtyä Vaultissa vähän pahoja paon yhteydessä, viisi ihmistä tuli pistettyä kylmäksi, ei olisi ilmeisesti tarvinnut. Pitäähän sitä testata että ase toimii ja pamppu heiluu :)

Tuo Fallout on mainio peli. Pääjuonta olen pelannut nyt puoleen väliin ja pari sivutehtävää on tullut suoritettua. Aika karu fiilis tuossa kyllä on.
 

Fiiu

Jäsen
Tähän vielä sellainen tarkennus, että ensimmäiset Falconeilla varustetut boksit myytiin vielä 203 W virtalähteellä, joten sekään ei ole sata varma tuntomerkki. Konsolin valmistuspäivämäärä taitaa olla kaikkein varmin keino todentaa konsolinsa emolevy avaamatta konetta (lähde: MikroBitti 12?/2007). Eli 28.8.2007 jälkeen valmistetut boksit ovat mitä todennäköisimmin Falconeita, oli sitten virtalähde 175- tai 203-wattinen. Ja jos koneessa on vielä BenQ -merkkinen dvd-asema, niin epäilystä tuskin enää jää.

Huollettuja koneita ei tuollakaan kikalla selvitä, mutta mites tuo BenQ-DVD? Tuohon omaan kun se kuitenkin vaihdettiin vaikkei siinä käsittääkseni vikaa ollut. Pitääkin vähän googlailla ja kurkata mikä omassa boksissa on. Samalla voisi tutkia tuota asiaa että onko emo+DVD-yhdistelmä joku tietty juttu vai mikä siinä on takana. :)
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Huollettuja koneita ei tuollakaan kikalla selvitä, mutta mites tuo BenQ-DVD? Tuohon omaan kun se kuitenkin vaihdettiin vaikkei siinä käsittääkseni vikaa ollut. Pitääkin vähän googlailla ja kurkata mikä omassa boksissa on. Samalla voisi tutkia tuota asiaa että onko emo+DVD-yhdistelmä joku tietty juttu vai mikä siinä on takana. :)

Vastasinkin viestissäni nimenomaan Beagle Boy:n viestiin, jossa siis pohdittiin falconin tunnistamista "terveistä" yksilöistä, eli huollettuja ei tietenkään voi enää päivämäärän perusteella tunnistaa.

Niin, ja tämän linkin takaa löytyy kuva, jonka avulla oman boksin dvd-aseman merkki on helppo tunnistaa avaamatta boksia. Kuvassa siis rinnakkain kolmen tämänhetkisen valmistajan aseman kelkka. Ei muuta kuin levykelkkaa ulos omasta boksista ja tunnistelemaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tuo Fallout on mainio peli. Pääjuonta olen pelannut nyt puoleen väliin ja pari sivutehtävää on tullut suoritettua. Aika karu fiilis tuossa kyllä on.
Oivallista menoa, tykkään kovasti kun ei sitä vihollislaumaa tule solkenaan päälle, voi vähän yrittää vältelläkin. Kaksikko Super Mutant ja Centaur lahtasi meitin, uusiksi vaan ja sillä edellisellä matkalla oli yksi Centaur lisää, mukava yllätys kun innolla olin menossa aiemman kaksikon kimppuun. Olen huomannut ettei pää kolmantena jalkana pitkälle pääse, mieluummin katsoo vähän ja katsoo toiseen kertaan ja sitten etenee. Panoksista on heti pulaa, tilanne päällä missä tarvitsisi kivääriä eikä siihen ole kuteja, jos Super Mutant Brutelta saatu mini gun hoitaisi saman homman.

Erinomainen oivallus pelaajan kannalta tämä fast travel, säästää paljon aikaa ja kirosanoja.
 

Matsku

Jäsen
Mistähän johtuu, että langatonta ohjainta ei saa nykyään millään yhdistettyä? Eilen oli kaverilla sama juttu ja tänää omalla koneella. Vihreät valot vain pyörivät, mutta yhteyttä ei saada. Johtuisiko mahdollisesti uudesta päivityksestä?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Myinpä sitten Wiin pois ja laitoin tällaisen härvelin tilalle. Ei ole kyllä tarvinut hetkeäkään katua. Vielä ei tosin löydy muita pelejä kuin tarjouslaarista löydetyt Pro Evolution Soccer 6, NHL07, FIFA07 ja Orange Box. Onneksi kohta pitäisi mäjähtää Bioshock postiluukusta. Ainoana konsolin miinuksena voisin mainita sen, että CD-asema pitää melkoisen kovaa hurinaa.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Milloinkohan Half-Life 2; Episode 3 ilmestyy? Ja ilmestyykö boksille ensinkään? Eikös tuon olisi pitänyt ilmestyä jo aikoja sitten? No, viivästyihän se alkuperäinen HL2 niin ikään kuukausitolkulla.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Myinpä sitten Wiin pois ja laitoin tällaisen härvelin tilalle. Ei ole kyllä tarvinut hetkeäkään katua. Vielä ei tosin löydy muita pelejä kuin tarjouslaarista löydetyt Pro Evolution Soccer 6, NHL07, FIFA07 ja Orange Box. Onneksi kohta pitäisi mäjähtää Bioshock postiluukusta. Ainoana konsolin miinuksena voisin mainita sen, että CD-asema pitää melkoisen kovaa hurinaa.
XBox Liveen tuli päivitys jonka jälkeen voi pelit asentaa kiintolevylle, jos semmoinen malli on. Pelaamiseen tarvitaan edelleen se pelilevy mutta peli vaan käynnitetään siltä. Hyvin hiljainen on tuolla konstilla, ei levy pyöri. Paremmin asian tietävät osaa varmaan selittää, olen sen verran noviisi että melkein puoliksi vahingossa tallensin pelin kiintolevylle.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Tietääkö joku saako Xbox360:een sellaista SCART-johtoa, joka kääntäisi automaattisesti tv:stä av-kanavan päälle kun boksiin kytkee virran? Itselläni on sellainen ongelma, että kaukosäätimellä ei saa käännettyä tv:n av-kanavaa päälle. Tv:stäkään ei moista nappulaa löydy. Ainakin digiboksi ja dvd-soitin osaa kääntää itse oikean kanavan päälle kun virta kytketään, mutta PS2 ei tätä tehnyt.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tietääkö joku saako Xbox360:een sellaista SCART-johtoa, joka kääntäisi automaattisesti tv:stä av-kanavan päälle kun boksiin kytkee virran? Itselläni on sellainen ongelma, että kaukosäätimellä ei saa käännettyä tv:n av-kanavaa päälle. Tv:stäkään ei moista nappulaa löydy. Ainakin digiboksi ja dvd-soitin osaa kääntää itse oikean kanavan päälle kun virta kytketään, mutta PS2 ei tätä tehnyt.

Itse olen kytkenyt ne kolme piuhaa telkkarin etupaneelin video- ja ääniliitäntöihin, mutta eikös konsolin mukana pitäisi tulla scart, johon nämä samat piuhat voi kytkeä ja sen taas sitten telkkariin? Ja jos ei niin kaupoista kyllä löytyy. Käsittääkseni telkkarin pitäisi silloin löytää itse oikea AV-kanava, mikäli laite on kytketty siihen nimenomaan scartilla? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ainakin omat digiboxi DVD-soitin toimivat tällä periaatteella.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Käsittääkseni telkkarin pitäisi silloin löytää itse oikea AV-kanava, mikäli laite on kytketty siihen nimenomaan scartilla? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ainakin omat digiboxi DVD-soitin toimivat tällä periaatteella.

Ite käytän juuri sitä konsolin mukana tullutta scarttia, mutta ei mun telkkari ainakaan vaihda automaattisesti AV:lle. Ihan perseestä siinä mielessä jos ajattelee et töllön kaukosäädin hajoais niin pitäis käydä uus ostamassa ihan sen takia et saa AV kanavan päälle XBoxia varten. Digiboksi sen sijaan löytää AV:n ihan automaattisesti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ite käytän juuri sitä konsolin mukana tullutta scarttia, mutta ei mun telkkari ainakaan vaihda automaattisesti AV:lle. Ihan perseestä siinä mielessä jos ajattelee et töllön kaukosäädin hajoais niin pitäis käydä uus ostamassa ihan sen takia et saa AV kanavan päälle XBoxia varten. Digiboksi sen sijaan löytää AV:n ihan automaattisesti.

No tämäpäs se vasta kummallista. Ehkä palstan todelliset HIFI-experttimme voisivat valaista asiaa? Itse olen ainakin ollut aina siinä uskossa, että AV-kanava aukenee automaattisesti jos käynnistää scartilla kytketyn laitteen. Tämä siis ihan omakohtaisten kokemusten aiheuttamana havainnointina ilman mitään virallista tietoa asiasta. Ehkä se scartti on vääränlainen, koska se on irrallinen "mötikkä", joka kiinnitetään niihin johtoihin ennen telkkaria (olipas havainnollisesti kerrottu)? Oothan varmasti katsonut, että ne johdot ovat oikeassa järjestyksessä kiinni scart-kappaleessa? Vois olettaa, että jos joku videosignaalijohto on väärässä rei'ässä, niin silloin ei kuvakaan ilmesty.
 

Fiiu

Jäsen
Tai sitten saattaa olla että kun kerran ei ole kuin yksi liitin kuvalle ja kaksi äänelle (siinä XO:n omassa palikassa) niin siellä ei ole sitä ns. herätyssignaalia jonka taasen esim. DVD-soitin tai digiboksi lähettävät töllölle. 21 nastaa siellä kuitenkin on ja aika monelle löytyy käyttöä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ajattelin hommata lil'broidille joululahjaksi jonkin XBox 360-pelin, mutta olen vähän hukassa noiden kanssa, kun en itse laitetta omista.
Hänellä on tällä hetkellä FIFA 2008 ja 2009 ja pari räiskintää, NHL 09:n se hommaa myöhemmin. Onko porukoilla ehdotuksia pelin suhteen?

Rainbow six - Vegas classic olis alennuksella hyvään hintaan ja ainakin itse pidin PC:lla tuosta sarjasta..Kommentteja tästä?
 

Teloch

Jäsen
Rainbow six - Vegas classic olis alennuksella hyvään hintaan ja ainakin itse pidin PC:lla tuosta sarjasta..Kommentteja tästä?

Väittäisin ylihintaiseksi vaikka alennuksessa onkin olevinaan. Parilla kympillä saa jo uuden, mutta pitää kuitenkin muistaa että peli on jo kohtalaisen vanha ja vanhat pelithän eivät kiinnosta tunnetusti ketään (etenkään vähänkään nuorempaa pelaajaa). Paremman puutteessa toki hyvä valinta tuokin, löytyy myös omasta hyllystä boksille nimittäin.
Viimeisen kuukauden-parin aikana on kuitenkin ilmestynyt monta huippupeliä ja ennen jouluakin ehtii vielä muutama tulemaan. Jos haluaa pelata varmaan päälle, kannattaa vaan kysyä velipojalta muutamaa nimikettä mitkä kiinnostaisivat ja valita niistä.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tai sitten saattaa olla että kun kerran ei ole kuin yksi liitin kuvalle ja kaksi äänelle (siinä XO:n omassa palikassa) niin siellä ei ole sitä ns. herätyssignaalia jonka taasen esim. DVD-soitin tai digiboksi lähettävät töllölle. 21 nastaa siellä kuitenkin on ja aika monelle löytyy käyttöä.

Tästähän se on kiinni. Ja muutenkin tuolla mukana tulleella komposiittipiuhalla ja scart-mötikällä saa surkeimman mahdollisen kuvanlaadun aikaiseksi, joten suosittelen putkitelkkareihin lämpimästi kunnon RGB-scart-kaapelia. Kuvanlaatu paranee roimasti. Näitä kaapeleita on sekä Microsoftin itse valmistamia (melko kallis) sekä muiden valmistaijen (halvempia). Tuosta esimerkiksi ihan toimiva vaihtoehto kotiin kuljetettuna n. kympillä:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-de-49-en-70-1667.html

Täysin varma en ole siitä onko tuossa kaapelissa sitä "herätyssignaalia", mutta arvelisin vahvasti että on.

Ajattelin hommata lil'broidille joululahjaksi jonkin XBox 360-pelin, mutta olen vähän hukassa noiden kanssa, kun en itse laitetta omista.
Hänellä on tällä hetkellä FIFA 2008 ja 2009 ja pari räiskintää, NHL 09:n se hommaa myöhemmin. Onko porukoilla ehdotuksia pelin suhteen?

Vinkki joka kannattaa tsekata. Kaksi peliä yhteensä hintaan 19,90:
http://cdon.fi/pelit/kaikki_kampanjat/xbox_360_pelejä:_2kpl_19,95€/

Ei nyt välttämättä kaikista huipuimpia pelejä tai uusimpia, mutta saattaa löytyä veljellesi hyviäkin vaihtoehtoja. Esim. Tony Hawkit jos skeittipelit kiinnostaa.

edit: olihan tämä jo mainittukin tässä ketjussa edellisellä sivulla
 
Viimeksi muokattu:

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
XBOX 360 ja laajakaista

Tässä joulun alla ajattelin hommata itselleni vähän viihdykettä synkkiin talvi-iltoihin ja ostaa XBOX 360-pelikonsolin höystettynä tietenkin NHL 09 pelillä. Mutta ennen hankintaa mieleeni tuli kuitenkin ensin selvittää, kuinka suuren laajakaistayhteyden kyseinen konsoli tarvitsee LIVE-peleissä. Tarkoituksena olisi liittyä muutaman kaverini kanssa pelaamaan omaa turnaussarjaa verkon välityksellä, mutta laajakaistayhteyteni on vain 512. Riittääkö laajakaistan leveys nykyajan konsoleille vai onko pelaaminen hirveän "lagista"?

Koska kyseessä olisi ensimmäinen "uuden"sukupolven konsolini, niin kokemuksia myös kyseisestä laitteesta olisi hyvä saada.

Kiittää jo etukäteen neuvoista ja omista kokemuksista.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tässä joulun alla ajattelin hommata itselleni vähän viihdykettä synkkiin talvi-iltoihin ja ostaa XBOX 360-pelikonsolin höystettynä tietenkin NHL 09 pelillä. Mutta ennen hankintaa mieleeni tuli kuitenkin ensin selvittää, kuinka suuren laajakaistayhteyden kyseinen konsoli tarvitsee LIVE-peleissä. Tarkoituksena olisi liittyä muutaman kaverini kanssa pelaamaan omaa turnaussarjaa verkon välityksellä, mutta laajakaistayhteyteni on vain 512. Riittääkö laajakaistan leveys nykyajan konsoleille vai onko pelaaminen hirveän "lagista"?

Koska kyseessä olisi ensimmäinen "uuden"sukupolven konsolini, niin kokemuksia myös kyseisestä laitteesta olisi hyvä saada.

Kiittää jo etukäteen neuvoista ja omista kokemuksista.

Siirry toki tähän ketjuun keskustelemaan, jotain selviää laitteesta: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=34733
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Näppäimistö X-Box 360:lle... toimiiko peleissä?

Hankin tuossa viikolla Xbox 360:n ja poika ja sen kaverit sillä ovat pelanneet kaikki päivät.

Pelaisin kyllä itsekin, mutta ongelma on meikäläisellä sellainen, että en yksinkertaisesti pysty pelaamaan joypadilla, jossa suunnat liikutellaan vasurilla. Kuulun sellaiseen harvalukuiseen joukkoon, jolla homma ei vaan toimi noin päin. Olisi meikäläiselle loogista, että suunnat hoideltaisiin oikealla kädellä ja nappien painallukset vasurilla. Viikon olen yrittänyt totutella, mutta ei onnistu mitenkään. Aivan kuin kirjoittaisi vasemmalla kädellä... pelien pelaaminen on kuin kiinalaista vesikidutusta... täysin mahdotonta.

Olen etsiskellyt Googlesta ahkerasti, ja Xboxille on saatavissa Ebaysta vaikka minkälaisia näppäimistöjä ps2-adapterin kautta. Tässä yksi esimerkki.

Mutta onko näissä X-box yhteensopivissa näppiksissä mahdollisuutta ohjelmoida tuo langattoman ohjaimen vasen "tatti" nuolinäppäimille? Eli siis onko XBoxin analoginen langaton ohjain mahdollista "siirtää" kokonaan näppäimistölle... vai tarvitaanko siihen joku aivan erikoinen adapteri?

Omistan myös X-Arcade peliohjaimen, joka liitetään tietokoneen ps2-porttiin. Väittävät sen adapterin kautta olevan 100% yhteensopiva XBoxin kanssa, joten noi analogiset kontrollit on mahdollista siirtää näppikselle... koska XArcade on teknisesti ottaen "näppäimistö". Tässä esimerkki kyseisestä adapterista.

Olisin kiitollinen kaikesta avusta, koska koko hiton konsoli hienoine peleineen on meikäläisellä täysin käyttökelvoton ilman itselleni sopivaa "rightin puolen" ohjainta. Ja jos joku tietää pk-seudulta paikkaa, mistä moista adapteria kannattaisi etsiä, niin hienoa!

Kiitos etukäteen kaikille tietäjille!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olisi meikäläiselle loogista, että suunnat hoideltaisiin oikealla kädellä ja nappien painallukset vasurilla.

Toki monissa peleissä voi "vaihtaa" nuo tatit että oikealla liikkuu ja vasemmalla tähtää. Monissa peleissä nykyisin kaikki päätoiminnot tapahtuvat takanapeista joten suosittelen opettelemaan ne.

Tietääkseni Boxille saa vaikka minkälaista näppäimistöä, mutta toinen asia on että tukeeko mikään peli näppiksen käyttöä. Ei ainakaan NHL.
 

-RVL-

Jäsen
Olikohan tuossa lokakuun alussa kun minulla oli ongelmia saada 1 kk-live -maksua suoritettua Nordean Visa Electronilla. Lopulta se onnistui ja sain aktivointikoodin. Livessä pelailin ehkä pari viikkoa ja sitten tuli sähköpostiin viestiä, että maksuani ei ole saatu veloitettua...siis ei ole saatu veloitettua vaikka sain itselleni sen koodin ja 1 kk live-aikaa. Näinpä live lakkasi toimimasta ja muutaman sähköpostin jälkeen koko tili suljettiin koska en saanut maksettua sitä. Kyllähän minun tililtä rahat lähtivät, mutta he eivät kuulemma ole vastaanottaneet niitä, vaikka koodeja jakelevat. Ehkä olen tyhmä, mutta minua ei huvita soitella heidän aspaan, joten onkohan mitään tapaa saada edes silver-tiliä takaisin samalle tunnukselle, jolla nyt käytän konetta. Tai jos teen uuden tunnuksen, onko mtn mahdollisuutta saada achviementejä takaisin ja toimiiko samat savet?

Kohta palaan Sonyn kelkkaan takaisin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ehkä olen tyhmä, mutta minua ei huvita soitella heidän aspaan, joten onkohan mitään tapaa saada edes silver-tiliä takaisin samalle tunnukselle, jolla nyt käytän konetta. Tai jos teen uuden tunnuksen, onko mtn mahdollisuutta saada achviementejä takaisin ja toimiiko samat savet?

Kohta palaan Sonyn kelkkaan takaisin.

Kuulostaa vähän siltä että saisit taistella tuntikaupalla virolaisten naisten kanssa jos haluat jotain selvyyttä tuohon asiaan. Paras vaihtoehto varmaan vain luoda uusi käyttäjätunnus. Muutenkin suosittelen ostamaan ne koodit ihan paikan päällä jostain peliliikkeestä. Maksu ainakin menee perille ja koodi pitäis toimia.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Olikohan tuossa lokakuun alussa kun minulla oli ongelmia saada 1 kk-live -maksua suoritettua Nordean Visa Electronilla. Lopulta se onnistui ja sain aktivointikoodin. Livessä pelailin ehkä pari viikkoa ja sitten tuli sähköpostiin viestiä, että maksuani ei ole saatu veloitettua...siis ei ole saatu veloitettua vaikka sain itselleni sen koodin ja 1 kk live-aikaa. ...

En ole mikään pro-Microsoft ihminen todellakaan, mutta oletan että tässä kohtaa kyllä haukut sinänsä väärää puuta. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia ostellessa näitä pisteitä ja live-aikaa oikealla luottokortilla.

Mutta on tuossa maksujärjestelmässä parannettavaa. Nimittäin sellainen uskomattomuus on että aikoinaan tilasin liven kultajäsenyyden ajatellen "kokeilen pari kuukautta ja lopetan sitten jos ei hotsita". Noh, tietty NHL08:n kanssa jäin koukkuun ja pelasin vähän enemmänkin.

Nyt kuitenkin tänä kesänä kiinnostus alkoi jo hiipua ja ajattelin jättää 09 kokolailla väliin kiireiden takia. Niinpä päätin perua tuon kuukausittaisen jäsenyyteni. Nettiin -> hakemaan tietoa miten tili peruutetaan -> ei lyödy helposti ... lopulta löytyy jostain että pitää soittaa.

No soitin ja tenttaamisen jälkeen virolainen sirpa lopulta sai lopetettua automaattisen kuukausittaisen uusimisen. Itseäni suoraan sanoen järkyttää etten pysty ITSE peruuttamaan jostain järjestelmästä tällaista automaattilaskutusta vaan minun pitää soittaa jollekin huonosti Suomea puhuvalle henkilölle joka nyt ei edes välttämättä hommaansa hirvittävän hyvin osaa.

Tästä viisastuneena en enää ikinä osta tuolta Live-palvelusta luottokortilta mitään. Aina käyn kaupasta ostamassa niitä pisteitä ja sitten käytän niitä tarvittaessa. Eipähän jää epähuomiossa tuollaisia automaattimaksuja laskutukseen.

Olisi kiva tietää kuinka monta ihmistä oikeasti maksaa "tietämättään" jatkuvasti live-aikaa kun ovat unohtaneet peruuttaa tilauksen eivätkä käy luottokorttilaskujaan tarkasti läpi. Veikkaan että tosi moni.

Hyvä bisnes, ei kuitenkaan hirvittävän kuluttajaystävällistä IMO.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös