Xbox 360: NHL14 GM Connected Liiga

  • 47 897
  • 664

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Kuten aiemminkin mainitsin, kannatan juuri 70 pelin kattoa maalivahtien peluutukselle. Realistinen.

Vaikuttaa muuten siltä, ettei saatu pelkästään liigaa nopeasti täyteen vaan saatiin myös helvetin kovatasoinen liiga! Vähän jo Pacificin taistot jännittää... ;)

E/ kauan siihen ekaan rosteripäivitykseen yleensä on mennyt?
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Tuo 70 peliä on sopiva raja. Kannatan.

Onko nyt itsestään selvyys, että pleijarisarjat ovat paras seitsemästä? Itse ainakin olen tällä kannalla.
 

Mige

Jäsen
Omasta mielestäni ehdottomasti veskarin peluutussääntö mukaan. Ei tätä mun mielestä pidä edes perustella kovinkaan paljoa, eihän oikeastikaan kukaan veskari pelaa jokaista matsia. Toisessa liigassa meillä on myös ollut kenttäpelaajilla peliaikarajat, 28min hyökkääjille ja 32min pakeille. Toimii omasta mielestäni oikein hyvin, koska tällöin joukkueessa täytyy oikeasti olla edes jonkun verran syvyyttä, ei voi ladata kaikkia pelimerkkejä yhteen ketjuun.

Kauden pituudesta sen verran, että lyhyemmät kaudet käyttöön jos se vaan on mahdollista. Paljon mielummin sitä pelaisi 7-8 ~40 matsin kautta kuin 4 täyttä kautta. Tällöin esiin nousisi myös GM-puoli ja nuorten pelaajien haaliminen alussa voisi jopa kantaa hedelmää.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Tuo 70 peliä on sopiva raja. Kannatan.

Onko nyt itsestään selvyys, että pleijarisarjat ovat paras seitsemästä? Itse ainakin olen tällä kannalla.

Runkosarjasta voidaan kyllä lyhentää, mutta NHL:ssa ei voi olla kuin paras 7:stä. Ainakaan omasta mielestä, se kuuluu tähän. Eihän se kannu ole sama, jollei siihen ole tarvittu puuduttavan pitkiä playoff sarjoja.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Toisessa liigassa meillä on myös ollut kenttäpelaajilla peliaikarajat, 28min hyökkääjille ja 32min pakeille.

Tähän vahva eri, kuten jo nhl13 aikaan palstalla keakusteltiin. Pelaajien väsymisen ja palautumisen säätämisellä sopivaksi päästään samaan tavoitteeseen (laajempaan rosterin käyttöön matseissa) ilman ongelmaa vahingollisen "ylipeluuttamisen" seurauksista. Esim joudut tarkkailemaan peliaikoja kesken matsien ettet ylipeluuta tai et voi vaikka käyttää ykkös-yv:tä pelin loppuhetkien takaa-ajoasemassa, koska aikarajat paukkuvat. Tai jos peluutat, tasoitat ja voitat, rangaistaisiko siitä ylipeluutuksesta miten? Omasta mielestäni erittäin epäkäytännöllinen ja vaikeasti hallittava tällainen kenttäpelaajien peliaikojen säätely, kun sama tavoite tosiaan saavutetaan kenttäpelaajien väsymistä säätelemällä. Jonkun "ovechkinin" tuplaapeluutukset on tottakai kielletty.
 
Viimeksi muokattu:

Mige

Jäsen
Tähän vahva eri, kuten jo nhl13 aikaan palstalla keakusteltiin. Pelaajien väsymisen ja palautumisen säätämisellä sopivaksi päästään samaan tavoitteeseen (laajempaan rosterin käyttöön matseissa) ilman ongelmaa vahingollisen "ylipeluuttamisen" seurauksista. Esim joudut tarkkailemaan peliaikoja kesken matsien ettet ylipeluuta tai et voi vaikka käyttää ykkös-yv:tä pelin loppuhetkien takaa-ajoasemassa, koska aikarajat paukkuvat. Tai jos peluutat, tasoitat ja voitat, rangaistaisiko siitä ylipeluutuksesta miten? Omasta mielestäni erittäin epäkäytännöllinen ja vaikeasti hallittava tällainen kenttäpelaajien peliaikojen säätely, kun sama tavoite tosiaan saavutetaan kenttäpelaajien väsymistä säätelemällä. Jonkun "ovechkinin" tuplaapeluutukset on tottakai kielletty.
Meillä ainakin lähtökohtasesti katotaan esim. jakson lopussa ettei kellään ole peliajat menny yli, ei tarvinnut siis joka pelissä tarkkailla peliaikoja. Jos oli rajat paukkunut niin piti olla seuraavasta pelistä ulkona. Toisaalta eipä tota kovin tarkasti kukaan valvonut mutta kaikki kuitenkin sääntöä noudatti kun joku kävi aina välillä tekemässä "pistokokeita". Vähän raskas sääntö ja ymmärrän kyllä jos ei porukka ihan täysin sille syty. Tätä ongelmaahan ei tietenkään edes ole jos pelaajat väsyvät sopivasti eikä ole edes järkevää peluuttaa kärkimiehiä yli puolta peliä kun jalka ei vaan liiku mihinkään.
 

trap

Jäsen
Ennemmin kyl peliaikarajoitukset kuin joku nopeampi väsyminen. Se on aivan perseestä, kun 20:ssä irl-sekunnissa pelaajien staminasta on mennyt puolet.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuo 70 peliä maksimissaan maalivahdille on hyvä raja 82 pelin runkosarjassa. Pelaajien peliaikaa en lähtisi hirveästi valvomaan, mutta siitä voitaisiin aina huomauttaa, jos joku havaitsee että esim. Crosby tai Ovie pelasi ottelussa sen 40 min.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Ja itsestäänselvyytenä tietysti ettei tuplapeluutusta sallita. Eli sama pelaaja ei saa pelata kahdessa kentässä samaan aikaan (poislukien tilanteet, joissa joukkueen pelaaja loukkaa kesken pelin).
 

K33pr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toisessa liigassa missä pelasin oli vielä tiukemmat peluutukset 27min pakeille ja 23min hyökeille. Muutaman jakson jälkeen tuli pelikieltoa jos ylittyi. Ite en lähtis näin tiukalle linjalle, mutta kelpais toi Migen mainitsema 28H ja 32P, ei pitäisi olla suuri ongelma kellekkään. Tosin parempi ratkasu tähän olisi, jos sitä pelaajan väsymystä saisi nostettua.
 

blackmamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Maalivahtien peluutukseen sääntö toi 70 peliä on ihan ok. Mielestäni pelaajien pelutuukseen ei tarvitse puuttua paitsi tietysti niinkuin Petro sanoi, ettei tuplapeluutusta sallita.
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
70 pelin maksimi kuulostas ihan hyvältä maalivahdeille. Ite en välttämättä kannata pelaajille mitään tiettyä peliaikakattoo, oon parissa liigassa ollu missä ei oo tämmöstä ollu ja ei niissäkään oo kenenkään peliajat menny mihinkään järjettömyyksiin. Itellä ainakin menee vähän väkisinkin siihen miettimiseen että voinko laittaa ykkösen esim pelin lopussa jäälle ettei rajat pauku vaikkei se raja oiskaan mikään pieni. Tosin onhan jossain liigassa esim Karlsson vetäny sellasella mukavalla 40min keskiarvollakin. Tuplapeluutukset ehdottomasti kieltoon ja omasta mielestä ei mitään kiinteetä peliaikarajaa, naurettaviin peliaikoihin sit huomiota jos semmosia tulee jollekin.
 

janbo

Jäsen
Maalivahtisääntö kuulostaa hyvältä. Kenttäpelaajien peliaikasäännöille sen sijaan peukkua alaspäin. Menee turhan hankalaksi. Ei se tietysti paras tilanne ole, että ykköspakkipari pelaa puolet pelistä. Toisaalta oikeassa jääkiekossa pelaajat voivat mennä vaihtoon yksi kerrallaan sopivina hetkinä. Pelissä taas kun käsky penkille käy, niin sinne mennään vaikka omiin hyökättäisiin viidellä nollaa vastaan. Välillä tulee pelejä, joissa on kaksi pelikatkoa koko erän aikana, jolloin on erityisen hankala pitäytyä minkäänlaisessa realismissa peliaikojen suhteen viettämättä kohtuuttomia aikoja sirklaillen omassa päässä vaihtaen pelaajia.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täältä myös ääni peliaikojen rajoitusta vastaan. Sen sijaan kannatan slidereistä väsymyksen laittamista pykälän tai pari kovemmalle, olettaen että se siis on mahdollista uudessa änärissä. Viime vuonnahan GMC-slidereitä ei vissiin pystynyt säätämään "normaali", "tosipelaaja" yms. asetuksia pidemmälle?
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Täältä myös ääni peliaikojen rajoitusta vastaan. Sen sijaan kannatan slidereistä väsymyksen laittamista pykälän tai pari kovemmalle, olettaen että se siis on mahdollista uudessa änärissä. Viime vuonnahan GMC-slidereitä ei vissiin pystynyt säätämään "normaali", "tosipelaaja" yms. asetuksia pidemmälle?

Kyllä niitä muistaakseni pystyi säätämään, taklausvoimat jne.

e. 100% varma en asiasta ole, mutta mutulla mennään.
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Kyllä niitä muistaakseni pystyi säätämään, taklausvoimat jne.

Ite olin komissaarina yhessä liigassa, niin ei onnistunu slidereitten muokkaus. Oli vaan just se "tosipelaaja, normaali" jne asetus. Mutta mitäs väliä sillä tietysti tähän liigaan liittyen on, toivottavasti pystyy muokkaan noita asetuksia vähän paremmin tulevaisuudessa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Yksi toive tähän liigaan olisi että lyödään lukkoon simulointipäivät, jotka ovat pysyvät ellei ole vain muutaman pelin jaksoja. Esim. maanantai ja torstai, niin jää juuri tuo 3-4 päivää aikaa pelata ja tietää aina itse mihin mennessä pelit pitää olla pelattu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mites sen alotuksen kanssa? Aloitetaanko heti julkaisun jälkeen vai mites oli suunnitelmissa?

Niin nyt voisi niitä mielipiteitä tuoda esiin kaikki. Itse odottaisin sitä ekaa rosteripäivitystä, samalla sais hieman aikaa tottua uuteen änäriin ennen kuin lyödään pelit käyntiin todenteolla! :)

Yksi toive tähän liigaan olisi että lyödään lukkoon simulointipäivät, jotka ovat pysyvät ellei ole vain muutaman pelin jaksoja. Esim. maanantai ja torstai, niin jää juuri tuo 3-4 päivää aikaa pelata ja tietää aina itse mihin mennessä pelit pitää olla pelattu.

Joo toi olisi hyvä, ei sitten tarvitse arvuutella aina, että mikä pv se simulointi nyt sitten olikaan.
 

neprz

Jäsen
Vetäydyn liigasta, että saatte tilalle aktiivisemman ja 100% liigan panostavan managerin minun tilalle. Taitaa muutenkin konsoliin käytettävä aika mennä muiden kuin NHL-pelin parissa.
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos mukaan vielä otetaan niin voin hypätä jonon hännille varasijoille. Tarkoitus on tuo änäri abauttirallaa julkaisupäivänä ostella.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Demon perusteella äänestän liigan vaikeusasteeksi tähtipelaajaa. Moninpelissähän homma menee lähinnä niin että mitä korkeampi vaikeustaso -> sitä enemmän pelaaja saa tietokoneelta apua puolustamiseen ja maalivahtipeliin.

Toivottavasti muuten simulointiloukkaantumiset on saatu tässä versiossa kuriin. Viime pelissähän loukkaantumiset olivat todella harvinaisia peleissä mutta simuloitaessahan joku pelaaja joutui vemppaosastolle lähes aina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös