Eipä kyllä tälläkään kertaa oikein vakuuttanut tämä taso, joskin pari ihan hyvääkin esitystä oli mukana. Mutta minä en kyllä edelleenkään jaksa olla itkemättä tästä formaatista, joka on mielestäni jokseenkin typerä. Tuomareiden keskinäinen nokittelu vie ihan liikaa huomiota itse kilpailijoilta ja esim. nyt Gugi keskittyi enemmän itkemään siitä kun Linda soitti omien suojattiensa taustalla kuin itse esitysten arvosteluun. Eipä silti etteikö tuo vähän arveluttavaa olisi ollutkin, että Linda ensin on lavalla mukana ja sitten hyppää tuomarin pallille arvostelemaan esitystä jossa itse oli mukana!
Leena oli ihan yhdentekevä. Dancing in the dark on varmaan yksi Pomon heikoimpia tekeleitä ja Leena vetäisi ihan karaokeversion siitä. Eihän Leena mitenkään huonosti laula mutta tuo esitys oli ihan yhdentekevä ja mitäänsanomaton.
Enchant laulaa kyllä todella komeasti! Varsinkin tämän vähän hintahtavan basson ääni soi upeasti. Eikä ole valittamista muissakaan, stemmat kuulostaa tosi hyvältä. Ongelma tässä esityksessä oli vaan se että se oli vähän "kirkkomusiikkia" joka ei välttämättä kovin hyvin sopinut tähän kilpailuun. Ja vähän vaikea on kuvitella Suomessa olevan markkinoita tuollaiselle. Nämä pojat osaavat kyllä laulaa ja ainesta olisi vaikka mihin, mutta minulle on jäänyt tähän asti epäselväksi että minkälaista musiikkia heillä olisi tarkoitus esittää jos levytyssopimuksen saavat.
Elias sai lopultakin laulettavakseen hyvän biisin, ja tällä kertaa esitystä ei oltu myöskään pilattu epäonnistuneella sovituksella, joten esitys oli illan paras. Kaverin ääni sopii hienosti juuri tällaiseen riisuttuun, akustiseen musiikkiin eikä mihinkään kasaripoppiin. Jos Elias tekisi levyllisen tällaista akustista singer/songwriter-musiikkia niin saattaisin hyvinkin ostaa jopa tuon levyn, koska tuo persoonallinen ääni miellyttää ainakin minun korvaani.
Christian räjäytti jälleen kaikki nolousmittarit esityksellään. Laulajana hän on minusta parhaimmillaankin keskinkertainen ja sen takia pitäisi välttää biisejä joissa vertailukohtana on Kisken tasoisia laulajia. Musiikillisesti tuo esitys oli aika heikko. Ja tuosta esiintymisestä paistaa jotenkin läpi sellainen epäaitous, että on opeteltu ulkoa kaikki rock-kukkoilun kliseet ja niitä sitten heitetään lavalla koko ajan. Jos pitäisi yhdellä sanalla kuvailla Christiania niin se olisi Wannabe.
Soulsisters oli myöskin jokseenkin yhdentekevä. Kyllähän nuo tytöt laulajina ovat ihan ehdottomasti kilpailun parhaimmistoa mutta jokin vaan jää puuttumaan. Johtuneeko se sitten biisivalinnoista koska minusta Soulsisters on ollut joka kerta parempi kun ovat laulaneet pudotuslähetyksessä omia biisejään.
Samuli seisoi jälleen lavalla kuin tikku paskassa ja katsojallekin tulee epämukava olo häntä katsellessa. Mutta musiikillisestihan tuo esitys oli kyllä loistava, nyt alkaa kuulumaan se miksi tuomarit ovat häntä hehkuttaneet. Taitaa vaan olla niin että kilpailu on nyt vähän väärä, aika vaikea on löytää markkinoita tämän tyyliselle laulajalle, varsinkin kun hänessä ei varsinaisesti kovin vahvasti puske tämä "X-factor" esiin.
Yrjänä: Ei hevonperse mikä biisivalinta taas... Mutta ihme ja kumma Yrjänä sai tuon kuulostamaan ihan siedettävältä. Minusta tuo oli hänen paras esityksensä. Toivoisi vaan että jatkossa nahkapää valitsisi suojatilleen vähän fiksumpia biisejä laulettavaksi.
Minun puolestani Christian joutaisi pois koska on musiikillisesti ihan selvästi porukan heikoin. Eikä tuo teennäisen makuinen esiintyminenkään minuun pure. Mutta en kyllä kovin pahoillani olisi siitäkään jos putoaja on Leena, sen verran yhdentekevä tuo esitys oli.