Onhan tää X-Factor ollut aivan TOTAALISTA PASKAA, mikä on aikamoinen suoritus kun miettii formaatin toimivuutta ja ohjelmien hyvyyttä kaikkialla muualla. Suurin syy tähän eivät ole kilpailijat - joiden taso on ollut toki tasaisen heikko - vaan ihan käsittämättömän huonot tuomarit. Siis tämä kolmikko on aivan naurettavan pihalla, eikä kotona tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Linda ei tiedä laulamisesta näemmä yhtään mitään, eikä uskalla päästää mimmejä jatkoon, Gugi on pihalla oleva vanha ukko ja Renne nauretta pelle.
Keskiverto tuomarointihan menee sarjassa aina näin:
-ehdokas lopettaa ihan pätevän laulun-
Renne: Ootko sä ite mielestäs hyvä laulaja? Eiku mä kysyin mitä mieltä sä oot? Aha, no sähän et sitä päätä vaan me. Mitä mieltä Linda?
Linda: Mä en tiedä...
Gugi: ....
Renne (ottaa sen kyynärpäät tuolille -asentonsa): Sussa on jotain mistä mä tykkään. Hei älä naura siinä, mä sanoin et mä tykkään jostain mut samalla sä ärsytät mua.
Linda: Niin muakin.
Renne: Ai sä tykkäät kans vai?
Linda: Eiku emmä tiiä. Niin siis musta se oli ihan hyvää, mut ehkä se ei ollut ihan klassisesti puhdasta. En mä tiedä.
Gugi: Niin... Kyllä mä voisin sut ehkä nähdä jatkossa...
- kilpailija on jo kyllästynyt päättämättömyyteen ja jahkailuun -
Renne: No, mut mehän ollaan täällä sanomassa pääsetsä jatkoon.
Gugi: Kyllä mä voisin ehkä nähdä sut jatkossa, mut mä en oo ihan varma tosta sun laulutyylistäs.
Linda: Mä tykkäsin tosta sun äänestä, mutta sussa ei ollu sellasta kipinää.
Renne: Niin, sitä X-factoriahan tässä ollaan ettimässä. Eikä sussa oikein ollut sellasta.
Linda: Mä sanon ei.
Gugi: Mäkin sanon ei, valitettavasti tällä kerta...
Renne: Kiitti kun tulit.
Linda: Mä en tajua sua. Miten niin se ärsytti...
Renne: No se oli tollanen. Mut siis hei, ei näissä oo kenessäkään sitä sitä jotain. Sitä X-factoria.
Gugi: Mmmmm...
Paskat tuomarit, ei jatkoon. Jos skinheadi saa kenkää, pitäisi tilalle saada joku joka oikeasti ymmärtää jotain laulamisesta. Nythän noi tuomarit ovat aivan luokattomia nimenomaan palautteen antamisessa ja muutama ihan hyväkin laulaja on joutunut ulos siksi, että Lindaa ei ole miellyttänyt, Gugi ei ole uskaltanut rikkoa tuomariston harmoniaa ja Renneä on ärsyttänyt kilpailijan ulkomuoto.