www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 147
  • 6 774

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuntuu toimivan. Mutta laatu aivan vitun karmea. Onneksi tilaus päättyi muutama päivä sitten enkä ole katunut eikä tämä Chromecast-tuki saa tilamaan uudelleen.
Kokemukseni ovat erilaiset. Testasin katsomalla viime viikkoista Kärpät-JYP peliä ja toisin kuin ennen Chromecastin kanssa nyt se osaa hakea matsin joka on jäänyt kesken. Toki en katsonut koko matsia joten en osaa sanoa paljonko se bufferoi pitkässä juoksussa.

Laitteet joilla testasin oli Huawein Mediapad M1 (4.4.2) ja saman valmistajan Ascend P7 (5.1.1)

Testikohteen Chromecast 2nd gen. Testaan tänään ykkössukupolven Chromecastia kun katson Tappara-JYP matsin mancavessani. Voisin vittuilun vuoksi koettaa miten homma pelittää Samsungin vehkeillä.

Tämän illan aikana olen viisaampi kuinka hyvin se oikeasti toimii.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Testikohteen Chromecast 2nd gen. Testaan tänään ykkössukupolven Chromecastia kun katson Tappara-JYP matsin mancavessani. Voisin vittuilun vuoksi koettaa miten homma pelittää Samsungin vehkeillä.

Tämän illan aikana olen viisaampi kuinka hyvin se oikeasti toimii.

Kokemuksia otetaan mielellään vastaan. Itsellä Sampan S3, jonka 4.4. käyttiksellä on Ruutu pätkinyt koko kuluvan kauden. Läppärin selaimella ja vaimon OnePlus X:llä (taitaa olla android 5) pyörii sulavasti. Harkinnassa siis Chromecastin hankinta, kun Samsungin telkkarini on sen verran vanha ettei sisällä appeja itsessään.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Tossa Chromecastissahan ei sillä kännykällä tai tabletilla ole niin väliä. Nehän toimii vaan castin kaukosäätimenä, ja kaikki toiminta/toimimattomuus tapahtuu itse castissa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tossa Chromecastissahan ei sillä kännykällä tai tabletilla ole niin väliä. Nehän toimii vaan castin kaukosäätimenä, ja kaikki toiminta/toimimattomuus tapahtuu itse castissa.
Ihan totta mutta pitää ottaa huomioon että minulla Ruutu on ollut niin paska ennen tätä päivitystä että se on toiminut moitteetta vain Microsoft Surface WinRT:n IE-selaimessa.

Entisellä toiminnalisuudella sovellus olisi ollut niin huono että kaukosäätimenä toimiminen ei ollut mahdollista. Nyt selvästi koko sovellusta on päivitetty - toivottavasti myös selainversiota.

Pitää samalla testailla miten sovellus toimii nyt ilman Chromecastia niin että voi sohvalla rötvätessä katsoa matseja android tabletilta.

Ei tämä hehkutus johdu siitä, että Ruutu olisi nyt jotenkin erikoisen loistava sovellus. Se vaan oli niin superpaska, että tämä viimeisin päivitys on sen omalla mittapuulla isompi askel kuin se Neil Armstrongin askel.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt selvästi koko sovellusta on päivitetty - toivottavasti myös selainversiota.
Toivottavasti ei! Minulla on ollut käytössä maaginen&mystinen pc-kokoonpano jolla pelit on pyorineet täydellä laadulla täysin sujuvasti ja sitä on käyneet sukulaiset ja kylänmiehet ihmettelemässä. Voihan se tietysti olla että jatkossa kaikilla toimii tosi kivasti ja saan katsoa pelejä yksikseni. Ei olisi vaan ihan eka kerta kun nettitv-palvelu päivittyy paskempaan suuntaan, mutta tänäänhän tuo selviää. Pitänee kaivaa chromecastikin jostain jemmasta testailtavaksi.
 
Chromecastin kautta näyttäisi Ruutu toimivan ok, huikea parannus liikkeentoistoon verrattuna smart-tv-appsin kautta, hertzit kohdallaan vihdoinkin. Mutta se Ruutu-appsi, ainakin androidipuolella, näyttäisi olevan edelleen se sama vanha paska kuin ennen. Jaksoin katsella vähän yhtä erää eilen CC:n kautta ja sen jälkeen Ruutu-appsista tabletilla muuta jonkun aikaa, niin tuli sitä "tuntematon virhe" paskaa ja jonkun ajan päästä "Ruutu on suljettu" ilmoitusta ja appsi reboottaa itsensä. On se kyllä vaan paska.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Onko muilla jatkuvan bufferoinnin kanssa ongelmia? Muutaman sekunnin näkyy, ja sitten taas odotellaan että buffer lenght on sama kuin buffer time, mikä saattaa välillä kestää minuutinkin...

Kaistaa on vaikka koko pitäjälle jakaa, ja kaikki muut laitteet toimivatkin moitteetta. Netflix, HBO yms. toimii kivutta, mutta ruutu lataa ja lataa... Selaimista olen kokeillut Chromea ja firefoxia, sama kummallakin. Safari ei suostu edes avaamaan ruudun sivustoa.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Toronto Maple Leafs
Chromecast v2 ja Ruutu toimii hemmetin hyvin, kuva on täysin sulava ja terävä. Jos ei jo ole niin laittakaa se 50Hz moodi päälle, muuten nykii vähän. Toimii itellä paremmin ku läppärivirittelyt.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
pakon sanelemana joudun tiiraamaan usein koneen näytöltä, vituttaa tuo jatkuva latailu... Ei hajuakaan mistä johtuu.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Chromecast v2 ja Ruutu toimii hemmetin hyvin, kuva on täysin sulava ja terävä. Jos ei jo ole niin laittakaa se 50Hz moodi päälle, muuten nykii vähän. Toimii itellä paremmin ku läppärivirittelyt.

Juuri samaa olin tulossa kirjoittelemaan. Toimii todella hyvin uudella Chromecastilla, kuvanlaatu parempi kuin selaimessa.

Milloinkas Nelosen soppari loppuikaan? Tämä kauden jälkeen? Juuri kun on saaneet systeemit monen vuoden harjoittelun jälkeen toimimaan, niin tulee uusi toimija ja sama rumba alkaa taas tietysti alusta.
 

Valo yössä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri samaa olin tulossa kirjoittelemaan. Toimii todella hyvin uudella Chromecastilla, kuvanlaatu parempi kuin selaimessa.

Milloinkas Nelosen soppari loppuikaan? Tämä kauden jälkeen? Juuri kun on saaneet systeemit monen vuoden harjoittelun jälkeen toimimaan, niin tulee uusi toimija ja sama rumba alkaa taas tietysti alusta.

Onkos ollut huhuja seuraavasta toimittajasta? Vai jatkaakohan Nelonen...
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Miksi ruutu mainostaa joka paikassa nyt playoffpassia? Tuo passi kun on 74.95 hintanen ja kattaa 4kk. Ok, kuukausi hinta on alhainen mutta tuossahan on 1kk ylimääräistä? Voin olla ihan väärässä mutta muistelisin että runkosarja loppuu huhtikuuhun. Täten vähän turha ostaa tuota 4kk passi.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
En tiedä, mitä tarkoitit runkosarjan loppumisella huhtikuussa, mutta sarjaohjelmasta voi todeta viimeisen kierroksen olevan 10.3. ja Kärpät kaataa Tapparan seitsemännen finaalin jatkoajalla 29.4.

Itse tein 4 kk sopparin vuoden vaihteessa, kun ko. tarjous esitettiin. Nyt siinä olisi tosiaan kuukausi turhaa.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
No miten tuon toimimisen nyt ottaa. App:lla pystyy katsomaan vain livenä. Ei tämä selaimen kautta katselukaan ihan loppuunsa hiettua ole. Aloitin katselemaan Lukko-Jyp peliä jälki jättöisesti. Toisessa erässa katkaisi katselun. Jouduin aloittamaan kokonaan alusta. Tällä kertaa kelaaminen onnistui, ei hypännyt liveen. Nyt jos aloitan katselun niin alkaa toisesta erätauosta. Ei auta F5 tai muutkaan kikat.

Livenä toimii, muuten ei. Eivät muuten taida enää mainostaa "katso milooin vain".
 

Saske

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks
Ruudun tietokoneversiosta ei juuri moitteita ole jaettavana, lukuunottamatta, että klippejä (kohokohdat yms.) katsoessa video alkaa usein looppaamaan mystisesti.

Windows-puhelimien appi on täysi paska. Ei toimi juuri ikinä. Yleensä sovellus jäätyy heti avattaessa, ellei samalla kun sen avaa liikuttele sormea näytöllä. Silloin saattaa päästä jopa Urheilu-välilehteen asti, mutta sinne päästäessä näyttö jäätyy taas. Joskus toimi siten, että menee puhelimella ihan Ruutu kautta ja avaa sieltä lähetyksen, minkä jälkeen puhelin suosittelee avaamaan videon ruutu-sovelluksessa, mutta eipä tuokaan ole enää viime aikoina toiminut. Ärsyttävää.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Chromecast v2 ja Ruutu toimii hemmetin hyvin, kuva on täysin sulava ja terävä. Jos ei jo ole niin laittakaa se 50Hz moodi päälle, muuten nykii vähän. Toimii itellä paremmin ku läppärivirittelyt.
Iso kiitos vinkistä! Nykiminen todella katosi tuolla 50 Hz moodilla. Muutenkin eilinen lähetys toimi hienosti palvelun puolesta, toisto ei pysähtynyt kertaakaan ja kuvan laatu pysyi HD-resossa.
 

Bamb1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Iso kiitos vinkistä! Nykiminen todella katosi tuolla 50 Hz moodilla. Muutenkin eilinen lähetys toimi hienosti palvelun puolesta, toisto ei pysähtynyt kertaakaan ja kuvan laatu pysyi HD-resossa.
Täällä sama juttu, että kuva nykii ärsyttävästi chromecastilla.
Mulle ei nyt vaan millään aukea, että mistä saan säädettyä tuota 50Hz moodia. En ole kauhean kätevä näiden kanssa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös