Onko hyväkin tuntiliksa?
Sama vika ei jatku päivästä toiseen. Tänään en ole kokeillut ja aiemmin olen voinut ihan ongelmitta katsella Ruudun(kin) ohjelmia. Eilen alkoi pukata ongelmaa noissa mainoksissa.
Nettiyhteys on 100/100M. Koska saamasi koulutuksen mukaisesti kysyt tätä seuraavaksi niin: kyllä, koneessakin riittää vallan mainiosti teho. Esimerkiksi Ruudun suorat Liigapelit (joiden laatu ja siten kaistavaatimus on aivan eri luokkaa kuin Ruudussa olevien tv-ohjelmien) toimivat ilman mitään ongelmia. Tuossa eilen vielä vähän ennen klo 20 yritin tv-ohjelmaa katsoa, ei onnistunut mainosvirheen takia. Sen sijaan hetkeä myöhemmin NFL-lähetys (jonka alussa tai välissä ei esitetä mainosvideoita) toimi täysin ongelmitta.
Johtuuko sekin muuten jotenkin minun päästäni, että pyörittävät siellä vanhentuneita mainoksia (kts. ensimmäinen viestini tästä aiheesta)?
En kyllä nyt tiedä miten minun tuntiliksani vaikuttaa tähän asiaan. Ilmeisesti yrität olla huikean nerokas ja vihjata edelleen, että olisin Nelosen/Ruudun palveluksessa töissä. Vastataan nyt suoraan: en ole, enkä ole koskaan ollut. Tuntiliksani on varsin hyvä, mutta sen saan ihan muualta.
Ihmettelen vain, että miten sinulla toistuu juuri täsmälleen sama vika, mitä itse aloin kokea kun käytin adblockia ruudun sivuilla. Kokeilin kyllä äskettäin, että nyt ruutu jälleen toimi adblockin kanssa, kuten joskus aiemminkin oli toiminut. Minulla tuohon vikaan auttoi adblockin kytkeminen pois päältä. Vastaavan ongelman olen kokenut myös kertaalleen tuon jälkeen, jolloin ongelma oli jostain syystä pätkineessä nettiyhteydessä. Ruutu tuntui toimivan ihan ok mainostaukoon asti, mutta jos yhteys on jossain välissä ennen taukoa katkennut, niin mainosten alettua Ruutu sanoi sopimuksen irti. Ihmeellinen toiminnallisuus, eikä toki sinällään käyttäjän vika.
Minulla on ylipäätään ollut verrattain hyvin vähän ongelmia suoratoistopalveluiden kanssa, kun vertaa monien muiden ongelmien määrään. Olen vain yleisesti sitä mieltä, että suoratoistopalveluja lytätään ihan turhaan, kun ongelma on useimmiten omassa tietokoneessa, omissa taidoissa tai omassa nettiyhteydessä. Toki tällaisten massoille suunnattujen palveluiden käyttämisen ei tulisi vaatia juuri minkäänlaisia taitoja, eli siinä mielessä niitä voi kyllä hieman dissata.
Ruudun suurin ongelma tuntuu olevan tehontarve. Ruudun käyttämä Flash-soitin on järjettömän raskas, kun vertaa esimerkiksi youtuben vastaavaan. Sekä Ruutu, että Katsomo ovat myös liian herkkiä yhteyksien katkeamiselle. Tästä huolimatta Ruutu lienee vakain käyttämäni "Suomalainen" suoratoistopalvelu. Huonoin lienee sitten tuo Soneran palvelu, jonka ilmaiset CHL-matsit eivät ole juuri hyvää mainosta Soneralle tuoneet.
Edelleen, jos ongelmasi ei toistu lähes kaikilla muillakin Ruudun käyttäjillä, niin se liittyy tavalla tai toisella käyttämääsi koneeseen tai yhteyteen. Näinhän se on jo ihan järjellä ajateltunakin. Jos ongelma toistuu monilla muillakin, niin sitten ongelma on luonnollisesti Ruudun puolella. En sano kummasta tässä on kysymys, mutta olet ainoa jolta olen täällä tai muualla kuullut kyseisestä ongelmasta tällä hetkellä.