www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 118
  • 6 774

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika mielekiintoista lukea noista nykimisistä.
Itselläni ei ole 10 pelin aikana tullut yhtäkään hetkeä, jolloin olisi nytkähtänyt yhtä ainutta kertaa. Oletteko varmoja, ettei vika ole omassa yhteydessä?

Kuvan laatu on myös riittävän hyvä tuolla hinnalla. Katson aina elokuvat 1080p ja sarjat 720p ja ruutu.fi laatu on riittänyt minulle hyvin. Ehkä kaipaisi "valoa" kiekolle kun tuntuu välillä hukkuvan..

Parissa viimeisessä pelissä on jo ne liialliset zoomauksestkin vähentyneet, mitkä aikaisemmin ovat suuresti ärsyttäneet. Toivottavasti pysyvät poissa jatkossakin.

Summa summarum, hyvä paketti, mielelläni maksan 30e kuussa kiekko kauden ajan nyt kun pojat 1kk ja 1½ vuotta pitävät kotona iltaisin.

Plussana sai katsella Klitschko vs. Povetkin ja vittuuntua raskaansarjan tämän hetken suurimman nimen rottailuun.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oletteko varmoja, ettei vika ole omassa yhteydessä?

Melko varma olen että vika ei ole omassa yhteydessä. Millään muulla palvelulla ei vastaavanlaisia ongelmia ole tullut vastaan ja netin nopeus riittää hienosti. Esim. formuloita olen katsonut ilman mitään nykimisiä ja pätkimisiä. Ja tosiaan, kuten jo ylemmäs kirjoitinkin, niin viime keväänä katselin finaaleja huomattavasti huonomman yhteyden varassa, ja nykimistä ei esiintynyt. Kuvanlaatu vain oli välillä huonompi, mutta pääasiassa sekin oli hyvälaatuista. Jotakin on tapahtunut tässä itse palvelussa, ja se muutos ei ole vienyt tätä pakettia parempaan suuntaan.
 
Kuvan laatu on myös riittävän hyvä tuolla hinnalla. Katson aina elokuvat 1080p ja sarjat 720p ja ruutu.fi laatu on riittänyt minulle hyvin. Ehkä kaipaisi "valoa" kiekolle kun tuntuu välillä hukkuvan..
Once again, katseltavan ruudun koko olisi suotavaa kertoa. Kiitos. Postimerkin kokoiselta ruudulta varmaan kuva kuin kuva näyttää hyvältä.

Anyways, HD elokuvien (blu-ray oletettavasti, tai edes joku netflix (super)HD) vertailu tähän ruudun "HD"-laatuun on kyllä älytöntä. Okei, subjektiivista "riittänyt minulle hyvin", mitä tuolla nyt sitten tarkoitat, en tiedä tarkkaan, mutta onhan tuo ruttu-"HD" erittäin kaukana jostain leffojen EDES 720p HD:sta*. En tiedä pitäisikö joittenkin mennä hakemaan lasit päähän**, vai tyytyykö ihmiset tosiaan vaan heikkoon kuvanlaatuun, 1) kun on parempi kuin urho, 2) jee, kaikki pelit näkyy (monille ensikertaa näin (itse vuosia katsonut urhototalia)), 3) näyttölaite pieni, 4) käsitys HD:stä vähän persiillään, 5) vaatimaton kuluttaja.

* Okei, myönnetään, 720p määritys vaatii vain 1280x720px kuvan, siinä mielessä ruutu täyttää sen mitä lupasi, MUTTA, yleinen käsitys ja odotus mitä 720p HD kuvanlaadulta tarkoittaa ei vastaa luvattua.

** Nimittäin ihminen tottuu vallitsevaan tilaan ja tulee vähän "sokeaksi" omalle tilanteelleen. Itselle kävi näin silloin aikoinaan kun hankin viimein ensimmäiset lasini; ennen sitä esim. auton ajaminen tuntui ihan normaalilta, mutta kun sai ekat lasit päähän (joita ei heti voinut käyttää koko ajan totuttelun takia (näkökenttä muuttuu hieman, esim. tuntui, että "kompastun" silmälasikaupan lattialla olevaan ohueen mattoon!)), niin auton ajaminen ilman laseja rupesi pelottamaan aivan järjettömästi, tajusin, että en ollut nähnyt paljon paskaakaan. Lisätään nyt vielä se, että mulla oli pitkään paras "2.0 näkö" ja se siitä niin pikkuhiljaa laski, että sitä ei huomannut kunnolla. Kun ajanjakso on tarpeeksi pitkä ja muutos hidasta, muutos saattaa mennä ohi (itse olen huomannut tämän monessa asiassa).
 
Viimeksi muokattu:

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Once again, katseltavan ruudun koko olisi suotavaa kertoa. Kiitos. Postimerkin kokoiselta ruudulta varmaan kuva kuin kuva näyttää hyvältä.

Ei ollut mulle osoitettu, mutta itsellä toimii mainiosti 32" näytöllä (koko näytöllä) nuo Ruutu.fi:n lähetykset ja _lähes_ samaa tasoa kuin esim NHL:n matseissa. Itsellä ei myöskään ole pätkinyt kuin ehkä kerran jossain pelissä ja sekin oli vain muutamia sekunteja kestävä "vika". Itsellä 100mb/10mb netti ja noin 1000e itse kasattu kone.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Ainoa ongelma on ollut hiljattain TPS-SaiPa pelin jälkilähetyksen katsominen kun oli niitä Akamai onglemia. Siitä sainkin nopeasti palautteeseni vastauksen ja 14vrk hyvityksen. Hyvin on toiminut asiakaspalvelu ja ruutu tuota yhtä kertaa lukuunottamatta siis.
Ruudun tilaus loppui tuon ottelun ongelmien seurauksena. Sama ongelma siis kyseessä, eikä mitään hyvitystä, vaan ainoastaan viestistä toiseen selityksiä selaimen ja koneen uudelleenkäynnistämisestä lähettämästäni kuvankaappauksesta huolimatta, joten ei todellakaan jäänyt muuta vaihtoehtoa, kuin irtisanoa sopimus.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Once again, katseltavan ruudun koko olisi suotavaa kertoa. Kiitos. Postimerkin kokoiselta ruudulta varmaan kuva kuin kuv

Eli näytön koko on 40".

En usko että käsitykseni HD-kuvasta on persiillään.
Kirjoitin aika selvästi, että katson elokuvat 1080p -kuvatarkkuudella. Se tarkoittaa 1920x1080 pikselin resoluutiota.
Tuo on vaatimustasoni elokuville, varsinkin jos siinä esiintyy yhtään nopeampaa kuvan liikkumista.
Niitä sarjoja jota itse katson ei ole kovinkaan suurta merkitystä 1080p vs. 720p. erolla.

Kirjoitin tuon pohjaksi sen takia, että vaikka käytän yli 90% ketseluajasta teräväpiirtokuvaa, ja mielestäni tuo ruudun kuva on riittävä.

Luulen että jos sieltä ruvetaan lähettämään 1080p stream-virtaa niin tuo tökkiminen olisi jotain ihan uskomatonta.

Mutta näillä mennään. Itselleni siis kelpaa ja mielelläni maksan jatkossakin!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Nyt olisi sauma saada suht edullisesti Ipad2. Kysymys kuuluukin, vaatiiko tuo kauheasti kikkailua Ruudun kanssa? Livelähetykset, tallenteet etc. ja miten nykimisen kanssa, vaatiiko selainkikkailua?

Tsekkailin kyllä ketjua läpi ja jotain löytyi, mutta monella on käytössä uudempi Retina padi, joten jos joku voisi lyhyen tiivistelmän laittaa Ipad2 kokeumksista Ruudun kanssa niin kiittäisin kovasti.

Yksi vaihtoehto olisi Lencon 10" 1020 padi, joka siis androidilla varustettu. Jos tästä laitteesta ja Ruudusta löytyy kokemuksia niin olisin vielä kiitollisempi. :)
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Mulla on iPad 2 ja siinä Ruutu toimii ihan kuten pitääkin. Läppärillä esiintyy tuota nykimistä, mutta padilla toimii ihan normaalisti. Noita koosteita ei pysty katsomaan, mutta ne näkee vaikka IS:n sivujen kautta, kun tulevat eri playerin kautta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkähän takia kun laittaa HDMI-johdolla 37" töllöön pelin pyörimään, se kuvan koko menee "yli" eli se ruutu-logo siellä oikeassa yläkulmassa ei lue kokonaan vaan taitaa näkyä vain "ruu"?? Tämän lisäksi kaikki on kovin epätarkkaa kuten esim. kirjainmerkit ja kaikki vaikka googlen etusivu niin tosi epätarkka. Jotan olen kait säätänyt ja nyt on asiat näin. Miten tuon saisi fiksattua kondikseen vai johtuuko tuo tuosta flash-sähellyksestä?
 
Minkähän takia kun laittaa HDMI-johdolla 37" töllöön pelin pyörimään, se kuvan koko menee "yli" eli se ruutu-logo siellä oikeassa yläkulmassa ei lue kokonaan vaan taitaa näkyä vain "ruu"??

Kun minulla telkkariin HDMI-piuhalla kytketyn läppärin kuva meni uudessa telkkarissani myös "yli", menin telkkarin asetuksissa kohtaan "kuvakoko" ja valitsin sieltä vaihtoehdon "mukautettu ruutu". Sitten ei enää kuvan koko mennyt "yli".
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Once again, katseltavan ruudun koko olisi suotavaa kertoa. Kiitos. Postimerkin kokoiselta ruudulta varmaan kuva kuin kuva näyttää hyvältä.

Itse katon 24" tuumaiselta ja kyllä toi hyvin terävältä tuo kuva näyttää. Toki se tarkoittaa varmastikkin sitä, että tarvitsen silmälasit. Ei helvetti, sun huonojen kokemusten mukaan kellään muulla ei voi olla hyviä kokemuksia, vaan ovat joko sokeita tai tottuneet paskaan? Ihan oikeasti nyt vittu, kyllä se jo ekasta viestistäs ruutuun liittyen tuli ilmi, että vihaat koko palvelua kunnei sitä lukon kuvaa näkyny jossain oikeassa alakulmassa ja sen mukaan ei ollut mielestäsi suojattu yhteys.

Nyt olisi sauma saada suht edullisesti Ipad2. Kysymys kuuluukin, vaatiiko tuo kauheasti kikkailua Ruudun kanssa? Livelähetykset, tallenteet etc. ja miten nykimisen kanssa, vaatiiko selainkikkailua?

Tsekkailin kyllä ketjua läpi ja jotain löytyi, mutta monella on käytössä uudempi Retina padi, joten jos joku voisi lyhyen tiivistelmän laittaa Ipad2 kokeumksista Ruudun kanssa niin kiittäisin kovasti.

Mulla todella lyhyt testailu vaan, mutta hyvin pelasi, en ole pääasiassa iPadilta katsonut, mutta juuri iPad 2:lla on testailtu jonkin matkaa paria matsia. Kuva pyörinyt siinäkin hyvin ja lähtenyt ihan jees päälle, tai siis niin nopeasti vaan kun safari on sitä saanut playerin ladattua... Vähän kankea alkaa kyllä iPad 2 olemaan varsinkin uusimman päivityksen myötä, mutta se ei johdu varsinaisesti ruudusta. Kuva oli ihan hyvä, kun vaan lähti pyörimään. Koosteet ei suoraan ruudun sivuilta toimi, vaan iltasanomien sivujen kautta ainoastaan...

En ymmärrä, miksei noita koosteita voi laittaa samalla laadulla kuin itse lähetykset? Ärsyttävää katsoa noin huonolaatuisia koosteita, tai siis huippuhetkiä. Toki voisivat laittaa suoraan youtubeen nuo, sais itse valita laadun ja toimis lähes kaikilla laitteilla, ilman että tarttee erikseen mennä jonkun Iltasanomien kautta.
 
Ei helvetti, sun huonojen kokemusten mukaan kellään muulla ei voi olla hyviä kokemuksia, vaan ovat joko sokeita tai tottuneet paskaan?
Tiedoksesi, täällä on aika paljon tyytymättömiä asiakkaita!

että vihaat koko palvelua kunnei sitä lukon kuvaa näkyny jossain oikeassa alakulmassa ja sen mukaan ei ollut mielestäsi suojattu yhteys.
Jonkin verran alalla on tullut suunniteltua/toteutettua näitä webbipalveluita ja onhan tuo päätös tehdä se noin (iframeen upotettuna) aivan totaalisen idioottimainen. Harvoin näkee tollaista ratkaisua ikinä (itse en tähän hätään muista ensimmäistäkään.. ja olen paljon puljannut erilaisten webbikauppojen kanssa). Ja siihen on syynsä. Muutkin täällä ovat olleet huolissaan tietoturvasta, aiheellisesti. Nelosenkin piti erikseen faqqiinsa laittaa tuosta pätkä tekstiä.

Ja lopuksi, pidä mölyt mahassa jos et muuta osaa tehdä kuin esittää virheellisiä tietoja/kausaliteettia ja flamettaa. Vinkki: pelkän "lukon kuvan näkymättömyys" ei ole aiheuttanut vihaani ruttupashaa kohtaan. Tehdäänkö pientä summittaista listaa? Striimit eivät toimi vieläkään kunnolla, alussa vielä vähemmän. Striimien laatu ei ole vieläkään hyvä, sitä vähemmän se oli pitkään alkuvaiheessa. Asiakaskontakteihin ei oikein vastata, ja jos joskus vastataan, on viestintä ylimielistä ja muiden syyttelyä. Irtisanotun tilauskauden jälkeen veloitetaan luottokortilta lisää!!! Tuossahan noita pikkasen on. On todella ammattimaisesti hoidettu homma tämä koko Ruttu.
 

HKoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolueeton tarkkailija
Okei, lisää stooria ruttupashasta. He eivät tosiaan osaa mitään tehdä kunnolla, get this (rankasti sensuroitu palautteeni rutulle):

Jotenkin arvasin, että irtisanominenkaan EI MENE OIKEIN teillä! Mikäänhän teillä ei ole toiminut. -, miten te osaatte???

Nimittäin, kun irtisanoin 1kk tilaukseni, ensin merkkasitte loppumaan sen ILMAN sitä luvattua 7pv hyvitysjaksoa. Siitä valitin ja se lisättiin ja sähköpostissa kerrottiin, että tilaukseni loppuu 19.10.2013.

Nyt tänään katsoin tilaustietoja jotka olivat vaihtuneet, "tuote" on nykyisin vain "Ruutu+ Pro, 1kk jatkuva", hinta 5,99 € (MISTÄ - TÄMÄ TULEE?!?!) ja veloitusjakso päättyy "26.10.2013 klo 00:00"!?!? Katsoin, että kortilla on tuo katevaraus 5.99€.

Laskutushistoriassa (näytä kuitti) on tämä 5.99€ laskutusjaksolla: 12.10.-26.10.2013.. mistä tämä niinkuin tulee???

Kaiken lisäksi "Jatkuva tilaus" on tilassa "kyllä".. kyselin siitä jo aikoja sitten ja vastasitte, että "katseluoikeuden pidentyminen päivittyy Oma Ruutu -sivustolle viiveellä".

MIKSI SIELLÄ EI OSATA MITÄÄN TEHDÄ OIKEIN?????

Että näin. Ei pelaa mikään, ei siis yhtään mikään, kaikki menee vihkoon enemmän tai vähemmän. Puuhastelijat sana ei lähellekään kuvaa näitä idiootteja. Olkaa tarkkana jos asioitte näitten kanssa. Suosittelen pysymään kaukana.


Sama tarina täällä. Onko aspasta vastattu sulle tästä 5,99 €urosta?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tiedoksesi, täällä on aika paljon tyytymättömiä asiakkaita!

Niin on tyytyväisiäkin!

Ja lopuksi, pidä mölyt mahassa jos et muuta osaa tehdä kuin esittää virheellisiä tietoja/kausaliteettia ja flamettaa. Vinkki: pelkän "lukon kuvan näkymättömyys" ei ole aiheuttanut vihaani ruttupashaa kohtaan. Tehdäänkö pientä summittaista listaa? Striimit eivät toimi vieläkään kunnolla, alussa vielä vähemmän. Striimien laatu ei ole vieläkään hyvä, sitä vähemmän se oli pitkään alkuvaiheessa. Asiakaskontakteihin ei oikein vastata, ja jos joskus vastataan, on viestintä ylimielistä ja muiden syyttelyä. Irtisanotun tilauskauden jälkeen veloitetaan luottokortilta lisää!!! Tuossahan noita pikkasen on. On todella ammattimaisesti hoidettu homma tämä koko Ruttu.


Se oli vain ensimmäinen asia josta tulit tänne huutelemaan, vaikka juuri taisiko olla peräti edellisellä sivulla oli tieto, että suojattu se on.

Striimit toimivat minulla hyvin, ovat toimineet todella hyvin ekan kierroksen hitaiden alkujen jälkeen. Laatu on hyvää, parempaa kuin ekoilla kierroksilla. Asiakaskontaktiini vastattiin 2 vuorokauden sisällä ja sen keskustelun aikana tuli vastaukset aina seuraavana päivänä ekasta mailista eteenpäin. Ja vastaus oli hyvin pahoittelevaa, kun kerroin että kaikki on tosiaan testattu, laitteet riittää hyvin jolloin sieltä paukautettiin 14 vuorokauden hyvitys, tämä siis ensimmäisen valitukseni jälkeen jonka tein koskien TPS-SaiPa -pelin jälkilähetyksen toimimattomuuden vuoksi, mainitsin myös siinä ekoilla kierroksella esiintyneet pätkimiset. Ja ekassa viestissäni oli myös vittusaatanaa/paskaa palvelua - kiroilut kun oikeen vittuuntuneena sen kirjoitin, silti helvetin asiallinen vastaus.

Sehän on myös totta, että hyvästä palvelusta mainitaan erikseen huomattavasti vähemmän, kuin toimimattomuduesta valitetaan. Täälläkin on muutamia, jotka ovat tulleet toimivaa palvelua kehumaan, mutta sun mukaasi he ovat todennäköisesti tottuneet paskaan tai ainakin silmälasien tarpeessa. Mietippä nyt vähän millasta paskaa siltä näppäimistöltäsi suollat.

Tosi ikävää, jos sulla on noin paskat kokemukset, mutta toi ei oo mikään fakta, että se kaikilla muilla olisi yhtä paskaa. Saat toki ilmaista, että kuinka surkeasti ruttu (todella, siis todella hauska nimitys muuten) sua kohtelee, mutta et sä nyt voi saatana ruveta huutaan, et kaikki joilla se toimii ovat sokeita tai tottuneita paskaan. Se tossa sun viestittelyssäs nyt eniten vituttaa.
 
Sama tarina täällä. Onko aspasta vastattu sulle tästä 5,99 €urosta?
Lauantaina tuli tälläinen:

"Suuret pahoittelut virheestä. Laitan asian välittömästi selvitykseen mutta
valitettavasti viikonlopun aikana en saa asiaan ratkaisua.

Palaan sinulle asiaan heti alkuviikosta kun kuulen, mikä maksussa on
mennyt pieleen."


Muuta ei ole vielä kuulunut.

Värilasiton meni ignooraukseen, en vastaa enää flametukseen.

EDIT: Ihmettelen kovasti tuota 5,99€, mistä se niinkuin tulee? 12.10. piti tilausjakso loppua. Siihen se 7pv hyvitys lisää, eli 19.10. kuten emailissa luvattiin. Nyt on tosiaan uusi tilausjakso veloitettu joka kestää 26.10. asti, eli tasan yksi viikko lisää tuohon 19.10.. eli onko tuossa viikko ilmaiseksi ja viikko maksullisena? Mutta mistä tulee 5,99€? 1kk tilaus on 29,95€, se jaettuna 4 on ~7,5€. En kyllä ymmärrä. Tätä hintajuttua, ja varsinkaan sitä, että miksi on veloitettu lisää vaikka on tilaus irtisanottu.
 
Viimeksi muokattu:

SjV

Jäsen
Ei jumalauta, itselläkin Nelonen vienyt 5,99€ tililtä. Eikun vihasta viestiä menemään eteenpäin.

5,95€ näyttäis olevan sen RuutuViihde palvelun hinta, joka kuuluu automaagisesti siihen RuutuPro palveluun, josta lätkän näkee. Eihän nyt vaan lätkän irtisanomisen yhteydessä ole jätetty noita Viihde-juttuja päälle... Ei siinä että siltikin olisi 0,04€ eroa summissa.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Pakko kyllä julkisesti vielä kerran ihmetellä, en kyllä ymmärrä miten joku voi pitää ruttun "HD"-lähetyksistä kuvan osalta, VARSINKIN jos käyttää jotain HD-tykkiä! Kovasti tulee mieleen, että oletkohan nähnyt sen ensimmäistäkään, edes 720p saatika 1020p, HD-videota tuolla laitteellasi.


Niin olisi kait hyvä jos edes selaimen kautta avautuisi kaikilla alustoilla (WP:llä ei toimi vaikka varmasti HTML5 selain on (WP8)). Kyllä nelonen on lähtenyt suitsuttamaan omaa palveluaan täysin raakana, heillähän ei taida mikään osa-alue toimia vieläkään kunnolla.

Joo, se jäi mainitsematta että eihän se nyt silmille tule se kuvan HD taso, ei todellakaan, mutta kun on elänyt kolmen kanavan aikaakin, en osaa valittaa tuollaisista tässä tapauksessa missä nykytekniikkaa sentään muuten käytetään aika uusin tavoin.
Olen samaa mieltä myös tuosta että ihan raakile koko systeemi, pointtini siis oli että jotenkin saa hommat pelittämään niin kuin kerroin. En odottanut edes näin hyvin toimivaa mikä itsellä on. Realismin ja pessimismin välimaastossa...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Niin on tyytyväisiäkin!

Tyytyväisiä tuntuu olevan muutama, selvästi vähemmän kuin tyytymättömiä. Lisäksi tuntuu siltä, että monillä tyytyväisistä ei ole mitään vertailukohtaa tällaisille palveluille. "Mulla toimii täydellisesti ja kuvanlaatu on loistava" on vähän hölmö kehu, koska kuvanlaatu ei ole millään mittarilla loistava, eikä se siitä loistavaksi muutu, vaikka millaisia kevätjuhlaliikkeitä tekisi, koska Nelosen päästä lähtee bitrateltaan huonoa videota. Tämä on siis ihan objektiivinen fakta: Nelonen lähettää huonolaatuista kuvaa. Sen bitrate on nopeasti liikkuvaan lajiin ja tällaisiin resoluutioihin turhan matala. Nelosen soitinohjelmistossa on myös aika ikäviä ja todellisia puutteita ja ongelmia. Niihin eivät vaikuta käyttäjien laitteistot, nettiyhteyden nopeudet, naapurin parran pituudet tai muut kotikikat mitenkään.

Se on ihan kiva jos tyytyy vähään, mutta tämä loputon "mulla on loistava, ooks varma ettei oo sun laitteistossas vika" -jankkaaminen alkaa olla vähän nähty homma, koska suurin osa ongelmista johtuu yksiselitteisesti ja faktuaalisesti Nelosen perseilystä. Siinä vaiheessa vesien hämmentäminen "mulla on loistava kuva koska katson kolme valkoista kiveä telkkarin päällä ja jalat ristissä" -tason urbaanilegendoilla ei auta ketään tai mitään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tyytyväisiä tuntuu olevan muutama, selvästi vähemmän kuin tyytymättömiä.
Oikeastihan tämä menee niin, että "julkisesti asiasta ääntä pitäviä tyytyväisiä on selvästi vähemmän kuin julkisesti asiasta ääntä pitäviä tyytymättömiä". Olen 100%:n varma, että Ruudun lätkäpalveluun on enemmän tyytyväisiä kuin tyytymättömiä käyttäjiä.

Eri asia on sitten se mikä kellekin riittää. Alkuvaikeuksien jälkeen (pari ekaa matsia) mulla pelit ovat toimineet pätkimättä ja nykimättä. Kuvanlaatu ei päätä huimaa ainakaan Lappeenrannan peleissä mutta esim HIFK:n kotimatseissa se on jopa ihan hyvää. Jos kuvanlaadun pisteyttäisin 10 = laatu jota korkeampaa en vaatisi ja 0 = laatu, jonka vuoksi jättäisin pelit katsomatta antaisin Lappeenrannalle 3, HIFK:lle 8 ja keskiarvoksi ehkä 5.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tyytyväisiä tuntuu olevan muutama, selvästi vähemmän kuin tyytymättömiä. Lisäksi tuntuu siltä, että monillä tyytyväisistä ei ole mitään vertailukohtaa tällaisille palveluille. "Mulla toimii täydellisesti ja kuvanlaatu on loistava" on vähän hölmö kehu, koska kuvanlaatu ei ole millään mittarilla loistava, eikä se siitä loistavaksi muutu, vaikka millaisia kevätjuhlaliikkeitä tekisi, koska Nelosen päästä lähtee bitrateltaan huonoa videota. Tämä on siis ihan objektiivinen fakta: Nelonen lähettää huonolaatuista kuvaa. Sen bitrate on nopeasti liikkuvaan lajiin ja tällaisiin resoluutioihin turhan matala. Nelosen soitinohjelmistossa on myös aika ikäviä ja todellisia puutteita ja ongelmia. Niihin eivät vaikuta käyttäjien laitteistot, nettiyhteyden nopeudet, naapurin parran pituudet tai muut kotikikat mitenkään.

Se on ihan kiva jos tyytyy vähään, mutta tämä loputon "mulla on loistava, ooks varma ettei oo sun laitteistossas vika" -jankkaaminen alkaa olla vähän nähty homma, koska suurin osa ongelmista johtuu yksiselitteisesti ja faktuaalisesti Nelosen perseilystä. Siinä vaiheessa vesien hämmentäminen "mulla on loistava kuva koska katson kolme valkoista kiveä telkkarin päällä ja jalat ristissä" -tason urbaanilegendoilla ei auta ketään tai mitään.

No mulla on vertailukohteena Urho, 480p kuva, jota Urho lähetti on huomattavasti huonompaa kuin tämä, mitä Ruutu tarjoaa. Ja en ole väittänyt, että jollain olisi laitteistossa vikaa, mutta siis mulla toimii. En katso kuvaa kolme valkoista kiveä telkkarin päällä jalat ristissä, vaan ihan normaalisti Windows 7 koneelta chromen laitan päälle ja peli lähtee pyörimään, niinkuin kuuluukin. Ja siis ihan oikeasti, kyllähän ihmiset helpommin reagoi toimimattomuuteen kuin toimivuuteen, koska palvelun oletetaan toimivan, josse toimii niin ei siitä mitään mitaleja jaeta tai kehuja tulle helpolla jakelemaan.
 
5,95€ näyttäis olevan sen RuutuViihde palvelun hinta, joka kuuluu automaagisesti siihen RuutuPro palveluun, josta lätkän näkee. Eihän nyt vaan lätkän irtisanomisen yhteydessä ole jätetty noita Viihde-juttuja päälle... Ei siinä että siltikin olisi 0,04€ eroa summissa.
Ei oikein natsaa tuo arvelusi koska tilaukset sivullani lukee "tuote" kohdassa nykyään näin: "Ruutu+ Pro, 1kk jatkuva".. ennen siinä taisi olla molemmat pro ja viihde, jos oikein muistan.

Ihmeellistä, että kun irtisanoo tilauksen, niin tilaussivulla lukee tälläisiä "tuote jatkuva" ja "jatkuva tilaus: kyllä" juttuja! On kyllä käsittämätöntä pelleilyä tän nelosen toiminta. Siis oikeasti.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Turha tuosta nyt jankata. Ei se kuvanlaatu vastaa lähellekään mitään NHL:n gamecenteriä tai 1080p elokuvaa mutta ei aivan paskakaan ole. Sinänsä luvattu "HD-laatu" täyttyy teoriassa mutta ei käytännössä. Kuvanlaadussa on myös paikkakuntakohtaisia eroja liikaa.

Olen kuitenkin ollut palveluun kokonaisuutena ihan tyytyväinen, ei tämä sentään mikään Urho ole vaikka parannettavaa toki on.

Onko joku muuten löytänyt jotain logiikkaa noiden tallenteiden numeroista? Eivät vastaa ainakaan minuutteja tai oikein muutakaan? Todella tuskaista koittaa kelata johonkin kohtaan, kun mitään tolkkua ei ole tai sitten en vain tajua sitä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Onko joku muuten löytänyt jotain logiikkaa noiden tallenteiden numeroista? Eivät vastaa ainakaan minuutteja tai oikein muutakaan? Todella tuskaista koittaa kelata johonkin kohtaan, kun mitään tolkkua ei ole tai sitten en vain tajua sitä.
Tarkoittanet siis aikaa mikä pyörii tässä kohdassa? Lähetyksen alustahan tuo alkaa rullaamaan ja kyllä siinä ihan tunnit:minuutit:sekunnit pyörii. "Isot" lähetykset alkavat 30 min ja muut vartin verren ennen ottelun alkua.
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat
Onko joku muuten löytänyt jotain logiikkaa noiden tallenteiden numeroista? Eivät vastaa ainakaan minuutteja tai oikein muutakaan? Todella tuskaista koittaa kelata johonkin kohtaan, kun mitään tolkkua ei ole tai sitten en vain tajua sitä.

Oisko ihan kellonaika? Jos siis puhut numeroista mitkä rullaa, kun katsot tallennetta tai siirryt johonkin kohtaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös