www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 453
  • 6 774

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
"Videolaadun automatiikka on muilta osin toiminut odotetusti ja palvelimemme ovat kantaneet tarvittavan kuorman sekä videojakelun että Ruutu-palvelun käyttökuorman osalta."

Ai kantoivat vai? Enpä olisi ihan helposti arvannut!
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Videolaadun automatiikka on muilta osin toiminut odotetusti ja palvelimemme ovat kantaneet tarvittavan kuorman sekä videojakelun että Ruutu-palvelun käyttökuorman osalta."

Ai kantoivat vai? Enpä olisi ihan helposti arvannut!

Kiva tosiaan kuulla, että Nelosen päässä homma toimii ja rullaa hyvin. Huono puoli on se, että palvelun tilanneilla asiakkailla homma tuntuu tökkivän.

Laitoin palautetta hetkeä aikaisemmin ja kyselin milloin 7 päivän korvaus lisätään näkyviin oma ruutu -valikon päivämääriin. Samassa palautteessa kitisin Ruudulta tulevan datan määrää ja arvelin sen niukkuutta syyksi ongelmiin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Omien eilisten testien perusteella omat huomiot samasta asiasta:

- 46 tuumainen töllö läppärissä kiinni = sivuttaisnykimistä todella pahasti (millä tahansa ruudunpäivitysvaihtoehdolla), pää tulee kipeäksi, mahdotonta seurata.

- Läppäri -> 24 tuumainen (tietokone)näyttö (1920x1200) = ehkä just ja just katsottavissa n. 1½-2 metrin päästä.
Mulla on tasan samat vehkeet enkä ole huomannut yhdessäkään pelissä mitään sivuttaisnykimistä eikä kuva ole repeillyt mitenkään, Urholla joskus teki niin.
 
Itse eilen vasta kokeilin downgreidata flashin (uninstalloin vaan "plugin"-version ja ei tarttenut edes bootata, ja vanhempi plugin-versio sisään) ja en kyllä päässyt sivuttaisnykimisestä eroon. Aiempi flashi tosin saattoi hieman auttaa yleiseen nykimiseen, taitaa olla vähän "kevyempi" kuin uudet versiot.

Samalla kokeilin läppäri -> HDMI -> 46 tuuman töllö ja näytönohjaimen asetuksista eri ruudunpäivitysvaihtoehtoja (60p, 50p, 30i, 25i) = eipä oikeastaan mitään parannusta, joillain vaihtoehdoilla meni huonommaksi (tais olla pahin 24i, jota tosin nyt ei kannatakkaan kokeilla kun lopputuloksen tietää.. silti kokeilin haha).

Eilisissä lähetyksissä mikään "pikakorjaus" ei enää toiminutkaan, kuten ne ovat toimineet aiemmilla kierroksilla. Näin siis minulla.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan ollutkin keskustelua, mutta onko tosiaan niin, että IPadilla näkyy suorat, mutta klippejä ei voi katsoa?
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just katsoin ruudun omilta sivuilta tilauksen tilaa (että josko olisivat VIHDOINKIN pistäneet sen luvatun 7 päivän jatkon tilaukseen.. nöy) ja huomasin, että se "Veloitettu laskutusjakso päättyy" kohta on muuttunut nyt eilisestä tällaiseksi:

Pro: 13.10.2013 11:59
Viihde: 13.10.2013 11:59

Ennen ei ollut kahta riviä! Näinköhän he ovat irrottamassa jo tuota "viihde"-pakettia tuosta "toistaiseksi 1kk"-paketista??? On kyllä vittu meininkiä, hommat ei pelaa yhtään ja ruvetaan jo ahnehtimaan pakettien kanssa. Pellet.

Itse tilasin tänään kuukauden kokeilujakson ja sain ilmeisesti suoraan 7 päivää lisää.

Pro: 21.10.2013 11:59
Viihde: 21.10.2013 11:59
+ 7 päivän hyvitys

Katsotaan jääkö voimaan vai poistavatko.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä sen virkistystaajuuden saa vaihdettua? Tiedän että varmaan on täällä ketjussa kerrottu,mut ei viittis nyt kesken pelin ruveta etsii,mut ei tommosta nykimistä jaksais kattoo. Käytössä on windows8.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minäkin sain tuon saman emailin, palautetta annoin ja kovasti yritin painottaa tuota Flash-juttua jotta saisivat sen toimimaan myös uusimmalla versiolla (tietoturvapelko persiissä).

Nyt testissä SGS3 luurilla ruutu.fi ja pelinä KalPa - Ilves ja saatanan hyvin pyörii ja kuvanlaatu loistava. Läppäristä pyörii tuo Blues - JYP erillisellä näytöllä (22") ja laatu on hyvä eikä nyi ollenkaan.

Edit. Mulle myös tullut se 7 päivän hyvitys.
 
Viimeksi muokattu:
Eilisissä lähetyksissä mikään "pikakorjaus" ei enää toiminutkaan, kuten ne ovat toimineet aiemmilla kierroksilla. Näin siis minulla.
Jaah, just. Nykimisellä siis mennään. Mutta eipä taida olla väliäkään vaikka pistäisi tilauksen poikki ja olla katsomatta koko kausi (Blues-Hyp, ~5min, 0-3.. ei kyllä ole paljon katseltavaa espoon tässä kaudessa tällä rosterilla).

+ 7 päivän hyvitys
Kato, vihdoinkin tuli myös itsellekin.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruudun urheilulähetysten videonjakelussa on ilmennyt ajoittaisia teknisiä ongelmia. Ongelma on löydetty Akamain jakeluverkostosta ja se koskee kaikki pohjoismaisia palveluita. Akamai on maailman johtava videonjakelija ja yhtiö on luvannut korjata asian mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme ongelmasta aiheutunutta häiriötä.

Noniin, taas hajos mutta tällä kertaa tuli uusi viesti!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Noniin, taas hajos mutta tällä kertaa tuli uusi viesti!
Joo samaa viestiä pukkaa. Kyllä tää ruudun alotus on ollu surkea. Mulla sattui olemaan niin onnellinen mäihä, että Urhon kanssa ei koskaan näin laajoja ongelmia. Vituttaahan tää saatana, kun sattuneesta syystä joudun olee tällä kaudella enemmän kuin koskaan pois kotimatseista.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
"Ruudun urheilulähetysten videonjakelussa on ilmennyt ajoittaisia teknisiä ongelmia. Ongelma on löydetty Akamain jakeluverkostosta ja se koskee kaikki pohjoismaisia palveluita. Akamai on maailman johtava videonjakelija ja yhtiö on luvannut korjata asian mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme ongelmasta aiheutunutta häiriötä."

Jaa no ei sit mitään jos Akamai on johtava videonjakelija.
 

Rijkaard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo samaa viestiä pukkaa. Kyllä tää ruudun alotus on ollu surkea. Mulla sattui olemaan niin onnellinen mäihä, että Urhon kanssa ei koskaan näin laajoja ongelmia. Vituttaahan tää saatana, kun sattuneesta syystä joudun olee tällä kaudella enemmän kuin koskaan pois kotimatseista.

Laitoin juuri palautetta aiheesta Ruudulle. Laittakaapa muutkin, niin uskovat varmasti että oikeasti tökkii. Vaika vika onkin ulkopuolisessa palvelussa, niin Ruutu silti kaiken järjen vastuussa tilaajilleen. Jotain hyvitystä tultava.


Alla virheilmoitus:
Ruudun urheilulähetysten videonjakelussa on ilmennyt ajoittaisia teknisiä ongelmia. Ongelma on löydetty Akamain jakeluverkostosta ja se koskee kaikki pohjoismaisia palveluita. Akamai on maailman johtava videonjakelija ja yhtiö on luvannut korjata asian mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme ongelmasta aiheutunutta häiriötä.

Joopajoo. Onneksi Liigan tulospalvelu heräsi edes henkiin. Ainankin hetkeksi.
 

Vradavw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No olihan urhon kanssa ongelmia jatkuvasti.. Ei mulle olis muuten jäänyt sieltä toistakymmentä hyvitysmatsia käyttämättä... Mutta vaika pätkii, niin positiivinen ero urhoon kuitenkin.
 

070896

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla tällä hetkellä todella hyvää kuvaa suhteessa aikaisempiin lähetyksiin. Hyvä Ruutu! On siellä pakosti töitä tehty, ettei katsojat kaikkoa.

Kysymys fiksummille: Mulla on Galaxy tab 2, millä olen myös yrittänyt Ruutua katsoa. Ei vaan onnistu, vaikka flash löytyy. Välillä ei näy mitään, välillä ruutu mustana ja kuuluu jotain jenkkilähetystä, välillä näkyy nelonen pron mainos. Missä vika?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
No olihan urhon kanssa ongelmia jatkuvasti.. Ei mulle olis muuten jäänyt sieltä toistakymmentä hyvitysmatsia käyttämättä... Mutta vaika pätkii, niin positiivinen ero urhoon kuitenkin.
Subjektiivinen kysymys. Kaikista matseista, mitä Urholta SaiPan vieraspelejä netin kautta katsoin oli ongelmia vain yhdessä erässä. Ruudun saldo on toistaiseksi mulla viisi erää, neljässä ongelmia.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse katselin iPadilla Jok-Kär matsia tänään ja hyvin pelasi. Pientä nykimistä mutta pyöritti kyllä. Ihan safarilla ruutu.fihin ja kirjauduin sisään.

Tarkoitin lähinnä noita ottelukooste klippejä. Suorat toimii kyllä hienosti.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Irtisanoin Ruutu-sopparin. Palaan asiaan taas jos lähetykset alkavat olemaan vakaita ja ruudunpäivitys saadaan HD-tasoiseksi kuten rapakon takaa tulevat lähetyksetkin ovat.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jaa no ei sit mitään jos Akamai on johtava videonjakelija.

No joo, Akamai ei varmasti ole halvin ja se on toimijana mielestäni ihan hyvässä maineessa. Ei voi siis sanoa, että ruutu menisi tässä kohtaa siitä, missä aita on matalin. Urhohan otti jonkun täysin kyvyttömän ratkaisun ensiksi ja vaihtoi hetken päästä streamien jakelijaa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla myös keskeytyi SaiPa-HPK matsi tuon Akomoin ongelmista johtuvan kertovan viestin välityksellä useaan otteeseen. Jännä kyllä, että kun vaihtoi Kuopion matsiin niin se toimi kyllä ihan hyvin.

Muuten kyllä, mielestäni nykyinen systeemi on paljon parempi kuin URHO:n vastaava. Kuva on netinkin välityksellä hyvälaatuista ja etenkin sulavaa, siis samanlaista kuin televisiosta katsottuna, toisin kuin URHO:lla jolloin kuva oli poikkeuksetta lähes aina tökkivää.

Toki vielä on vähän turhan aikaista arvioida kokonaisuutta, mutta kyllä tässä on mielestäni ainekset erittäin laadukkaaseen nettistriimipalveluun.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minkälaisella laitteistolla ja netillä? Menen heti huomenna ostamaan samat värkit.

DNA:n MF80 mokkulalla jonka liittymässä 21 megan maksiminopeus.

Toki tällä hetkellä olen sen verran lähellä tukiasemaa, että netti toimii muutenkin poikkeuksellisen hyvin, joten en suosittele hankkimaan näitä värkkejä mikäli asut ns. hieman syrjemmässä.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielenkiintoinen juttu kun palaute Ruutu+ -palvelusta on aivan laidasta laitaan. Sellaista mietin että kun annetaan täällä risuja ja ruusuja, niin olisi ehkä paikallaan samalla vähän valottaa millä kokoonpanolla palvelua käyttää. On selvää että pieneltä läppärin näytöltä laatu voi ollakin hyvää, mutta isommalle näytölle siirrettäessä tuo nykiminen muuttuu häiritseväksi. Näin siis ainakin omalla kohdalla. Miten tuo frame rate joka on nyt ollut koko ajan 30 fps, voiko sillä edes saada kuvasta "tv-tasoista", kuten osa tässä ketjussa kirjoittaa? Vilpittömästi kysyn, kun en tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös