www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 188
  • 6 774

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ruutu Pro, todellisen ammattimiehen valinta.



EDIT: tämmöistä siis ollut viimeiset ~15 minuuttia. Olen nähnyt pelistä ehkä 20 sekuntia. Laatukamaa, laatukamaa. Vittuakos sitä nyt rautaan panostamaan, kuka Suomessa nyt lätkää katsoisi?
 
Viimeksi muokattu:

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Nyt löin iPadista kuvan 40" telkkariin Airplaylla AppleTV:n kautta. Kuvan laatu on jopa hyvä, mutta nopeissa kameraliikkeissä on sitä inhottavaa nykimistä. Auttaakohan tuohon mikään iPadilla? Lisäksi kuvaus tuntuu olevan aika heikkotasoista, kameran liikkeet eivät ole lähellekään sulavia ja sellaista pientä tärinää tuntuu olevan turhan paljon jopa pienissä liikkeissä.

Olen nyt testannut Jokerit-Kärpät ja Ilves-Lukko peliä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Täällä ei näy edes diakuvia koko *itun ruudusta, pelkkää mustaa tai valkoista ruutua on tarjolla ja välillä "lataan..."

Koko vuoden pelit ostettu eli kyrpii jonkin verran.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt löin iPadista kuvan 40" telkkariin Airplaylla AppleTV:n kautta. Kuvan laatu on jopa hyvä, mutta nopeissa kameraliikkeissä on sitä inhottavaa nykimistä. Auttaakohan tuohon mikään iPadilla?

No ei varmaan auta kun samaa tekee winkkarillakin. Lähetyksessä se vika edelleen on.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Täällä ei näy edes diakuvia koko *itun ruudusta, pelkkää mustaa tai valkoista ruutua on tarjolla ja välillä "lataan..."

Koko vuoden pelit ostettu eli kyrpii jonkin verran.

Kyllähän se nyt vaan jossain vaiheessa on niin, että Ruudun käyttäjäsopimus saa sanoa ihan mitä haluaa, jos eivät perkele toimivaa tuotetta pysty toimittamaan niin ei siitä maksaakaan tarvitse.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan järkyttävää paskaa tämä ruudun toiminta... En ole pystynyt katsomaan HIFK-Ässät peliä lainkaan jatkuvan "puskuroimisen" takia...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Minulle tulee tällä hetkellä Firefoxin (jolla siis katselen tätä lähetystä) kautta 15-20 kiloa sekunnissa liikennettä. Ei ihme, että vähän koko ajan puskuroi.

Alla siis todellakin sadan megabitin nettiliittymä, jonka todellinen nopeus on hyvin lähellä ilmoitettua. Helposti valuu kotiin yli kahdeksan megatavua sekunnissa, eli noin 20 kertaa enemmän kuin Ruutu tällä hetkellä tarvitsisi...

EDIT:

Kuvakaappaus verkkoliikenteen hurjasta määrästä.
 
HDMI piuhalla katson ja jotenkin tuo kaukalon jää on tosi valoisa, liian valoisa. Tai sitten viivat ja mainokset on maalattu kevyellä maalilla (tuskin).

Jep, tämä on kohtuu raivostuttavaa kun jokaisessa lähetyksessä joutuu säätämään värejä ja kylläisyyksia ym. shaibaa koko ajan.

Tiedän että asetuksista saa automaattisen väribalanssin ym laitettua päälle. Tämä taasen menee siinä reisille kun eri kameroissa nuo tasot ovat erilaiset joka johtaa siihen että näyttö välkkyy koko ajan kun tasot säätyvät automaattisesti kameran vaihtuessa.

En tiedä pystyykö noihin värisäätöihin vaikuttamaan lainkaan jos ei ole näytönohjaimen rautapurkua päällä.

Itsellä ainakin (ati) jos ei ole rautapurku päällä, näytönohjaimen värisäädöt eivät vaikuta tuohon kuvaan mutta rautapurku päälle ja pääsee säätämään namiskoita mielin määrin ja saa tuon ylivaloisuuden pois jäästä... useimmiten se on niin voimakasta ettei edes viivoja erota jäästä, säätämällä onneksi paranee
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan muuten laittanut palautetta koskien tuota hemmetin Flash säätöä? Kun alkaa pelko persiissä olemaan tietoturvallisuuden takia kun joutuu vanhemmalla versiolla menemään. JOS ne siellä Nelosen päässä saisivat tuon siten, että uudemmallakin versiolla voisi katsoa ilman tatin kasvamista otsaan. Olisi mielestäni reilua.
 

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Tänään taas vaihteeksi aika paljon puskuroinut. Hauskinta, että erätauolla koitin katsoa Eurooppa-liigaa, niin sielähän on musta ruutu ja joku cannot found vilahtaa ruudussa. Ei siis jalkapalloa tänään.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kyllähän se nyt vaan jossain vaiheessa on niin, että Ruudun käyttäjäsopimus saa sanoa ihan mitä haluaa, jos eivät perkele toimivaa tuotetta pysty toimittamaan niin ei siitä maksaakaan tarvitse.

Juuri kun olin kirjoittamassa erittäin paljon ärräpäitä sisältävää palautetta ruutu.fi:n aspaan niin yhtäkkiä pelit alkoivat näkyä. Latasin Chromen koneelle, tosin silläkään ei aluksi toiminut.

Ihme säätöä!
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaksi erää takana HIFK-Ässät ja liikkuvan kuvan määrä joku 35% koko ajasta. Toinen erä meni täysin puskuroidesa.

Firefox tai Chrome, wlan tai piuha, tilanne sama. Puskuroidaan monta minuuttia ja 30-60 sekunttia kuvaa. Speedtest antaa kaapelilla 70/50 ja wlanin kautta 60/40.

Onneksi on vain kuukauden sopimus, tai tätä tahtia saavat kyllä jatkaa sitä melkoisesti.

EDIT: ja niin, "Pyytämääsi videota ei löydy, Lataa sivu uudestaan. Pahoittelemma tapahtunutta" noin kymmenen kertaa vasta.
 

Davidson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkastin ja kaikki muutkin ottelut näkyvät loistavasti. Kertaakaan ei ole nykinyt. Tiedä sitten, mistä johtuu. Nettinä dna:n 110-meganen.

Edit: Ja nettiä voi selata samanaikaisesti firefoxilla...

Edit2: En halua kääntää veistä haavassa, mutta telkkarista koneen kautta tulevan lähetyksen lisäksi voin katsoa samalla aikaa toista peliä Ipadista ja kumpikin näkyy hienosti.
 
Viimeksi muokattu:

mamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nelonen pro

Amatöörien puuhastelua sanon mä. Enemmän ongelmia viikossa kuin Urholla kahdessa vuodessa. Jatkakaa vaan samaan tapaan...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Eka erä toimi alkukankeuden jälkeen ihan OK.

Toisesta erästä loppupuolisko meni puskuroidessa ja ongelmissa.

Kolmannesta erästä olen nähnyt ehkä viisi sekuntia.

Huomenna lähtee hyvin vihaista palautetta ja jos siihen saatu vastaus ei ole tyydyttävä, asia lähtee eteenpäin. En minä tällaisesta paskasta kolmea kymppiä kuussa maksa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eka erä toimi alkukankeuden jälkeen ihan OK.

Toisesta erästä loppupuolisko meni puskuroidessa ja ongelmissa.

Kolmannesta erästä olen nähnyt ehkä viisi sekuntia.

Huomenna lähtee hyvin vihaista palautetta ja jos siihen saatu vastaus ei ole tyydyttävä, asia lähtee eteenpäin. En minä tällaisesta paskasta kolmea kymppiä kuussa maksa.

Heh, HIFK-Ässät ei näy mulla yhtään mutta seurasin äsken TPS-Pelicans peliä ja hyvin pelas monta minuuttia kunes taas yritin katsoa Ässien peliä joka ei toimi. Toimiiko sulla tuo HIFK-Ässät? Miten nää menee näin ristiin...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei toimi mikään video yhtään paremmin. Aina kun käynnistää uudelleen, se puskuroi varastoon sen vähän mitä puskuroi ja se sitten toistuu. Uutta ei kuitenkaan näytä siirtyvän, joten sitten video hyytyy ja puskuroi loputtomiin, kunnes parin minuutin kuluttua tulee ilmoitus siitä, että videota ei löydy.

Koko Ruudun saitti tahmaa aivan saatanasti, joten eiköhän tässä taas ole kyse siitä klassisesta että ostettiin halvalla paskaa ja nyt ei kapasiteetti riitä, kun yllättäen Suomen suosituinta lajia joku haluaisi katsoa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Maksoin tänään kuukauden ja Hifk - Ässät peli näkyy täydellisesti. Selaimena chrome, tietokoneesta kaapeli telkkariin.

En usko että on näkynyt täydellisesti tai sitten sinulla on erittäin alhaiset kriteerit kuvanlaadun suhteen.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuva on näkynyt koko illan, mutta laatu on kauttaaltaan huonoa. Komeasti on kyllä Nelonen ryssinyt homman heti alkumetreillä. Kyllähän näin surkean laadun pitäisi olla selkeä purkuperuste sopimukselle.
 

Davidson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko että on näkynyt täydellisesti tai sitten sinulla on erittäin alhaiset kriteerit kuvanlaadun suhteen.

No joo, tarkoitin, että täydellisesti ilman nykimistä. Ja laatu on 42 tuuman telkkarista riittävän hyvä, esim. kaikki pienimmätkin kaukalotekstit pystyy lukemaan. En kyllä itse kaipaa terävämpää kuvaa...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kuva on näkynyt koko illan, mutta laatu on kauttaaltaan huonoa. Komeasti on kyllä Nelonen ryssinyt homman heti alkumetreillä. Kyllähän näin surkean laadun pitäisi olla selkeä purkuperuste sopimukselle.

Ja kun kyse ei ole pelkästään laadusta vaan siitä, että itse en tänään yksinkertaisesti pystynyt katsomaan yli puolta ottelusta. Haluaisin oikein mielelläni kuulla, millä helvetin periaatteella Nelonen katsoo tänään täyttäneensä oman puoliskonsa sopimuksesta.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Tänään toimi mainiosti. Windows 7, Internet Explorer, flashversio 11,8,800,174 ja 60 hertsiä. Muuta en tehnyt kuin latasin tuon flashversion tähän (oli se mitä ehdottikin). Firefoxilla ja Chromella ei toiminut mutta tämä oli hyvä. Pätkäs toisen erätauon alkaessa lähetyksen ja piti uudestaan mennä sivuille mutta muuten ei mitään ongelmia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös